acir1004 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam. Od niespełna roku jestem posiadaczem Nissana Almery [N16], 1.5 benzyna , 98KM, 2003 r. przejechane 178tys. kmGłównymi problemami jest to że1. spala nadmierne ilości oleju, ok 1l /1000km , może nawet trochę więcej. 2. przy częstym ruszaniu (np. stojąc w korku) lub po zrobieniu trasy kilkudziesięciu km i zatrzymaniu się na światłach do kabiny dostaje się zapach spalonego oleju / spalinSzukam rozwiązań tych przyczyn. Silnik był dokładnie sprawdzany i nie zauważono żadnych wycieków (jest w sumie trochę brudny ale mechanik mówił że pomimo tego byłby widoczny wyciek gdyby coś było nie tak). Auto nie kopci z wydechu, co każdemu wydaje się dziwne przy tej ilości spalonego oleju. Końcówka tłumika jest przepalona jest tam sadza z oleju. Zastanawiam się nad kilkoma wariantami i prosiłbym o jakieś sensowne rady. Proszę nie mówić że temat spalania oleju był poruszony ileś razy bo na prawdę sporo szukałem zanim zdecydowałem się napisać tutaj Zastanawiam się nad dokładnym umyciem silnika i wtedy obserwowaniu czy na prawdę nic nie cieknie czy może był wyciek dobrze zamaskowany. Chcę tak zrobić z tego względu że gdyby olej był spalany to wszystko jednak szło by do tyłu i nie czułbym tego zapachu. Zastanawiam się też nad remontem - mechanik mi mówił że prawdopodobnie pierścienie, ale jak już robić pierścienie to od razu głowicę. Z tego co czytałem to pierścienie nie powinny się tak szybko zużywać (choć teoria różni się z praktyką) więc czy nie lepiej tylko zająć się głowicą ?I jeszcze kwestia co z tym smrodem w kabinie. Podczas jazdy przeważnie nie czuć ale stojąc w korku jest to uciążliwe ? co to może być ? nieszczelność wydechu czy może faktycznie jakiś wyciek i spalanie oleju w przedniej części samochodu (np. na kolektorze wydechowym) Z góry dzięki za wszystkie rady Edytowane 15 Kwietnia 2017 przez acir1004 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 "pierścienie nie powinny się tak szybko zużywać" pomijając fakt, iż niektóre silniki prawie od nowości mają problemy z pierścieniami, to ile czasu masz już tą almerę, może masz realny przebieg razy 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Spalony olej w kabinie będziesz czuł tylko gdy jest wyciek i kapie na kolektor wydechowy, lub przy nieszczelnym wydechu i spalanym oleju przez silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
acir1004 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 pomijając fakt, iż niektóre silniki prawie od nowości mają problemy z pierścieniami, to ile czasu masz już tą almerę, może masz realny przebieg razy 2 almerę mam rok, sprowadzona z zagranicy, gdzie do 2015 ma prowadzoną książkę serwisową więc sądzę że jest to przebieg zbliżony do realnego, uwzględniając też stan utrzymania auta - ale pewności nigdy nie ma co do samych pierścieni - mechanik szukał z ciekawości pierścieni to dla tej wersji w swoim magazynie i nie mógł nawet znaleźć (dla tej wersji silnikowej) nie znam się dokładnie więc pytam szukam różnych opinii bo z tego co szukałem branie oleju dla wersji 98KM nie jest zbyt częstym zjawiskiem (albo źle szukałem) Spalony olej w kabinie będziesz czuł tylko gdy jest wyciek i kapie na kolektor wydechowy, lub przy nieszczelnym wydechu i spalanym oleju przez silnik. w przypadku nieszczelności - jak je sprawdzić , są jakieś szczególnie wrażliwe miejsca ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Umyj silnik szczególnie od pokrywy zaworów do kolektora wydechowego i potem obserwuj. Szczelność układu wydechowego można łatwo sprawdzić poprzez zatykanie wylotu tłumika na pracującym silniku. Przy szczelnym powinien na biegu jałowym zgasnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
