Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-trail z silnikiem diesla 1.6 dci 130


juras2017
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Aha zapomniałem jeszcze czy to co podałeś co 700km wypalanie dpf to niezależnie czy na krótkich czy też na długich trasach? Czy inaczej krótkie trasy częste wypalanie? Z tego te wcześniejsze posty twoje to czy żałujesz że masz diesla bo miałeś benzynę? Dzieki

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaluje ze kupilem diesel'a

U mnie to tak wyglada a 90% po miescie jezdze - co 700 km (w przyblizeniu)

Przy samych trasach to ktos inny musi Ci odpowiedziec :)

W miescie DPF syfi sie bardziej niz w trasie ale ja nie mam z tym problemu

Wczesniejszy post dotyczyl identycznego silnika ale z mojego poprzedniego X'a- przed "liftingiem"

To jest moj drugi X-Trail T32w przeciagu 2 lat stad wpis o zwiekszeniu spalania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Czy mógłbyś pokazać foto tego urządzenia które wykrywa wypalanie? Czy to podłączasz poprzez OBD? to musi być na stale? gdzie umiejscowienie zrobiłeś? Czy już są na Alledrogo? Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sa zdjecia od wykonawcy adapterka a ja diode przenioslem na lewa strone nad kierownica.

Tuz pod zegarami wcisnieta tak zeby byla dobrze widoczna gdy sie wlaczy

Dla mnie jest to lepsza lokalizacja bo noga nie zaslaniam sobie diody

Adapter wkladamy do OBD, przeciagamy kabelek (niezbyt dlugi) i to wszystko. Oczywiscie trzeba to ulozyc zeby zamknac klapke od portu OBD

indeks0.jpg

indeks4.jpg

indeks3.jpg

indeks2.jpg

indeks.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


 

W dniu 18.01.2018 o 07:19, juras2017 napisał:

Jesli ktos jest zainteresowany zakupem modulu do info o wypalaniu DPF to dajcie znac. Chodzi o 1.6 dCi z T32. Taki kupilem i w tym dziala
Kolega, ktory to robi nie chce bawic sie z sprzedaz zagraniczna i wysylki do Polski. chce mi wyslac 5 szt i sam mam to rozprowadzic. Na forum QQ tez to zapodam ale jesli ktos reflektuje...
Koszt takiego jednego modulu to 85 Euro przy wysylce 5 szt. do mnie plus dodatkowy koszt dostawy/dystrybucji po Polsce -sorki ale nie zamierzam dokladac default_smile.png
Mnie wyslal podobno dlatego, ze bylem pierwszy u nich na forum z X-Trail'em i chcial zebym przetestowal czy tez bedzie dzialac.
Na dzien dzisiejszy kurs Euro wg PayPal'a to ok. 4,45 zl. (ok. 380 zl)  a przyblizony koszt wysylki, czyli koperta i wysylka: 2 + 14 = 16 zl
Calosc jak widac zamknie sie ponizej 400 zl - tylko dla 1.6 dCi w T32 od 2016 roku- innych nie testowalem wiec nie ma gwarancji, ze bedzie dzialac i QQ J11 z silniekiem 1.6dCi (sprzedawca testowal na swoim)
 


Czy masz jeszcze te moduły do sprzedania? Za ile?
Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Sorry za pozostałe twoje zdjęcia nie usunąłem chodzi o te ważne odpowiedzi
Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mleni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tzw. wolnej chwili to wywal zdjecia z posta tuz pod moim bo to nie ma sensu :)

Nie mam na sprzedaz, kiedys Italianiec chcial mi sprzedac 5 szt ale musialem znalezc chetnych na kupno a nikt sie nie odezwal wiec olalem sprawe

Ja kupilem jedna sztuke i testowalem to z nim poniewz docelowo bylo to tylko do QQ - autor nie ma odstepu do X-Trail'a wiec ja mu pomoglem i mi zrobil taki modu. Zaplacilem chyba 86 euro za to "gowienko" ale teraz nie zaluje bo swietnie sie sprawdza

Moze gdzies w sieci znajdziesz cos taniej np. od chinoli  etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi czy podczas wypalania dpf faktycznie jest smród? Czy widać jakiś nalot dymu czarnego czy coś? Szkoda że w głównym komputerze czyli zestaw wskaźników nie pokazuje proces wypalania a za to kupiłeś moduł który jest praktyczny.

