Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach


Gość Karolina.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Pathfindera 4.0 V6. Mój problem polega na tym, że mam niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach. Pompa oleju i czujnik ciśnieniowy zostały wymienione lecz problem nie znika. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_Janusz_ po dość lakonicznym opisie wynika że koleżanka Karolina definiuje to co mechanik jej powie. Zresztą kiepski...

Bo z opisu wynika że z tego powodu został wymieniony czujnik, pompa i dalej to samo.

Mogę tylko domyślać się że konrolka ciśnienia nie gaśnie od razu, mrzy, lub gaśnie po minimalnym dodaniu rpm.

Gdyby mechanik sprawdził zegarowo jaki jest spadek i przy jakich rpm dochodzi do prawidłowego ciśnienia. Było by jaśniej!...

A tak czy siak zanim wymienił czujnik i pompę by wytargać koszty. I dalejto samo... Powinien sprawdzić w pierwszej kolejności czy nie jest to wina zaworu zwrotnego nadciśnienia w bloku silnika.(jest też czasami i zawór zintegrowany z pompą). Wystarczy że się sasyfił, przytarł i.t.d.,( bo ktoś czekał aż z oil będzie mazut)i po spadku obrotów nie domyka kanału powrotnego do końca. A i dąc dalej panewki do sprawdzenia, i smok do wyczyszczenia i.t.d.

Teraź powinien usunąć przyczynę za free i zwrucić koszt za 2 pompę. Bo 1 zapewne jest ok

 

Pzd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć wszystkim,

Mam dokładnie ten sam problem - V6 4.0L sprowadzony z USA, nabyty przeze mnie w listopadzie 2018. Na początku wszystko bez problemu, po tygodniu-dwóch padł czujnik ciśnienia oleju (nawet przy wyłączonym silniku wskazywał MAX), wymieniony, przy okazji wymiana oleju i filtra i wskaźnik pozostawał wewnątrz skali. Znowu tydzień-dwa i przy zimnym silniku wskazówka ok 2mm w prawo od pionu (czyli MIN), ale przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach już w na lewo od pionu i świeci się kontrolka ciśnienia. Wymieniłem ponownie czujnik - bez zmian. Wymieniłem olej i filtr - wciąż to samo. Znalazłem info o wewnętrznym wycieku oleju przez nieszczelność w pokrywie rozrządu [https://www.motor.com/wp-content/uploads/2016/01/4_FOREIGN_SERVICE_0116.pdf], ale może komuś udało się rozwiązać ten problem w inny sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik oryginalny czy zamiennik ? ja mam zamiennik i zaniża odczyty o polowe skali, połowa to minimum a max to połowa. wymieniałem oleje i filtry nic nie pomagało, pomiar wykazał cisnienie w normie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.07.2019 o 20:09, camo napisał:

czujnik oryginalny czy zamiennik ? ja mam zamiennik i zaniża odczyty o polowe skali, połowa to minimum a max to połowa. wymieniałem oleje i filtry nic nie pomagało, pomiar wykazał cisnienie w normie

Pierwszy był z aliexpress, drugi kupiony u nas, oba dokładnie takie same (Made in Korea).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz cisnienie manometrem, bardzo możliwe że te czujniki są kopniete i dają błedny odczyt.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2019 o 10:54, camo napisał:

sprawdz cisnienie manometrem, bardzo możliwe że te czujniki są kopniete i dają błedny odczyt.  

 

zgadza się, też widziałem ten film - zdecydowanie warto od tego zacząć

Edytowane przez Wojtek84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Mam identyczny problem. Włąsnie odebrałam samochód z naprawy. Silnik po remoncie kapitalnym. Jak nowy! Wał po szlifie, nowe panewki, nowa pompa oleju, ciśnienie przy zimnym oleju nieco poniżej średniej wartości wskaźnika, by po rozgrzaniu podczas postoju na światłach wskazać absolutne minimum. Podczas dodania gazu jakby się zachłysnął i błysnął kontrolką smarowania.
Jutro samochód wraca do warsztatu na pomiar ciśnienia. 

Czy w Wam udało się uzyskać poprawę wskazań?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Anno, cieszę się ze w koncu odzyskaliście samochód jednak widzę że z marnym skutkiem. Jeżeli po pomiarach okaże się niskie ciśnienie to walnięta jest uszczelka magistrali olejowej w tylnej osłonie rozrządu, najzwyczajniej w świecie ją wydmuchuje bo jest uwaga.... PAPIEROWA! sprawa szeroko znana w Ameryce w Pathinderach, Frontierach, 350Z, Trzeba wymienić uszczelki magistrali olejowej, niestety ponownie będzie Was czekać rozpinanie rozrządu... Ja w swoim będę zmieniał tą uszczelkę zapobiegwaczo podczas wymiany pierscieni olejowych, zakupiłem ją w USA poprzez stronę https://conceptzperformance.com/czp-rear-timing-cover-oil-gallery-gasket-set-vq40de-nissan-frontier-05-pathfinder-05-12-xterra-05-15-13533-vq40de-kt_p_31978.php
Przesyłka trwala 3tyg. Zalecam zamówić wraz ze śrubkami.
Oryginalna uszczelka nie występuje, trzeba kupic całą tylną osłonę rozrządu od Nissana za ponad 300 dolarów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć
Dziękuję za odpowiedź. To jakiś konkret.
Czy takiej uszczelki nie można wyciąć samemu? Czy rzeczywiście jej konstrukcja, etc jest na tyle skomplikowana? Są różne materiały na rynku, z których choćby laserem można wyciąć najbardziej pokrętne kształty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie probowałem, nie wiem czy ktoś probował i ewentualnie z jakim skutkiem, uszczelka jest z jakiegoś dziwnego tworzywa, ni to papier, ni to jakas folia, szczerze mowiąc to pewnie dorobic mozna z tym że w razie wtopy trzeba będzie rozbierać poraz kolejny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta uszczelka jest wykonana z tego samego "papieru" co oryginalna, stwarzająca tak częste problemy, czy jest już pozbawiona tej wady?
Bo jeżeli jest identyczna, to po co w ogóle sobie nią głowę zawracać? Może od razu trzeba sięgnąć po jakiś pewniejszy materiał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papierowa nie jest, ale za to jest polecana i sprawdzona juz przez samych Amerykanów w w/w samochodach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że JEST POZBAWIONA WADY ORYGINAŁU? Wstawia się ją w miejsce uszkodzonej i o problemie zapominam?
Jeszcze pytanie, czy ja mogę w tej sytuacji przejechać ok 10km do warsztatu, czy od razu brać lawetę? Silnik jak nówka. Czy mu się nic nie stanie jeżeli faktycznie brak ciśnienia? A przy okazji co się znajduje po drugiej stronie tej uszczelki? Ten sam olej, czy może płyn chłodzący, bądź jakaś inna pusta przestrzeń?

Link do uszczelek który załączyłeś odsyła do strony na której znajduje się zestaw dwóch uszczelek i śrub BEZ POKRYWY 

za 29,95$ nie 300$. Czy o te uszczelki chodzi? 

Edytowane przez Anna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...