Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Szarpanie podczas dodawania i ujmowania gazu


bartekzuczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

OK, podam to za 30 min bo aktualnie u mnie pada, a zapytam dodatkowo. Zauważyłem że niektóre kable od listwy, są poprostu poskręcane nie zaizolowane. To ma wpływ na pracę silnika? Dodatkowo zauważylem że jeden przreówd jest przypalony przy samej wtyczce, a jest to brązowa wtyczka od krokowca. Takie wtyczki się wymienia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczki jasne że się wymienia a to że poskręcane no cóż ważne żeby nie robiły zwarcia w nowych autach i niektórych starszych niektóre przewody są ekranowane (coaxial cable ) żeby wyeliminować możliwość zakłócania impulsów np czujnik położenia wału .

ale offtop się robi :P

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok 
Potencjometr Hitachi AFH45M-46
6Y29
Przepływomierz
Hitachi SERA483 (tylko tyle dałem radę odczytać)
5926
Co do szarpania na benzynie przy przyspieszaniu to nalałem dodatku do PB i dotankowałem, pojeździłem i jest poprawa, ale problem całkiem nie zniknął. Czyli mam zawaloną pompkę albo wtrysk?



Nie wiem czy nie powaliłem, przepływomierz jest nierzej od potencjometru tak ? Co do kabli do przepływki idzie brązowa wtyczka do której wchodzą trzy kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój czujnik masy powietrza to Hitachi AFH45M-46 więc bierzesz miernik ustawiasz na 20vdc  łączysz czerwony kabelek z sondą miernika a czarnym dotykasz do masy i odczytujesz wartości

1 na zapłonie

2 na wolnych obrotach

3 na wysokich obrotach .

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok :) Dobrze wiedzieć, kiedyś trzeba się nauczyć. Niechciałbymn czegoś spieprzyć rozumiem że sąda znajduje się pod tą pokrywką? Po czym ją rozpoznam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D dobre dobre chodziło mi o sondę od miernika że czerwoną dotykasz do czerwonego kabelka a czarną sondą od miernika dotykasz do masy chyba że pytasz o sondę lambda w sr20-deh jest tu obrazek wyśle na pm bo tu bezpośrednio się nie da .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam i proszę Was o pomoc,

 

mam P11-144, benzynę 1.6, 130 tyś. przejechane. Falują mi obroty i szarpie przy obrotach do 3 tyś. (na jałowym też falują). Samochód był rozbierany w ASO i stwierdzili rozciągnięcie łańcucha, napinacz o kilka centymetrów wychylony. Czy jest to możliwe bez żadnych odgłosów podczas pracy? 

Same części na wymianę 2500 zł (łańcuch, napinacze, ślizgi). Czy da się załatwić je taniej? Czy ktoś korzystał z zagranicznych stron oferujących części, np. http://nissan.dealerdirectparts.com/Nissan-Part-Number-13028-4M501-p/130284m501-.htm, http://www.nissanpartszone.com/parts/nissan-chain-camshaft~13028-4m501.html ?

 

Pozdrawiam,

Krzysztof

Edytowane przez bef
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego napisz trochę więcej w jakich okolicznościach to się stało nagle czy z czasem ?

numer łańcuszka to 13028-4M51A/OE1

http://93.159.144.101/clientcatalogue/articledetail.aspx?form=1&func=8&item=13028%257e64M51A%257e2OE1&te=&ta=&a=&b=&c=&d=&node=&pnode=&t=&tg=&tl=&user=cbcaece77dbbd318de48d2c8a7df99c7&priceType=0

Edytowane przez Vito8282
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do łańcucha to podali mi 13028-4M501 lub 13028-4M51A.

Zaczęło się od falowania obrotów i kilkusekundowego braku przyspieszania po wciśnięciu gazu, po chwili ciągnął raczej dobrze. Po miesiącu zaczął szarpać przy niskich obrotach. Coś jeszcze byłoby pomocne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że faktycznie łańcuszek a to czy robić w servisie czy w normalnym warsztacie czy nawet samemu to decyzja należy do Ciebie .

