Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Druga młodośc D21


Radek_sl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam drogich forumowiczów to mój pierwszy post na tym forum więc najpierw się przedstawię jestem Radek mieszkam w Słupsku i jestem szczęśliwym posiadaczem nissana D21 DubleCab.

 

 

Staruszek napracowal się u mnie dwa lata targał lawetę z koparką i nie było miejsca w które by się nie wdrapał, nie zawiódł mnie nigdy przy odpalaniu w czasie mrozu, niestety laweta urwała mu d...., inaczej mówiaz złamała się mocno przegnita rama, chce ofiarowac staruszkowi nową młodość przejdzie porządna renowację oraz wymiane silnika na mocniejszy bo ten choć niezawodny niestety mocą i osiągami d... nie urywa. Muszę zacząć od ramy, gdzie szukać? Gdzieś ktoś napisal że pasuje (prawie) od terrano a nawet lepiej bo jest na sprężynach a nie na resorach, będę wdzięczny za porady, zależy mi na tym dziadku.

 


Przekonałem trochę Internetu ramy niestety nie znalazłem
OdnosZę wrażenie że to forum umarło lata temu :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badz powazny, kup drugie auto, rama, inny silnik, elektryka - i to ma byc jeszcze niezawodne i robic kase ? Czasy rzezbienia w g... sie koncza

 

Skoro koparka to i dzialalnosc pewnie jakas, auto odliczysz od podatku

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazik jakbym patrzal na opłacalność tego pomysłu auto dawno byłoby na zlomie, a Koparke już ciąga furgon 4x4. Chce wyspwac inodremintowac tego nissana bo mam taki kaprys jesli wg Ciebie to niepowazne to twoja sprawa. A tak na marginesie kolega z branży kupił nowsze auto też Pickupa i więcej stoi niż jeździ nie wiem czy to takie opłacalne usrany elektronika wiecznie coś nie dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

604 100 726 telefon do człowieka, z rok temu miał parę sztuk d21 i zajmował soe nimi, tylko że jest z okolicy Żar w lubuskim

783 244 375 - koleś z Lubska, wiem że miał części do d22 ale czy d21 to nie wiem. 517 730 162 a ten z Gdańska też może mieć jakieś namiary ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

gente dzięki wielkie, skorzystam z kontaktow. Choć wiem juz że rama z Terrano II 5D po nieiwelkich przeróbkach jest jak z D21 wyjęta;)


No to zabieramy się do zabawy, postaram się aby relacja z renowacji była kompletna i w miare aktualna.

Plan jest taki :

1) wymienic ramę

2) wyspawać co zgnite

3) podnieść nieco

4) zmienic kolor na czarny

5) mały tunning zewnętrzny (narazie brak pomysłu)

6) wymiana silnika na 2.7TDI

 

Etap 1 : wymiana ramy, znalazłem (kolego gente dzięki za kontakty , pierwszy z brzegu i jest rama 100 km ode mnie już do mnie jedzie), rama z nissana Terrano II zdrowiuteńka, na spręzynach, sprzedawca ma taką zapakowaną do swojego D22 dostałem dokładne instrukcje jak zrobić przeszczep, nie taki diabeł straszny....

Aktualnie jest tak :

post-101639-0-71990300-1476964213_thumb.jpg

post-101639-0-89007300-1476964223_thumb.jpg

post-101639-0-95268100-1476964233_thumb.jpg

Edytowane przez Radek_sl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bingo te na outdoria sa takie jakie chciałem thx saydack. Jeszcze orurowanie Ale chyba sam zrobię bo nic mi nie leży tym bardziej że chce pake przykryć na płasko

Jakaś alternatywa do piaskowania? Pytałem dziś gościa krzyknął mi tyle co place płacę za ramę i to za piaskowanie samej ramy bez drążków itp. Może flex szczotka druciana efekt taki sam tylko ciężko niektóre miejsca iczysciic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstukaj całą porządnie dużym młotkiem i jak gdzieś głucho będzie to od razu wzmocnienia pospawaj, w środku też troche wyczysc. Ja swoją lecialem szczotką na szlifierce a tego co nie udało mi sie doczyścić pomalowałem cortaninem. Następnie minią nobiles z 3 warstwy i na to baranek boll, też z 2 warstwy i na koniec jeszcze hammeritem żeby tak błoto i syf nie kleił sie tak baranka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad mała piaskarka poczuszcze szczota a gdzie nie dojdę to piaskarka. W tym aucie będzie bardzo dużo elementów wymagających czyszczenia i malowania mała piaskareczka z JULI na pewno się przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz dobry kompresor to jak najbardziej - z tym że te małe piaskarki wrażliwe są więc piasek do nich najlepiej kupować dedykowany w workach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kompresor spalinowy kaeser m17a bije 15 atmosfer wydajność 1m3 wyposażony w osuszacz powietrza. Ja tej piaskarki nie będę używał zarobkowo na moje potrzeby powinna zdać egzamin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Pomyśl też  jak będziesz miał ramę wypiaskowaną nad cynkowaniem ogniowym rama będzie zanurzona cała i w środku na pewno się zabezpieczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz miał oczyszczoną ramę (a tym samym możliwość jej obracania), do końcowej konserwacji jej wnętrza zastosuj, zapomniany już przez wielu, smar działowy (kiedyś zwany armatnim  :) - jest skuteczny i tani ) :

http://www.btcnet.pl/oferta/smary/smary_ochronne/produkt,smar_ochronny_lotos,rid,73352.html  

Aby był bardziej płynny do aplikacji (np. do pistoletu do ropowania), można go podgrzać lub (to ostateczność) rozcieńczyć benzyną, a następnie poobracaj ramą.

Ten sam środek można użyć do przestrzeni zamkniętych nadwozia - ale trzeba później udrożnić odpływy.

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamknięta rama może nie spełnić oczekiwania, a to dlatego że skropliny które utworzą się wewnątrz ramy (tzw. efekt pocenia się stali w zależności od warunków pogodowych) nie odparują zbyt szybko a to może spowodować szybszą erozję

 

Nie znam tematu aż tak dobrze - to informacją którą kiedyś mi znajomy przesłał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy, ale to mi trąci druciarstwem. Olej (podejrzewam, że użyjesz przepracowanego), zawiera dużo siarki - tym samym przyspieszy korozję.

Ponadto, najbardziej newralgiczne miejsca (nad zawieszeniami) będą pozbawione konserwacji (olej spłynie w dół), i cały czas coś będzie kapało z ramy, drugie przestrzenie zamknięte muszą mieć miejsca do odpływu lub odparowania z nich skraplającej się wody.

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, chodzi o to aby po pierwsze nie zaspawywyać otworów w ramie (skraplająca się woda nie będzie miała ujścia) oraz po drugie jak pisze polo nie przyśpieszać korozji olejem.

Ja osobiście radzę abyś zastanowił się nad rozwiązaniem które podał Michał - wyczyścić ramę jak się tylko uda od środka (są środki które są do tego przeznaczone) i oddać ją do ocynkowania - oczywiście już po wyspawaniu i wyczyszczeniu - to rozwiązanie pracochłonne i nieco bardziej kosztowne ale tzn "wieczne" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...