ben3 Opublikowano 3 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2017 Nokiany - dobry sprzęcik Powinien Ci dobrze służyć, na śniegu również. Z tego co przeglądam różne dyskusje, to pojawia sie sporo pytań na temat opon całorocznych. Czy i kiedy warto jest montować. Mam tutaj na myśli takie opony jak np Michelin Crossclimate, które wprawdzie traktowane są jako opony letnie, ale mają również homologację zimową, co sprawia, że w zimowych warunkach też powinny sprawdzić się względnie dobrze. Z całorocznymi jest jednak tak jak z całorocznym obuwiem. Można, ale jednak lepiej mieć zimowe i letnie rozdzielnie. Tematyka opon oraz opon całorocznych myślę, że tutaj została dobrze opisana: https://nocar.pl/blog/czy-warto-kupic-opony-caloroczne/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 3 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2017 Ile ludzi tyle opinii, nie znam nikogo kto jezdzi na calorocznych, ktory by nie byl zadowolony i nie krytykowal tych co zmieniaja na letnie i zimowe. I na odwrot tak samo:-) Kazdy artykul w internecie na ten temat konczy sie klotnia miedzy zwolennikami i przeciwnikami kazdego z tych rozwiazan:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 (edytowane) Skupiajac sie juz na samych faktach ,to praktycznie tylko w Europie -a sciślej jeszcze to tylko w Unii Europejskiej jest stosowane ,zalecane i prawnie również wymagane w niektórych krajach stosowanie opon sezonowych. Cała reszta świata tego nie praktykuje. Analizując dodatkowo jeszcze inne zalecenia i przepisy jakie rodzą sie w głowach biurokratów unijnych w Brukseli(poddanych stałemu i slinemu lobbingowi) np.,ze slimak to ryba albo o kształcie bananów-każdy niech sam sobie wyciagnie odpowiednie wnioski czy jeździć na oponach całorocznych lub sezonowych . P.S. A co do bezpieczeństwa na drogach to moge tylko powtorzyć: najwiecej wypadków nie powoduja ci co zima jeżdza na lysych oponach letnich a ci zostali otumanieni reklamami i za nadto dali wiare w cudowna moc sprawcza systemow bezpieczeństwa w samochodac oraz założonych nowych i najlepszych opon na daną pore roku.. Edytowane 4 Listopada 2017 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 [quote name="piotrek3" post="1188442" timestamp=" P.S. A co do bezpieczeństwa na drogach to moge tylko powtorzyć: najwiecej wypadków nie powoduja ci co zima jeżdza na lysych oponach letnich a ci zostali otumanieni reklamami i za nadto dali wiare w cudowna moc sprawcza systemow bezpieczeństwa w samochodac oraz założonych nowych i najlepszych opon na daną pore roku.. Masz na to jakieś dane, statystyki czy cokolwiek. Czy tylko tak uważasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 Tez chcialbym poznac jakies dane ew. statystyki, badania na ten temat. @piotrek3 Zakladam, ze jest to podparte czymkolwiek wiecej niz tylko Twoim wlasnym domniemaniem czy tzw. wydaje Ci sie ze... W USA jest wiele durnych przepisow wiec istnieje spore prawdopodobienstwo, ze brak wymagan dot. opon sezonowych jest niedopatrzeniem albo raczej brakiem "dogadania" sie ubezpieczycieli z producentami itp. Moze i na to przyjdzie czas w innych krajach, ale poki co obowiazuja takie a nie inne wymagania w Europie wiec... Podpieracie sie danymi producentow, roznych srodowisk motoryzacyjnych lub wlasnych doswiadczen (przezyc). Wielosezonowe sa zapewne dobre na suchej nawierzchni ale zwolennicy zapominaja ze zima drogi nie zawsze trzymaja sie ich oczekwan i bywaja zablocone/mokre/oblodzone - pomyslcie o tym przy wyborze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carp22 Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Mam pytanko , dostałem przy kupnie auta nowy komplet kół zimowych na alufelgach i będę teraz zmieniał czy coś trzeba jechać programować z tymi czujnikami ciśnienia na nowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Nie trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carp22 Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Nie trzeba Jestes pewien ze dla nowych kol nie trzeba wpisywac do komputera ID nowych czujnikow? (o ile ze ASO nie "wrzucilo" ich ID wczesniej do komutera samochodowego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Nie trzeba, mam w tucsonie w zasadzie identyczny system i nowe czujniki (oryginalne) bez klonowania zaskoczyły same nie od razu, ale po 4km. No chyba że Nissan sam coś w kompie utrudnił. To samo rotacja (mówiono mi, że koła muszą trafić na swoje miejsce) specjalnie przełożyłem i też zaskoczyły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Z ta rotacja to nie sprawdzalem, to ze zaskoczyly nie oznacza ze prawidlowo wskaze -czy nie bedzie pokazywal innego "kapcia" niz jest w rzeczywistosci (prawy/lewy czy przod/tyl) Ciekawe co by bylo gdyby jechaly obok siebie dwa auta, rownolegle dwoma pasami, powiedzmy z wyprzedzeniem np. o pol samochodu przez kilka kilometrow Czy wowczas komputer mierzyl by cisnienie w sasiednim aucie skoro nie trzeba "logowac" ID czujnikow w kompie? Takie dywagacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Może być, mój pokazał prawidłowo ( wystarczy napompowac różnym ciśnieniem koła i jest jasność ) ale to może zależeć od marki: "Systemy bezpośrednie wyróżniają także zdolność do rozpoznawania nowo zamontowanych czujników (ze względu na inny numer ID), co wymaga każdorazowej adaptacji czujników po wymianie (wyjątkiem są auta z automatycznym rozpoznawaniem nowych czujników)." