Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Schemat przewodów od dźwigienki świateł postojowych/mijania


pawelsalata

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Czy ktoś posiada na szybko do wklejenia rozpiskę kolorów kabli pod plastikową obudowa kolumny kierownicy do P12, kombi 2003 r.

 

Zakupiłem automat, moduł świateł DRL skandynawski (długie świecą na 30 % i służą jako światła do jazdy dziennej). Chciałem podłączyć się pod przewody w kolumnie kierownicy. Konkretnie potrzebuję znać kolory przewodów świateł postojowych, mijania oraz drogowych.

 

Z góry bardzo dziękuję za informację.

 

Uprzedzając pytania, po co to montować, odpowiadam, ze po pierwsze nie lubię LED'ów, po drugie co chwila rozładowuje mi się akumulator bo niestety używam na co dzień samochodu na dystansie 3-5 km więc oczywiste jest że akumulator klęknie raz na dwa miesiące, po trzecie nie lubię LED'ów, po czwarte - nie lubię LED'ów :)

 

Jak tylko wszystko będzie podłączone, zdam relację jak to wygląda i jak się sprawdza na co dzień.

 

Oczywiście nie zabraknie fotek z montażu :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że nie lubisz LED'ów - w końcu pobierają kilkakrotnie mniej energii niż normalne żarówy :dribble: ... a Tobie zapewne chodzi o to, by Ci akumulator "klęknął" nie raz na 2 miechy, ale raz na 2 tygodnie. Może pora przemyśleć sprawę i pozostawić LED'y, a wymienić aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o takie odpowiedzi mi chodziło. Choć bardzo mnie ciekawi Twoja teoria, dlaczego akumulator miałby być w gorszej kondycji jeżdżąc na światłach długich na 30% zamiast na światłach mijania (35 W mocy vs 110 W mocy).

 

Nie będę pozostawiał LED'ów, ponieważ ich nie posiadam. I nie zamontuję, ponieważ jest to tandetne, choćby nie wiem jak fachowo zamontowane. Nie toleruję chińskich doklejanek do zderzaka. A akumulator mam w dobrej kondycji, jednak przebiegi które pokonuje wykończą nawet najsprawniejszy akumulator.

 

A teraz ponawiam prośbę o kolory przewodów bez filozoficznych wycieczek na temat wyższości świąt tych na wiosnę, nad tymi w zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tylko dodam, że niestety nasze prawo na razie nie dopuszcza jeszcze legalnie takiego rozwiązania, więc ryzykujesz mandatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Z tego co wiem, sporo samochodów ma już fabrycznie montowane takie rozwiązanie. Ciekawe jak prawo odnosi się do takiego oświetlenia w przypadku aut fabrycznie posiadających takie lampy do jazdy dziennej.

 

Mam w pracy kilkadziesiąt busów, Mercedesy i Iveco. Każdy Mercedes oraz niektóre nowsze Iveca mają w taki właśnie sposób rozwiązane światła do jazdy dziennej. Mnóstwo kontroli mają za sobą moi kierowcy, nigdy nikt im nie zarzucił nieprawidłowego oświetlenia pod tym względem.

 

Można polemizować, że P12 fabrycznie nie posiadało takiego oświetlenia, jednak należy wówczas zadać pytanie czy przypadkiem P12 na rynek skandynawski właśnie nie miały takiej modyfikacji.

 

BMW, VW, Peugeot - mają możliwość uruchomienia tej opcji w serwisie z komputera, koszt to z reguły 100-200 PLN.

 

Myślę że temat ewentualnego mandatu na chwilę obecną można mimo wszystko odłożyć na konkretną kontrolę z konkretnym funkcjonariuszem i ewentualną próbę wytłumaczenia że posiadając takie lampy, nie robię nic złego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie elektryk taki moduł (zakupiony na allegro) podłączył w komorze silnika (w puszce z przekaźnikami). Mam podpięte pod halogeny, jeżdżę na tym 5 lat i bez żadnego problemu czy z policją czy na przeglądach. Nie jestem w stanie podać kolorów kabli. Elektrykowi dałem schemat i podpiął za 100 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko chciałem tylko zasygnalizować taką ewentualność, mam nadzieję że się kiedyś podzielisz w końcu jakąś rzetelną informacją na temat stosowania takiego modułu. Kiedyś też chciałem sobie coś takie zamontować ale niestety wszędzie były informacje o potrzebie posiadania homologacji (DRL lub RL) wybitej na kloszu, której niestety w p12 nie ma. Próbowałem też uruchomić fabryczny układ DTRL ale niestety mój model nie posiada w ogóle poprowadzonej instalacji, nie wspominając już o module sterującym. Odszukałem w szpargałach schematy które wtedy znalazłem, jeden opisuje połączenia bez funkcji DTRL drugi z kolei jak wygląda instalacja samochodu wyposażonego w "system skandynawski" i niestety ze schematu wynika że po prostu są odpalane tylko światła mijania po wykryciu ładowania. Załączam schematy mam nadzieję że może do czegoś Tobie się przydadzą.

post-78899-0-83377700-1479418879_thumb.jpg

post-78899-0-88312100-1479419020_thumb.jpg

post-78899-0-75763100-1479418945_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Schemat wydaje się być bogaty w sporo informacji, których jako praktyk nie potrafię odczytać. Moja odwieczna zmora, czytanie schematów elektrycznych. Chyba zostaje mi w najbliższych dniach wziąć w dłoń miernik i samemu sprawdzić które co robi.

 

Zdjąłem obudowę kierownicy i dostałem się do kostki od świateł.

 

Wygląda ona tak jak na fotce.

 

Jak już sprawdzę które co robi, dam znać... No chyba że ktoś ma gotową odpowiedź gdzieś pod ręką... :)

 

Kolory kabli to:

- czerwono-zielony

- pomarańczowo-czarny

- brązowo-czerwony

- czerwono-żółty

- czerwono-biały

- czerwony

- czerwono-czarny

- czarny

- zielono-czarny

- zielono-żółty

- brązowy

- biało-czerwony

 

Trochę już dziś po ciemku na to patrzyłem, więc może być w niektórych niewielkie przekłamanie :)

 


A przed samym snem, naszła mnie pewna refleksja...

 

Czy jeśli zamontuję moje urządzenie przy dźwigience od świateł, do tych przewodów ze zdjęć, to czy przypadkiem nie będzie to wpięte w obwód przez przekaźnikiem żarówek świateł drogowych i drogowe będą świecić nie na 30%, ale na 100% bo moim urządzeniem wysteruję nie żarówki a przekaźnik, który i tak poda pełną moc na same żarówki.

 

Oj, chyba coś przekombinowałem :(

 

Skomentuje ktoś?

post-36771-0-22598400-1480365584_thumb.jpg

post-36771-0-21846000-1480365596_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to nie dostałeś do tego wynalazku instrukcji montażu :) Generalnie najprościej z takimi urządzeniami podłączać się w komorze silnika wszystko jest na wierzchu i nie trzeba kombinować. Możliwe że mam teraz zaćmę ale nie przypominam sobie żebym w swoim egzemplarzy znalazł przekaźniki od świateł, schemat z resztą to potwierdza (ten pierwszy). Spróbuj więc podłączyć +12V do pinów 6 i 9 tylko uważaj bo ta kostka ma jakąś dziwną kolejność pinów (po kolorach to czerwono-czarny i czerwono-zielony), jeżeli normalnie zapali ci się światło drogowe "to jesteś w domu", potem tylko sprawdź czy te urządzonko nie grzeje zbyt mocno, żeby nic tam nie potopiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...