Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony letnie


oguh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam jednosezonowe opony letnie o rozmiarze 215/75/15 producent na belce zaleca max wysokosc 70 czy w w zwiazku z tym moge nadal jezdzic na ww. wysokosci 75?

 

Czy licznik nie przeklamuje wtedy? ps. nic nie ocieralo ...

 

czy lepiej kupic wysokosc 70?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz kalkulator opon ;)

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

 

Oryginalny rozmiar to 215/65/16 - średnica 686mm

Twoje to 703mm - różnica na poziomie 2,5% ;) - śmiało zakładaj

 

Ja używam 225/70/16 - czyli 722mm i dopiero prędkość GPS zgadza się z prędkością na budziku.

Nic nie ociera, zrobiłem na tech oponach przeszło 10kkm ;)

 

PS

Na lato choruję na ten sam rozmiar tylko inny bieżnik - jeśli budżet pozwoli...

http://www.opony.com.pl/opony/yokohama/geolandar-a-t-s-g012/225/70R16/107/H/?idp=15567

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi z kalkulatora wychodzi inaczej, że większa rozbieżność :(

 

reasumując, czy jeśli będę miał wyższą oponę to czy wskazanie licznika będzie przekłamywać w taki sposób, ze pojade 50, a w rzeczywistosci np. 65 i kazdy fotoradar mnie cyknie, o to mi chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojade 50, a w rzeczywistosci np. 65 i kazdy fotoradar mnie cyknie

możliwe... ale tylko wtedy jak założysz 335/80/20 tj o średnicy przeszło metr ;)

licznik w Xie na standardowych oponach jest mocno optymistyczny :whistle: Przyjmij mój rozmiar za wzorzec - wszystko co mniejsze to na liczniku będziesz miał prędkość zawyżoną do rzeczywistej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam jednosezonowe opony letnie o rozmiarze 215/75/15 producent na belce zaleca max wysokosc 70 czy w w zwiazku z tym moge nadal jezdzic na ww. wysokosci 75?

 

Czy licznik nie przeklamuje wtedy? ps. nic nie ocieralo ...

 

czy lepiej kupic wysokosc 70?

jak wszystkie 4 mają taki rozmiar to możesz. Różnicy na liczniku nie zauważysz.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sądzicie o tych Bridgestone: Dueler Sport

http://www.ceneo.pl/420114;0280-0.htm#tab=click_scroll

Bartezm, te Twoje upatrzone Yokohamy to na szosie dają radę czy jak standardowe ATeki, czyli w terenie git a na szosie traktor? Znasz opinie?

Ja w 95% jeżdżę po asfalcie (stąd wybór padł na Xa, nie na starszego Pajero czy LC) i przymierzam się do letnich.

Over.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yoko na asfalcie może być troszkę głośniejsze niż zwykłe letnie, ale z pewnością będzie ciszej niż mam teraz na grantrekach sj6.

 

n

Niestety pomimo że większość spędzam na asfalcie to czasami potrzebuję pojechać po trochę gorszych drogach - dlatego taki wybór ;).

 

Ja w 95% jeżdżę po asfalcie... i przymierzam się do letnich.

Tak między "bugiem a prawdą" asfalt jest najbardziej tolerancyjną nawierzchnią jeśli chodzi o typowe warunki drogowe i wybór opony między premium a budżetową w minimalnym stopniu wpływa na przyczepność. Idąc dalej tym tropem po co przepłacać skoro będzie podobnie... Może warto spróbować dębicę, baruma czy innego stomila?

 

Na potwierdzenie moich słów podpowiem iż na mx5 mam barumy. Na mokrym torze objechałem wszystko, łącznie z subarakami, na suchym natomiast byłem wolniejszy od aut 2xmocniejszych na slikach a przecież barum to taki badziew :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kupując auto jesienią zeszłego roku dwie opony BFGoodrich Macadam T/A z 2010r mają jeszcze 7mm bieżnika,a dwie handlarz założył tylko na sztukę.Mam pytanie czy można kupić jakieś dwie używki o podobnej głębokości bieżnika,czy raczej kupić 4 szt nowe,ewentualnie tylko dwie nowe na przód?Chciałem dokupić dwie nowe takie jak mi zostały żeby mieć wszystkie z jedną rzeźbą bieżnika ale w rozmiarze 215/65/16 nigdzie nie znalazłem.Z nowych które mógłbym kupić w dobrej cenie to MATADOR MP 81,choć to też dość spory wydatek jednorazowy w ogólnie panującym kryzysie gospodarczym.Proszę o rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz kalkulator opon ;)

http://www.opony.com...amienniki-opon/

 

