Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350z] Czas pomyśleć o wydechu dla potwora!


GodISmE
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cokolwiek doda ci moc w Z dowiesz sie tutaj na forum nie sluchaj ludzi którzy spawaja wydechy bo kazdy samochod reaguje inaczej w naszych samochodach wszelkie próby kombinowania na wlasna reke zazwyczaj koncza sie niepowodzeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam ustalone co i jak ale dopiero w styczniu będziemy robić cały wydech - od kolektorów po końcówki :) Będzie moc, mniejsza waga i dalej w miarę cicho.

Przy okazji się paru ciekawych rzeczy dowiedziałem - mały ten świat ;)

Przed zrobieniem wydechu zapraszam do siebie na hamownie - coby mieć punkt odniesienia do niemal setki innych zetek :)

No i zobaczmy co da zmiana tego wydechu, być może ktoś w Polsce ma łep i uda mu się stworzyć coś takiego co przyniesie większe przyrosty mocy niż tylko pozbycie się katów !

 

Do tej pory to jedyny wydech z testowanych przezemnie, który generował przyrosty mocy nie zabierając tony Nm i dał 2KM i 2Nm:

http://www.millteksport.com/exhaust.products.cfm?variantid=137

 

Jedynie ma brzydkie końcowki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedziemy wlasnie na tym bazowac. Srednice seryjne, Y z mniejszymi kątami, itp.
Zobaczycie :) bedzie dobrze.
Coobcio, ten Y pipe Millteka to 2,5", tak?

PS. Za daleko do ciebie Coobcio :( Ale na ostateczne strojenie moze wpadne kiedys :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedziemy wlasnie na tym bazowac. Srednice seryjne, Y z mniejszymi kątami, itp.

Zobaczycie :) bedzie dobrze.

Coobcio, ten Y pipe Millteka to 2,5", tak?

 

PS. Za daleko do ciebie Coobcio :( Ale na ostateczne strojenie moze wpadne kiedys :)

Wcale nie tak daleko jeden dzień wolnego i wycieczka z Tarnowa do Warszawy a Kraków to rzut kamieniem :) a lepsze porównanie zetek nie istnieje :P Edytowane przez mmati9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ależ wy się troszczycie o mnie, żebym nie zrobił jakiegoś bubla z tego wydechu ;) Bardzo się cieszę :) Pomyślę, jeszcze do stycznia sporo czasu ... może się fura rozlecieć albo ja gdzieś przywalę ... PTWU, PTWU! 


...........

 

Troche sie termin przesunal ale za dwa tygodnie w koncu bedziemy dzialac. JUz tez wiecej wiem o tym co rozne wydechy daja. 

 

To jaki powinienem zrobic? Dwie osobne rury potencjalnie z X albo tylko takim malym polaczeniem jak ten:

http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ID/3348/categoryId/24/Project-350Z--Boosting-Power-With-DC-Sports-and-Berk-Technology.aspx

 

Czy z Y i pojedyncza rura do tlumika koncowego? 

 

Tlumik koncowy na pewno bedzie jeden duzy na koncu z dwom koncowkami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba mówił, że 2 cienkie rurki, które łączą się dopiero w końcowym dla maksymalnej mocy, ale moim zdaniem pod kątem performance to zrób najlżejszy wydech, pojedyńczy z dużą puchą na końcu, żeby było cicho, bo na wydechu zrobisz 2 konie albo stracisz, a kilogramy to pewniak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale to bylo na seryjnych katach i w DE, nie wiem jak to sie sprawdzi z dekatami w HR.

Co tak naprawde daja dwie a nie jedna rura z Y i co ten X dodaje? Na motoiq pisza ze X dziala glownie na dzwiek zeby nie bylo dzwieku motorowki ale wspominaja tez cos o wzmocnionym przebiegu srednich obrotow dzieki temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im później będziesz miał połączenia rur tym wyżej będzie efekt falowy wywołany wydechem, czyli wyżej dostaniesz jakiś tam bonus z wydechu. Taki X czy Y zaraz za katami powinien poprawiać średnie obroty, taki daleko na końcu wysokie i przez to moc.

Edytowane przez Batman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wodziales ten z tego projektu motoiq? Wydaje sie bardzo dobrym rozwiazaniem dla stockowego NA.

 

Czyli jaka jest roznica miedzy Y a X, zakladajac ze na tej samej wysokosci sa zrobione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważałem ten wydech przed zakupem invidii, ale bałem, że to dc może być słabszej jakości, dodatkowo nie znalazłem żadnych filmików z dźwiękiem albo hamowni potwierdzających działanie. Wygląda jakby przednia część schodziła się pod bardzo dużym kątem, można sobie tak gdybać, ale nie wiadomo co tam jest w środku i jak to na hamowni wyjdzie. Nie wiem też czy ta różnica pomiędzy X i Y jest warta dodatkowej kasy czy kilogramów... o ile jakaś jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, chyba dla NA to niewielka bedzie jesli w ogole a oszczednosc kg spora. Bedzie chyba zatem Y z lagodnymi katami (czytaj: kontami... Ale nie takimi finansowymi... Ech, jednak sie te polskie znaki przydaja czasami! lol)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zrobieniem wydechu zapraszam do siebie na hamownie - coby mieć punkt odniesienia do niemal setki innych zetek :)

No i zobaczmy co da zmiana tego wydechu, być może ktoś w Polsce ma łep i uda mu się stworzyć coś takiego co przyniesie większe przyrosty mocy niż tylko pozbycie się katów !

