Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Nawiew działa tylko na 4 predkości co z tym zrobić?


Gość sas_ha
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja 5 lat temu wyciągnąłem płytkę, dobrze wyczyściłem przepalone ścieżki, zalutowałem na odpowiedniej ścieżce rezystor, a dla trwałego efektu cała lutowaną ścieżkę zakleiłem klejem epoksydowym. I wszystko działa do dzisiaj.

 

Pozdr.

MH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja 5 lat temu wyciągnąłem płytkę, dobrze wyczyściłem przepalone ścieżki, zalutowałem na odpowiedniej ścieżce rezystor, a dla trwałego efektu cała lutowaną ścieżkę zakleiłem klejem epoksydowym. I wszystko działa do dzisiaj.

 

Pozdr.

MH

 

Bo u mnie lut był położony bez większego czyszczenia i był bardzo krótki. "Upalenie" szło dalej, aż wyszło za lut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem nowy na forum i od razu chciałbym podziękować za wskazówki dotyczące naprawy rezystora dmuchawy, udało się naprawić bez problemu.

 

Użyłem lakieru pulsarvolt (koszt niecałe 14 zł w sklepie motoryzacyjnym). Po oczyszczeniu strzeliłem 3 warstwy tego specyfiku w miejscu dwóch oryginalnych lutów (tam gdzie powinny chyba być radiatorki, których u mnie już nie było, choć płytka nie wyglądała jakby ktoś już przy niej wcześniej grzebał). Wszystkie prędkości działają nawet 1, która nie działała od momentu kiedy ściągnąłem mojego Sunny z Niemiec czyli ponad 2,5 roku. Zobaczymy na jak długo wystarczy ta naprawa, mam nadzieję że zimę prześmigam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Mam taki problem, że nie mogę znaleźć tej płytki w nissanie N14. Wyjąłem schowek i nigdzie jej tam nie widziałem. Schemat który był wklejony na autocentrum juz wygasł ma ktoś może jakąś aktualna instrukcje krok po kroku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz wyciągać schowka, ani nawet go otwierać. Pod/za schowkiem od spodu po jego prawej stronie (bliżej prawego boku auta) jest taki kabelek, który wchodzi w taką czarną jakby tubę, zobaczysz tam taką szczelinę podłużną, bo w nią jest wsadzona ta płytka rezystancyjna. Postaram się foto walnąć później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, jak już zrobiłem, to wrzucę to foto, być może komuś się przyda, bo to stały temat w sunniakach.

 

post-28545-1258323916,2802_thumb.jpg

 

Wtyczkę wypinamy jak na foto i odkręcamy te dwie śruby, 8 albo 10, nie pamiętam, i wyciągamy ten cały czarny plastik.

 

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez maciekjar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za foto. Płytka naprawiona "Pulsarvoltem". Za pierwszym razem kupiłem jakiś inny specyfik do naprawy podgrzewania tylnej szyby ale nie działało.

Edytowane przez iekr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie nie działało PULSARVOLTEM , myslalem ze juz nic nie bedzie zdzieralem papierem 1200 2 razy i smarowalem i nic, sie wkurwilem zrobilem 2 luty >lutownicą punktową i problem z glowy , mam wszystkie kanały i jestem w niebie. A myslalem ze plytka spalona,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość koomak87

A ja mam takie pytanie:

Czy na tej płytce mam całe te 2 srebrne zeszlifować czy wystarczy tylko trochę?

Pozdrawiam!post-31737-1267545452,4811_thumb.jpg

 

Już nieaktualne. Najważniejsze, że już działa.

Edytowane przez koomak87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Zabrałem się wczoraj za tą płytkę i faktycznie. Zaglądasz pod schowek a tam jest jedyna kostka z kabelkami. odłącza się kostkę wykręca dwie śrubki i wyjmuje płytkę.

Na płytce (rezystorze) są dwa radiatorki prostokątne (takie blaszki 1,5cm na 2cm). wystarczy lekko podważyć i odejdą od rezystora. pod nimi znajdują się winowajcy. dwa małe oporniki (plamki cyny). drobnym papierkiem przeszlifować, odtłuścić i lutownicą nałożyć nowe oporniki z cyny (takie krople). muszą one stykać się z wiązką.

