Radek_sl Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 Witam drogich forumowiczów to mój pierwszy post na tym forum więc najpierw się przedstawię jestem Radek mieszkam w Słupsku i jestem szczęśliwym posiadaczem nissana D21 DubleCab. Staruszek napracowal się u mnie dwa lata targał lawetę z koparką i nie było miejsca w które by się nie wdrapał, nie zawiódł mnie nigdy przy odpalaniu w czasie mrozu, niestety laweta urwała mu d...., inaczej mówiaz złamała się mocno przegnita rama, chce ofiarowac staruszkowi nową młodość przejdzie porządna renowację oraz wymiane silnika na mocniejszy bo ten choć niezawodny niestety mocą i osiągami d... nie urywa. Muszę zacząć od ramy, gdzie szukać? Gdzieś ktoś napisal że pasuje (prawie) od terrano a nawet lepiej bo jest na sprężynach a nie na resorach, będę wdzięczny za porady, zależy mi na tym dziadku. Przekonałem trochę Internetu ramy niestety nie znalazłem OdnosZę wrażenie że to forum umarło lata temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 (edytowane) Badz powazny, kup drugie auto, rama, inny silnik, elektryka - i to ma byc jeszcze niezawodne i robic kase ? Czasy rzezbienia w g... sie koncza Skoro koparka to i dzialalnosc pewnie jakas, auto odliczysz od podatku Edytowane 8 Października 2016 przez Kazik_R52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek_sl Opublikowano 9 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 Kazik jakbym patrzal na opłacalność tego pomysłu auto dawno byłoby na zlomie, a Koparke już ciąga furgon 4x4. Chce wyspwac inodremintowac tego nissana bo mam taki kaprys jesli wg Ciebie to niepowazne to twoja sprawa. A tak na marginesie kolega z branży kupił nowsze auto też Pickupa i więcej stoi niż jeździ nie wiem czy to takie opłacalne usrany elektronika wiecznie coś nie dziala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gente Opublikowano 9 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 604 100 726 telefon do człowieka, z rok temu miał parę sztuk d21 i zajmował soe nimi, tylko że jest z okolicy Żar w lubuskim 783 244 375 - koleś z Lubska, wiem że miał części do d22 ale czy d21 to nie wiem. 517 730 162 a ten z Gdańska też może mieć jakieś namiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek_sl Opublikowano 20 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 (edytowane) gente dzięki wielkie, skorzystam z kontaktow. Choć wiem juz że rama z Terrano II 5D po nieiwelkich przeróbkach jest jak z D21 wyjęta;) No to zabieramy się do zabawy, postaram się aby relacja z renowacji była kompletna i w miare aktualna. Plan jest taki : 1) wymienic ramę 2) wyspawać co zgnite 3) podnieść nieco 4) zmienic kolor na czarny 5) mały tunning zewnętrzny (narazie brak pomysłu) 6) wymiana silnika na 2.7TDI Etap 1 : wymiana ramy, znalazłem (kolego gente dzięki za kontakty , pierwszy z brzegu i jest rama 100 km ode mnie już do mnie jedzie), rama z nissana Terrano II zdrowiuteńka, na spręzynach, sprzedawca ma taką zapakowaną do swojego D22 dostałem dokładne instrukcje jak zrobić przeszczep, nie taki diabeł straszny.... Aktualnie jest tak : Edytowane 20 Października 2016 przez Radek_sl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Radek życzę powodzenia - cieszy oko kiedy widzi się odnowione klasyki - czekam na relację z renowacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek_sl Opublikowano 20 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 No nie będzie to typowa renowacja, ale spróbuję jakoś to ożywić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gente Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Również powodzonka życzę ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek_sl Opublikowano 21 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Na pewno trochę to uniose i dam szersze kapcie, nie mogę znaleźć nakładek poszerzajacych czy możecie pomóc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 https://www.outdoria.com.au/a/4wd-wheel-arch-flares/kut-snake/qld/deception-bay/d21-nissan-navara-flares/100029676 lub http://www.ebay.com/itm/Nissan-Terrano-MK-I-Pick-Up-D21-Fender-Flares-5cm-1-96-2-rear-fender-flares-/151997083669?hash=item2363bb7015:g:PaQAAOSwT5tWJTmn Nie wiem jakich szukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek_sl Opublikowano 21 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Bingo te na outdoria sa takie jakie chciałem thx saydack. Jeszcze orurowanie Ale chyba sam zrobię bo nic mi nie leży tym bardziej że chce pake przykryć na płasko Jakaś alternatywa do piaskowania? Pytałem dziś gościa krzyknął mi tyle co place płacę za ramę i to za piaskowanie samej ramy bez drążków itp. Może flex szczotka druciana efekt taki sam tylko ciężko niektóre miejsca iczysciic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gente Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Obstukaj