Michu74 Opublikowano 14 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2016 Witam wszystkich serdecznie!!! to mój pierwszy pościk i myślę że nie ostatni. W moim pickupie skończyło się sprzęgło i takie też wymieniłem w tutejszym hiszpańskim zakładzie.o zgrozo!!! Sprzegło sam kupiłem Valeo i było na 100% własciwe. Po wymianie i kilku dniach zauważyłem że tunel i drążki się bardzo grzeją.....nigdy tego wcześniej nie wyczuwałem.....jakby ogrzewanie ktoś odpalił. pojechałem i pokazuję , więc oni że może olej stary ,, a nie był miał tylko 30tkm, no ale dobra wymieniliśmy,nowe 5L weszło do maxa. i temat dalej się ciagnie, czyli gorąco jak diabli , zwłaszcza drążek reduktora jakby mocniej,.... że w ręku z trudem utrzymasz bez osłonki, dodatkowo mam jakby zapach gorącego oleju w kabinie , .....jakby z nadmuchem lekkim, biegi wchodzą gładko jak od 11 lat, no masakra autko mam 11 lat i nigdy nic a tu teraz trafiło w końcu.... autko ma 170tkm i chodzi cudownie, Co może mieć wymiana sprzęgła do tego grzania się.... Jakby nie założyli jakieś osłony z gumy lub jakiegoś izolatora, że wciska gorące powietrze znad skrzyni do kabiny.... choć wizualnie gumy są i jakas gąbeczka izolująca tez jest... Miałem tez od pewnego czasu drgania na kierownicy więc wymieniłem krzyżak na nowy i wyważyłem wał tu w hiszpanii ....nie ufam im za grosz....dalej bije ale mniej bo inny mechanik mówił że to może od tego.... opony też wymieniłem na nowe, miałem też lekkie terkotanie na jałowym biegu od 2/3 lat przy niewcisnietym sprzegle i dalej mam / to ponoc tak maja niektóre nissanki, szczerze wolałbym uniknąć wizyty w kolejnym fuchowatym gorącym warsztacie hiszpańskim.... gdzie tylko o obiedzie sie myśli na starcie dnia... podam jako przyklad, ze gdy wymieniali olej w skrzyni i zapiekł sie korek od spustu oleju to nie umieli tego otworzyc i zawołali specjalistyczna usługę za 200 euro aby odkręcic i wymienic korek spustu oleju!!!.....w skrzyni biegów.....HORROR . Nie zapłaciłem. Czy ktoś mądrzejsz ode mnie mógłby sie wypowiedzieć i coś doradzić co z tym grzaniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navara2000 Opublikowano 14 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2016 Na początku układu wydechowego powinna być osłona termiczna. Sprawdź czy nie urwali tego przy wyjmowaniu skrzyni biegów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu74 Opublikowano 14 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2016 (edytowane) Sprawdziłem i osłony są na miejscu. Moze sprawdzić poziom oleju w reduktorze? Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Edytowane 14 Września 2016 przez Michu74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navara2000 Opublikowano 14 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2016 Jest jeszcze jedna osłona termiczna na rurze wydechowej, za złączem elastycznym ( plecionką ), na wysokości krzyżaka przedniego wału. Gdyby ona odpadła, to gorące powietrze będzie lecieć prosto w okolice wajchy reduktora. Ponadto są blaszane osłony na podłodze, kończą się za pierwszym tłumikiem. Pod nakładką z osłonami lewarków jest płaska guma odcinająca dopływ powietrza, może popatrz czy tego nie brakuje. Na tej gumie leży jeszcze kawałek porowatej gumy czy gąbki, dodatkowo uszczelniający lewarek reduktora, ale nie sądzę żeby brak tego elementu był szczególnie istotny. Przed chwilą sprawdziłem temp. skrzyni biegów i skrzyni rozdzielczej, po 50 km jazdy, w temp. zewn. +25 st. Skrzynia biegów jest trochę cieplejsza od rozdzielczej, ale spokojnie daje się trzymać dłonią, może ma 45 - 50 st. Oleju jest max, sam niedawno zmieniałem. Czyli wychodzi na to, że normalnie pracująca skrzynia nie powinna się grzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu74 Opublikowano 14 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2016 Z tego co widzę to wszystkie osłony są. Zdjęcie z demontażu skrzyni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navara2000 Opublikowano 14 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2016 Z tego co widzę to wszystkie osłony są. Zdjęcie z demontażu skrzyni... IMG_20160704_111515_HDR.jpg A gumy pod osłonami lewarków są ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu74 Opublikowano 15 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2016 Jakies gumy są i kawałek gąbki. Jakies gumy i gabka są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navara2000 Opublikowano 15 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2016 W moim jest tak samo. Pozostało