acir1004 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 a co z braniem oleju ? sądzicie że pierścienie mogły się zużyć przy takim przebiegu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 a co z braniem oleju ? sądzicie że pierścienie mogły się zużyć przy takim przebiegu ? Almerki N16 1,5 i 1,8 mają wade konstrukcyjna silnika - branie oleju to u nich norma, sam tez przerabiam ten temat w swojej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Gdyby Ci olej wyciekał zostawiałby plamy na postoju. Na pewno spala olej. A ten smród spalanego oleju może pochodzić od innych samochodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarnynissan Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Mam podobny problem, z tym, że moja nie bierze dużo oleju - mam uszkodzoną uszczelkę pod pokrywą zaworów spod której sączy się delikatnie olej na kolektor wydechowy - plamy oleju pod samochodem nie ma, ale olej w kabinie czuć. Najlepiej umyć silnik i obserowować, delikatny wyciek może być słabo widoczny. Tak na marginesie - mój mechanik przymierzał się do wymiany wyżej wymienionej uszczelki, ale nie mógł znaleźć dobrego zamiennika - w każdym coś mu nie pasowało i trzeba by było "rzeźbić". Skończyło się na tymczasowym zasilikonowaniu, ale uszczelnienie dość szybko puściło. W czym może tkwić problem? Mechanik dał ciała, czy coś z silnikiem? W innym temacie pisałem już o problemie z doborem świec - sprzedawca w sklepie na podstawie VINu dał mi świece z długim gwintem, a okazało się, że u mnie wchodzą z krótkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nisstor Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Podaję link do uszczelek https://autoczescionline.com/szukaj/uszczelki/10323 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarnynissan Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Podaję link do uszczelek https://autoczescionline.com/szukaj/uszczelki/10323 Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
angelheart6 Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 (edytowane) Zastanawiam się nad dokładnym umyciem silnika i wtedy obserwowaniu czy na prawdę nic nie cieknie czy może był wyciek dobrze zamaskowany. Chcę tak zrobić z tego względu że gdyby olej był spalany to wszystko jednak szło by do tyłu i nie czułbym tego zapachu. Zastanawiam się też nad remontem - mechanik mi mówił że prawdopodobnie pierścienie, ale jak już robić pierścienie to od razu głowicę. Z tego co czytałem to pierścienie nie powinny się tak szybko zużywać (choć teoria różni się z praktyką) więc czy nie lepiej tylko zająć się głowicą ? I jeszcze kwestia co z tym smrodem w kabinie. Podczas jazdy przeważnie nie czuć ale stojąc w korku jest to uciążliwe ? co to może być ? nieszczelność wydechu czy może faktycznie jakiś wyciek i spalanie oleju w przedniej części samochodu (np. na kolektorze wydechowym) Co do zapachu to ci nie pomogę ale powiem tylko że u mnie w Nissanie też było czasem czuć różne dziwne rzeczy po włączeniu nawiewu. I jak ktoś sugerował rozejrzyj się bardzo dokładnie czy nie ma gdzieś wycieku na kolektory lub wydech. U mnie samochód palił wiadra oleju i smrodu nie było. Nie czytaj za dużo. Mechanik ma rację, akurat w tym przypadku to są pierścienie i nie ma w ogóle o czym debatować. Głowicę będzie i tak zrzucał więc warto zrobić planowanie i trzeba oczyścić i sprawdzić zawory, u mnie wskutek spalania oleju zawory były zarośnięte czarnymi strupami + pewnie wymiana uszczelniaczy ale to są groszowe sprawy. Robienie samej głowicy nie ma najmniejszego sensu, jeżeli liczysz na to że ten litr oleju przepływa przez uszczelniacze to jesteś w błędzie. Litr to jest już sporo ale u mnie w 1.8 przy rzekomym przebiegu 100 tys km z groszem brał już dwa litry (obstawiam .że przebieg nawet jeżeli był skręcony to nie dużo bo stan samochodu jest idealny) więc musisz się poważnie zastanowić czy twój egzemplarz jest wart inwestycji i czy będziesz nim jeździł. Licz że koszt wymiany pierścieni i zrobienia głowicy będzie oscylował w granicy 2 kafli więc się zastanów czy warto. Ja zrobiłem i jestem zadowolony, od remontu jeżdżę już jakieś 1,5 roku ale jeżeli bierze litr to może warto jeszcze się zastanowić. PS. Poszukaj na allegro książek serwisowych, pewnie do Almery też jakąś znajdziesz Nissan nie prowadzi takiej ewidencji jak np VV gdzie mogę przez pracownika salonu wejść do ich bazy danych i zobaczyć kto, kiedy jak samochód serwisował w ASO i z jakim przebiegiem a książka serwisowa zza granicy mówi dokładnie tyle co nic. Edytowane 1 Maja 2017 przez angelheart6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.