GodISmE Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 Chce przez zime zrobic caly wydech i mysle zeby to zrobic u tego goscia - polecony przez znajomego: http://www.gtperformance.pl/ Priorytety to kolejno: 1) Moc 2) Jak najmniejsza waga 3) Dzwiek Chce wydobyc jak najbardziej dzwiek naturalny tego V6 i zeby bylo jak najbardziej basowo. Idealnie by bylo gdyby przy wolnej jezdzie fajnie basowo mruczal a przy pelnym ogniu ryczal jak wyscigowka! Nie wiem czy to sie da pogodzic ale zobaczymy. Kolektorow na razie nie bede ruszal wiec wysztko od nich po koncowki do zrobienia. Caty do wywalenia i tu pierwsze pytanie: rezonowany test pipe? Bo czytalem gdzies ze bez tego jest beznadziejny dzwiek przy wyzszych obrotach. Malo wiem o tym, wiec piszcie rady, opinie, najlepsza specyfikacje dla mnie - cokolwiek co pomoze mi osiagnac te trzy cele. A moze znacie/macie kogos innego kto by to zrobil - porownalbym oferty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipm87 Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 Ja na następny rok planuję zakup Cobry albo Scorpiona A Tobie nie będzie lepiej puścić na pojedynczej końcówce? Coś w stylu Tomei Expreme Ti? W uj lekki w porównaniu do stockowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 pojedyńczy wydech wygląda źle , to musi mieć 2 wydechy jak porządny rasowy wóz eltech robi profi układy. gt perf... też daje radę , zrobili w carbonere F32 dosyć ciekawy układ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 8 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 Moze byc na jedna strone, pytanie tylko ile mi to wagi tak naprawde zaoszczedzi? Podobaja mi sie oczywiscie dwie koncowki ale mam inne trzy priorytety. Ten Tomei jest podobno MEGA glosny a ja musze miec mniej niz 96dB zeby na torze Poznan nie robili mi problemow http://my350z.com/forum/autocross-road/612949-blew-sound-at-local-event-quiet-single-exit-exhaust.html Jak bylem w tym roku z kumplem i jego Evo IX to sie czepiali i musial odpuszczac na prostej! O co w ogole chodzi z tym rezonowaniem i dlaczego radza robic "resonated test pipe" - ktos mi wytlumaczy jak 6-latkowi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 (edytowane) aby nie chodził jak polonez czyli jak chcesz mieć basowy pomruk to trzeba tak układ zbudować aby wyeliminować rezonans i temu służą w/w frykasy. jak masz dużo hajsu to możesz myśleć o tytanowym wydechu:) ostatnio był do wyrwania używany w przeliczeniu za 10 tys. zł Edytowane 8 Października 2016 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 9 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 Czyli jak pisze po angielsku "non-resonated" jak ta Cobra (który słabo brzmi, nie o to mi chodzi), to znaczy ze ma ten wydech coś co usuwa ten resonans czy ze tego nie ma? Bardziej o coś takiego chyba mi chodzi... w każdym razie w tym kierunku: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 Jak zależy Ci na mocy to wywal katy, dojdzie Ci ok 10KM i 15Nm do tego jak walniesz rurki fi 57-60mm to odelżysz auto o jakieś 8kg Reszta wydechu jak dobrze uda sie ją zrobić to doda w porywach do 2,5KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 10 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 Czyli 2,5 cala test pipe a pozniej 3'' pojedynczy wydech najlepiej? Co radzisz zeby dzwiek byl najbardziej basowy i nie jakos MEGA glosno czyli <96dB? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 Czyli 2,5 cala test pipe a pozniej 3'' pojedynczy wydech najlepiej? Co radzisz zeby dzwiek byl najbardziej basowy i nie jakos MEGA glosno czyli <96dB? Z dzwiekiem jest problem zawsze bo nie wiadomo co z takeigo customa wyjdzie Na powyższych wydechu też ciężko przewidzieć ile mocy i momentu on zabierze na tą chwilę... Swojego czasu bardzo fajny wydech mialem Milteca, dawał 2KM i 2Nm był dość cichy basowy i raczej nie był przelotowy średnica właśnie 3" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 10 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 Jak Ci zależy na