Gość mariuszh74 Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Ja 5 lat temu wyciągnąłem płytkę, dobrze wyczyściłem przepalone ścieżki, zalutowałem na odpowiedniej ścieżce rezystor, a dla trwałego efektu cała lutowaną ścieżkę zakleiłem klejem epoksydowym. I wszystko działa do dzisiaj. Pozdr. MH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rosomak1983 Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 (edytowane) heh jakby naprawa sie nie udała mam cały nawiew 100% sprawny do n14 do sprzedania TANIO!!!! Edytowane 9 Października 2009 przez rosomak1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Ja 5 lat temu wyciągnąłem płytkę, dobrze wyczyściłem przepalone ścieżki, zalutowałem na odpowiedniej ścieżce rezystor, a dla trwałego efektu cała lutowaną ścieżkę zakleiłem klejem epoksydowym. I wszystko działa do dzisiaj. Pozdr. MH Bo u mnie lut był położony bez większego czyszczenia i był bardzo krótki. "Upalenie" szło dalej, aż wyszło za lut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myrek Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 A wiecie może jaką moc ma ta dmuchawa w sunny (jaki prąd płynie na 4 biegu)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bohen Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Witam, Jestem nowy na forum i od razu chciałbym podziękować za wskazówki dotyczące naprawy rezystora dmuchawy, udało się naprawić bez problemu. Użyłem lakieru pulsarvolt (koszt niecałe 14 zł w sklepie motoryzacyjnym). Po oczyszczeniu strzeliłem 3 warstwy tego specyfiku w miejscu dwóch oryginalnych lutów (tam gdzie powinny chyba być radiatorki, których u mnie już nie było, choć płytka nie wyglądała jakby ktoś już przy niej wcześniej grzebał). Wszystkie prędkości działają nawet 1, która nie działała od momentu kiedy ściągnąłem mojego Sunny z Niemiec czyli ponad 2,5 roku. Zobaczymy na jak długo wystarczy ta naprawa, mam nadzieję że zimę prześmigam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość scribler Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 Zimę napewno prześmigasz ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość iekr Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Witam Mam taki problem, że nie mogę znaleźć tej płytki w nissanie N14. Wyjąłem schowek i nigdzie jej tam nie widziałem. Schemat który był wklejony na autocentrum juz wygasł ma ktoś może jakąś aktualna instrukcje krok po kroku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciekjar Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Nie musisz wyciągać schowka, ani nawet go otwierać. Pod/za schowkiem od spodu po jego prawej stronie (bliżej prawego boku auta) jest taki kabelek, który wchodzi w taką czarną jakby tubę, zobaczysz tam taką szczelinę podłużną, bo w nią jest wsadzona ta płytka rezystancyjna. Postaram się foto walnąć później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość iekr Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Dobra znalazłem już nie musisz wklejać fotek. A wie ktoś może dlaczego to się przepala? Czyżby wentylator od nawiewu był zasyfiony i ma za ciężko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciekjar Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 (edytowane) Dobra, jak już zrobiłem, to wrzucę to foto, być może komuś się przyda, bo to stały temat w sunniakach. Wtyczkę wypinamy jak na foto i odkręcamy te dwie śruby, 8 albo 10, nie pamiętam, i wyciągamy ten cały czarny plastik. Pozdrawiam Edytowane 15 Listopada 2009 przez maciekjar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość iekr Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 (edytowane) Dzięki za foto. Płytka naprawiona "Pulsarvoltem". Za pierwszym razem kupiłem jakiś inny specyfik do naprawy podgrzewania tylnej szyby ale nie działało. Edytowane 21 Listopada 2009 przez iekr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Miska Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 U mnie nie działało PULSARVOLTEM , myslalem ze juz nic nie bedzie zdzieralem papierem 1200 2 razy i smarowalem i nic, sie wkurwilem zrobilem 2 luty >lutownicą punktową i problem z glowy , mam wszystkie kanały i jestem w niebie. A myslalem ze plytka spalona, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koomak87 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 (edytowane) A ja mam takie pytanie: Czy na tej płytce mam całe te 2 srebrne zeszlifować czy wystarczy tylko trochę? Pozdrawiam! Już nieaktualne. Najważniejsze, że już działa. Edytowane 2 Marca 2010 przez koomak87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sysa Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Przez rok czasu męczyliśmy się z nawiewem tylko na 4 biegu, a tu max 10 minut roboty i sprawa załatwiona, nawiew działa na wszystkich prędkościach jak nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filip Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Zabrałem się wczoraj za tą płytkę i faktycznie. Zaglądasz pod schowek a tam jest jedyna kostka z kabelkami. odłącza się kostkę wykręca dwie śrubki i wyjmuje płytkę. Na płytce (rezystorze) są dwa radiatorki prostokątne (takie blaszki 1,5cm na 2cm). wystarczy lekko podważyć i odejdą od rezystora. pod nimi znajdują się winowajcy. dwa małe oporniki (plamki cyny). drobnym papierkiem przeszlifować, odtłuścić i lutownicą nałożyć nowe oporniki z cyny (takie krople). muszą one stykać się z