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W garazu "wali" jak by palily/topily sie plastiki  :)

Pamietaj, ze wypalanie to uzyskanie przez DPF temp. rzedu 500-600*C wiec zawsze bedzie smierdzialo, mniej lub wiecej ale zawsze.

Nie widac nic, no chyba ze podczas jazdy jakis ciemniejszy dymek ale ja tego nie widze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz miałem taka ciekawa sytuacje, ze wypalanie włączyło się dwa razy z rzedu

Pierwszy raz wypalił mi do końca - nie przerywałem bo bylem w drodze a po kilkunastu minutach wypalanie znowu się załączyło

Ciekawe czy to drugie to nie było czyszczenie obligatoryjne, które jest na stale zapodane bez względu na stan filtra DPF.

Kiedyś czytałem, ze zaprogramowane jest czyszczenie/wypalanie DPF co jakiś czas co ileś tam km), chyba co ok. 2 000 km

Ja mama co ok. 3 900 km przejechane wiec może "była okazja" to się włączyło.

Świadczyło by to, ze te procesy nie są powiązane tj. czyszczenie zanieczyszczonego filtra i czyszczenie obligatoryjne - bo przecież filtr był już czysty i to dosłownie kwadrans wcześniej

Edytowane przez juras2017
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Teraz mialem okazje (pamietalem) i zmierzylem czas wypalania. Pewnie nie jest to wartosc stala a raczej ciekawostka ale ...

Moje siodme tankowanie od 09 lutego 2018 (odbior auta)  :)i za chwile wlaczylo sie wypalanie DPF, trwalo niecale 12 minut

Co ciekawe w poprzednim X'ie zalaczalo sie jak by czesciej ale na krocej a teraz odnosze wrazenie, ze cos zmienili w sofcie bo wypalanie zalacza sie dosyc rzadko pomimo tego, ze styl jazdy czy odleglosci nie ulegly jakiejs drastycznej zmianie.

No i cos o czym juz wspominalem, oszukuje bardziej niz poprzednio na spalaniu -trzeba doliczac min 0,5 l/100km a poprzednio 0,4l/100km

Niby nieduzo ale jednak roznica widoczna

Dzisiaj wyszlo mi na komputerze 6,2 l/100km a z tankowania 6,75 l/100km (klima caly czas, AWD, 15 km w jedna strone po Warszawie - to sie nie zmienilo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurde, myślałem ze DPF wypali się w 5-6min, a tu mowa o 12min, jak Cie złapie wypalanie pod domem to stoisz i w nosie dłubiesz, mogliby ekolodzy z Nissana jakaś kontrolkę wypalania i stopień zapełnienia DPF gdzieś wrzucić...

Odnośnie spalanie to wiosna i latem przy włączonej klimie, też ten nasz silniczek 1,6 dCi ma dodatkowe obciążenie od sprężarki, więc parę procent zużycie paliwa wzrośnie.

U mnie komp ok 0,4l/100km "leci w tabkę" względem tankowania.

 

BTW, od kilku tygodni zabieram się za regulacje maski, pomacałem wczoraj odboje maski ale one nie mają gwintu, żeby tym płynnie regulować. Można je delikatnie wysunąć, ale nacisk od teleskopów jest duży i be rezultatu. Podpowiedzcie zatem czy mam odkręcić śruby mocujące uchwyt pod spodem i tak regulować maskę? Zdjęcie w załączeniu..

 

 

Odboj.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, trafyc napisał:

BTW, od kilku tygodni zabieram się za regulacje maski, pomacałem wczoraj odboje maski ale one nie mają gwintu, żeby tym płynnie regulować. Można je delikatnie wysunąć, ale nacisk od teleskopów jest duży i be rezultatu. Podpowiedzcie zatem czy mam odkręcić śruby mocujące uchwyt pod spodem i tak regulować maskę? Zdjęcie w załączeniu..