masie to weź jakiegoś singla, ten Tomei jest super tylko mega głośny, jest też Agency power, dla mnie wyglądają i brzmią słabo. Większy wydech będzie miał mniejsze opory i tzw 'backpresure', ale to wszystko walka o max 2KM i 5kg na tylnej osi. 3 calowy przelot będzie głośniejszy od 2.5, a różnica będzie w granicach błędu na hamowni, zastanów się co chcesz robić dalej z autem, bo 2.5" pojedynczy wydech zacznie zabierać Ci moc gdzieś koło 400-500 koni. Ja się naczytałem, że do Vek powinien być podwójny wydech z x-pipe, ale u mnie to nie dało za wiele, widocznie działa to tylko na 7l amerykańskich V8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 10 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 No dobra a czy 2,5'' vs. 3'' ma tylko znaczenie jeśli chodzi o głośność czy też o basowość? Bo te +/-2 konie to mnie nie interesują a 400-500 to raczej nie bede robil. Czy grubość blachy ma też tu jakieś znaczenie? Coobcio, co masz na myśli mówiąc "zabierze"? Raczej nie zakładam że wydech aftermarketowy customowy ma zabrać moc/moment, bo było by to bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMan Opublikowano 10 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 proponuję wydech na przepustnicach Naciskasz guzik i drze japę jak pojebany, potem zamykasz je i jest cichy jak seria. Mam tak u siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 10 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 Niestety często zabiera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 10 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 No ale jeśli mówimy +/- 2 konie to nie ma problemu. Ciężko mi zrozumieć dlaczego dobrze zrobiony customowy (poprawiłem się wcześniej, bo o taki mi chodziło) miałby zabierać moment/moc, no chyba że jest zrobiony przez kogoś kto się nie do końca na tym zna lub jest po prostu spaprany. A że te aftermarketowe mogą zabierać, to rozumiem akurat bo te firmy pewnie idą w dźwięk bardziej dla szerokiej publiki a nie dla garstki która każdy kuń liczy! Taka przepustnica to dodatkowe 1500zł, więc olewam, No to jaki konkretnie proponujecie jeśli miałbym specyfikacje mu podać do oferty? Przypominam cele kolejno: 1) Moc 2) Jak najmniejsza waga 3) Dźwięk PS. Dodatkowe pytanie o te katalizatory, bo czytam teraz że nie wystarczy wywalić katy i tłumiki komorowe zastąpić tylko refleksyjnymi ale że najlepiej wrzucić coś co podtrzyma ciśnienie podkolektorowe. Czy wieć całkowite usunięcie katów to najlepszy pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 10 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 taka przepustnica wydechu to ok 550zl do zakupu w jednym z polskich sklepów tuningowych http://fmic.pl/353-przepustnice-wydechu http://fmic.pl/353-przepustnice-wydechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 10 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 Ja mam cene takiej opcji od niego. Nie odnosze sie do innych produktow i ich cen. Caly wydech wyjdzie okolo 3000pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 Tak jak pisałem na początku z mojego doświadczenia da najwiecej zastąpienie katów rurkami i pozostawienie seryjnego wydechu, będzie trochę głośniej i te 10KM i 10Nm dojdzie. Za to pojawi się polonezowany rezonans - żeby się go pozbyć to w miejsce katów trzeba wrzucić przelotowe tłumiki. Hamownie mam na miejscu fajnie by było poeksperymentować z wydechami tylko kto je będzie strugać, chodzi o dobór średnic i miejsca w którym ma się schodzic Y pipe, myślę że coś mogło by z tego wyjść ! Do tej pory najładniej brzmiący wydech jaki słyszałem to ma David w swoim czarnym DE w Automacie no poezja: Ooooo mam coś co Ciebie zainteresuje, HR w wersji NISMO czyli tylko zmieniony końcowy tłumik względem zwykłego HR-a... Poniższe wykresy to porównanie dostrojonego Nismo a potem wleciały do niego Decaty i ponownie został dostrojony: Tutaj połączone z seryjną resztą: Później został dołożony jakiś luźny podówjny wydech za 3000$ i uciekło 20Nm i 3KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 