M@reS Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Ja mam 1.6 rocznik 2007 i oryginały to 185/55 16. Tak napisane na słupku. A po kodach wyposażenia też to widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
immortal78 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 U mnie na słupku też opony 185..., a założone mam 175, których to rok produkcji jest 2011. Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 185....ale 16 nie 15 jak u Was. Więc coś z rozmiarem ma do rzeczy i liczniki są przeskalowane pod dany rozmiar. Teraz mam 195/55 R16' i różnica do oryginalnych jest 1.7% dla tego zmienili mi w ASO. Jak by było ponad 2% nie zrobiliby tego. Z tego co wyczytalem to różnica ponad 2,5% może nawet skutkować nie działaniem głupiego ABSu. Teraz w elektronice jest zapisane że koło ma się tak a tak kręcić i finito. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 janio mylisz się bo właśnie przy tym samym profilu im opona szersza tym i średnica całego koła jest większa, bo profil jest % szerokości. Wiec np. 185/65/15 będzie miało większą średnicę od 175/65/15. Jest wiele stron do przeliczania średnicy koła o czym pisał M@reS Nie zastanawiałem się nad tym. Kierowałem się doborem profilu do średnicy felgi. Większa średnica, mniejszy profil. Pewnie jest tak jak piszecie. Tylko wtedy przy jeździe na oponkach 175/65R15, czy na oponkach 185/65R15 licznik będzie pokazywał błędną prędkość. Nie wiadomo na jaką wielkość opon wyskalowali licznik w notkach, skoro zakładali oba typy? Nie ma co się jednak zamartwiać. Autko lepiej się prezentuje na szerszych oponach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin3006 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 To ja dodam jeszcze jeden aspekt a jest nim ubezpieczenie. Nikomu źle nie życzę i oby taka sytuacja nie zaistniała, ale gdyby doszło do wypadku i przyszedłby pan z ubezpieczalni i zwrocił uwagę na rozmiar opon a okazałoby się, że masz nie ten rozmiar co powinien być zamontowany (patrz adnotacja na słupku) to może to być podstawą do niewyplacenia należnego odszkodowania. Na zachodzie jest tak, że chcąc wprowadzić modyfikacje trzeba udać się na stację diagnostyczną TÜV i oni przeprowadzają potrzebne badania i homologacjie a zmiany nanoszone są do dowodu rejestracyjnego. Swoją drogą w Polsce też jest coś takiego, z tym że nikt o to nie dba. Jak ktoś zrobi swapa i zamiast fabrycznych 140KM będzie miał 400KM a nie uwzględni tego w dowodzie to przy powyższej sytuacji ma murowane, że ubezpieczalnia nie wypłaci należności. Wszystko zależy od tego ja ubezpieczalnie i rzeczoznawca będą podchodzić do swojej roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Tu masz rację....w GB ubezpieczenie jest o tyle dziwne że w razie stłuczki koszty ponosi winowajca i poszkodowany Podobnie jest z naprawą aut....z ubezpieczalni robią jeden i drugi. Jedynie co to winowajca ma wpisane w papierach że spowodował stłuczkę. W sumie poszkodowany ma znów wpis że auto było "bite" . Tam jedynie jak się dogadasz nie tracisz. A jak przyjedzie policja to obydwoje po 120f mandatu I pierwsze sprawdzają właśnie koła i opony. Jak nie są zgodne z oryginałem (tolerancja też około 2-3%) a nie jest to wpisane w katrotece auta to nawet nie dyskutują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykk Opublikowano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 Powiem szczerze, że nie zdawałem sobie z tego sprawy, że w UK mają takie kwiatki. Mój brat miał kiedyś stłuczkę z motocyklem z jego wyny niestety. Ale dogadali się, poszedł do najbliższego warsztatu i zapłacił 500 funtów, to mu naprawili. Po prostu nie opłacało się tego robić z ubezpieczenia, bo tak by mu później dowalili w składkach, że kosztoałoby go to znacznie drożej. Wracając do tematyki opon, ktoś z kolegów lub koleżanek jeździ może na całorocznych? Np Nokian WeatherProof lub Michelin CrossClimate? Pytam, bo dla kogoś kto głównie jeździ po mieście wydaje się to interesująca perspektywa? Pytam w kontekście tego zestawienia: http://www.testyopon.pl/testy/testy-opon-calorocznych-ace-2016-w-rozmiarze-205-55-r16 Może i wydatek jednorazowy większy, ale na te minimum 3 sezony byłby spokój? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 (edytowane) Zobacz temat http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/69537-opony-zimowe/page-26. Ja od dwóch sezonów jeżdżę na Nokian All Weather + i nie narzekam. Edytowane 13 Czerwca 2017 przez janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 (edytowane) Ja jeżdżę pierwszy sezon na Apollo Alnac 4G All season, najpierw obalę mity: nie są głośniejsze od letnich, nie piszczą na zakrętach w upale, auto nie pali więcej, nie są dużo droższe od letnich (10%). W zimie narazie tylko po lekkim śniegu jeździłem, nie było żadnych problemów. Więcej okaże się po paru latach, mam zamiar zrobić na nich min. 60 tyś.km, głównie po mieście. Miałem kupić Vredestein Quatrac 5 ale były dużo droższe a produkowane w tej samej fabryce w Holandii. Edytowane 13 Czerwca 2017 przez mike12345 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozeh2 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 Ja właśnie użytkuję Vredestein Quatrac 5 ale od końca marca także narazie tylko sezon wiosenno letni, gdzie spisują się bardzo dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ben3 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2017 Na jakiej rozmiarówce jeździsz? Też na 215/65 R16 ?? Co do Vredestein to zgadzam się że są to dobre opony i z tego co pamiętam jest to już klasa premium. Z premium dobre śą jeszcze Continental ContoPremiumContact 5. Może nie wpływają aż tak korzystnie na zużycie paliwa jak inne rodzaje ogumienia, ale za to są całkiem ciche, i cechują się bardzo dobra przyczepnością, szczególnie dobrze kleją się do podłoża na mokrej nawierzchni. Tutaj sobie jeszcze sprawdź: http://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contipremiumcontact-5-215-65-r16-98-h#138482188 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esteban Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Oryginał to jak wspomina M@reS rozmiar 185/55 r16. Zamienniki można owszem stosować bo często można je dostać w lepszej cenie, ale trzeba pamiętać że takie rzeczy jak prędkościomierz i licznik kilometrów będą trochę oszukiwały o około 1-2%. Obecnie na lato mam założone Micheliny energy saver+ a na zimę w garażu czekają na mnie kupione w zeszłym roku uniroyale ms plus 77 (http://wulkanista.pl/opony-uniroyal/#uniroyal-ms-plus-77) i na razie w tym roku spisywały się nieźle. Pierwsze kupione używnki ale z bieznikiem 6-7mm, drugie nówki <dumny> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2018 Przejechałem 10 tyś.km w rok na całorocznych Apollo, zużycie bieżnika minimalne (0,3 - 0,5mm), żadnych niebezpiecznych sytuacji na drodze, normalne zachowanie w każdych warunkach, bez poślizgów czy zarzucania na zakrętach w zimie, bez pływania czy nadmiernego zużycia w lecie. Ogólnie polecam na nasz klimat, przy niedużych przebiegach rocznych i niezbyt agresywnym stylu jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmik Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 To ja się podczepię pod temat. Mam teraz w Notku opony 185/55 R16 na alu felgach. Chcę kupić zimówki w rozmiarze 175/65 R15 i dokupić stalówki. Z tego co wyczytałem w temacie to będzie ok, prawda? Bo można wyczytać że w różnych rocznikach i wersjach różne rozmiary opony montowali fabrycznie. Na słupku też mam napisane 185/55 R16. Jakie firmy opon polecacie? Albo jakie macie u siebie? Chodzi o zimówki. Jazda po mieście, od czasu do czasu dłuższa trasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 (edytowane) Ale dla czego chcesz kupić 175/65/R15, a nie 185/65/R15? Ja nie jeździlem nigdy na węższych w zimie. Auto kupilem razem z zimówkami które miały taka samą szerokość jak letnie. Niektórzy radzą żeby zimówki były węższe. W notku dopuszczalne są trzy rodzaje opon, nawet do 195. Byli nawet tacy co stosowali też 205. Te wąskie cenowo mogą być tańsze. Obecnie już czwarty sezon będę używał opon całorocznych Nokian All Weather+ 185/65/R15 . Nie jeżdżę w góry ani za granicę, więc się sprawdzają. To jednak zostawiam jako osobistą radę. Edytowane 19 Września 2018 przez janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmik Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 No właśnie zacząłem szukać węższych bo zalecają na zimę trochę węższe. Zastanawiam się teraz nad producentem, myślę o Dębicy Frigo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 polecam lekturę: https://sklep.intercars.com.pl/poradnik/opony-i-felgi/opony-na-zime-szersze-czy-wezsze/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.