Odboj.jpg

ja wyregulowałem te odboje lekko je podnosząc i przez 2 lata spokój. Poprzednio lekko maska drżała przy 140. Tylko trzeba dokładnie zeby szpary z błotnikiem były równe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, po przymocowaniu teleskopow pod maske silnika lekko ona odstaje w naroznikach (od strony szyby)

Nie przeszkadza to jakos specjalnie ale jak sie przyjzec to wyglada jak "amerykanskie" auto z fugami na kciuk ;)

Drezenia maski nie odnotowalem, no ale przy 140 km/h to juz inne rzeczy slychac i nie zwracam uwagi   :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnosiłem te odboje, ale efekt mizerny, u mnie drgania maski skutecznie likwidują teleskopy maski, które świetnie spełniają swoją rolę. Chodzi mi tylko o niwelacje szczelin maska - błotnik w narożnikach....juras2017 widzę ma podobne spostrzeżenie, chodzi głównie o estetykę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi trzeszczy auto(zawieszenie kol albo silnika albo skrzyni), 31tys i przy przyspieszaniu i hamowaniu trzeszczy. Lancuch szelesci. Spod pokrywy rozrządu mimo uszczelniania leje sie jak z silnika 310tys a nie 31tys. Znajomemu zatarl sie X1,6dci przy 40tys, ma juz nowy silnik... Kto niema gwarancji dokupionej, lepiej niech to zrobi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeszczenie (pisk) to moze tz byc z zawieszenia tj. tuleje na drazku moga "piszczec". Mialem tak w Mitsubishi i wymienili mi tuleje ale po jakims czasie zaczelo znowu trzeszczec (piszczec) tyle, ze slabiej - glownie przy hamowaniu gdy samochod "nurkowal"

Maski pewnie nie damy rady "wrocic" do pierwotnego polozenia (te narozniczki) bo teleskopy skutecznie ja wypychaja (naciagaja) ale na pocieszenia moge "powiedziec", ze i tak nie byly idealnie spasowane a fugi sa dosyc spore zeby "pokryc" "wielkie" tolerancje nadwozia. To nie jest klasa premium i trzeba sie z tym liczyc :)

W BMW, Mercedesie, Audi itp. mozna wymagac lepszego (dokladniejszego) spasowania, no ale to auto dla Nissan wiec ... Wieksze tolerancje to nizsze koszty produkcji i montazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, SmallCity napisał:

A mi trzeszczy auto(zawieszenie kol albo silnika albo skrzyni), 31tys i przy przyspieszaniu i hamowaniu trzeszczy. Lancuch szelesci. Spod pokrywy rozrządu mimo uszczelniania leje sie jak z silnika 310tys a nie 31tys. Znajomemu zatarl sie X1,6dci przy 40tys, ma juz nowy silnik... Kto niema gwarancji dokupionej, lepiej niech to zrobi...

Mi skrzypiala poduszka pod silnikiem. Silikon i naprawione. Aso mi 1 wymienilo i po jakims czasie trzeszczalo. Teraz silikon zalatwia sprawe. Co do reszty w moim tego nie bylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, SmallCity napisał:

A mi trzeszczy auto(zawieszenie kol albo silnika albo skrzyni), 31tys i przy przyspieszaniu i hamowaniu trzeszczy. Lancuch szelesci. Spod pokrywy rozrządu mimo uszczelniania leje sie jak z silnika 310tys a nie 31tys. Znajomemu zatarl sie X1,6dci przy 40tys, ma juz nowy silnik... Kto niema gwarancji dokupionej, lepiej niech to zrobi...

No to pięknie,następny egzemplarz po 1.2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślałem ze pojeżdżę 1,6dCi z 5lat, a tu za rok trzeba zmieniać :dribble:

Mi w ASO pokazywali Xa z 350tys km przebiegu...ma ktoś jakiś poważny przebieg na tym silniku 100tyś km, 200tyś km jakieś problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tyle setek tysięcy sprzedanych aut z tym silnikiem to chyba jest bardzo dobrze.

Pamiętajmy, ze nie tylko "X-y" go maja ale cala "masa"  "renówek" oraz inne modele Nissana.

Pewnie niedługo zobaczymy je tez w Mitsubishi  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam X-a z od kwietnia 2016 roku z automatem.

Zrobiłem nim 95000. Jak do tej pory to tylko przeglądy i uszczelnienie pokrywy rozrządu.

