Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano II 2005 r 3,0 diesel


clowny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Państwa !!

 

Mam problem z nowo zakupionym Nissankiem Terrano II. Autko jest z 2005 roku, napędzane 3-litrowym dieslem.

Poajwiły mi się dwa problemy:

 

1 - podczas skręcania kierownicą, w przypadkowych położeniach, nizależnie od tego czy auto stoi, czy jedzie słychać czasami "buczenie" dochodzące najprawdopodobniej z pomy wspomagania. Dodatkowo czuć delikatne wibracje na kole kierowniczym.

 

2 - przy załączeniu napedu 4x4 podczas jazdy na wprsot, zupełnie nic sie nie dzieje. Problemy zaczynaja sie podczas skręcenia kół, niezależnie od kierunku skrętu. Czym większe skręcenie kierownicy (oczywiście podczas jazdy, zarówno w przód jak i w tył) słychac bardzo głośne trzaski metaliczne z okolic, jak mi się wydaje - reduktora. W pewnym momencie cos się w układzie napędowy blokuje, aż do stanu, kiedy to nie można wrzucić (bądź zrzucić biegu). Po kilku próbach można załączyc bieg. Hałas jest bardzo głośny podczas całej opisywanej sytuacji a uderzenia powodujące wspomniane "trzaski" są wyczuwalne poprzez powstałe wibracje.

 

Ma ktos pomysł, co to może być i jak się zabrać za naprawę ?

 

Pozdrawiam !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2005 rocznik ... tam już zabieraki są zamiast sprzęgów ... czyli możliwe, że przedni most uszkodziły ( wpisz "zabieraki" w wyszukiwarce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KubaTyran jest z Jeleniej, poproś może Ci coś podpowie np. na żywo. Taka tylko sugestia. Z opisu może być kilka przyczyn. Proponuje bo może ktoś doświadczony pomoże.

Pisane w jednym momencie. :wave:

Edytowane przez gruby357
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oby tylko to było, pamiętam jednak że jak zacząłem zgłębiać temat zabieraków to było coś o moście, krzyżakach i reduktorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję ślicznie za zainteresowanie się tematem. Postaram się skontaktować z kolegą z Jeleniej Góry - może we dwóch coś wymyślimy :)

Pozdrawiam !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co do napedu, to przetestowany na mokrej trawie. Slychac pojedyncze, podwójne metaliczne stuki w roznych sytuacjach(jazda na wprost, skrety) najczesciej, gdy ktores kolo wpadalo w poslizg. To wina mostu, czy moze jednak ten reduktor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro odgłosy występują przy różnicy w przyczepności kół to prędzej na dyfer by wskazywało niż reduktor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w obydwu ostatnich przypadkach trzeba by zdjąć zabieraki i wtedy nasłuchiwać ... trzeba wyłączyć most i reduktor z użytkowania

ja bym zrobił to w nast. kolejności :

1. żeby wykluczyć reduktor ... nie demontować zabieraków, tylko zdjąć przedni wał i nasłuchiwać

jeśli stuki ustąpiły wskazywałoby to na reduktor, jeśli nie ...

2. odkręcić jeszcze zabieraki ... to unieruchomiło by przedni dyfer

3. później założyć wał spowrotem, bez przykręcania zabieraków ... i włączyć 4x4 ( chociaż bez obciążenia może nie być nic słychać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...