Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

brak mocy powyzej 3tys obr N16 1.5 dci, brak przepływomierza???


krystianm21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Prosze o opinię specjalistów w sprawuie almery 1.5 dci rok 2004.

Objawy:

- słabiej się rozpędza przy dolnych obrotach a prędkość maksymalna to ok 120 km/h

- na niskich biegach kręci powyżej 3000 obr/min natomiast na wyższych już nie

 

Wyczytałem na różnych forach że objawy te mogą być powodowane przez zanieczyszczony zawór ERG lub przepływomierz powietrza.

Zawór ERG o dziwo nie był bardzo brudny ale przeczyściłem a przy okazji całe kolanko dolotowe (było w nim bardzo dużo osadu). Wymieniłem filtra paliwa i powietrza oraz wyczyściłem odmę olejową. Chciałem oszyścić przepływomierz powietrza ale nie mogę go zlokalizować. Wiem że powinien być zaraz za filtram i przed sprężarką. Głupio stwierdzić ale niestety go tam nie ma... zaraz za filtrem znajduje się łącznik gumowy (chyba tu powinien on być?). Nie mogę nigdzie znaleść info ze zdjęciem ale znalazłem schamat na formum renault clio z tym samym silnikiem(w załączeniu).  Czy dobrze rozumiem że przepływomierz oznaczony jest na rysunku cyfrą 1? u mnie w tym miejscu jest łącznik gumowy i wygląda to na oryginalną robotę. Głupio się przyznać ale mam ten samochód od 5 lat i wszystko było do tej pory w porządku. Możliwe że ten samochód nie był wyposażony w przepływomierz? Nie ma tez luźlego kableka który można by podpiąć pod ewentualny przepływomierz... Proszę o pomoc i ewentualną fotkę.

rura.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nt przepływomierza było tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/77031-nissan-almera-ii-15dci-2003r-przeplywomierz/

Jakieś inne objawy spadku mocy, np. dymienie zaobserwowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nt przepływomierza było tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/77031-nissan-almera-ii-15dci-2003r-przeplywomierz/

Jakieś inne objawy spadku mocy, np. dymienie zaobserwowałeś?

Nie. Nie ma żadnego dymienia. Nie pali wyraźnie więcej niż wcześniej... Byłem właśnie na diagnozie komputerowej i niestety nie udało się w warsztacie podłączyć ale być może to ich wina gdyż nie mieli mojego silnika na liście. Próbowali przez clio i megane (tam był silnkik K9K) ale też sie nie połączył. Próbowałem numer z pedałem gazu tz. po 3 sekundach od zapłony, 5 x pedał gazu, 7 sekund przerwy i 10 sekund pedał gazu i też nic się nie działo. Dziwi mnie trochę wygląd gniazda diagnostycznego gdyż tam jest chyba tylko połowa aktywnych pinów...

Nie wiem co robić. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Próbowałem numer z pedałem gazu tz. po 3 sekundach od zapłony, 5 x pedał gazu, 7 sekund przerwy i 10 sekund pedał gazu i też nic się nie działo

 

Z tym "numerem" to trzeba kilka razy próbować.

Mnie też za pierwszym razem nie wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zapłon powinien być w 2 położeniu (wszystkie kontrolki się świecą)? Próbowałem kilka razy i nic mi nie miga... na co trzeba zwrócić szczególną uwagę aby się to udało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolki muszą świecić.

Na co zwrócić uwagę? Nie mam recepty.

Próbuję do skutku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Udało mi się zlokalizować usterkę. Dziś odłączyłem zasilanie od zaworu ERG i wydaje mi się że auto działa jak należy. Pojawił się niestety nieoczekiwany problem przy obrotach powyżej 2,5 tys coś wyraźnie świszczy- jakby powietrze od turbo, spaliny przy EGR?

Przewodów od turbosprężarki nie ruszałem więc raczej nie jest to nieszczelny przewód. W silniku 1,5 dci połączenie EGR z blokiem jest wykonane z cienkiej metalowej rurki a łączenie polega na zaciśnięciu zacisku który jest bardzo kłopotliwy do zamknięcia bez specjalnego narzędzia. Czy mimo zamkniętego EGR (odłączone zasilanie) może tam powstać nieszczelność przy założeniu że mogłem ten zacisk założyć nieco gorzej niż fabryka przewidziała? Zapachu spalin nie ma w kabinie więc raczej to nie są spaliny. Jeśli nie to gdzie może puszczać ciśnienie?

Czy można jeździć z odłączonym EGR od kompa jeśli kontrolna check engine się nie zapala?


Witam.

Czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć mi krok po kroku jak należy odczytać błąd silnika sposobem z wykorzystaniem pedału gazu?

1. zaczynamy od przekręcenia kluczyka z pozycji OFF na I (czyli ACC) a następnie z ACC na II pozycję czy od razu na II pozycję (czyli ON)? 3 sekundy liczymy od momentu przejścia z ACC na ON czy z OFF na ON? Jeśli z OFF na ON to czy na ACC się zatrzymujemy na jakiś czas?

2. Po 3 sekundach wciskamy pedał gazu 5 razy w ciągu 5 sekund. Pytanie czy do dechy czy tylko delikatnie ruszamy nim?

3. Czekamy 7 sekund

4. Wciskamy pedał gazu na 10 sekund. Pytanie czy do dechy czy tylko lekko?

 

Odłączenie akumulatora na 24 godziny nie spowodowało zgaśnięcia kontrolki check engine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...