Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

spalanie oleju + jego zapach w kabinie


acir1004
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od niespełna roku jestem posiadaczem Nissana Almery [N16], 1.5 benzyna , 98KM, 2003 r. przejechane 178tys. km
Głównymi problemami jest to że
1. spala nadmierne ilości oleju, ok 1l /1000km , może nawet trochę więcej. 
2. przy częstym ruszaniu (np. stojąc w korku) lub po zrobieniu trasy kilkudziesięciu km i zatrzymaniu się na światłach do kabiny dostaje się zapach spalonego oleju / spalin

Szukam rozwiązań tych przyczyn. Silnik był dokładnie sprawdzany i nie zauważono żadnych wycieków (jest w sumie trochę brudny ale mechanik mówił że pomimo tego byłby widoczny wyciek gdyby coś było nie tak). Auto nie kopci z wydechu, co każdemu wydaje się dziwne przy tej ilości spalonego oleju. 
Końcówka tłumika jest przepalona jest tam sadza z oleju. 
Zastanawiam się nad kilkoma wariantami i prosiłbym o jakieś sensowne rady. Proszę nie mówić że temat spalania oleju był poruszony ileś razy bo na prawdę sporo szukałem zanim zdecydowałem się napisać tutaj ;) 

Zastanawiam się nad dokładnym umyciem silnika i wtedy obserwowaniu czy na prawdę nic nie cieknie czy może był wyciek dobrze zamaskowany. Chcę tak zrobić z tego względu że gdyby olej był spalany to wszystko jednak szło by do tyłu i nie czułbym tego zapachu. 
Zastanawiam się też nad remontem - mechanik mi mówił że prawdopodobnie pierścienie, ale jak już robić pierścienie to od razu głowicę. Z tego co czytałem to pierścienie nie powinny się tak szybko zużywać (choć teoria różni się z praktyką) więc czy nie lepiej tylko zająć się głowicą ?
I jeszcze kwestia co z tym smrodem w kabinie. Podczas jazdy przeważnie nie czuć ale stojąc w korku  jest to uciążliwe ? co to może być ? nieszczelność wydechu czy może faktycznie jakiś wyciek i spalanie oleju w przedniej części samochodu (np. na kolektorze wydechowym) ;)

Z góry dzięki za wszystkie rady ;)

Edytowane przez acir1004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"pierścienie nie powinny się tak szybko zużywać" pomijając fakt, iż niektóre silniki prawie od nowości mają problemy z pierścieniami, to ile czasu masz już tą almerę, może masz realny przebieg razy 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalony olej w kabinie będziesz czuł tylko gdy jest wyciek i kapie na kolektor wydechowy, lub przy nieszczelnym wydechu i spalanym oleju przez silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomijając fakt, iż niektóre silniki prawie od nowości mają problemy z pierścieniami, to ile czasu masz już tą almerę, może masz realny przebieg razy 2

 

almerę mam rok, sprowadzona z zagranicy, gdzie do 2015 ma prowadzoną książkę serwisową więc sądzę że jest to przebieg zbliżony do realnego, uwzględniając też stan utrzymania auta - ale pewności nigdy nie ma 

co do samych pierścieni - mechanik szukał z ciekawości pierścieni to dla tej wersji w swoim magazynie i nie mógł nawet znaleźć (dla tej wersji silnikowej) 

nie znam się dokładnie więc pytam ;) szukam różnych opinii bo z tego co szukałem branie oleju dla wersji 98KM nie jest zbyt częstym zjawiskiem (albo źle szukałem) 

Spalony olej w kabinie będziesz czuł tylko gdy jest wyciek i kapie na kolektor wydechowy, lub przy nieszczelnym wydechu i spalanym oleju przez silnik.

 

 

w przypadku nieszczelności - jak je sprawdzić , są jakieś szczególnie wrażliwe miejsca ? 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umyj silnik szczególnie od pokrywy zaworów do kolektora wydechowego i potem obserwuj. Szczelność układu wydechowego można łatwo sprawdzić poprzez zatykanie wylotu tłumika na pracującym silniku. Przy szczelnym powinien na biegu jałowym zgasnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z braniem oleju ? sądzicie że pierścienie mogły się zużyć przy takim przebiegu ?