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 W takim razie trzeba gdzies bezpiecznie tj bez towarzystwa obok pojechac zeby czujniki zalogowaly sie w komputerze-tak to rozumiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Dziękuje czasami oczyta po paru km a czasami po kilkunastu lub wiecej. Cierpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drmex Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Jeśli zmienisz miejscami koła w X - nie zaskoczą czujniki, nawet po przejechaniu 2500 km - sprawdzone na swoim aucie. Kupując auto w lutym - stało na letnich, więc zakupiłem komplet zimowych kół z czujnikami i poprosiłem aby je założyli, tak aby jazda - wbrew "wątkowi oponowemu" była w miarę bezpieczna. Oryginalne 19 letnie, które również były wkodowane miałem w bagażniku. Niestety panowie w ASO ich nie opisali więc założyłem na wiosnę przypadkowo, nieświadomie prawdopodobnie dokonując zamiany stron. Skończyło się wizytą w ASO i programowaniem za jedyne 140 zł. Ale kiedy zdejmowałem zimowe kapcie opisałem je i aktualnie już bez fatygowania się do ASO założyłem właściwe koło na właściwą stronę. Po około 4 km czujniki się aktywowały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnson Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Jeśli zmienisz miejscami koła w X - nie zaskoczą czujniki, nawet po przejechaniu 2500 km - sprawdzone na swoim aucie. Kupując auto w lutym - stało na letnich, więc zakupiłem komplet zimowych kół z czujnikami i poprosiłem aby je założyli, tak aby jazda - wbrew "wątkowi oponowemu" była w miarę bezpieczna. Oryginalne 19 letnie, które również były wkodowane miałem w bagażniku. Niestety panowie w ASO ich nie opisali więc założyłem na wiosnę przypadkowo, nieświadomie prawdopodobnie dokonując zamiany stron. Skończyło się wizytą w ASO i programowaniem za jedyne 140 zł. Ale kiedy zdejmowałem zimowe kapcie opisałem je i aktualnie już bez fatygowania się do ASO założyłem właściwe koło na właściwą stronę. Po około 4 km czujniki się aktywowały U mnie zmiana kol osiami i wszystko zaskoczylo.Tam jest chyba miejsce w pamieci na 2 komplety tylko. Dodanie kolejnego kasuje najstarszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Kupiony na letnich. Zimowe zalozylem z salonie bo tam tez kupilem komplet. Jestem juz po 3 a przed 4 zmiana samodzielną. Nizaleznie gdzie kola zakladalem zawsze poprawnie odczytalo cisnienie i przypisalo prawidlowo. Zmieniam tyl/przod i zadnych problemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drmex Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 No to mój jest wybrakowany:) Ale jak się będę nudził, czyli nigdy... to przełożę sobie kółka na osiach i sprawdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 7 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2017 Ja tez zamienilem miejscami i wydaje sie z prawidlowo je odczytal ale nie mam pewnosci co do stron lewa/prawa tylko przod /tyl wiem ze dziala. U nas akurat latwo to zweryfikowac bo rozne cisnienia mamy na przodzie i na tyle, ale gorzej na wspomnianych stronach . Z zimowkami nie ma problemu bo mam kierunkowe ale letniaczki (wielosezonowe) juz mozna "normalnie" zamieniac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 9 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-opon-calorocznych-205-55-r16-sprawdzamy-czy-mozna-uniknac-okresowej-wymiany-opon/ypjqcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carp22 Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 Zmieniłem dzisiaj koła na zimowe z nowymi czujnikami i po 3km zaskoczyły same ☺ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZoltaR Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Twój samochód kłamie :-)w ASO powiedziano mi, że nie można samemu instalować nowych, ponieważ wymagany jest specjalny przyrząd do kalibracji. No chyba by mnie nie oszukali, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carp22 Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 No mnie tez tak mowili jak dzwonilem do ASO co wiecej dali w sierpniu nowe kola zimowe wyważone itd a teraz Pani przez telefon powiedziała ze trzeba by na nowo wyważyc jak pytałem o czujniki koszt 149zl ☺Założylem wszystko sam działa prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Zdaje sie, ze w menu jest opcja kalibracji TPMS Napompuj kazde kolo na inna wartosc pojezdzij po okolicy (drogi lokalne etc.) i zobacz czy wskazania beda prawidlowe na ekranie -oczywiscie dobrze jak bys pamietal w ktorym kole ile masz napompowane (zapisac). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZoltaR Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 u mnie zakładał serwis i jest tak: Lewy Przód 220 LT 220 PP 270 PT 310 (tu jest kropka przy wskazaniu) przednia oś 230 tylna 210 czeka mnie kolejna wizyta w aso, to poproszę o wyjaśnienie. to dobra cena za czujnik, katalogowa jest 154, ale netto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.