aquariusmax Opublikowano 2 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2018 W dniu 28.10.2018 o 21:00, RAMA napisał: To dane z akumulatora? Wyszukiwarka Varty faktycznie podaje trochę inne wartości i nawet wujek google nie podpowiada za dużo. Jedynie to że to może być seria robiona specjalnie dla Renault. Robią je po godzinach czy jak? Aktualnie standard przy tej pojemności to prąd rozruchu 760A To nawet nie będę wiedział na jaki wymienić po gwarancji. To jak to jest z tym wadliwym ładowaniem? Czym to się objawia oprócz przedwczesnego padnięcia? Mój "nowy" ma 12.3V na postoju wg informacji z radia, po odpaleniu 14.1V, a po kilku minutach 12.7V. JACKO29: Jaka to przeróbka, aby aku był zawsze pełny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 12/2014 - odbiór auta 12/2016 - padł akumulator - ten "gorszy". Telefon na assistance, wymiana na gwarancji dziś: 01/2019 - czyli znów prawie dokładnie 2 lata musiałem sięgnąć po czerwoną kartę assistance, bo akumulator odmówił posłuszeństwa. Niezła precyzje - dokładnie 2 lata. Po uruchomieniu z boostera przez laweciarza - cały dzień jeździł. Usłyszałem, że pan laweciarz co chwilę jeździ do nissanów z boosterem. Niestety wg OWU rozszerzonej gwarancji - akumulator jej nie podlega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavllo Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 Chyba pora zastosować przeróbke "duncha", tylko nie wiem czy sie cos nie stanie z akku na dlugich, letnich trasach? Jakies przeladowanie, wybuch od temperatury, albo co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 Miałem to w lato,robiłem po 700 w dzień w słońcu i nic.Za ładowanie i przeładowanie odpowiada też regulator w alternatorze,działa niezależnie od komputera. Karminadlu,to tylko pozostaje wymienić na Boscha lub Vartę,a nie ASOwskie dziadostwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 Na razie wstrzymam się z zakupem nowego akumulatora. Uważam, że winę za wczorajszą sytuację ponosi kamerka samochodowa podłączona do przedniego gniazda zapalniczki - a więc włączona 24h na dobę. Kamerka to Viofo 119S, która chyba dużo prądu bierze bo.... mimo najgorszych mrozów na szybie w okolicach kamerki było zawsze rozmrożone kółko o średnicy 15-20cm... Czyli ustrojstwo nieźle się grzeje. Co do mojej sytuacji to dodam jeszcze, że przed zastosowaniem boostera laweciarz - wiekowy Pan - wyciągnął miernik i zmierzył tak dla siebie z ciekawości napięcie na klemach akumulatora i wskazanie było... 8,9 - 9,0 V (!) hahahah Na razie odłączyłem kamerkę. Odpaliliśmy - ja zrobiłem kółko po mieście, potem dałem auto żonie, która pojeździła po sklepach. Samochód zaparkowała pod domem o około 17:30. Ja gdy wróciłem do domu około 21:30 poszedłem z miernikiem - wskazanie było 12,40 V - więc spoko Pół godziny temu - gdy stał cała noc i poszedłem się przejechać - przed odpaleniem zmierzone napięcie: 12,27V W trakcie kręcenia rozrusznikiem spadło do 11,8V Oczko na akumulatorze zielone. Uważam, że nie jest jeszcze z nim tak źle. Przy okazji dodam, że mając miernik w końcu sprawdziłem to co od dawna tu pisałem, że tak mi się wydaje, że tak jest (i tak jest). A więc napięcie w gniazdku zapalniczki nie jest napięciem na akumulatorze i o kant pupy są mierniki napięcia wciskane w gniazdo zapalniczki - i co niektórzy dawali fotki ich wskazań jako "dowód" idealnego napięcia ładowania i jako "dowód", że nie prawda jest, że mając system STOP-START napięcie ładowania jest podwyższone. A więc mimo ciągłych wahań napięcia (tu podglądałem w menu serwisowym) ładowania w okolicach 14,5 -14,9V - w zapalniczce było ciągle 14,34V i... nawet żadnego wahnięcia na drugim miejscu po przecinku. Patrzyłem się w miernik dobre kilka minut i nic... napięcie stało jak zaklęte. Czyli