Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Źle działający klimatronik


rook

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem. Niedawno zakupiłem Almere N16 1.8 116 KM .

 

Po powitaniu chciałem zadać moje pierwsze pytanie dotyczące Almerki. W aucie jest komputer pokładowy i klimatyzacja automatyczna (klimatronik) . Niestety mam obawy , że działa nieprawidłowo.  Przy pracy manualnej i ustawieniu na 18 stopni wieje prosto z zewnątrz zimnym powietrzem. I tu chyba jest ok bo to jest temperatura minimalna. Gdy podwyższam temperature o 0,5 stopnia to słychać że silniczek się przesuwa tylko jakby za bardzo i  robi się bardzo gorąco. Dalsza regulacja niewiele zmienia . Przy trybie auto i ustawieniu powiedzmy 20 stopni wentylator pracuje na 3 lub wyższym biegu i dmucha gorącym powietrzem i nie przestaje. Przy ustawieniu 18 stopni zaczyna wiać mrozem z zewnątrz. Czy  ktoś może opisać działanie tego systemu i ew. jakaś dokumentacje lub wskazówkę co może być popsute ?


Witam serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem. Niedawno zakupiłem Almere N16 1.8 116 KM .

 

Po powitaniu chciałem zadać moje pierwsze pytanie dotyczące Almerki. W aucie jest komputer pokładowy i klimatyzacja automatyczna (klimatronik) . Niestety mam obawy , że działa nieprawidłowo.  Przy pracy manualnej i ustawieniu na 18 stopni wieje prosto z zewnątrz zimnym powietrzem. I tu chyba jest ok bo to jest temperatura minimalna. Gdy podwyższam temperature o 0,5 stopnia to słychać że silniczek się przesuwa tylko jakby za bardzo i  robi się bardzo gorąco. Dalsza regulacja niewiele zmienia . Przy trybie auto i ustawieniu powiedzmy 20 stopni wentylator pracuje na 3 lub wyższym biegu i dmucha gorącym powietrzem i nie przestaje. Przy ustawieniu 18 stopni zaczyna wiać mrozem z zewnątrz. Czy  ktoś może opisać działanie tego systemu i ew. jakaś dokumentacje lub wskazówkę co może być popsute ?

Dla potomności. Udało mi się zdobyć dokumentacje i rozwiązać problem. Okazało się, że winny był czujnik temperatury w kabinie. Ktoś go zdemontował z miejsca gdzie powinien być i wrzucił na podłogę w okolicy tunelu środkowego. W efekcie czujnik odczytywał zafałszowaną temperaturę, bo przy podłodze utrzymywała się niska temperatura. Obecnie po rozgrzaniu auta silniczek od regulacji temperatury powietrza działa w pełnym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, ale nie wiem nawet gdzie on się znajduję. Możesz opisać jego położenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, ale nie wiem nawet gdzie on się znajduję. Możesz opisać jego położenie?

po prawej stronie kierownicy na plastiku na wysokości kolana są takie dziurki podłużne. Po drugiej stronie plastiku powinien być przykręcony czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...