Gość jarki Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Hm, przepraszam jedno pytanko uzupełniające: czy te cholerne blaszki trzeba ponownie zakładać?? Czy one moze łączą ta płytke z silniczkiem? :027: PS: chyba je zgubiłem : Możesz je sobie darować. Nie są do niczego potrzebne. Zresztą jakbys je chciał z powrotem założyć? Płytka nie styka się w środku z żadnym złączem. Jedynie z zewnątrz dostaje napięcie. Dmuchawa ją chłodzi i przynajmniej teoretycznie zabezpiecza przed przegrzaniem i właśnie przepaleniem. Ale jak widać po kilku latach eksploatacji i tak u większości osób ścieżki się przepalają. Mam nadzieje że pomogłem i rozwiałem wszystkie wątpliwości. Zresztą na forum o płytce powiedziano już chyba wszystko, jest tego całkiem sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mbazz Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 niedawno miałem ten sam problem, , kupiłem lakier PULSARVOLT (12,50 zł) wyjąłem płytkę , oczyśćiłem delikatnie te dwa zalutowane miejsca, do momentu ukazania się ścieżek i posmarowałem lakierem, no i dmuchawa smiga na wszystkich biegach jak marzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kondzio Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 No i w końcu kupiłem ten lakier ze srebrem, oczyściłem, posmarowałem ... i dalej mam tylko 4 bieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarki Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 No i w końcu kupiłem ten lakier ze srebrem, oczyściłem, posmarowałem ... i dalej mam tylko 4 bieg Nie ma bata to musi działać. tez miałem problemy ale w końcu połączyłem ścieżki. Musisz bardzo dokładnie oczyścić nawet zeskrobać kawałek ścieżki przed klejeniem. Musisz widzieć widoczna przerwę. Jeśłi tylko położyłeś na wierzchu klej to nie ma gwarancji że załapało. Może klej lipny. Ja dopiero za drugim razem trafiłem na odpowiedni. TO MUSI DZIAŁĄĆ! Jeśli pomierzysz miernikiem to pomiędzy wszystkimi złączami na płytce co wchodzą do kostki musi byc przejście jeśli nie ma to nie będzie działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kondzio Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 No to próbujemy dalej, Klej niby datę wazności ma do VIII 2007, Wszystko oczyściłem, przerwę w ścieżce widziałem - modelowo jak w temacie A moze specyfik "kijowy" ? Kupiłem PulsarVolt za 9.90, producent Variant SA a z tego co wiem to oni wszystko z chin ciągną, wiec moze to jest odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Felix Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 A ja zalutowałem bez zadnych specyfików i działa.Tylko cała płytka nagrzewa sie tak że nie można jej w ręce utrzymać.Czy jeśli wszystko jest sprawne to ta płytka się nagrzewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 A ja zalutowałem bez zadnych specyfików i działa.Tylko cała płytka nagrzewa sie tak że nie można jej w ręce utrzymać.Czy jeśli wszystko jest sprawne to ta płytka się nagrzewa Wszystko w porzo płytka się nagrzewa dlatego jest umieszczona w tunelu ( ma to na celu chłodzenie tej płytki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Felix Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Właśnie tak podejrzewałem.Dzięki Pablo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kondzio Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 No i w końcu kupiłem ten lakier ze srebrem, oczyściłem, posmarowałem ... i dalej mam tylko 4 bieg Nie ma bata to musi działać. tez miałem problemy ale w końcu połączyłem ścieżki. Musisz bardzo dokładnie oczyścić nawet zeskrobać kawałek ścieżki przed klejeniem. Musisz widzieć widoczna przerwę. Jeśłi tylko położyłeś na wierzchu klej to nie ma gwarancji że załapało. Może klej lipny. Ja dopiero za drugim razem trafiłem na odpowiedni. TO MUSI DZIAŁĄĆ! Jeśli pomierzysz miernikiem to pomiędzy wszystkimi złączami na płytce co wchodzą do kostki musi byc przejście jeśli nie ma to nie będzie działać. Yes, yes, yes!!! Jak mawiał były premier. Zeskrobałem ścieżki tak na około 1 cm dalej i okazało się ze faktycznie były przerwane jeszcze głębiej. Ponownie nałożyłem lakier (kilka warstw, co stworzyło wałek o grubości ok. 2-3 mm) no i nawiew działa w zakresie od 1 do 4 Dzięki wszystkim którzy sie do tego przyczynili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Łukanek Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Ciesze sie bardzo, bo dzisiaj po przeczytaniu tego tematu od deski do deski zabrałem sie za naprawe tego felernego nadmuchu...NO i udało sie :) <jupi> Jestem zadowolony z siebie ze w koncu cos naprawiłem sam No i dziekuje wam za to ze dzielicie sie swoimi problemami i pomysłami z resztą. Dobshe ze naleze do tego klubu. Pozdrowienia i szerrokosci zycze;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skuler Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Witam. Zrobilem wszystko wg zalecen i nei smiga Problem nawiewu "odziedziczylem" po poprzednim wlascicielu. Zabieral sie juz do tego i plytke dostalem juz wyjętą w dodatku na sciezce odpowiadajacej za 3 bieg byly dwa inne skrobania.. pierwsz wygladala ok wiec nie ruszalem, natomiast te dwa "skrobania" i styk spod blaszki starlem i posmarowalem pulsarvoltem. Wloazylem w "slot" i niestety wciaz tylko 4 bieg. Tu fotka pogladowa jak to zrobilem. Co radzicie? moze za malo pulsarvoltu? sciezka pierwszego biegu sie wlasnie zajmuje.. scieram lut i posmaruje pulsarvoltem .. ale co zrobic z 3 biegiem nie mam pojecia EDIT: SPrawdzilem "lacznosc" przy pomocy baterii i diody - wszystkie sciezki drozne.. mimo to w aucie nie dmucha na 1,2,3 .. w czym moze byc problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 Skuler, a moze przelacznik Ci sie popsul a nie plytka. Sprobuj wsadzic plytke do innego nissanka i wtedy bedzie wszystko wiadomo. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pieczyk Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 U mnie ten sam problem występował, zakupiłem Klej elektroprzewodzący firmy Technicoll za 19zł (pewnie przepłaciłem, no ale trudno) przeczyściłem styk tylko tej po lewej bo na reszcie prąd płynął, (ten po lewej jest najszerszy i główny, przez niego płyną wszystkie prędkości dmuchawy więc jest najważniejszy) trzeba poczekać 10 min az wyschnie, nałożyłem jakies 5 warstw każdą kolejną jak tylko troszke podeschło i trzeba poczekać od 8-24godz az wyschnie zupełnie i uzyska pełną przewodność, tak piszą na opakowaniu. Wszystko teraz śmiga:) Dzięki za wasze rady, bez nich pewnie bym sobie nie poradził, pozdrawiam wszystkich Nissanomaniaków;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość YatzeK Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Witam Poczytałem i wziąłem się za naprawę po swojemu. W B11 nie jest wcale łatwo dostać się do płytki z opornikami. Jak już ją wyciągnąłem, to okazało się, że wygląda tak: Wygląda na to, że ktoś tu już dłubał lutownicą. Czy ktoś może mi teraz powiedzieć, które oporniki odpowiadają za 1, 2 i 3 bieg dmuchawy? Nie wiem co dokładnie lutować, a jak pójdę pytać mechanika to zedrze jak wyczuje że nie wiem o co chodzi. Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Promyczek Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Jako że sama trochę się natrudziłam z naprawą tej płytki kilka wyjaśnień i wskazówek. Po wyjęciu płytki należy roznitować dwie blaszki aluminiowe (służą do lepszego odprowadzenia ciepła z płytki jako że na oporach wytwarza się podczas pracy szczególnie na 1 biegu jego spora ilość) pod blaszkami z uwagi na ciepło i ząb czasu połączenie lutowane ulega uszkodzeniu należy oczysćić i połączyć ze sobą scieżki - warto mieć drobnoziarnisty paier ! (nadaje cię do tego także kobiecy pilniczek do paznokci) po zlutowaniu oczyszczamy aluminiowe blaszki, tak aby lepiej przylegały, można także użyć pasty do odprowadzenia ciepła np. takiej jak do procesorów komputerowych (niewielka ilość) potem starannie nitujemy na nowo można użyć też małych śrubek a końce zaklepać tak aby samoczynnie się nie odkręciły na naszych polskich dziurawych drogach to tyle u mnie płytka działa po na prawie bez zarzutów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 WitamPoczytałem i wziąłem się za naprawę po swojemu. W B11 nie jest wcale łatwo dostać się do płytki z opornikami. Jak już ją wyciągnąłem, to okazało się, że wygląda tak: raczej się powinieneś spytać w temacie dotyczący n13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość YatzeK Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 raczej się powinieneś spytać w temacie dotyczący n13 A dlaczego, skoro problem mam w B11, a tu jest inaczej niż w N13? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Ale też niż w N14 a Twoja kostka bardziej przypomina tą z N13 niż płytkę z N14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość YatzeK Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 OK, dzięki, spróbuję i podzielę się wrażeniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yanec Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 Zastosował ten przepis w praktyce, choć bez kleju a za pomocą lutownicy. TO DZIAŁA! :one: Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Acid Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Przepraszam z góry Admina za mój temat o nawiewie. NIe looknąłem wcześniej tylko pisałem, z 2 strony mój problem jest inny bo tutaj nie dział albo 1 albo wszystkei od 1 do 3 a u mnie tylko 3. Tak czy siak prosze o porade. dzis pobawie się tą płytką i zobaczę czy to coś da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmas Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Witam, Ja walczyłem wegług waszych wskazówek: - lutowanie nic nie dało - położenie nowej ścieżki też nie (za duży opór) Znalazłem takie coś: Regulator impulsowy DC - 20pln. I postaram się to zamontować - jak zadziała, to uzyskam płynną regulację obrotów dmuchawy, ale troche obawiam się zakłóceń (i ich wpływu na radio i CB). Czy ktoś już miał doświadczenia z zamianą płytki oporowej na sterowanie impulsowe - jak to wpływa na instalację elektyczną auta (zakłócenia)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tonek Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 matmas, 1. wymontuj płytkę znad schowka 2. sprawdź oporność, która ścieżka leży 3. 4-ty bieg leci bezpośrednio, pozostałe są "zwalniane", pamiętaj 4. tam, gdzie podłączasz kabelki do płytki zrób mostek z drutu między "padniętą" ścieżką, a jakąś inną, nie pamiętam jak to zrobiłem, ale chyba z 4. Teraz mam biegi 1, 2, 4, 4 - a miałem tylko 4 przed modem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 lutowanie nic nie dało a nie nałożyłeś po prostu za małej warstwy lutu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fiooolka Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 no to i mnie dopadł ten problem.. "klima" sobie wysiadła na 1,2 i 3 biegu, działa tylko czwórka. Po weekendzie trzeba się za to zabrać. Wielkie dzięki za tyle wskazówek, bo przynajmniej wiadomo jak się za to zabrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.