karabu 2 Posted December 17, 2019 Witam . Panowie i Panie sprawa wagi państwowej Problem dotyczy automatycznego załączania świateł mijania, Po uruchomieniu silnika gdy na manetce pokrętło jest w pozycji OFF powinny zapalić się automatycznie(mam tak w obu primerkach) Niestety w jednej z nich zapala się tylko jedna strona (wcześniej obie) dopiero po przekręceniu na manetce w pozycje ,,światła mijania ,,zapalają się obie lampy.Teraz pytanie, Gdzie znajduje się przekaźnik albo moduł od automatycznych świateł? Czy montowane były we wszystkich P12 fabrycznie ,czy były dokładane na poszczególne rynki? Jeśli były dokładane to w którym miejscu mogę to znaleźć? Ktoś coś? za pomoc będę wdzięczny. Czołgiem. Share this post Link to post Share on other sites
michaell 38 Posted December 17, 2019 Moja primera nie ma tego systemu Share this post Link to post Share on other sites
ziarenko 0 Posted February 19, 2020 Ponawiam pytanie poprzednika. Mam taki sam problem i z chęcią bym go rozwiązał ale mi juz się pomysły skończyły. Share this post Link to post Share on other sites
skit 38 Posted February 20, 2020 może tu się czegoś dowiesz Share this post Link to post Share on other sites
ziarenko 0 Posted February 20, 2020 58 minut temu, skit napisał: może tu się czegoś dowiesz Z tym tematem juz dawno się zapoznałem. Mam juz za sobą przegladabie wszystkich przekaźników jakie znalazłem i rozbieranie kolumny kierownicy. Share this post Link to post Share on other sites
skit 38 Posted February 20, 2020 Jeżeli nie masz wersji skandynawskiej, które to miały fabryczne drl to na pewno masz gdzieś dołożony moduł, a z dołożonymi rzeczami bywa tak że są montowane tam gdzie przyszło do głowy montażyście więc nie ma to standardowego miejsca montażu - trzeba szukać. Jeżeli masz jednak wersję z fabrycznym drl to jeżeli mnie pamięć nie myli to przekaźniki od tego były montowane w skrzynce w okolicach prawej lampy (ale mogę się mylić). Share this post Link to post Share on other sites
Mikemc 3 Posted October 3, 2020 U mnie było tak, że po odpaleniu zapalało się tylko lewe światło, wystarczyło przełączyć na manetce i zapalały się oba. Przy ponownym przekręceniu manetki w pozycję off zostawały dwa światła lub jedno znowu gasło (loteria), lecz przy ponownym przełączeniu manetki na światła zapalone, wszystko zawsze działało. Na jakimś skandynawskim forum znalazłem info, że w Primerach p12 fabryczny moduł do świateł dziennych był montowany w wersji na Skandynawię i w Xtrailach na Kanadę. Moduł znajduje się zaraz przy lewej nodze. Wystarczy zdjąć listwę plastikową progu tą od wewnątrz i ten plastik przy lewej nodze, jest na taką niby śrubkę, ale to jest zatrzask, należy ją pociągnąć, podwadzić i wyjąć, wtedy ukaże się wam moduł do świateł dziennych 28575 av600. Moduł jest zaklejony więc żeby dostać się do środka należy użyć opalarki, żeby klej puścił lub podwadzić plastik śrubokrętem, lecz wtedy może obudowa popękać. Na płytce jeżeli nie ma przepalonych przekaźników wystarczy poprawić ich luty, czyli przelutować jeszcze raz. Identyczny problem jest w Xtrailach w wersji kanadyjskiej i w Hondach Civic. Filmik z lutowania w Hondach możecie obejrzeć tutaj. Tutaj są 2 przekaźniki, a w Nissanach są 3, więc przelutujcie wszystkie 3. Ja poprawiłem jeszcze luty od gniazd i na razie wszystko działa. 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
ziarenko 0 Posted October 6, 2020 W dniu 3.10.2020 o 21:53, Mikemc napisał: U mnie było tak, że po odpaleniu zapalało się tylko lewe światło, wystarczyło przełączyć na manetce i zapalały się oba. Przy ponownym przekręceniu manetki w pozycję off zostawały dwa światła lub jedno znowu gasło (loteria), lecz przy ponownym przełączeniu manetki na światła zapalone, wszystko zawsze działało. Na jakimś skandynawskim forum znalazłem info, że w Primerach p12 fabryczny moduł do świateł dziennych był montowany w wersji na Skandynawię i w Xtrailach na Kanadę. Moduł znajduje się zaraz przy lewej nodze. Wystarczy zdjąć listwę plastikową progu tą od wewnątrz i ten plastik przy lewej nodze, jest na taką niby śrubkę, ale to jest zatrzask, należy ją pociągnąć, podwadzić i wyjąć, wtedy ukaże się wam moduł do świateł dziennych 28575 av600. Moduł jest zaklejony więc żeby dostać się do środka należy użyć opalarki, żeby klej puścił lub podwadzić plastik śrubokrętem, lecz wtedy może obudowa popękać. Na płytce jeżeli nie ma przepalonych przekaźników wystarczy poprawić ich luty, czyli przelutować jeszcze raz. Identyczny problem jest w Xtrailach w wersji kanadyjskiej i w Hondach Civic. Filmik z lutowania w Hondach możecie obejrzeć tutaj. Tutaj są 2 przekaźniki, a w Nissanach są 3, więc przelutujcie wszystkie 3. Ja poprawiłem jeszcze luty od gniazd i na razie wszystko działa. Dobrze poradziłeś. Moduł był tam gdzie opisałeś. Demontaż naprawa i montaż zajął zaledwie 15 minut. U mnie byly 3 przekaźniki i na jednym byl zimny lut. 3 lata drążyłem temat na forum i w końcu sie udało. Share this post Link to post Share on other sites
karabu 2 Posted October 6, 2020 Łooo Panie Mikemc . Kurła życie nam uratowałeś. O to mi właśnie chodziło. Zabiorę się za to jak będę miał dostęp do mojej nyski . CZOŁGIEM. Share this post Link to post Share on other sites
karabu 2 Posted January 6 Witam. Będąc na urlopie dorwałem się do mojej nyski. Jak u kolegi wyżej ,zimny lut . Po przylutowaniu ,oczko primerki ozdrowiało. Duże piwo dla kolegi Mikemc. Czołgiem. Share this post Link to post Share on other sites