Zaletą naprawy w serwisie jest gwarancja i te 12-m-cy spokoju . Z drugiej strony można robić samemu i wtedy Wiesz co Masz , wadą jest z kolei to że gdy przyjdzie taka sytuacja że np napinacz się rozpadnie i trzeba go reklamować to sprzedawca może zażądać papierów z warsztatu w którym naprawa była wykonywana .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego naprawdę nie chcę nic doradzać bo przy takich wałkach o jakich słyszę często to nawet na servis bym uważał . Pozdrawiam

Ps to wszystko jest przez wszędobylski dobrobyt {każdy robi wałki, nawet serwisy } .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

U mnie problem wygląda w zasadzie bardzo podobnie jak u autora tego postu (Bartekzuczek), mianowicie po zdjęciu nogi z gazu zwłaszcza jak jadę powoli na 1 czy 2 biegu występuje taki efekt kangurka jak to ktoś trafnie określił, do tego słyszę z prawej strony maski brzęczenie, krótkie i niezbyt głośne,być może to właśnie łańcuch dzwoni? Jak dodaję gazu lub zmieniam bieg to właśnie też występuje takie szarpnięcie pojedyncze, jakby był gdzieś luz a nie jakby silnik się dławił, bo silnik pracuje równo.

Mam p11 2,0sri 130km,97r., benzyna,silnik SR20, przebieg 230tys. Dodam, że o auto dbam i wszystko na czas wymieniam, więc świece i kable są wymienione, olej syntetyk valvoline,po za tym usunęłam wszystkie luzy w zawieszeniu żeby wyeliminować przyczynę szarpania. Auto kupiłam 6i pół roku temu z przebiegiem 129tys. założyłam gaz sekwencyjny BRC który też działa bezawaryjnie i generalnie z silnikiem zero problemów cały czas, pracuje równo, nigdy nie szarpał przy przyspieszaniu, oleju bierze odrobine, odpala na pyk...no i zaczynam się martwić że trzeba będzie może ten łańcuch wymienić? bo nie wiem co mogłoby jeszcze być,chyba że poduszki silnika, ale nic nie stuka.

Mam pytanie, czy ktoś wie czy dużo rozbierania silnika żeby zobaczyć ten łańcuch co tam się dzieje? czy wystaczy ściągnąć tylko pokrywę silnika? Oczywiście to mechanikowi oddam do roboty :-), ale chciałabym wiedzieć jakie koszty mnie czekają. Liczę że może jeśli to wina łańcucha to da się go naciągnąć? bo jak odpalam auto to go słychać tylko przez 2-3 sekundy dopóki się nie napnie, ale to chyba normalne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpalaniu to jest normalne ale podciągnąć go się nie da ponieważ jego napina hydronapinacz który jest zasilany ciśnieniem z pompy olejowej .

Mechanik powinien wziąć od 120-do 200 zł z tym że jeśli by się okazało że jednak do wymiany a Ty zdecydowałabyś się wymieniać to za sprawdzenie wtedy nie bierze tylko za całość czyli wymianę około 350- 450zł mówię o samej robocie do tego trzeba doliczyć części płozy  napinacz łańcuszek . Pozdrawiam

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mi nie wywaliło żadnego błędu, nawet nie szarpał za bardzo, a tylko od czasu do czasu mu się zdarzyło, a się skubany zerwał :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi mechanik powiedział że mogę mieć już rozciągnięty łańcuch, ponieważ (przy innej okazji podłączał komputer) pokazał się błąd synchronizacji czujnika wałka rozrządu z czujnikiem wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie właśnie błędu nie wywala a łańcuch słychać na chwilę na zimnym, później ok, ale martwi mnie raczej brak mocy i szarpanie. Wszystkie rzeczy już sprawdziłem i zostało rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odnowię troche temat. Bo mam problemy podobne wy może rozwiązaliście to w końcu? Co było przyczyną? Bo umnie już też zgadują.

Może regulacja zaworów, Krzywki na wałku, wyciagnięty łańcuch itd. Już sam nie wiem

Jeszcze dochodzi duże spalanie w mieście 15/100 gazu

 

Dodam, że do kompa podłączany błędu nie wywaliło żadnego.

Edytowane przez Ontario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Panowie robicie taki test . na prostej równej drodze rozpędzamy auto do 50-60 kmh włączamy piąty bieg i próbujemy jechać cały czas te 50-60 nie przyspieszać starać się jechać równo jak szarpie przystąpić do testu numer 2 .

Test drugi na prostej równej drodze rozpędzamy auto do 110 -120 kmh nie dodajemy i nie ujmujemy gazu jedziemy równo i obserwujemy czy szarpie.Pozdrawiam

 

Chciałbym zapytać autora na co wskazuje szarpanie na 5 biegu podczas wykonywania tego testu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...