nysska Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Dzieki za info bedzie przydatne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bazyl Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Witam, U mnie podobnie jak kupowałem autko miało około 93 tys na liczniku , w rok zrobiłem 19 tys i teraz na przeglądzie wyszło, że sworzeń wahacza z przodu z prawej i lewej strony do wymiany, a jak wiemy oznacza to wymianę całego wahacza. Jak koledzy zauważyliście rozpiętość cenowa jest znaczna i zastanawiam się co kupić czy takie no name dystrybutor Intertrade gdzie za komplecik zapłacę 514 zł, czy teknorot za komplet 650 zł, czy może wydać grubszą kase i kupić yamato 580 zł za sztuke czyli 1160 zł komplecik Pytanie jak długo wytrzymają te najtańsze a ile te najdroższe bo jesli różnica byłaby np. ponad kilkadziesiąt tyś np. 20-30 to mozna sie zastanowić nad większym wydatkiem. Jeśli zaś będzie to kilkanaście tys to chyba lepiej kupić te najtańsze jak sie zepsuja kupić raz jeszcze i zrobie w sumie na 2 kompletach więcej kilometrów niż na jednym komplecie najdroższych. Macie jakieś dane na temat żywotności tych tanich i tych drogich? czy różnice w wytrzymałości są warte swojej ceny? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Jeśli chodzi o Yamato, to ja kupowałem ostatnio i cena taka była za kpl. nie za jeden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bazyl Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 No nie wiem może i faktycznie kiedyś ceny tych wahaczy Yamato były niższe, ale jak przeglądam neta teraz to kompletu za 600 zł nie kupię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 A nikt nie próbował wymiany samego sworznia, tak jak się to robi w innych samochodach? Np. Febest 0220-T30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bazyl Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 A nikt nie próbował wymiany samego sworznia, tak jak się to robi w innych samochodach? Np. Febest 0220-T30 Brat tez mi to podpowiadał, bo miał Alfe kiedyś i tam była podobna sytuacja ale właśnie ten sworzeń wybijali i nowy dawali. Tylko że nie wiem jak w tym przypadku. ja mechanikiem nie jestem :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Teknorot po 35-40 tys. nadal żyje. Ten sworzeń to grubsza magia, potrzeba by dobrego ślusarza starej daty, a i tak obawy pozostają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bazyl Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Teknorot po 35-40 tys. nadal żyje. Ten sworzeń to grubsza magia, potrzeba by dobrego ślusarza starej daty, a i tak obawy pozostają. Dzięki za info. Poczekam jeszcze czy ktoś ma jakies informacje na temat innych wahaczy a jak nie to pewnie się na tego producenta zdecyduje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Kupowałem na wiosnę, więc cena raczej nie skoczyła dwukrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Wymiana sworznia odpada. Wahacz jest aluminiowy a sam sworzeń niewymienialny. Trzeba by wyciąć stary i wspawać TIGiem nowy. Nieopłacalne. Prędzej myślał bym o wahaczach z primery aby dostosować (są stalowe i mają wymienny sworzeń ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Wymiana sworznia odpada. Wahacz jest aluminiowy a sam sworzeń niewymienialny. Trzeba by wyciąć stary i wspawać TIGiem nowy. Nieopłacalne. Prędzej myślał bym o wahaczach z primery aby dostosować (są stalowe i mają wymienny sworzeń ) Sorki ale jakoś twoja argumentacja do mnie nie dociera. Nie ma znaczenia z czego jest sworzeń. Przecież oryginalny tez został jakoś wprasowany. Skoro jest część zamienna (co prawda trudno dostępna w Polsce) tzn. że ma to jakiś sens. W Rosji lub na Ukrainie po ilości ogłoszeń jest to towar dość powszechny. Pewnie gorsza jakość dróg wpływa na to że to ma zbyt. Niestety w rynku samochodowym jest tak, że im bogatsze społeczeństwo tym bardziej zanika chęć taniej naprawy na rzecz wymiany na nowe. Pozostałe elementy wahacza, czyli tuleje, tez są wprasowywane i są na rynku ich zestawy naprawcze. Wolałbym odpowiedź konkretną: tak próbowałem wymienić w odpowiednim warsztacie, ale poległem bo się nie udało