Po za tym problemów brak.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po mojej długiej nieobecności u was muszę przyznać że nie kupiłem xtraila, tylko rav4 hybrid i nie nie róbcie mi krzywdy. Kupiłem okazyjnie prywatnie 10 mies. Czyli nie miał rok za 125 tyś.zl wersja selection azure. Widzę wasze uwagi że mnie nie pasuje styl jazdy które często jeżdżę po mieście. Więc u mnie spalanie po mieście Eco driving 6.4l./100km ,na trasie Kielce - Dabki koło Darłowa zasięg ponad 600km średnia prędkość 88km/h wyszło 6,2 l./100km 4 osoby full bagażnik do sufitu. Jestem pod wrażeniem, ale serwis przeglądu to już nie, bo wołają za 15 tyś.km na gwarancji za 1250zl :-(

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mleni napisał:

Witam po mojej długiej nieobecności u was muszę przyznać że nie kupiłem xtraila, tylko rav4 hybrid i nie nie róbcie mi krzywdy. Kupiłem okazyjnie prywatnie 10 mies. Czyli nie miał rok za 125 tyś.zl wersja selection azure. Widzę wasze uwagi że mnie nie pasuje styl jazdy które często jeżdżę po mieście. Więc u mnie spalanie po mieście Eco driving 6.4l./100km ,na trasie Kielce - Dabki koło Darłowa zasięg ponad 600km średnia prędkość 88km/h wyszło 6,2 l./100km 4 osoby full bagażnik do sufitu. Jestem pod wrażeniem, ale serwis przeglądu to już nie, bo wołają za 15 tyś.km na gwarancji za 1250zl :-(

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
 

U mnie jak zrobiłem ECO driving to 3,9l/100km wyszło, muskałem gaz...., ale długo nie wytrzymałem :rolleyes: , a jak taka hybryda wyskoczy na autostradę i pojedzie 150-160km/h to ile wypije paliwa na 100km?

Edytowane przez trafyc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostalem qq 1,6b na tydzień. Auto x 1.6d 4wd przyjeli i beda robic, kierownik salonu potwierdzil dzwieki, ktore moga dochodzic spod pokrywy rozrządu(mechanik twierdzil, ze nic nie slyszy) moze ma wade sluchu(a to mozliwe bo starszy facet, a z wiekiem nieslyszymy wysokich dzwiekow tylko stlumione niskie). Beda badac. Dam znac co wyszlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 hours ago, mleni said:

Witam po mojej długiej nieobecności u was muszę przyznać że nie kupiłem xtraila, tylko rav4 hybrid i nie nie róbcie mi krzywdy. Kupiłem okazyjnie prywatnie 10 mies. Czyli nie miał rok za 125 tyś.zl wersja selection azure. Widzę wasze uwagi że mnie nie pasuje styl jazdy które często jeżdżę po mieście. Więc u mnie spalanie po mieście Eco driving 6.4l./100km ,na trasie Kielce - Dabki koło Darłowa zasięg ponad 600km średnia prędkość 88km/h wyszło 6,2 l./100km 4 osoby full bagażnik do sufitu. Jestem pod wrażeniem, ale serwis przeglądu to już nie, bo wołają za 15 tyś.km na gwarancji za 1250zl :-(

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
 

Tez zastanawiałem się nad RAV4 gdy "musiałem" już zmienić po roku auto, ale przeważył tzw. "design" oraz co chyba ważniejsze RAV'ka nie ma dachu panoramy

Niestety nowa hybryda jest ba...rdzo droga a nie jak w reklamie w podobnej cenie co diesel z takim wyposażeniem, chyba ze wyprzedaż jakaś to cena już się zbliża.

Bylem u dealera na rozmowie (wyborze) i niestety nie wygląda to tak różowo.

Samo spalanie na mieście tez 4 liter nie urywa a w trasie przy autostradowej jeździe (min 120 km/h) to już nie jest różowo.

Nie pamiętam wartości ale były sporo wyższe od Twoich :)

16 hours ago, trafyc said:

U mnie jak zrobiłem ECO driving to 3,9l/100km wyszło, muskałem gaz...., ale długo nie wytrzymałem :rolleyes: , a jak taka hybryda wyskoczy na autostradę i pojedzie 150-160km/h to ile wypije paliwa na 100km?

Takie wartości są poza moim zasięgiem. Przecież tak nie da się jeździć? ;)

Najniżej w "normalnej" jeździe wycisnąłem eco 4,9 l/100km. Było to zima gdy wracałem z Zakopanego do Białki Tatrz. w 4 os.

Po Warszawie w poprzednim wyszło podobnie bo 4,9 l/100km  a teraz mam minimum na 5 l/100km

Dealer Mitsubishi mówił mi kiedyś (tez zastanawiałem się) ze PHEV Outlander na autostradzie może spoko 10-12 l/100 km wciągnąć i to bez zadyszki :)

Edytowane przez juras2017
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...