Oryginalny rozmiar to 215/65/16 - średnica 686mm

Twoje to 703mm - różnica na poziomie 2,5% ;) - śmiało zakładaj

 

 

Orginalny rozmiar to ww. oraz 215/70/15

 

a ja chcę założyć 215/75/15 ...

 

wg kalkulatora wychodzi większa rozbieżność, więc pytanie czy mogę?

 

Jak liczona jest prędkość przez skrzynie biegów czy moze obrót koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Polecam najnowszy numer "4x4 Auto Świat" (2/2013, kwiecień-maj) - jest test opon letnich do SUVów (w innym rozmiarze, bo 235/65 R17, ale to bez znaczenia) - kto przed zaQpem niech przeczyta.

Szczegółowy test w 15 kryteriach (po 5 na kategorie: w terenie, na mokrym, na suchym). Dobry artykuł, bo można w nim szukać porady dla siebie - nie wszystkie kryteria są dla każdego - inną oponę wybierze ten kto lubi szutr i błoto, inną kto z asfaltu nigdy nie zjeżdża. A jeszcze inną kto i to i to lubi.



Mam 17", zalecane są 225/60 - rozumiem że jak wezmę 215 to znaczy że tylko centymetr będzie węższa opona i świat się nie zawali - miałem zimówki po poprzednim właścicielu właśnie 215, węższe i jest ok. Może brzmi to śmiesznie, ale wolę się upewnić zanim kupię nietanie gumowce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem jedno, moje nowe letnie beda typowo na asfalt, nie wiem gdzie latem musialbym pojechać zeby potrzebować terenowyvh opon, jeśli jednak bym jakieś wieksze tereny planował to dobra zimowka spokojnie wystarczy.

Bartezm ja nie wiem z kim ty się tam ścigałes i jak znakomitym kierowcą jesteś, ale nie proponuj komuś dębicy bądź baruma bo na mokrym te opony to tragedia poza tym przy apetycie x-a na opony to po jednym sezonie też będą slicki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe uważam się za znakomitego kierownika ;) Faktycznie barumy nie są demonem na mokrym asfalcie ale przy normalnej jeździe (zwłaszcza Xem) spokojnie wystarczą. Jakoś nie wyobrażam sobie wyścigów xtraili - toż to chybotliwa stodoła na kołach.

Ścigałem się mx5 na zlocie mazdy w rykach na torze a w deszczu czasy kręciłem lepsze niż wrx, legacy, rx8 czy inne ponad 200konne potworki ;)

 

Z tąd podtrzymuję swoje zdanie - na asfalt do codziennego użytkowania te opony budżetowe się nadają ;) a do slicków zostaną zjedzone tak samo jak te premium 2 razy droższe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja powiem tak, do mx5 moze te opony sie nadaja (masa, niski srodek ciezkosci), ale do chybotliwej stodoły jak nazwales x-a radze nie próbować (masa, nie niski srodek ciężkości). A o trwalosci to chyba taki dowcip co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o trwalosci to chyba taki dowcip co?

nigdy nie próbowałem jeździć dłużej niż 2 sezony na oponach to nie wiem ;) jak zachowują sie w extremalnych warunkach

Jestem zdania, że po 2 latach guma w używanych oponach i tak nie trzyma parametrów nawet jeśli jeszcze bieżnik ma wystarczającą wysokość

 

ps

co do jazdy na torze - nowe opony dzionka nie wytrzymają ;) a sliki po dobrej rozgrzewce/treningu mogą być już do wymiany :)

ps2

moje zimówki, na krórych można wyrywać drzewa na śniegu i są najlepszymi oponami na tej nawierzchni jakimi jeździłem - są fatalne na mokrym asfalcie i nawet przy lekkim spowalnianiu potrafi mi abs się odzywać ;) - nie ma uniwersalnych opon! są tylko kompromisy ;)