wiązką. ----wiązka------===lut===-----wiązka----- włożyć z powrotem rezystor, przykręcić i u mnie wieje jak trzeba na wszystkich biegach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Virgo_ Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 U mnie ta plyta wyglada dobrze, ale zauwazylem, ze jak przyloze probnik do poszczegolnych kabli, ktore sa w kostce ktora sie wpina do opisywanej plytki to tylko jedna ma napiecie, pozostale nie. Moze to nie jest wina plytki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sten Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Co to znaczy wyglada dobrze?:)Zrób tak jak tu pisze tylko cynę zastąp PulsarVoltem (do kupienia w motoryzacyjnym) Zabrałem się wczoraj za tą płytkę i faktycznie. Zaglądasz pod schowek a tam jest jedyna kostka z kabelkami. odłącza się kostkę wykręca dwie śrubki i wyjmuje płytkę. Na płytce (rezystorze) są dwa radiatorki prostokątne (takie blaszki 1,5cm na 2cm). wystarczy lekko podważyć i odejdą od rezystora. pod nimi znajdują się winowajcy. dwa małe oporniki (plamki cyny). drobnym papierkiem przeszlifować, odtłuścić i lutownicą nałożyć nowe oporniki z cyny (takie krople). muszą one stykać się z wiązką. ----wiązka------===lut===-----wiązka----- włożyć z powrotem rezystor, przykręcić i u mnie wieje jak trzeba na wszystkich biegach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur1 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Witam . chcialem zapytac czy wyglada to tak samo w nissanie primera wp11 p144 -czy ta plytka tez jest za schowkiem w tym aucie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skażony Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Właśnie mi padł nawiew ale ....... dzięki temu że umiem czytać i wiem że wy wiecie to już naprawiłem. Po wyjęciu płytki okazało się, że była już przez kogoś reanimowana (brak radiatorków oraz nieudolne luty) i wytrzymała min 3 lata. Moja reanimacja opiera się na "płynnym srebrze" oraz na "radiatorkach" miedzianych przyklejonych na białą pastę przewodzącą. Ciekawe co z tego wyniknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nazgul Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Też dzięki temu forum, i temu wątkowi zaoszczęðziłem 100 Zł na używce... U mnie to co nazywacie radiatorami łatwo odeszło od płytki (ktoś to już pewnie kiedyś regenerował) Ale nie nazwał bym tego radiatorami... Chyba że w oryginalnej konfiguracji coś chłodzą - u mnie były jakby osłonami lutów. Luty się wykruszyły, wystarczyło trochę kalafonii i cyny i wszystko śmiga jak ta lala. Pytanie jest takie: czy jeśli te luty zrobiłem dość grube to wciąż będzie się to tak grzać że powinienem przymocować te radiatory, czy można je olać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artur_arti Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 TAK EDEN w tym poście http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=11777 Dokładnie polecam sposób Edena. Naprawiłem nawiew w podobny sposób i działa na każdym biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filip Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 (edytowane) Ja naprawiałem płytkę 8 miesięcy temu. Jak ktoś chciałby kupić używaną a posiada wyglądającą ok i jeszcze z tymi pseudo radiatorami (szpetne blaszki, które schodzą właściwie po zwykłym podważeniu nożem) to jest niemądry. Ja się nie rozczulałem nad płytką. Odkręciłem dwie śrubki od spodu wentylatora pod schowkiem, podważyłem nożem blaszki żeby odeszły, odkaziłem stare luty kalafonią i nałożyłem nowe luty ze zwykłej cyny (około 1mm grubości i długości). Potem zamontowałem i działa na wszystkich biegach do tej pory bez problemu. Już więcej to się bawiłem z wymianą żarówek w podświetlaniu przycisków na środkowej konsoli. Edytowane 9 Lutego 2011 przez Filip-sunny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Genzo Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 zajrzałem do tego dzisiaj. Szybko poszła naprawa, dzięki tematowi. Łatwy demontaż, dałem nowy lut w tych miejscach, o których pisaliście i śmiga na każdym biegu. żeby lepiej się lutowało przyłożyłem cienki drucik jako szkielet. dzieki temu nie miałem problemu z kulaniem się cyny. Połączenia najlepiej sprawdzać omomierzem na gnieździe. w każdej kombinacji łączenia pinów w gnieździe omomierz powinien wskazywać jakąś niewielką wartość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Artman Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Witam.... no w moim przypadku słynny pulsarvolt sie nie sprawdził nawet po dokladnym czyszczeniu stykow i kilku warstwach wiec postanowilem sprobowac drugiego sposobu polutowalem tam gdzie trzeba i od razu pomoglo dziala na wszystkich biegach dzieki za porady i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Czy ktoś z kolegów którzy jeszcze nie lutowali/naprawiali ścieżek mógłby zmierzyć oporność każdej z nich? U mnie upaliła się ścieżka nr 2 w efekcie nie działają biegi 1,2,3. Polutowałęm ją za pomocą kawałka miedzianej blaszki i biegi działają ponownie, ale widzę że jej oporność jest mniejsza niż innych ścieżek, chociaż najwyraźniej powinna być większa. Zmierzone moim miernikiem (tanim marketowym więc nieprecyzyjnie - błąd około 0.7 Ohm) ścieżki mają oporność: 4 ~ 1.5 Ohm 3 ~ 2.5 Ohm 2 ~ 1.1 Ohm (ta była naprawiana) , a sądzę że raczej powinna mieć ~ 3.5 Ohm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.