Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Offset felg


Daniel_I
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiadomo, że przy fabrycznych felgach o szerokości 7 cali (7Jx17, 7Jx18) offset wynosi 47. Czy ktoś zakładał może felgi o mniejszym offsecie i mógłby się podzielić jakimiś spostrzeżeniami?

 

W różnych miejscach można znaleźć informacje o zastosowaniu niefabrycznych felg z innym (zwykle mniejszym) offsetem (bądź o zastosowaniu dystansów w przypadku felg fabrycznych). Jako że w konfiguracji fabrycznej koła są trochę zbyt głęboko schowane w nadkolach, co wygląda brzydko, to pomyślałem, że zastosowanie felg o mniejszym ET może ten problem nieco zniwelować. 

 

Na YT Eibach zamieścił filmik z instrukcją opisującą sposób pomiaru maksymalnej szerokości dystansów, co daje jakiś obraz, o ile można zmniejszyć ET felg. Mierząc zgodnie z tą instrukcją wyszły mi jakieś absurdalnie duże wartości, ale zakładając, że koło ma się nadal w całości chować w nadkolu bez haczenia o cokolwiek, przyjąłem 15mm na stronę z przodu i 20 mm na stronę z tyłu jako absolutne maksimum - inaczej pojawia się ryzyko, że po mocnym ugięciu zawieszenia opona może zahaczyć o górne mocowanie tego plastikowego łuku wokół nadkola. 

 

Fabryczny rozstaw kół wynosi 1525mm z przodu i 1512mm z tyłu. Po zastosowaniu felg z offsetem mniejszym o 15mm byłoby to odpowiednio 1555mm i 1542mm, natomiast gdyby zastosować maksymalną możliwą wartość również z tyłu, to rozstaw tylnych kół wyniósłby 1552mm. Pytanie, czy taka zmiana wpłynie w jakiś sposób na zachowanie się auta. 


EDIT: Odpowiadam sam sobie, ale nie szkodzi.  :P

 

Po lekturze jukeforums.org zamówiłem dystanse 15mm na przód i 20mm na tył - no i dotarły:

 

81d779221370d076.jpg

95dcec6c7741ba72.jpg

de9a8b74ecc8b493.jpg

b8deb91b8d4a3bc8.jpg

de1f117a3b831eeb.jpg

 

Z przymiarką poczekam, aż mi się trochę zdrowie poprawi, bo coś przeziębiony jestem - ale plusem tego rozwiązania jest bez wątpienia fakt, że w każdej chwili można przywrócić stan fabryczny bez większego kłopotu. 

 

Najbardziej się obawiam ewentualnych skutków zmiany promienia zataczania.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na niemieckim forum wyczytale ze przy org felgach bez problemu wchodzi 30mm na strone tyl i 15mm na przod

 

ale ze jak to w niemcowni zeby przelo TÜV to daja na tyl 25mm na strone

 

ja wlasnie zamiast org 17 kupilem zonie felgi od nismo  te czarne 18 calowe 225

 

i zawieszenie tez kupilem od nissmo to obizone i dam dystans 20mm na tyl na strone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na niemieckim forum wyczytale ze przy org felgach bez problemu wchodzi 30mm na strone tyl i 15mm na przod

 

ale ze jak to w niemcowni zeby przelo TÜV to daja na tyl 25mm na strone

 

Eibach ma w ofercie dystanse 2*30mm i na stronie widzę do tego certyfikat TÜV, ale mam trochę wątpliwości co do takiej zmiany. Przy standardowym offsecie wygląda to u mnie tak:

 

2ddb4e59cc00c76b.jpg

 

i nawet te 20mm budzi moje wątpliwości - jak już się zabiorę za przymiarki to założę też te 15mm na tył na próbę i zdecyduję, co dalej.  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma ma tylko ze w DE kolo nie moze wychodzi poza obrys blotnika i dlatego wkladaja 25mm na strone