całą porządnie dużym młotkiem i jak gdzieś głucho będzie to od razu wzmocnienia pospawaj, w środku też troche wyczysc. Ja swoją lecialem szczotką na szlifierce a tego co nie udało mi sie doczyścić pomalowałem cortaninem. Następnie minią nobiles z 3 warstwy i na to baranek boll, też z 2 warstwy i na koniec jeszcze hammeritem żeby tak błoto i syf nie kleił sie tak baranka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek_sl Opublikowano 21 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Zastanawiam się nad mała piaskarka poczuszcze szczota a gdzie nie dojdę to piaskarka. W tym aucie będzie bardzo dużo elementów wymagających czyszczenia i malowania mała piaskareczka z JULI na pewno się przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Jeżeli masz dobry kompresor to jak najbardziej - z tym że te małe piaskarki wrażliwe są więc piasek do nich najlepiej kupować dedykowany w workach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek_sl Opublikowano 21 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Mam kompresor spalinowy kaeser m17a bije 15 atmosfer wydajność 1m3 wyposażony w osuszacz powietrza. Ja tej piaskarki nie będę używał zarobkowo na moje potrzeby powinna zdać egzamin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michał 1984 Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Pomyśl też jak będziesz miał ramę wypiaskowaną nad cynkowaniem ogniowym rama będzie zanurzona cała i w środku na pewno się zabezpieczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek_sl Opublikowano 21 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Michał a jak wyliaskiwac wnętrze?? Nawet fachowiec nie wie. Jest opcja zaspawać wszystkie otwory i zalać olejem , ale jakoś mi to drastycznie brzmi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 (edytowane) Jak będziesz miał oczyszczoną ramę (a tym samym możliwość jej obracania), do końcowej konserwacji jej wnętrza zastosuj, zapomniany już przez wielu, smar działowy (kiedyś zwany armatnim - jest skuteczny i tani ) : http://www.btcnet.pl/oferta/smary/smary_ochronne/produkt,smar_ochronny_lotos,rid,73352.html Aby był bardziej płynny do aplikacji (np. do pistoletu do ropowania), można go podgrzać lub (to ostateczność) rozcieńczyć benzyną, a następnie poobracaj ramą. Ten sam środek można użyć do przestrzeni zamkniętych nadwozia - ale trzeba później udrożnić odpływy. Edytowane 21 Października 2016 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek_sl Opublikowano 22 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 A co sądzicie o zaspawaniu otworów i zalaniu wnętrza olejem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Zamknięta rama może nie spełnić oczekiwania, a to dlatego że skropliny które utworzą się wewnątrz ramy (tzw. efekt pocenia się stali w zależności od warunków pogodowych) nie odparują zbyt szybko a to może spowodować szybszą erozję Nie znam tematu aż tak dobrze - to informacją którą kiedyś mi znajomy przesłał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 (edytowane) Bez urazy, ale to mi trąci druciarstwem. Olej (podejrzewam, że użyjesz przepracowanego), zawiera dużo siarki - tym samym przyspieszy korozję. Ponadto, najbardziej newralgiczne miejsca (nad zawieszeniami) będą pozbawione konserwacji (olej spłynie w dół), i cały czas coś będzie kapało z ramy, drugie przestrzenie zamknięte muszą mieć miejsca do odpływu lub odparowania z nich skraplającej się wody. Edytowane 22 Października 2016 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek_sl Opublikowano 22 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Saydack chodzi o zalanie olejem ramy do pełna tak żeby nie pozostały żadne puste przestrzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Nie, chodzi o to aby po pierwsze nie zaspawywyać otworów w ramie (skraplająca się woda nie będzie miała ujścia) oraz po drugie jak pisze polo nie przyśpieszać korozji olejem. Ja osobiście radzę abyś zastanowił się nad rozwiązaniem które podał Michał - wyczyścić ramę jak się tylko uda od środka (są środki które są do tego przeznaczone) i oddać ją do ocynkowania - oczywiście już po wyspawaniu i wyczyszczeniu - to rozwiązanie pracochłonne i nieco bardziej kosztowne ale tzn "wieczne" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek_sl Opublikowano 22 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Ok zalewania odpada, sorki że tak drążę, ale chce mieć fajną bryke, póki co jest sporo spawania i od tego zacznę potem piaskowanie i konserwacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gente Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Ja podczas spawania swojej zdecydowałem się na wiercić otwory po bokach i od spodu tak jak było w oryginale. Progi też nie sa szczelnie zakniete tylko mają od spodu odpływy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.