jeszcze sprawdzenie temp. skrzyni biegów i reduktora po dłuższej jeździe. Nie mam więcej pomysłów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu74 Opublikowano 21 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 We wtorek idę do mechanika , sprawdzę poziom oleju w reduktorze i przejrzymy wszystko jeszcze raz. Dam znać jak coś się zmieni. Dzięki za zainteresowanie. Witam ,czy mógłbym Ciebie prosić-Navara2000 o zdjęcie podwozia nad skrzynią bo mechanik mówi że na jego oko to brakuje jakiejś osłony i kazał mi jeczhać do NISSANA żeby to sprawdzić.em ok.Mówi że posprawdzał i wszystko z autem ok. Dzięki. Witam ponownie rozebralem te gumy i odkryłem , ze guma na samym spodzie ta najważniejsza która powinna byc prawie hermetyczna była w poprzek spróchniała , czyli otwarta . Dalej widać było pełno oleju ze skrzyni, mokro w zagłebieniach , jakby wywalało nadmiar oleju po wymianie,przez szczeliny kuli drążka zmiany biegów ...stąd ten zapach oleju oczywiscie. Zamówiłem w Nissanie nową gumę za 10 euro, jutro po wymianie tej gumy poobserwuję czy się dalej grzeje . Mam jeszcze jedną wątpliwosc odnosnie drugiej gumy na drązku od reduktora która nie jest juz tak spasowana i hermetycznie na zacisk zamykana.... facet z Nissana w Gironie powiedział że on w katalogu nie widzi w ogóle tej drugiej gumy. Na zdjeciu są obie..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Faktycznie na schematach D22 nie jest opisana osobnym numerem, ale z tego co widzę, to jest ta sama co w Terrano I i II, D21, Patrolu, więc najprawdopodobniej będzie też pasowała do Twojego D22 Numer tej części to 33294-20J00 Poniżej masz obrazek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navara2000 Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 W moim są gumy na obu drążkach. Patrzyłem też od dołu i nie widzę żadnych innych osłon między skrzynią biegów a tunelem. Poza tym nie wierzę żeby brak tych gum powodował grzanie się drążków. Na pewno wlali do skrzyni olej przekładniowy, a nie co innego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu74 Opublikowano 21 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Czy slyszeiscie o tzw. odpowietrznikach na skrzyni i jakichs rurkach? Bo czytalem na angielskojezycznych forach o tzw. gearbox breather .....ze przez nie moze nadmiar oleju wylatywac gdy zaleje sie pow. max. A co do oleju.... to wymiana byla juz po stwierdzeniu grzania sie. Zastanawiam sie czy moze przez ta dziure w gumie dmuchalo to gorace powietrze......ale zeby caly tunel tak sie nagrzewal ze az noga mi sie robi ciepla od strony skrzyni.....malo prawdopodobne. Jutro jade do Nissana i zakladam gume i potestuje, a.. i gdyby bylo uzyteczne dla innych.... samo zdjecie galki z lewarka skrzyni biegow tez bylo mozliwe dzieki angielskiemu forum bo nakazali podgrzewac suszarka ta galke i po kilku minutach nagrzania do goraca dala sie ruszyc- odkrecic . a na zimno ani rusz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 na obrazku zaznaczyłem miejsca odpowietrzenia skrzyni i reduktora, może przez któryś z odpowietrzników się wydostaje olej, bo jeśli odpowietrzniki są O.K. to wątpię, żeby olej poszedł tak wysyko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu74 Opublikowano 25 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2016 Witam wymieniłem gumę od drązka zmiany biegów , i porządnie skręciłem całość a szczególnie szczelnie tą obejmę blaszaną przytrzymującą tą płaską gumę ....i zanotowałem brak zapachu oleju oraz znaczne obniżenie temperatury w tunelu w miejscu pod wajhą ręcznego która robiła sie gorąca. Teraz jest ledwie ciepława. Juz po nodze nie bucha gorące powietrze jak wcześniej.... Myślę że było źle skrecone wszystkio- z przelotem.....powietrza, plus dziura na okrągłej wymienionej gumie, plus usunąłem ten olej z grzbietu skrzyni który z nadmiaru tam wypływal. To co pisał Snake4x4 , tych odpowietrzników nie odnalazłem.... Testowałem też raz z jazdą z jedną ręką nad skrzynia biegów i zaobserwowałem że gorące powietrze pojawiło sie po 10 min jazdy jakby od wydechu... bo skrzynia i reduktor były jeszcze zimne. Czyli w sumie dużo strachu i myślę że to by było rozwiązane. Choć lewarek od reduktora i zmiany biegów w dotyku na dole jest ciepły.... czy u Was też? Pozdrawiam i dziękuję za wkład ps będąc po gumę spytałem i powiedziano mi że te nowe navary są składane w hiszpanii........niestety..... plus te silniki......ufff muszę dbac o mojego pickupa bo to jest inna rzeczywistość.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.