z powodu problemów takich a takich, niż z góry założenie, że się nie da bo nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 (edytowane) Ja zawsze wymieniam, ale bywało, że wymiana sworznia/tulei nie dała rezultatu bo prasa niszczyła element. Można to robić bez problemu w lagunie 2, gdzie sworzeń jest nitowany. Tuleję wymieniałem osobiście prasą tydzień temu (w suzuki sx4). Skończyło się to wymianą 2 wahaczy na nowe srl po 80 sztuka. Tuleja 30-50 za sztukę (dotyczy sx4). Edytowane 22 Października 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 (edytowane) Sorki ale jakoś twoja argumentacja do mnie nie dociera. Nie ma znaczenia z czego jest sworzeń. Przecież oryginalny tez został jakoś wprasowany. Skoro jest część zamienna (co prawda trudno dostępna w Polsce) tzn. że ma to jakiś sens. W Rosji lub na Ukrainie po ilości ogłoszeń jest to towar dość powszechny. Pewnie gorsza jakość dróg wpływa na to że to ma zbyt. Niestety w rynku samochodowym jest tak, że im bogatsze społeczeństwo tym bardziej zanika chęć taniej naprawy na rzecz wymiany na nowe. Pozostałe elementy wahacza, czyli tuleje, tez są wprasowywane i są na rynku ich zestawy naprawcze. Wolałbym odpowiedź konkretną: tak próbowałem wymienić w odpowiednim warsztacie, ale poległem bo się nie udało z powodu problemów takich a takich, niż z góry założenie, że się nie da bo nie. Sworznie w T30 nie są wprasowywane. W t31 już tak i tam bez problemu można wymieniać. Wahacz do t30 ma wkładany trzpień i miseczkę a na to przychodzi blacha która jest obspawana dookoła ( aluminium czyli nie każdy mechanik to zrobi ) . Samo miejsce wahacza ma mało materiału dookoła więc nie odważył bym się tego rozcinać i dopasowywać do sworznia wciskanego. Nie spotkałem się również z sworzniem do tego auta jako elementem do wymiany. Jak masz ukraiński czy jakikolwiek link do zestawu naprawczego ze zdjęciami to chętnie pooglądam jak to wygląda. Moim zdaniem włożenie sworzni z allegro niby do t30 nie jest takie plug and play A konkretnie TAK próbowałem rozcinałem stary wahacz aby obczaić jak to wygląda i ze względów bezpieczeństwa nie podjąłem się naprawy natomiast zastanawiałem się nad zastosowaniem wahaczy z primery ale jakoś odwleka się ten pomysł. Dziura w wahaczu po wyciągnięciu trzpienia ma zaledwie 32mm szerokości. A od góry nie włozymy pierścienia zabezpieczającego bez wycięcia kołnierza. Edytowane 22 Października 2016 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Sworznie w T30 nie są wprasowywane. W t31 już tak i tam bez problemu można wymieniać. Wahacz do t30 ma wkładany trzpień i miseczkę a na to przychodzi blacha która jest obspawana dookoła ( aluminium czyli nie każdy mechanik to zrobi ) . Samo miejsce wahacza ma mało materiału dookoła więc nie odważył bym się tego rozcinać i dopasowywać do sworznia wciskanego. Nie spotkałem się również z sworzniem do tego auta jako elementem do wymiany. Jak masz ukraiński czy jakikolwiek link do zestawu naprawczego ze zdjęciami to chętnie pooglądam jak to wygląda. Moim zdaniem włożenie sworzni z allegro niby do t30 nie jest takie plug and play A konkretnie TAK próbowałem rozcinałem stary wahacz aby obczaić jak to wygląda i ze względów bezpieczeństwa nie podjąłem się naprawy natomiast zastanawiałem się nad zastosowaniem wahaczy z primery ale jakoś odwleka się ten pomysł. OK, teraz jest już trochę konkretów i taka odpowiedź mnie jak najbardziej satysfakcjonuje Co do do sworznia to podawałem jego nazwę ze zdjęciem parę postów powyżej, ale powtórzę - FEBEST 0220-T30 Firma dość znana. Robi także wahacze, więc może to tylko do ich wahaczy pasuje? Osobiście to w X'ie jeszcze nie musiałem nic robić przy wahaczach, ale na przyszłość warto wiedzieć jakie są alternatywy Pozwoliłem sobie przekopiować zdjęcia z forum rosyjskiego odnoście własnie takiej naprawy: http://forums.drom.ru/nissan-x-trail/t1150931180-p18.