Daniel_I Opublikowano 16 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 Wiadomo, że przy fabrycznych felgach o szerokości 7 cali (7Jx17, 7Jx18) offset wynosi 47. Czy ktoś zakładał może felgi o mniejszym offsecie i mógłby się podzielić jakimiś spostrzeżeniami? W różnych miejscach można znaleźć informacje o zastosowaniu niefabrycznych felg z innym (zwykle mniejszym) offsetem (bądź o zastosowaniu dystansów w przypadku felg fabrycznych). Jako że w konfiguracji fabrycznej koła są trochę zbyt głęboko schowane w nadkolach, co wygląda brzydko, to pomyślałem, że zastosowanie felg o mniejszym ET może ten problem nieco zniwelować. Na YT Eibach zamieścił filmik z instrukcją opisującą sposób pomiaru maksymalnej szerokości dystansów, co daje jakiś obraz, o ile można zmniejszyć ET felg. Mierząc zgodnie z tą instrukcją wyszły mi jakieś absurdalnie duże wartości, ale zakładając, że koło ma się nadal w całości chować w nadkolu bez haczenia o cokolwiek, przyjąłem 15mm na stronę z przodu i 20 mm na stronę z tyłu jako absolutne maksimum - inaczej pojawia się ryzyko, że po mocnym ugięciu zawieszenia opona może zahaczyć o górne mocowanie tego plastikowego łuku wokół nadkola. Fabryczny rozstaw kół wynosi 1525mm z przodu i 1512mm z tyłu. Po zastosowaniu felg z offsetem mniejszym o 15mm byłoby to odpowiednio 1555mm i 1542mm, natomiast gdyby zastosować maksymalną możliwą wartość również z tyłu, to rozstaw tylnych kół wyniósłby 1552mm. Pytanie, czy taka zmiana wpłynie w jakiś sposób na zachowanie się auta. EDIT: Odpowiadam sam sobie, ale nie szkodzi. Po lekturze jukeforums.org zamówiłem dystanse 15mm na przód i 20mm na tył - no i dotarły: Z przymiarką poczekam, aż mi się trochę zdrowie poprawi, bo coś przeziębiony jestem - ale plusem tego rozwiązania jest bez wątpienia fakt, że w każdej chwili można przywrócić stan fabryczny bez większego kłopotu. Najbardziej się obawiam ewentualnych skutków zmiany promienia zataczania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andi_pl Opublikowano 16 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 ja na niemieckim forum wyczytale ze przy org felgach bez problemu wchodzi 30mm na strone tyl i 15mm na przod ale ze jak to w niemcowni zeby przelo TÜV to daja na tyl 25mm na strone ja wlasnie zamiast org 17 kupilem zonie felgi od nismo te czarne 18 calowe 225 i zawieszenie tez kupilem od nissmo to obizone i dam dystans 20mm na tyl na strone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 16 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 ja na niemieckim forum wyczytale ze przy org felgach bez problemu wchodzi 30mm na strone tyl i 15mm na przod ale ze jak to w niemcowni zeby przelo TÜV to daja na tyl 25mm na strone Eibach ma w ofercie dystanse 2*30mm i na stronie widzę do tego certyfikat TÜV, ale mam trochę wątpliwości co do takiej zmiany. Przy standardowym offsecie wygląda to u mnie tak: i nawet te 20mm budzi moje wątpliwości - jak już się zabiorę za przymiarki to założę też te 15mm na tył na próbę i zdecyduję, co dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andi_pl Opublikowano 18 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2017 ma ma tylko ze w DE kolo nie moze wychodzi poza obrys blotnika i dlatego wkladaja 25mm na strone ja u siebie w nowym X5 mam 20 mm na strone w starym X mialem 25 na strone ja do zony juka kupie 20mm lub wlasnie 15mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 1 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 ma ma tylko ze w DE kolo nie moze wychodzi poza obrys blotnika i dlatego wkladaja 25mm na strone ja u siebie w nowym X5 mam 20 mm na strone w starym X mialem 25 na strone ja do zony juka kupie 20mm lub wlasnie 15mm W końcu się ruszyłem i zamontowałem te dystanse: Okazało się, że te 20mm na tył pasuje perfekcyjnie - bałem się, że będzie za szeroko, ale jest OK, więc został taki zestaw, jaki zamówiłem - po 15mm z przodu na stronę, z tyłu po 20mm. Nakrętki przykleiłem klejem Loctite 243 (niebieskim) - niby w instrukcji nie było o tym mowy, ale z drugiej strony nie zaszkodzi. Tutaj odsadzenie kół przed zainstalowaniem dystansów dla porównania: Tylne koło jest dość głęboko schowane, co widać szczególnie, gdy patrzy się od przodu (drugie zdjęcie z tej trójki powyżej). Tutaj wygląd po zamontowaniu dystansów: Sprawdziłem jeszcze, że kierownica prostuje się sama mniej więcej tak samo jak przed zmianą - bałem się, że zmiana promienia zataczania może mieć na to jakiś wpływ. Co do reszty, to na razie nie testowałem dokładnie, czy jakoś odczuwalnie wpłynęło to na zachowanie auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andi_pl Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 idealnie tez tak bedzie u zony w aucie kola juz tez mam takie jak Twoje i zawieszenie tez kupilem cale od NISSMO 15 rok FWD jest twardy ten Twoj ??? a przod jak przy 120km/h nie drga lekko kierownica ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 4 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 idealnie tez tak bedzie u zony w aucie kola juz tez mam takie jak Twoje i zawieszenie tez kupilem cale od NISSMO 15 rok FWD jest twardy ten Twoj ??? a przod jak przy 120km/h nie drga lekko kierownica ?? Więcej niż te 20mm z tyłu przy fabrycznych felgach to byłaby już przesada moim zdaniem. Co do zawieszenia to IMO seryjne zawieszenie w Nismo AWD nie jest twarde, ale źle wybiera drobne nierówności i na kiepskiej nawierzchni auto skakało. jakiś czas temu wymieniłem sprężyny na zestaw Eibach E10-63-022-02-22 i amortyzatory Bilstein 35-227533 (przód) i 24-23128 (tył). Wysokość z grubsza jest taka sama jak na fabrycznym zawieszeniu, z dokładnością do 1cm. Nie wiem, czy w przypadku FWD wygląda to podobnie, bo tam zawieszenie z tyłu nie jest nawet podobne, a amortyzatory z przodu też mają inny nr katalogowy. Co do dokładniejszych testów zachowania auta po montażu tych dystansów to jeszcze nic nie sprawdzałem - na razie samochód stoi i się kurzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Salvius Opublikowano 5 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2017 Czy taki sam efekt osiągnie się kupując felgi ET 35? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andi_pl Opublikowano 5 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2017 4wd ma calkowicie inne zawieszenie dlatego kupilem do mojego od nissmo 2wd bo mam dig-t 2wd tak przy et35 nie potrzeba juz dystansow ja uzywam tego linku do dobierania dystansow http://www.reifenrechner.at/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 5 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2017 Czy taki sam efekt osiągnie się kupując felgi ET 35? Przy zachowaniu szerokości felg da to taki sam efekt, jak dystanse 12mm. Dystanse to zawsze półśrodek, felgi o odpowiednim offsecie (o ile są dostępne) to moim zdaniem lepsze rozwiązanie - zawsze to o jedno potencjalne źródło problemu mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Salvius Opublikowano 6 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2017 Dzięki. To na lato 2018 kupię nowe fele z ET 35. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.