oski75 Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Witam serdecznie. Minął rok i kilka dni od czasu jak wymieniałem rozrząd w micrze k12 co opisałem na tym forum, a w zasadzie moje boje z... Dzisiaj mam inny problem. Od jakiegoś pojawia mi się napis na komputerze i zapala lampka od oleju. Problem w tym, że jak sprawdzam na bagnecie to jest lekko poniżej maksimum. Dolałem trochę oleju aby poziom delikatnie wzrósł jednak nie przekroczył maksa. Komputer twierdzi, że nie mam oleju, tak samo zapalająca się lampka. Pytanie czy jest gdzieś jakiś czujnik, któremu się z lekka myli odczyt i gdzie go szukać? Kolejną świeżą sprawą jest nierówna praca silnika. Nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły, ale z każdym dniem problem staje się coraz bardziej uciążliwy. Po uruchomieniu (zimny/ciepły) obroty falują między 600/1000 obr. Przy ruszaniu czasami pojawia się efekt dławienia i jakby odcinanie dopływu paliwa. W czasie jazdy, do 2000 obr lubi szarpać, powyżej jedzie płynnie. Jednak jak zejdzie poniżej 2000 to zaczynają się cyrki. Gaz do oporu, a on traci moc, po chwili ożywa i po przekroczeniu 2000 obr znów ma moc i jeździ płynnie. Ruszanie też czasami jest tragiczne, zwłaszcza jak odcina moc. Przeglądałem forum, mimo iż problemy wydają się być podobne, to w jednym temacie, który by najlepiej pasował pod mój nie ma końcowej odpowiedzi. Micra to K12 z 2004 roku, 1.2 benzyna, bez dodatkowych instalacji, przejechane 150.000km, rozrząd wymieniany był 2 razy z czego ostatni jaki na forum można znaleźć styczeń 2016. Filtry świeżo wymienione... Gdzieś miałem podejrzenie, że może woda w paliwie, ale leje zawsze tej samej stacji, więc byłoby to dziwne... Dziękuję za pomoc i sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 to jest lampka od stanu czy cisnienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oski75 Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 to jest lampka od stanu czy cisnienia? Na komputerze wyskakuje komunikat niski poziom oleju i zapala się lampka "symbol oleju" Witajcie, może ktoś mi coś podpowie dlczego benzyniak 1.2 chodzi jak rozklekotany diesel? Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi, czy jest sens cokolwiek robić z tym silnikiem. Micra 1.2 benzyna rok 2003, przejechanie 150036km, Na wolnych obrotach chodzi tak jak na filmie. https://youtu.be/_EMoSRYsJ2g Przy ruszaniu szarpie, obroty często szaleją, skaczą między 900 a 1500 obrotów, później się uspokaja, ale czuć drgania silnika i ten odgłos jak na filmie. Podczas jazdy przy ruszaniu się dusi, dławi, kiedy przekroczy 2000obr jedzie normalnie. Odgłos jaki słychać na filmie czasami zanika, wtedy auto jedzie normalnie, płynnie, jednak jest to rzadkie. Ogólnie jak jadę na autostradzie to nie ma problemu, po mieście są cyrki, częste ruszanie, szarpanie i dławienie się silnika. Pomocy!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Ja pier .....Traktur nie silnik Benzynowy .... Jedz do serwisu niech zdejmą pokrywę zaworową i będziesz miał odpowiedz co jest zużyte!!! dla mnie to popychacze zaworowe (szklanki) ! Droga impreza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Nie koniecznie zawory Eduardzie Dlaczego czasem jest ok? Warto to obejrzeć i wyciągnąć wnioski: Może kompjuter zwariował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Ewidętnie cuś z klawiaturą a może śpecu lepiej trafiłeś ja pier.... dziura w tłoku ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 (edytowane) Zadne spalanie stukowe. Dla mnie nie ma cisnienia i glowica chodzi na sucho. Manometr i zmierzyc cisnienie Jak zwykle w dzisiejszych czasach trzeba robic filmy nie majac o tym pojecia. od spalania stukowego pekaja polki na tlokach a nie zadne dziury czy inne pierdoly. Edytowane 18 Maja 2017 przez xpl1337 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Smok zatkany? nie podaje oleju na klawiaturę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Nikt się nie upiera że to spalanie stukowe. A ile Twoim zdaniem przejedzie z głowicą na sucho? Moim zdaniem wszystko by się już dawno zatarło. Padający komputer może być przyczyna wielu problemów, począwszy od wskaźnika oleju po nierówną pracę i przestawienie zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Tys prowda Italiano jak długo trwa ta usterka ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 (edytowane) Przejedzie wiecej niz myslicie Zreszta nikt nie powiedzial ze oleju kompletnie nie ma, moze dostawac go z malo, zbyt niskie cisnienie 0.1-0.2 bara. Koniecznie jutro do mechanika mierzyc cienienie, bedziemy wtedy miec pewnosc czy to to. Chodzi o cisnienie oleju oczywiscie Edytowane 18 Maja 2017 przez xpl1337 