----wiązka------===lut===-----wiązka-----

włożyć z powrotem rezystor, przykręcić i u mnie wieje jak trzeba na wszystkich biegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie ta plyta wyglada dobrze, ale zauwazylem, ze jak przyloze probnik do poszczegolnych kabli, ktore sa w kostce ktora sie wpina do opisywanej plytki to tylko jedna ma napiecie, pozostale nie. Moze to nie jest wina plytki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy wyglada dobrze?:)Zrób tak jak tu pisze tylko cynę zastąp PulsarVoltem (do kupienia w motoryzacyjnym) Zabrałem się wczoraj za tą płytkę i faktycznie. Zaglądasz pod schowek a tam jest jedyna kostka z kabelkami. odłącza się kostkę wykręca dwie śrubki i wyjmuje płytkę.

Na płytce (rezystorze) są dwa radiatorki prostokątne (takie blaszki 1,5cm na 2cm). wystarczy lekko podważyć i odejdą od rezystora. pod nimi znajdują się winowajcy. dwa małe oporniki (plamki cyny). drobnym papierkiem przeszlifować, odtłuścić i lutownicą nałożyć nowe oporniki z cyny (takie krople). muszą one stykać się z wiązką.

----wiązka------===lut===-----wiązka-----

włożyć z powrotem rezystor, przykręcić i u mnie wieje jak trzeba na wszystkich biegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Właśnie mi padł nawiew

ale .......

dzięki temu że umiem czytać ;) i wiem że wy wiecie to już naprawiłem.

 

Po wyjęciu płytki okazało się, że była już przez kogoś reanimowana (brak radiatorków oraz nieudolne luty) i wytrzymała min 3 lata.

Moja reanimacja opiera się na "płynnym srebrze" oraz na "radiatorkach" miedzianych przyklejonych na białą pastę przewodzącą.

Ciekawe co z tego wyniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Też dzięki temu forum, i temu wątkowi zaoszczęðziłem 100 Zł na używce... U mnie to co nazywacie radiatorami łatwo odeszło od płytki (ktoś to już pewnie kiedyś regenerował) Ale nie nazwał bym tego radiatorami... Chyba że w oryginalnej konfiguracji coś chłodzą - u mnie były jakby osłonami lutów. Luty się wykruszyły, wystarczyło trochę kalafonii i cyny i wszystko śmiga jak ta lala.

Pytanie jest takie: czy jeśli te luty zrobiłem dość grube to wciąż będzie się to tak grzać że powinienem przymocować te radiatory, czy można je olać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja naprawiałem płytkę 8 miesięcy temu. Jak ktoś chciałby kupić używaną a posiada wyglądającą ok i jeszcze z tymi pseudo radiatorami (szpetne blaszki, które schodzą właściwie po zwykłym podważeniu nożem) to jest niemądry.

Ja się nie rozczulałem nad płytką. Odkręciłem dwie śrubki od spodu wentylatora pod schowkiem, podważyłem nożem blaszki żeby odeszły, odkaziłem stare luty kalafonią i nałożyłem nowe luty ze zwykłej cyny (około 1mm grubości i długości). Potem zamontowałem i działa na wszystkich biegach do tej pory bez problemu.

Już więcej to się bawiłem z wymianą żarówek w podświetlaniu przycisków na środkowej konsoli.

Edytowane przez Filip-sunny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

zajrzałem do tego dzisiaj. Szybko poszła naprawa, dzięki tematowi. Łatwy demontaż, dałem nowy lut w tych miejscach, o których pisaliście i śmiga na każdym biegu. żeby lepiej się lutowało przyłożyłem cienki drucik jako szkielet. dzieki temu nie miałem problemu z kulaniem się cyny.

Połączenia najlepiej sprawdzać omomierzem na gnieździe. w każdej kombinacji łączenia pinów w gnieździe omomierz powinien wskazywać jakąś niewielką wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.... no w moim przypadku słynny pulsarvolt sie nie sprawdził nawet po dokladnym czyszczeniu stykow

i kilku warstwach wiec postanowilem sprobowac drugiego sposobu polutowalem tam gdzie trzeba i od razu pomoglo

dziala na wszystkich biegach :) dzieki za porady i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Czy ktoś z kolegów którzy jeszcze nie lutowali/naprawiali ścieżek mógłby zmierzyć oporność każdej z nich?

 

U mnie upaliła się ścieżka nr 2 w efekcie nie działają biegi 1,2,3. Polutowałęm ją za pomocą kawałka miedzianej blaszki i biegi działają ponownie, ale widzę że jej oporność jest mniejsza niż innych ścieżek, chociaż najwyraźniej powinna być większa.

Zmierzone moim miernikiem (tanim marketowym więc nieprecyzyjnie - błąd około 0.7 Ohm) ścieżki mają oporność:

4 ~ 1.5 Ohm

3 ~ 2.5 Ohm

2 ~ 1.1 Ohm (ta była naprawiana) , a sądzę że raczej powinna mieć ~ 3.5 Ohm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...