 

Almerki N16 1,5 i 1,8 mają wade konstrukcyjna silnika - branie oleju to u nich norma, sam tez przerabiam ten temat w swojej :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gdyby Ci olej wyciekał zostawiałby plamy na postoju. Na pewno spala olej. A ten smród spalanego oleju może pochodzić od innych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, z tym, że moja nie bierze dużo oleju - mam uszkodzoną uszczelkę pod pokrywą zaworów spod której sączy się delikatnie olej na kolektor wydechowy - plamy oleju pod samochodem nie ma, ale olej w kabinie czuć. Najlepiej umyć silnik i obserowować, delikatny wyciek może być słabo widoczny.

 

Tak na marginesie - mój mechanik przymierzał się do wymiany wyżej wymienionej uszczelki, ale nie mógł znaleźć dobrego zamiennika - w każdym coś mu nie pasowało i trzeba by było "rzeźbić". Skończyło się na tymczasowym zasilikonowaniu, ale uszczelnienie dość szybko puściło. W czym może tkwić problem? Mechanik dał ciała, czy coś z silnikiem? W innym temacie pisałem już o problemie z doborem świec - sprzedawca w sklepie na podstawie VINu dał mi świece z długim gwintem, a okazało się, że u mnie wchodzą z krótkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zastanawiam się nad dokładnym umyciem silnika i wtedy obserwowaniu czy na prawdę nic nie cieknie czy może był wyciek dobrze zamaskowany. Chcę tak zrobić z tego względu że gdyby olej był spalany to wszystko jednak szło by do tyłu i nie czułbym tego zapachu. 

Zastanawiam się też nad remontem - mechanik mi mówił że prawdopodobnie pierścienie, ale jak już robić pierścienie to od razu głowicę. Z tego co czytałem to pierścienie nie powinny się tak szybko zużywać (choć teoria różni się z praktyką) więc czy nie lepiej tylko zająć się głowicą ?

I jeszcze kwestia co z tym smrodem w kabinie. Podczas jazdy przeważnie nie czuć ale stojąc w korku  jest to uciążliwe ? co to może być ? nieszczelność wydechu czy może faktycznie jakiś wyciek i spalanie oleju w przedniej części samochodu (np. na kolektorze wydechowym) ;)

 

Co do zapachu to ci nie pomogę ale powiem tylko że u mnie w Nissanie też było czasem czuć różne dziwne rzeczy po włączeniu nawiewu. I jak ktoś sugerował rozejrzyj się bardzo dokładnie czy nie ma gdzieś wycieku na kolektory lub wydech. U mnie samochód palił wiadra oleju i smrodu nie było. 

 

Nie czytaj za dużo. Mechanik ma rację, akurat w tym przypadku to są pierścienie i nie ma w ogóle o czym debatować. Głowicę będzie i tak zrzucał więc warto zrobić planowanie i trzeba oczyścić i sprawdzić zawory, u mnie wskutek spalania oleju zawory były zarośnięte czarnymi strupami + pewnie wymiana uszczelniaczy ale to są groszowe sprawy. Robienie samej głowicy nie ma najmniejszego sensu, jeżeli liczysz na to że ten litr oleju przepływa przez uszczelniacze to jesteś w błędzie. 

 

Litr to jest już sporo ale u mnie w 1.8 przy rzekomym przebiegu 100 tys km z groszem brał już dwa litry (obstawiam .że przebieg nawet jeżeli był skręcony to nie dużo bo stan samochodu jest idealny) więc musisz się poważnie zastanowić czy twój egzemplarz jest wart inwestycji i czy będziesz nim jeździł. Licz że koszt wymiany pierścieni i zrobienia głowicy będzie oscylował w granicy 2 kafli więc się zastanów czy warto. Ja zrobiłem i jestem zadowolony, od remontu jeżdżę już jakieś 1,5 roku ale jeżeli bierze litr to może warto jeszcze się zastanowić. 

 

PS. Poszukaj na allegro książek serwisowych, pewnie do Almery też jakąś znajdziesz  :)

Nissan nie prowadzi takiej ewidencji jak np VV gdzie mogę przez pracownika salonu wejść do ich bazy danych i zobaczyć kto, kiedy jak samochód serwisował w ASO i z jakim przebiegiem a książka serwisowa zza granicy mówi dokładnie tyle co nic. 

Edytowane przez angelheart6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...