JackSet Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Ruszjac na sliskiej nawierzchni, w grzazkim terenie np. bloto/snieg, na mokrej nawierzchni itp. naped 4x4 nawet "auto" już dużo daje niewątpliwie tak. Tyle ze na te 300 tys ktore w zyciu przejechalem wylacznie oską nigdy nigdzie nie ugrzęznąłem i nie miałem potrzeby wjechać z błoto 4x4 w wykonaniu All-Mode 4x4 ma marginalny wpływ na bezpieczeństwo. X-trail nie jedzie w zakręcie lepiej od zwykłego FWD, a zdecydowanie gorzej od dobrego, niskiego, ze szperą mechaniczną lub elektroniczną FWD. 4x4 daje złudne poczucie bezpieczeństwa. Zresztą od prędkości ~50km/h w górę on praktycznie nie działa i słusznie. nie wiedziałem tego ale jakoś tak podskórnie to przeczuwałem. A na serio to do przekazania mocy na tylne koła służy międzyosiowe sprzęgło, które w razie potrzeby w ułamku sekundy dołączy tylną oś. Niestety, takie rozwiązanie ma też wadę: intensywne użytkowanie - jazda w kopnym śniegu, po lodzie, czy też w trudniejszym terenie może doprowadzić do przegrzania mechanizmu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 16 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 System sprawdza i informuje o wysokiej temp. wiec bez przesady -można go "schlodzic" chwila przerwy i ruszac dalej Trzeba się trochę postarac żeby go uszkodzić a nie tak "ad-hoc". Nie mniej jednak gdy mam 4x4 to skorzystałem i czulem się "pewniej" - samopoczucie to wazna rzecz ... Przyzwoite systemy pracują tak, żeby kierowca nie odczul zbytnio jego zadziałania ale skutek "Hellou", czy ktoś bawil się sprawdzaniem czy i co pokazuje "Chassis control" podczas jazdy? Czy to w ogole cos pokazuje w manualu czy tylko w automacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 16 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 ... Jasne, że na torze 4x4 będzie najszybsze, bo najlepiej przenosi moc na asfalt, ale nie zauważyłem prawidłowości takiej, że np. samochody AWD nie wypadają z toru i są bezpieczniejsze od FWD, czy nawet RWD. Nie bez powodu klasyczny samochód sportowy ma napęd na tył. Poza tym zwróćcie uwagę, że zawsze samochód 4x4 jest wyraźnie cięższy od samochodu FWD, co też się w tym wypadku negatywnie przekłada na bezpieczeństwo. To wszystko nie jest takie oczywiste i jednoznaczne. ... Naped na tylna os nie oznacza, ze te auta sa bezpieczniejsze -to zupełnie inny powod jest. Będę się powtarzal ale samochody wypadają z trasy przez kierowcow a nie przez naped AWD Samochody 4x4 sa cięższe od tego samego modlu w 2WD ale nie jest to tragedia. zwiekszona masa w tym wypadku to niższy srodek ciezkoci całego auta. Ma to taka roznice jak droga hamowania obydwu wersji -"prawie" zadnego znaczenia przy ciężarze całego samochodu Pamietaj, ze mówimy o X'sach a nie o bolidach z komponentow Ja, wsiadając do samochodu 2WD z pustym bakiem i ktoś kto wazy 65 kg wsiada do auta z napedem 4x4 i pelnym bakiem - okazuje się, ze ciezar całego auta jest identyczny hehe... Wówczas ten z moja osoba jest w gorszej sytuacji bo ma wyżej srodek ciezkosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Natomiast na zakończenie wspomnę, że gdybym miał teraz kupować X-trail'a to wolałbym X-trail'a z napędem 4x4, ale doskonale rozumiem też podejście odwrotne - zakup dużego, wygodnego, podwyższonego kombi z fajnym silnikiem benzynowym. Zatem gdybym miał nieograniczony budżet i byłbym zmuszony wybrać X-trail'a to oczywiście biorę wszystko co można, ale gdybym miał wydawać moje prywatne pieniądze to bym wybrał pewnie X-trail'a 1.6 DIG-T w wersji