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oski75 Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Witajcie ponownie. Z moich oględzin wunika, że to łańciszek. Odkręciłem pokrywę z góry olej na klawiaturze jest. Natomiast to co stwierdziłem, to jedna z zębatek jest przesunięta na wale korbowym, czyli tak jakby przeskoczyła. Mam na mysli wał korbowy na którym wymienia się zębatkę jak wymienia się rozrząd, przynajmniej tak miałem w ostatnim zestawie. Teraz zastanawiam się czy wymiana łańcuszka rozrządu, który i tak muszę znów zrobić po niespełna półtora roku (to będzie 3 rozrząd w ciągu 150000km), sprawi, że wszystko wróci do normy czy może zawory panewki cokolwiek by nie było nie uderzały w tłoki i lepiej wrzycić jakiś używany silnik. Nic zamawiam nowy rozrząd i zobaczymy. Patrząc na oznaczenia na kołach, zębatka przesunęła się o jakieś 3/4 ząbki. Dlatego auto się dławi i tak stuka. Przynajmniej taką mogę postawić diagnozę na tą chwilę. Tys prowda Italiano jak długo trwa ta usterka ???? od 3 dni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 No i masz. Tylko dlaczego przeskoczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oski75 Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 No i masz. Tylko dlaczego przeskoczył. Jak chwycę kluczem wał to w zasadzie nie stawia większego oporu, przy mocniejszym pociągnięciu łańcuszek podskakuje i wałem można przekręcić w jedną i drugą stronę. Jak patrzę od góry, to wygląda tak jakby plastikowy napinacz był luźny, nie mam na myśli tego z lewej strony gdzie jest ten powierzmy języczek który popycha napinacz, ale ten po prawej stronie, jak ruszam śrubokrętem to jest po prostu luźny, tak jakby nie naciskał na łańcuszek. To wydaje mi się być główną przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Teraz zastanawiam się czy wymiana łańcuszka rozrządu, który i tak muszę znów zrobić po niespełna półtora roku (to będzie 3 rozrząd w ciągu 150000km), Ja cie nie pier ......3 łańcuchy przez 150.000km Czyli robisz po 50.000km i wymiana jak ty jeździsz Na 5 biegu 40km/h?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oski75 Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Ja cie nie pier ......3 łańcuchy przez 150.000km Czyli robisz po 50.000km i wymiana jak ty jeździsz Na 5 biegu 40km/h?? Akurat to nie ja użytkuję to auto, ale jest wielce prawdopodobnie, że na 5 biegu 50km/h jeździ... Z pewnością. Nie lubi przekraczać 2000 obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Mimo to trza sprawdzić ciśnienie oleju, bo jeśli jest niskie a napinacz olejowy, to wiadomo dlaczego przeskoczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Akurat to nie ja użytkuję to auto, ale jest wielce prawdopodobnie, że na 5 biegu 50km/h jeździ... Z pewnością. Nie lubi przekraczać 2000 obrotów. To teraz jak 3 raz wymienicie rozrząd to powiedz kierowcy że jak jest łańcuch to nie wolno schodzić poniżej 2200obr/mi albo niższy bieg! Obstawiam że kierowcą jest Kobieta?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oski75 Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 To teraz jak 3 raz wymienicie rozrząd to powiedz kierowcy że jak jest łańcuch to nie wolno schodzić poniżej 2200obr/mi albo niższy bieg! Obstawiam że kierowcą jest Kobieta?? Dokładnie, kobieta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 To musisz usiąść za kierownicą i pokazać jak jeździć i nie rozciągać łańcucha trzymam za ciebie kciuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oski75 Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 To musisz usiąść za kierownicą i pokazać jak jeździć i nie rozciągać łańcucha trzymam za ciebie kciuki Niestety wiem co mnie czeka... Wymiana łańcucha bez kanału. Już to raz zrobiłem, ale jak pomyślę ile z tym gimnastyki to... Oby nic więcej nie było, bo ten stukot był konkretny, pierwszy raz coś takiego. Ostatnio szarpał i gasł, teraz szarpał, ale nie gasł, tylko klekota jak na filmie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Uu Panie to ty fachura jesteś jak ty pod wjazdem do garażu rozrząd wymieniasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Ja bym wrzucal nowy slupek. jesli uwala rozrzad co 50k to cos jest nie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oski75 Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Uu Panie to ty fachura jesteś jak ty pod wjazdem do garażu rozrząd wymieniasz Opis jest na tym forum, tym razem nagram film Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Ja bym wrzucal nowy slupek. jesli uwala rozrzad co 50k to cos jest nie tak Kobita za kierownicą ............. Opis jest na tym forum, tym razem nagram film I tak kobita ma trzymać kamerę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.