 

Do tej pory to jedyny wydech z testowanych przezemnie, który generował przyrosty mocy nie zabierając tony Nm i dał 2KM i 2Nm:

http://www.millteksport.com/exhaust.products.cfm?variantid=137

 

Jedynie ma brzydkie końcowki...

 

 

Coobcio a zwykłe wycięcie środkowego tłumika, które delikatnie poprawia sound, zabiera Km i Nm czy moze nie wpływa na wykres ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wplywa na moc, dzwiek sie zmienia owszem i jest fajniej glosniej.

Puki katalozatorow nie usuniemy to nie bedzie tego metalicznego brzeczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wplywa na moc, dzwiek sie zmienia owszem i jest fajniej glosniej.

Puki katalozatorow nie usuniemy to nie bedzie tego metalicznego brzeczenia...

 

Przy przebiegach 150kkm i wiecej wycięcie katów mozna założyć że praktycznie zawsze podniesie moment?

 

Jakie tlumiki proponujecie wspawać zamiast katalizatorów aby nie było znacznie głosniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przebiegach 150kkm i wiecej wycięcie katów mozna założyć że praktycznie zawsze podniesie moment?

 

Jakie tlumiki proponujecie wspawać zamiast katalizatorów aby nie było znacznie głosniej?

Jak masz serię to te decaty z turboworksa są w ok cenie i na serii dźwięk będzie fajny i moc wzrosnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz serię to te decaty z turboworksa są w ok cenie i na serii dźwięk będzie fajny i moc wzrosnie

 

Kolego poratuj linkiem najlepiej z polskiego sklepu. Czy to moze coś takiego : http://mtuning.pl/Downpipe-NISSAN-350Z-wydech,p,1047 ?

 

Jeśli mam wycięty środkowy tłumik to czy nie będzie za głośno? Moze od razu założyć z powrotem środkowy tłumik? Nie lubię głośnych wydechów jak w bmw pod remizą  ale zaje***cie podoba mi się dźwięk V8, niestety nissan nie pomyślał nad tą odmianą silnikową.

Edytowane przez alexvq35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alex chodzi dokładnie o to co wysłałeś. Nie będzie za głośno: > poprawi Ci się ładnie dźwięk, z tymi decaty mi turboworksa nie ma efektu poloneza zazwyczaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alex chodzi dokładnie o to co wysłałeś. Nie będzie za głośno: > poprawi Ci się ładnie dźwięk, z tymi decaty mi turboworksa nie ma efektu poloneza zazwyczaj

 

A będzie to pasowało PnP czy trzeba cos przerabiac biorąc pod uwagę prawdopodobnie chińskie wykonanie? Często macie świecącego czeka na tym decacie?

I najważniejsze pytanie - bezproblemowo wymieni się to mając dostęp z kanału i spod maski oraz podstawową walizkę kluczy honitona i dwa młotki? ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się trzeba nagimnastykowac ogólnie decaty są pnp te z turboworksa, y-pipe mam z turboworksa i jest na prawdę ok jakości jak na tą cenę: D nie rdzewieje itd. Dużo osób zakłada te decaty i są zadowoleni + nie jest taki poldek jak na tespipeach. Jeśli chodzi o check będziesz musiał wyłączyć sądy w kompie ale one są zbędne. Na dekatach tych decatach zawsze wywala check

Edytowane przez Cytrus
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was ma te dekaty z tłumiczkami od Coobcia? Chciałbym usłyszeć jak one się porównują do takich bez tłumików/nierezonowanych.

 

Jest jakieś wideo na YT gdzie fajnie jest to porównane pomiędzy rezonowanymi/stłumionymi a nierezonowanimi dekatami? Czytałem w wielu miejscach, że powyżej 5000 rpm jest polonez / motorówka ale nie wiem tak naprawdę jak to brzmi - domyślam się tylko i raczej wolałbym tego uniknąć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz video jaka tragedia jest na nierezonowanych, 20 sekunda pokazują jak wyglądają test pipe'y, 13:40 jak to tragicznie brzmi


tu masz rezonowane >



i tu ;) >

Edytowane przez Szachi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, to juz chyba wiem o co chodzi - najbardziej to w pierwszym filmiku w 13:56 slychac - takie metaliczne brzeczenie po odpuszczeniu gazu, tak?

 

Ten na dole to Sajmona chyba? Jakie on tam mial dekaty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś bardzo chce to mogę nagrać jak mój parch gada na decatach turboworksa gdzie reszta układu to seria :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te Turboworks mają takie wewnętrzne tłumiki przelotowe jak te od Coobcia?

 

Pytanie dodatkowe: czy dobrze zrobiony customowy tłumik końcowy (pucha ala seria) jest w stanie ten polonez z nierezonowanych dekatów zlikwidować, czy raczej nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...