tz1609 Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Może to mieć znaczenie. Stosując taki styl jazdy (częste hamowanie silnikiem i bez jazdy na luzie) nie miałem nigdy problemu z akumulatorem FIAMM (czyli przez prawie 3 lata do momentu sprzedaży QQ). Cały czas hamuje silnikiem i jeden akumulator wymienili mi po roku a drugi muszę co jakiś czas doładować żeby oczko było zielone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 To tylko świadczy o tym, że mój QQ był wyjątkowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Chyba Cię nie pocieszę....Nie ma to nic wspólnego. Masz baterię typu EFB, a przy tym sposobie ładowania powinna być AGM(to jest moja prywatna opinia, więc jest szansa, że się mylę). Innym tematem jest słaba jakość akumulatorów montowanych fabrycznie. zważywszy na temperaturę panującą pod maską (przynajmniej dla silnika 1.6DIG-T) jakoś nie bardzo widzę tego AGM'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek_Hel Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 zważywszy na temperaturę panującą pod maską (przynajmniej dla silnika 1.6DIG-T) jakoś nie bardzo widzę tego Jest tu jakaś sprzeczność....Zresztą sam w którymś z moich poprzednich postów te słowa pisałem(że temperatura za wysoka), ale koledzy w innej marce na H....mają takowe i one dają radę. Po drugie sądzę, że temperatura jest za wysoka tylko latem i dlatego w aucie po lifcie zaczęto chować baterię do pojemnika, w którym akus jest izolowany cieplnie(zimą by nie zamarzł, alatem by mu nie było za ciepło)... To jest moja prywatna opinia, choć sądzę, że większość przyzna mi rację, że system ładowania nie jest właściwy do rodzaju i jakości stosowanych baterii. Z drugiej strony wyjątki się zdarzają i system i akumulator mają się dobrze... Cytat ze strony: https://sklep.intercars.com.pl/produkty/1317087-akumulator-exide-start-stop-agm-ek600-60ah-680a-l ''Nasza firma opracowała pierwszy akumulator AGM do aut z systemem Start-Stop w 2004 roku. Od tego czasu stosowana przez nas technologia szybko się rozwijała, a każda nowa gama produktów wiązała się ze wzrostem ich wydajności. Duże nakłady inwestycyjne w zaawansowane zakłady produkcyjne sprawiły, że jesteśmy jednym z największych na świecie producentów akumulatorów AGM. Spełniając rygorystyczne wymagania producentów samochodów, oferujemy jednocześnie wysokiej jakości produkty na rynku wtórnym (AM). Akumulatory Exide Start-Stop AGM wykorzystują nowoczesne komponenty i materiały, w tym separatory z maty szklanej, zaawansowane stopy ołowiu i cyny oraz unikalne dodatki węgla do masy aktywnej. Są one dostosowane do samochodów z systemem Start-Stop i/lub z systemem hamowania rekuperacyjnego. Nowa generacja akumulatorów AGM sprawdzi się również na łodziach i w innych zastosowaniach, bazujących na inteligentnych układach oszczędzania paliwa,, Sprawdziłem nic nie ma o temperaturze eksploatacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 ..... Podpisuję się pod tym co napisałeś dwoma łapkami. Nic dodać, nic ująć. Dobre podsumowanie, szczególnie w kwestii ew. zastosowania AGM w odniesieniu do umiejscowienia aku w naszych autach i niedostatecznej izolacji termicznej. Oglądałem fotki zamieszczone przez jednego z kolegów, jak to wygląda w "Hultajach". Owszem - AGM jest w komorze silnika, ale jego zabezpieczenie termiczne wygląda na perfekcyjne ... nie to co w poliftowych QQ-łkach. Biorąc pod uwagę Twoje (i nie tylko Twoje przemyślenia), racze bym się nie odważył wsadzić AGM'a pod maskę Pulsara. Pozostaje nam zaopatrzyć się w porządnej marki EFB (np. Centra, Exide), a to czy sprostają wymaganiom nissanowskiego systemu ładowania i jak długo wytrzymają, to już leży w rękach "Najwyższego" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek_Hel Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Andrzeju zobacz tu :https://www.varta-automotive.pl/pl-pl/technologia/akumulatory-agm . Automat dobiera dwa typy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 To tylko świadczy o tym, że mój QQ był wyjątkowy. Zepsuty i tyle, a nie wyjątkowy.Zresztą wyjątkowych się nie sprzedaje Co do AGM myślę, że spokojnie można je stosować również w QQ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Andrzeju zobacz tu :https://www.varta-automotive.pl/pl-pl/technologia/akumulatory-agm . Automat dobiera dwa typy... Automat potrafi wiele zaproponować - zwróć uwagę na prąd rozruchu w tym zaproponowanym EFB . Dobierałem do Pulsara 1,2 Dig-T. W opisach o temperaturach, czy miejscach stosowania nawet się nie zająknęli. Zobacz Romek, jakie te Niemce są głupie - w autach które wyposażają AGM-y, wsadzają je zamiast pod machę do kabiny, bagażnika ... Dlaczego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Niemce zawsze byli głupie,do tego stopnia,że musieli im zrobić auta z celownikiem...i tak już zostało.A że nie wypadało nazwać Messerschmitt ,to nazwali....Mercedes 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek_Hel Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Automat potrafi wiele zaproponować - zwróć uwagę na prąd rozruchu w tym zaproponowanym EFB . Dobierałem do Pulsara 1,2 Dig-T. W opisach o temperaturach, czy miejscach stosowania nawet się nie zająknęli. Zobacz Romek, jakie te Niemce są głupie - w autach które wyposażają AGM-y, wsadzają je zamiast pod machę do kabiny, bagażnika ... Dlaczego ? !? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Zwykłe też wsadzali do bagażnika czy pod podłogę i co z tego? Zresztą nie tylko oni, bo i w takim scenicu był w kabinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek_Hel Opublikowano 3 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2018 manixNapisano 01 marzec 2018, 19:25 Co do AGM myślę, że spokojnie można je stosować również w QQ. Też tak myślę... Gdy skończy się moja bateria( no bo chyba kiedyś się skończy?) Dam się wykazać ASO, ale później(pod warunkiem, że auto mi nie zbrzydnie do tego czasu) zaaplikuję AGM! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2018 Można,tak mi powiedział gość w Centrze i na pytanie,że trzeba je izolować od temperatury,odparł że nie.Mogą być w komorze silnika. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 3 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2018 Można,tak mi powiedział gość w Centrze i na pytanie,że trzeba je izolować od temperatury,odparł że nie.Mogą być w komorze silnika. Naładowany akumulator nie musi być izolowany, co najwyżej od idiotów w biurze projektowania aut i wymogów UE 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 3 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2018 Ok 30C to górna granica rekombinacji gazów w akumulatorze, powyżej tej temperatury zacznie on bezpowrotnie tracić wodę, a wody tej jest tam znacznie mniej niż w typowym. Wystarczy raz na rok uzupełnić straty i można korzystać na zdrowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavllo Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 jako, że kupiłem wersję FL i nie czytałem wcześniej opinii to byłem dziś w serwisie i potwierdzono mi pady akku, ale podobno dotyczy to włoskich akku i wymieniają na ...chyba Vartę i podobno problemu nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek_Hel Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 jako, że kupiłem wersję FL i nie czytałem wcześniej opinii to byłem dziś w serwisie i potwierdzono mi pady akku, ale podobno dotyczy to włoskich akku i wymieniają na ...chyba Vartę i podobno problemu nie ma... Z dużym akcentem na chyba! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 (edytowane) potwierdzam napisali o tym na czeskim forum Nissana http://www.nissanclub.cz/forum-tema/dobijanie-akumulatora-328695?kols=9 Edytowane 9 Marca 2018 przez camel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavllo Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 dziś kontaktowałem się z moim salonem i powiedziano mi, że owszem, była wadliwa partai akku i bezpłatnie wymieniali na inne...i podobno po problemie...ale jaka jest prawda to nie wiadomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suszara Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Cztery lata aku padło ,kupiłem nowy 4MAX jak wytrzyma tyle co ten stary to będzie dobrze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 udało mi się ustalić że akumulator ke24170e01ef bez oczka z żółtą naklejką to EXIDE 70Ah 720A, nie wiem tylko w jakiej technologii jest wykonany, maksymalne napięcie ładowania 14,4V, należy go doładować ładowarką automatyczną jeśli napięcie na akumulatorze spadnie poniżej 12,4V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 To i te z oczkiem też są Exidy,różnią się tylko jedną cyferką w kodzie.Hmmm...wolno ładować tylko 14.4V? a alternator daje czasami aż14,9V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Jacko 14,4V to dotyczy ładowarek, w samochodzie jak obciążysz akumulator np. włączysz światła, klimatyzację lub inny odbiornik energii z akumulatora wtedy alternator zwiększa prąd ładowania i może być wyższe napięcie wtedy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Panowie a ja mam takie nietypowe pytanie, tak patrząc na wasze silniki w tym wątku to albo przeoczyłem albo nikt nie napisał kto ma silnik diesla. Stąd takie pytanie mi się nasunęło czy ktoś z silnikiem diesla miał problem z akumulatorem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QashqaiJ11 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Mam diesel 1.5 i zero problemow z akumulatorem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.