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 (edytowane) Wedługh tych Ruskich się jednak da to włożyć http://forums.drom.ru/nissan-x-trail/t1150931180-p18.html Nie mam pojęcia co pod tymi zdjęciami napisali ale gogle tłumacz sugeruje coś o tokarzu i tu rodzą się obwawy o wytrzymałość odchudzonego aluminium dookoła sworznia. Edytowane 22 Października 2016 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Bazyl, miałeś rację. Płaciłem 450 za stronę. Looknąłem w papiery. Sorki za zamęt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Ryzyko z jakim się wiąże wymiana samego sworznia nie warta jest raczej tych pieniędzy. U mnie z lewej strony jeździ wahacz moog-a i właśnie mu stuknął (tfu tfu ) roczek. Cena trochę niższa (450zl) niż yamato a producent uznany. Yamato to tylko japońsko brzmiąca nazwa,stworzona chyba przez intercars a więc konfekcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bazyl Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 Bazyl, miałeś rację. Płaciłem 450 za stronę. Looknąłem w papiery. Sorki za zamęt Spoko, no problem Po lekturze tego co napisaliście, raczej zdecyduję się na nowe wahacze, pozostaje tylko kwestia w jaką firmę zainwestować. Na allegro jest tego sporo: BERG, RECAR, TEKNOROT, SRL, NTY, OYODO , YAMATO. Przedział cenowy od 257 zł/szt do 580 zł/szt No i w co tu by zainwestować? Jak myślicie? Brać najtańsze i liczyć na to że nie odbiegaja wiele jakoscią od tureckiego Teknorot-a czy tych z górnej półki oyodo czy yamato? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 (edytowane) srl są oki najtańsze Edytowane 24 Października 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 Teknorot u mnie się sprawdził, a wahacze na tył srl też dają radę. To nie są skomplikowane elementy, także nie ma co przepłacać chyba,że jakiś producent da gwarancję na 3krotnie dłuższą żywotność ale takie rzeczy tylko w erze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 to zawsze dylemat... ale jeśli wymieniasz sam lub z kumplem bezkosztowo to być może wystarczą tańsze jak nie wytrzymają dwóch lat zwrócisz w ramach gwarancji Ja pewnie szukałbym średniej półki np. mood lub febi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bazyl Opublikowano 26 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Chyba się zdecyduje na Bergmanna komplet za 530 zł. ewentualnie trochę droższego Teknorota - 650 zł za komplet. Kumpel jest mechanikiem i wmontuje za niewielkie pieniądze. Zobaczymy ile wytrzymają. Dzięki za porady. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 26 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Teknorot u mnie się sprawdził, a wahacze na tył srl też dają radę. To nie są skomplikowane elementy, także nie ma co przepłacać chyba,że jakiś producent da gwarancję na 3krotnie dłuższą żywotność ale takie rzeczy tylko w erze. Skomplikowanie nie ale tutaj ma znaczenie użyty materiał. Sworzeń z jednej strony dociśnięty jest do aluminiowego korpusu ( kiepskie aluminium szybciej się wybije ) a dociśnięty jest miseczką nie rzadko plastikową ( kiepskiej jakości nie wytrzyma 20 tyś km na naszych drogach i przy takim ciężarze auta ) Niestety cena nie oznacza jakości. Nie polecam wahaczy HQ , YAMATO też są słabe. Teraz chyba mam SRL więc zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Padają mi gumy duże w wahaczach i stabilizatorze. Sparciały. Pytanie1: czy kupić cały nowy wahacz? czy starczy same elementy z dużymi gumami? Pytanie2: może ktoś wymieniał i poda firmę albo linka do kompletnych albo wymienialnych elementów Pytanie3: wymienić cały stabilizator czy elementy, czy same gumy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Stablizatora całego nie ma sensu zmieniać. Gumy i łączniki tylko się wyrabiają. Jeśli chodzi o wahacz to wszystko zależy od tego jak długo już na nich jeździsz i w jakim stanie są sworznie. Jeśli gumki na sworzniach uszkodzone albo uszkodzisz przy demontażu to szybko padnie. Jak sparciały duże tuleje to małe również warto prześwietlić. Master Sport ma w nie najgorsze a przystępne cenowo moim zdaniem części. Japan Parts również. Nie polecam HQ Gumy stabilizatora można czasami dostać nierozcinane ale nie udało mi się ich przełożyć przez rozklepaną końcówkę stabilizatora. A po przecięciu trzeba je odpowiednią stroną założyć 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.