Acenta FWD z wyprzedaży rocznika. Taki samochód daje optymalny stosunek tego, co otrzymujesz do ceny. Strider, w punkt. Nieograniczony budżet raczej nie wiązałby się z PRZYMUSEM kupienia x-traila wszystko mającego bo są inne fajniejsze samochody. Mając do dyspozycji pieniądze które trzeba wydać za x-traila 4x4 tekna (to chyba jakies 150 tys byłoby za wszystko) to wolałbym kupić już coś z wyzszej półki - niekoniecznie 4x4 w skórze. Ale cieszę się że są inni, którym nowy x-trail się podoba bo oznaczać to może dobrą odsprzedaż za jakiś czas Dla mnie wazne były własciwie tylko: niezbedne wyposażenie z zakresu komfortu, ładne wnętrze, ekonomia silnika, duzy bagaznik i (istotne, bo garaz ma ograniczoną długość) żeby nie miał długości 5 metrów jak to obecnie kombiaki potrafią mieć - i to wszystko x-trail spełniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnson Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 (edytowane) Strider, w punkt. Nieograniczony budżet raczej nie wiązałby się z PRZYMUSEM kupienia x-traila wszystko mającego bo są inne fajniejsze samochody. Mając do dyspozycji pieniądze które trzeba wydać za x-traila 4x4 tekna (to chyba jakies 150 tys byłoby za wszystko) to wolałbym kupić już coś z wyzszej półki - niekoniecznie 4x4 w skórze. Ale cieszę się że są inni, którym nowy x-trail się podoba bo oznaczać to może dobrą odsprzedaż za jakiś czas Dla mnie wazne były własciwie tylko: niezbedne wyposażenie z zakresu komfortu, ładne wnętrze, ekonomia silnika, duzy bagaznik i (istotne, bo garaz ma ograniczoną długość) żeby nie miał długości 5 metrów jak to obecnie kombiaki potrafią mieć - i to wszystko x-trail spełniał. Tekne mozna kupic za 120 pare tysiecy wiec do 150 kawal drogi. Mi najbardziej podoba sie szklany dach, ledy i automatyczna klapa. I to ze wersja 7 os ma wieksze hamulce z przodu. Reszta w sumie standard epoki. System sprawdza i informuje o wysokiej temp. wiec bez przesady -można go "schlodzic" chwila przerwy i ruszac dalej Trzeba się trochę postarac żeby go uszkodzić a nie tak "ad-hoc". Nie mniej jednak gdy mam 4x4 to skorzystałem i czulem się "pewniej" - samopoczucie to wazna rzecz ... Przyzwoite systemy pracują tak, żeby kierowca nie odczul zbytnio jego zadziałania ale skutek "Hellou", czy ktoś bawil się sprawdzaniem czy i co pokazuje "Chassis control" podczas jazdy? Czy to w ogole cos pokazuje w manualu czy tylko w automacie? Musisz dynamiczniej pojechac wtedy podswietla na niebiesko i czuc jak przyhamowuje kole zanim esp sie wlaczy Edytowane 16 Lutego 2017 przez johnson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Tekne mozna kupic za 120 pare tysiecy wiec do 150 kawal drogi. Mi najbardziej podoba sie szklany dach, ledy i automatyczna klapa. I to ze wersja 7 os ma wieksze hamulce z przodu. Reszta w sumie standard epoki. nie bardzo te 120 k widzę, najtaniej 140 k za 2016 rocznik - chyba ze na firmę w leasingu - ale wtedy zapłacisz swoje w ratach http://www.nissan.japanmotors.pl/samochod/nissan-x-trail-tekna-4wd/id/34557 Co do okna dachowego i reszty to w ogóle mnie to nie kreci - zbędne gadżety dla mnie - i nie chciałem relingów; bez nich ładniej wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnson Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 nie bardzo te 120 k widzę, najtaniej 140 k za 2016 rocznik - chyba ze na firmę w leasingu - ale wtedy zapłacisz swoje w ratach http://www.nissan.japanmotors.pl/samochod/nissan-x-trail-tekna-4wd/id/34557 Co do okna dachowego i reszty to w ogóle mnie to nie kreci - zbędne gadżety dla mnie - i nie chciałem relingów; bez nich ładniej wygląda Dla mnie odwrotnie. Im wiecej gadzetow tym lepiej. Brakuje mi np. Podgrzewanej kierownicy i otwierania tylnej klapy bezdotykowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredikruger Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 A u Japońców i Ruskich bezdotykowe otwieranie tylnej klapy jest. Mi brakuje trochę pamięci fotela kierowcy no i czasem właśnie tej klapy otwieranej bezdotykowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 17 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2017 Diesel 4x4 Tekna za lekko ponad 130 k można było kupic z wyprzedaży 2016 (ja tak kupowałem) Ja tez szukałem dachu w szkle, ksenonow lub full-ledow, automatycznej klapy bagaznika, napedu 4x4 (a co, nie mogę?), wysoki prześwit, duze kolka (zona "kciala") i relingi (dla mnie lepiej wygląda z relingami) Szkoda ze klapa nie jest bezdotykowa, automatycznie składanych lusterkek brak a fotele nie sa wentylowane no i kierownica podgrzewana by się przydala-było by optymalnie na ta cene Dobrze, ze chociaż klape można zza kierownicy otwierac przyciskiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 17 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2017 Diesel 4x4 Tekna za lekko ponad 130 k można było kupic z wyprzedaży 2016 (ja tak kupowałem) Ja tez szukałem dachu w szkle, ksenonow lub full-ledow, automatycznej klapy bagaznika, napedu 4x4 (a co, nie mogę?), wysoki prześwit, duze kolka (zona "kciala") i relingi (dla mnie lepiej wygląda z relingami) Szkoda ze klapa nie jest bezdotykowa, automatycznie składanych lusterkek brak a fotele nie sa wentylowane no i kierownica podgrzewana by się przydala-było by optymalnie na ta cene Dobrze, ze chociaż klape można zza kierownicy otwierac przyciskiem to nie lepiej było zdecydować się na inna markę i model? Bo jak sie wydaje 130 to kolejne 20 to już pryszcz Dla mnie odwrotnie. Im wiecej gadzetow tym lepiej. Brakuje mi np. Podgrzewanej kierownicy i otwierania tylnej klapy bezdotykowo. fakt - podgrzewania kierownicy faktycznie brakuje i podgrzewania tylnych siedzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 17 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2017 Tak uważasz? Dla mnie kolejne 20k to nie jest pryszcz tylko konkretna kasa. W ten sposób możesz w nieskonczonosc dokladac bo jeszcze tylko 5k i możesz mieć... Dla mnie to był sensowny wybor ponieważ ma większość rzeczy, które chciałem żeby były. RAV4 nie ma dachu szklanego, Kuga średnio nam się podoba a pozostale sa sporo droższe w konfiguracji zbliżonej d X'sa - koreancow nie braliśmy po uwage Wiesz, jest takie powiedzenie, ze cudze pieniądze wydaje się latwo i szybko 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnson Opublikowano 17 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2017 Tak uważasz? Dla mnie kolejne 20k to nie jest pryszcz tylko konkretna kasa. W ten sposób możesz w nieskonczonosc dokladac bo jeszcze tylko 5k i możesz mieć... Dla mnie to był sensowny wybor ponieważ ma większość rzeczy, które chciałem żeby były. RAV4 nie ma dachu szklanego, Kuga średnio nam się podoba a pozostale sa sporo droższe w konfiguracji zbliżonej d X'sa - koreancow nie braliśmy po uwage Wiesz, jest takie powiedzenie, ze cudze pieniądze wydaje się latwo i szybko Za 130k tekna 4x4 to dobra oferta. Chyba wiecej za mniej ciezko dostac. Bedzie albo drozej albo mniej bajerow. Trzeba pogodzic sie tylko z malym silnikiem. 