 

wracając do tematu: barum i dębica jest kompromisem cena/jakość :) - jeśli ktoś chce postawić na minimalnie lepsze parametry niechaj kupuje opony premium - ja nikogo do zakupów nie zmuszam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps Dziękuję za wykład co do jazdy na torze :-o (Ameryki nie odkryles ale zawsze cos)

ps2 Tak sie składa że przypadkiem mam takie same opony jak Kolega i drzew nimi nie wyrywalem, ale jak tak często włącza sie ABS to proponuję zająć się zawieszeniem bo coś nie tego. Ja na tych oponach nie wiem co to ABS.

Kończąc te dziwne wycieczki i wracajac do tematu opon to wiem, że w Debicach b. czesto pęka osnowa i to w oponach o dużo niższym profilu, nie trzeba wcale ekstremalnie jej eksploatować wystarczy kraweżnik bądź większa dziura. Takie nie zauważone uszkodzenie np po wewnętrznej stronie może doprowadzić do tragedii. Wiadomym jest, że kupno opony to kompromis cena/jakość, ale pomiędzy oponami klasy premium a debicą jest jeszcze masa innych opon. A na zakończenie to czy dębica produkuje wogóle jakaś oponę do naszego auta :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz sprawdziłęm - faktycznie różnica cen między barumem (bo jest a dębicy nima) a np wranglerem nie powala - raptem 60parę złociszy na oponie...

http://www.opony.com.pl/opony/225/70R16/letnie/?p=359,1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

padowie naczytałem się dużo o tych oponach ale mam jedno pytanko poradzcie mi chcem kupic letnie opony ale chciałbym załozyć co delikatnie większego na te alusy orginane mam teraz opony 15/65/ 215 co mogę założyć większego na te alu tak żeby wszystko było ok?????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj widziałem Xa na AT BFGoodrich w rozmiarze 235/75/15

i to w Norwegii

 

wyglądały fajnie.... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

Nadszedł  czas  w moim  X-ie  na wymianę  opon  na osi  przedniej  - po małej  przygodzie z zabezpieczeniami drogowymi jedna  opona poszła w pi.....u. A druga też już  swoje  przejechała.

 

Które z poniższych opon  byście mi  polecili (ceny  poglądowe z netu)

1. Bridgestone Dueler H/P sport 98h 383zł2. BF Goodrich G-Grip SUV-      374ZŁ 3. ContinentalCrossContact LX   403zł 4. Falken LandAir               335zł 5. Michelin Latitude Tour       465zł6. Uniroyal Rainexpert 3        320zł

Oponki będą zamontowane na przodzie.

 

Chyba  że możecie  polecić  coś  odpowiedniego -  90% jazdy  to  jazda po asfalcie sporadycznie (10%) jakieś  polne  drogi :)

aktualnie  mam  bfgoodrich long trail t/a tour 215/65r16 98h - dwie  dobre  :)

post-39697-0-87390000-1467919517_thumb.jpg

post-39697-0-18245700-1467919631_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie załozysz nie jest tak ważne jak to żeby wszystkie 4 opony były takie same -jak Twoj X-trail ma naped 4x4..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie załozysz nie jest tak ważne jak to żeby wszystkie 4 opony były takie same -jak Twoj X-trail ma naped 4x4..

Tak  4x4  -  problem  w  tym  że  oponki  które mam  już  są  praktycznie nie dostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brałbym continentale...

I faktycznie  trzeba  by  mi  zakupić  cztery  sztuki  żeby  wszystkie były  takie same ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak być powinno... 

ale 

 

w jakim stanie masz tył? dużo życia im zostało? 

 

jeśli bieżnik masz z 5mm (więcej niż połowa nowego) to ja bym się nie przejmował tym 4x4 - zwłaszcza że jeździsz po asfalcie czyli na fwd ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za fotki plusik ode  mnie. BArti dobrze prawi, można zostawić tył i ewentualnie dokupic do niego przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...