Jak masz niepognity wydech to kup sobie tlumnik nismo (jest na gieldzie) + decaty i bedziesz mial wynik jak u mnie bez drogich kolektorow obijajacych sie o kolumne i dziur w wykresie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 Można jeszcze tłumik końcowy Ultera zapodać, też działa i dźwięk ma inny jak seria Dla porównania zestaw za 10 tysia (wydech Invidia Dual + kolektory OBX): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 13 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Dobrze Panowie prawicie, bardzo dobrze - to bede myslal teraz. Podjade do goscia w weekend to pogadam o konkretach, jesli nie przedstawi mi nic lepszego niz opcja decaty + tlumiki przelotowe + tlumik koncowy to zrobie tak jak mowicie. Kwiesta tez jak ten moj wydech wyglada I czy przypadkiem dziur gdzies nie ma, zobaczymy.A konkretnie jakie produkty tu polecacie? Podrzuccie linki jesli to mozliwe:- rury (test pipes)- tlumiki przelotowe w miejsce decatow (czy to nie powinno być jedno? rury test pipe juz z takimi tlumikami?)- tlumik koncowy przelotowy (jaka role bedzie tu pelnil? Tylko wyciszenie i troche inny dzwiek?)No chyba ze jemu powiem zeby mi to zrobil, tylko musialbym miec dla niego jasne instrukcje - jak srednica tych rur, jakie te tlumiki dokladnie w miejsce katow, jaki koncowy tlumik no i czy dwie koncowki czy jedna? PS. Jedna kwestia podstawowa która dalej przemawia jednak za pojedyńczym 2.5'' do 3'' - waga! Seryjny wydech w HR waży w cholere a zastąpienie go pojedyńczym z kwasówki to oszczędność ponad 15 kg. Samo to już daje kilka koni więcej - w cudzysłowiu! PS2. Dziwna ta dziura przy 4000rpm. Raczej tylko w decaty pojde teraz. Co to za decaty te na zdjeciu Twoim Coobcio? ... Ten Milltek to 2,5'' Y pipe do srodkowej rury 3'' ze srodkowym tlumikiem I do puchy koncowej z dwoma koncowkami. Wyglada na najlepszy projekt jesli chodzi o moc (jesli to ten o ktorym Coobcio pisales) I o wyciszenie tych glosnych test pipow z rezonatorami. W sobote bede sie widzial z tym gosciem I wypytam o wszystko. Juz z nim rozmawialem przez telefon I zdecydowanie sporo o tym wie, rowniez o rozwiazaniach dla aut na tor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 niestety w silnikach NA zrobić doby wydech który nie zabieże mocy i momętu nie jest takie proste w taakich wydechach chodzi o uzyskanie efektu falowania w silnikach turbo sprawa jest prosta tam może nie być wcale wydechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 13 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Tak, mowil mi tez cos o tym. Sprawia wrazenie goscia ktory bardzo sie orientuje i wie o co chodzi. Zobaczymy, jak zwykle nie ide na latwizne tylko kombinuje jak kon pod gorke Jak sie uda, to bedzie nastepny patent dla potomnych! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cytrus Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 (edytowane) ja sie zastanawiam co wyjdzie z mojej kombinacji: tlumik koncowy japspeed k2 rura centralna japspeed k2 y pipe turboworks sportowe katy canamex i dostalem pomysl z przerobieniem kolektorow z hr pod te sportowe katy w calej tej zabawie nie liczylm na jakis przyrost a raczej na dzwiek i utrzymanie mocy bez specjalnej zmiany to budzetowe ale wcale nie najgorsze rozwiazanie mysle. macie pomysl kto by przerobil ladnie flansze? Edytowane 13 Października 2016 przez Cytrus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 15 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 (edytowane) Kolekotry hr to najlepsze seryjne kolektory, więc może na nich zrobisz jakąś moc. Edytowane 15 Października 2016 przez h8r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 15 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 Ja już mam ustalone co i jak ale dopiero w styczniu będziemy robić cały wydech - od kolektorów po końcówki Będzie moc, mniejsza waga i dalej w miarę cicho. Przy okazji się paru ciekawych rzeczy dowiedziałem - mały ten świat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.