2.0 ma juz cene z czapki jak dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 17 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2017 Tak uważasz? Dla mnie kolejne 20k to nie jest pryszcz tylko konkretna kasa. W ten sposób możesz w nieskonczonosc dokladac bo jeszcze tylko 5k i możesz mieć... Dla mnie to był sensowny wybor ponieważ ma większość rzeczy, które chciałem żeby były. RAV4 nie ma dachu szklanego, Kuga średnio nam się podoba a pozostale sa sporo droższe w konfiguracji zbliżonej d X'sa - koreancow nie braliśmy po uwage Wiesz, jest takie powiedzenie, ze cudze pieniądze wydaje się latwo i szybko Nie uważam tak, tylko zadałem pytanie, a to duża różnica (ja też nie mam nieograniczonego zasobu gotówki a mam tę nieodpartą chęć posiadania nowego wozu przez ładnych parę lat) Oczywiście ze 20 tys to konretna kasa i dlatego moja decyzja o zakupie nie FULL wypasionego samochodu opierała się na założeniu (a tak naprawdę na faktach), że za 8-10 lat różnica w sprzedaży obu wersji (Acenta FWD vs Tekna AWD) będzie wynosiła góra 5 tysięcy więc czy tak czy tak, te 20 tys to już na starcie jest "stratą" Można to jedynie spróbować wycenić w jednostkach zwanych UTYL - ale jak to zgodnie z teorią wyboru konsumenta i wg matematycznego ujęcia - do głosu dochodzą ograniczenia budżetowe. ps. mnie też RAV, Ford i inne koreańce nie podchodziły, a Honda i Mistsu jakieś takie nie bardzo. Fajny jest nowy Tiguan za to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 17 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2017 Miałem miska i za toporny jak dla mnie jest -mowie o stylistyce wnętrza VW nie podobają mi się ale zonie już tak. Namawiala mnie na Tiguan'a ale nie dalem się... hehe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 17 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2017 Tiguan jest fajny, ale jednak wyraźnie mniejszy. Reklamują ze tam tez chyba ok 550 bagaznika i tez kanapa przesuwana. Wybiore sie w koncu do salonu to sobie obejrzę. Zachar na autocentrum schwalił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crith Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Za 130k tekna 4x4 to dobra oferta. Chyba wiecej za mniej ciezko dostac. Bedzie albo drozej albo mniej bajerow. Trzeba pogodzic sie tylko z malym silnikiem. 2.0 ma juz cene z czapki jak dla mnie. Można ja mojego za około 125k dostałem, do tego gratisik w postaci: opon na zimę, systemu alarmowego, i tradycyjnie dywaniki no i wytargowany jeszcze pełny zbiornik na drogę do domu - suma sumarum, to i wyszło by bez dodatków poniżej 120k można - można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 20 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 (edytowane) Nie rejestrowany wcześniej przez salon i nie na firme albo grupe zawodowa objeta rabatami? Jeśli tak to gratulacje, mnie nie udało się zejść nizej. Nie narzekam bo i tak uwazam, ze cena była już adekwatna do auta -chociaż samochody typu SUV sa i tak za drogie Edytowane 20 Lutego 2017 przez juras2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 20 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 Można ja mojego za około 125k dostałem, do tego gratisik w postaci: opon na zimę, systemu alarmowego, i tradycyjnie dywaniki no i wytargowany jeszcze pełny zbiornik na drogę do domu - suma sumarum, to i wyszło by bez dodatków poniżej 120k można - można mam kolezke ktory Mazde 6 z ceny salonowej 150 kupił za 110. Można - można - tyle ze to nie tak, ze z ulicy wszedł i miał zdoloności mega-negocjacyjne Ostatnio bardzo podobają mi się VW, ale Tiguan to 550 litrów to ma pewnie jak wyjmiesz koło zapasowe i przesuniesz kanapę tak, że nigdy się z tyłu nie zmieści. no i wyszlo szydło z worka A wiec wymiary bagaznika z miarką w ręku wynoszą: Tiguan nowy: szerokosc pomiedzy nadkolami 101 cm, wysokosc do rolety 53 cm, głebokość do oparcia po podłodze 84 cm = to wszystko daje 450 X-trail: 103 na 89 na 60 (do dolnego połozenia podłogi) co daje 550. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 20 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 Ja wcale tego nie ukrywałem. Podoba mi się VW, ale nie jestem wobec niego bezkrytyczny Jeździłem ostatnie dziesięć prawie wszystkimi Nissan'ami i mam trochę dość... ja już 16- ty rok Nissanami i jesli cos fajnego bedzie za 10 lat to moze zostanę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 20 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 ...no i wyszlo szydło z worka ... Uwazaj co wypisujesz, możesz mieć ludzi od "Mariusza" rano pod domem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 20 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 mam kolezke ktory Mazde 6 z ceny salonowej 150 kupił za 110. Można - można - tyle ze to nie tak, ze z ulicy wszedł i miał zdoloności mega-negocjacyjne Śmiem bardzo wątpić, mam rodzinę w jednym z salonów Mazdy. Cenią się tak, że upustów takich nie ma siły zwyczajnie dostać. Takich rabatów Mazda Polska nie daje nawet przy zakupie kilku aut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SmallCity Opublikowano 20 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 Tekna 4wd + perła + koła zima AL17toyo opencountry, alarm, dywany lato zima, progi chrom w drzwiach, hak demontowalny, nakladki boczne crossover, nakladki przednie corssover, tyl odpadl ze wzg. na hak, wyniK: ponizej 130. Da się ;-) Xtra bryka, kto ma 4wd po przełączeniu na widok rozdziału mocy widzi doskonale, że w trybie AUTO przekaz na tylna os dziala tak często, że można powiedzieć połowa jazdy to 4wd. Jakie drogi? Słabo odśnieżane drogi małomiasteczkowe i wiejskie troszkę pagórków(świętokrzyskie). Trochę szybszych odcinków tam faktycznie jeździmy 2wd. Mimo przesiadki z 2,2 dci 150 nie zauważam braku mocy, natomiast widzę zaletę wysokiego momentu i przekazu napędu na tył. Zapomniałem dodać - zakup na firmę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Jak zakup na firme to nie ma co porownywac, ale z reszta się zgodze Jeśli klient na firme i jeszcze w leasing bierze to najlepsze warunki może dostac, a taki "bidok" co to chce gotowka zaplacic niewiele może Naped 4x4 nawet w AWD - "przyjemnie" go mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 24 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2017 Śmiem bardzo wątpić, mam rodzinę w jednym z salonów Mazdy. Cenią się tak, że upustów takich nie ma siły zwyczajnie dostać. Takich rabatów Mazda Polska nie daje nawet przy zakupie kilku aut pewnie ze nie . Po prostu kolega jest lekarzem i wyleczył z pewnej choroby właściela salonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 24 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2017 Musze jakas wycieczka wymyslec żeby dac szanse dla DPF'a Powtorze z innego watku Renault napisalo gdzies tam (mam pdf'a), ze co 1 500 km z automatu wlacza się czyszczenie filtra DPF. Podobno jakies 15 minut potrzebuje na ok. 3 000 rpm z obciążeniem (np. na 4 lub 5 biegu)-ale do wyższego biegu lepsza droga potrzebna żeby 3000 rpm osiagnac to już autostrada powinna byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.