 

ja u siebie w nowym X5 mam 20 mm na strone w starym X mialem 25 na strone

 

ja do zony juka kupie 20mm lub wlasnie 15mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ma ma tylko ze w DE kolo nie moze wychodzi poza obrys blotnika i dlatego wkladaja 25mm na strone

 

ja u siebie w nowym X5 mam 20 mm na strone w starym X mialem 25 na strone

 

ja do zony juka kupie 20mm lub wlasnie 15mm

 

W końcu się ruszyłem i zamontowałem te dystanse:

 

bf897c4b87f5e9f6.jpg

8146945e1152f330.jpg

 

Okazało się, że te 20mm na tył pasuje perfekcyjnie - bałem się, że będzie za szeroko, ale jest OK, więc został taki zestaw, jaki zamówiłem - po 15mm z przodu na stronę, z tyłu po 20mm. Nakrętki przykleiłem klejem Loctite 243 (niebieskim) - niby w instrukcji nie było o tym mowy, ale z drugiej strony nie zaszkodzi.   ;)

 

Tutaj odsadzenie kół przed zainstalowaniem dystansów dla porównania:

 

e3e93d860788b2b7.jpg

d81bd9a723d10076.jpg

c569196eccaaf372.jpg

 

Tylne koło jest dość głęboko schowane, co widać szczególnie, gdy patrzy się od przodu (drugie zdjęcie z tej trójki powyżej).

 

Tutaj wygląd po zamontowaniu dystansów:

 

4ce5e043d3941ce2.jpg

bb1628611a1d81da.jpg

8beb24e31b4cc9cc.jpg

 

Sprawdziłem jeszcze, że kierownica prostuje się sama mniej więcej tak samo jak przed zmianą - bałem się, że zmiana promienia zataczania może mieć na to jakiś wpływ. Co do reszty, to na razie nie testowałem dokładnie, czy jakoś odczuwalnie wpłynęło to na zachowanie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idealnie tez tak bedzie u zony w aucie  kola juz tez mam takie jak Twoje i zawieszenie tez kupilem  cale od NISSMO 15 rok FWD

 

jest twardy ten Twoj ???

 

a przod jak przy 120km/h  nie drga lekko kierownica ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idealnie tez tak bedzie u zony w aucie  kola juz tez mam takie jak Twoje i zawieszenie tez kupilem  cale od NISSMO 15 rok FWD

 

jest twardy ten Twoj ???

 

a przod jak przy 120km/h  nie drga lekko kierownica ??

 

Więcej niż te 20mm z tyłu przy fabrycznych felgach to byłaby już przesada moim zdaniem. 

 

Co do zawieszenia to IMO seryjne zawieszenie w Nismo AWD nie jest twarde, ale źle wybiera drobne nierówności i na kiepskiej nawierzchni auto skakało. jakiś czas temu wymieniłem sprężyny na zestaw Eibach E10-63-022-02-22 i amortyzatory Bilstein 35-227533 (przód) i 24-23128 (tył). Wysokość z grubsza jest taka sama jak na fabrycznym zawieszeniu, z dokładnością do 1cm. Nie wiem, czy w przypadku FWD wygląda to podobnie, bo tam zawieszenie z tyłu nie jest nawet podobne, a amortyzatory z przodu też mają inny nr katalogowy. 

 

Co do dokładniejszych testów zachowania auta po montażu tych dystansów to jeszcze nic nie sprawdzałem - na razie samochód stoi i się kurzy.  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taki sam efekt osiągnie się kupując felgi ET 35?

 

Przy zachowaniu szerokości felg da to taki sam efekt, jak dystanse 12mm. Dystanse to zawsze półśrodek, felgi o odpowiednim offsecie (o ile są dostępne) to moim zdaniem lepsze rozwiązanie  :) - zawsze to o jedno potencjalne źródło problemu mniej.  :thumbsup:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...