do gniazdek jest podawane przez jakiś stabilizator. Wg mnie po ty by "chronić" podłączone akcesoria, które nie są projektowane na prawie 15V Jeszcze sprawdzę jakie jest napięcie w gniazdku, gdy ładowanie jest wyłączone - ale obstawiam, że tez równe 14,34V PS. W necie znalazłem, że kamerka, którą mam z modułem GPS pobiera około 0,45 A prądu.... Prawie pół ampera.... duuużo… jak na takie małe elektroniczne gówienko. Uważam, że chyba znalazłem winowajcę. A wraz z kamerką kupiłem dedykowany zasilacz i całe lato planowałem ja przez niego podłączyć do bezpieczników by włączała się wraz z zapłonem... i lato przeleciało a ja dalej jeżdże z wiszącym kablem... echhh... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 Czyli ok! Kamerka winowajcą,a Ty w szczególności Wychodzi z Ciebie to o czym zawsze opowiadałeś..."nie przyłożę ręki do wkładania dodatków" to tak oględnie mówiąc bo można by duuużo Ciebie cytować Jakbyś miał zacięcie to już dawno byś to zrobił ,....ale wolisz się wyżywać na nas 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 Eeeee tam wyżywać zaraz... Taki wredny nie jestem, tylko może trochę ze mnie trolla czasami wychodzi ... no ale wczoraj karma mnie za wszystko dopadła, który to "wymodlił"? hę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavllo Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 Tez mam vifo a119. Ale u mnie gniazdko zapalniczki przestaje byc zasilane po kilku minutach od wyłączenia silnika, chyba w fl pozmieniali to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 A ja mam blaupunkta 24h kręcącego i też jest ciepły co akurat dla mnie to jest zaleta gdyż kółko które na szybie było zawsze przezroczyste pozwala kręcić rejestratorowi obraz przed samochodem a nie biały śnieg na szybie A podłączone na stałe przez ASO bo samemu to mnie by się nie chciało bawić w takie podłączania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAMA Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 Karminadel, zamiast śledzić kółka na szybie sprawdź w nagraniach czy nagrywa jak samochód stoi zamknięty. U mnie nagra jeszcze jeden plik i koniec. Aż do następnej jazdy nic a nic. Tak samo było w gnieździe zapalniczki z przodu jak i z tyłu. No chyba że masz jaką wersję z początku produkcji gdzie wykorzystano części z poprzedniego QQ. Stabilizatora raczej też tam nie będzie ponieważ napięcie w zapalniczce jest inne przed rozruchem a inne po. Ze stabilizacją byłoby te same. Co do pomiaru napięcie ładowania to należy dodać tą różnicę o której wiesz między napięcie w gnieździe a na akumulatorze. Przewody do gniazda zapalniczki i połączenia po drodze zabierają przecież swoje V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tazor Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 Niestety i mnie kilka dni temu mój QQ powitał rano jedynie żałosnym pykaniem rozrusznika. O aku dbałem, start-stop zawsze wyłączony, ładowanie przynajmniej raz na sezon, trzymany w garażu. Ostatni raz ładowany miesiąc wcześniej, a w międzyczasie kilka dłuższych tras. Gwarancja 3-letnia minęła 3 miesiące wcześniej. Mam wprawdzie rozszerzoną ale ta nie obejmuje aku. Po podłączeniu CTEKa, prostownik po 1.5 godzinie stwierdził, że aku jest pełny, więc dużej pojemności to mu raczej nie zostało. Przy rozruchu po ładowaniu do pełna napięcie spada do ok.10.5V ale już gdy postoi 2-3 dni to przy rozruchu mam ok.9V. Mam pewne podejrzenia, że przy ostatnim przeglądzie (koniec października) serwis mógł zauważyć, że aku się kończy ale taktycznie to przemilczeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 Widzisz - a ja nie ładuję, namiętnie "zbieram" zaoszczędzone CO2 dzięki Stop-Start (uwielbiam działanie Stop-Start i cisze w kabinie) i... jeszcze chyba pojeździ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 Też lubię tę ciszę W SS powinny być aku AGM, lub chociaż EFB. Nie wiem jakie wstawiał Nissan, ale te FIAMY padały też w Fiatach. Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek_Hel Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 Godzinę temu, manix napisał: Też lubię tę ciszę W SS powinny być aku AGM, lub chociaż EFB. Nie wiem jakie wstawiał Nissan, ale te FIAMY padały też w Fiatach. Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka FIAM to EBF...i to nie za dobrze. Prawdopodobnie przy tym sposobie ładowania powinien być AGM... Ciekawe, czy już ktoś próbował zainstalować AGM, ciekawe czy system taką baterię właściwie by wykrył? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 Napięcie to napięcie, więc czemu miałby jej nie wykryć? Tym bardziej, że jest przecież procedura "adaptacji" akumulatora? Ze swojej strony napiszę, że ja mam AGM w Tuśku i ponad dwa lata nigdy nawet nie sprawdziłem w nim napięcia, a działa doskonale i SS jest prawie zawsze chętny do działania. U mnie OEM to Varta W Micrze Aku wymieniłem niedawno, po... 13 latach.(centra) Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek_Hel Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 3 godziny temu, manix napisał: W Micrze Aku wymieniłem niedawno, po... 13 latach.(centra) Pocieszyłeś mnie bo w łódce mam trzy sztuki 100Ah Ca, które dobiegają 10 lat(w czerwcu)... Może jeszcze pożyją. A w temacie: może ktoś już eksperymentował z podmianą na AGM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 No to jeszcze Cię "połechtam" W micrze aku z zewnętrznego prostownika przez 13 lat był doładowywany tylko 2 razy, a został wymieniony nie dla tego że padł, tylko że się rozszczelnił Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz166 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 Wygląda na to, że dopisuję sie do listy: qq kupiony w grudniu 2016 i aku Fiamm, nigdy nie był doładowywany a ss wyłączany- od tygodnia przy odpalaniu (jeszcze odpalał) wszystkie kontrolki całkowicie gasną i czuć, że "wacha się". Teraz z racji ferii auto stoi od 2 dni- jutro wycieczka krajoznawcza po Karkonoszach , więc zobaczymy czy sam ruszy czy będzie potrzebował wsparcia. Tak czy inaczej po powrocie do domu będzie wizyta w serwisie. Zastanawiam sie tylko czy potraktują sprawę poważnie jak dojadę (oby) na kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 Naładują Ci akumulator, zrobią pomiar obciążeniowy i jeśli będzie "trzymał" parametry odprawią z tekstem, że trzeba go czasem naładować Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz166 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 Mam nadzieję, że jednak nie będzie trzymał parametrów bo w sobotę przejechałem prawie 500 km, na koniec trasy załączyć się ss, więc aku był naładowany powyżej 70% a mim to następnego dnia miał problem z odpaleniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turv10 Opublikowano 16 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 (edytowane) Ile amper prawidłowo powinien pobierać na postoju?Dwa dni postoju po naładowaniu nie chce odpalić.(akumulator ma trochę ponad trzy lata) Edytowane 16 Lutego 2019 przez Turv10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 50 mili amper...po dwóch dniach postoju powinien tylko bzyknąć i odpalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turv10 Opublikowano 16 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 u mnie 280 mA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 To dużo za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej_k Opublikowano 17 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 Pomiar warto robić nawet kilka minut po wyłączeniu samochodu (i zamknięciu drzwi). Komputer stopniowo wyłącza odbiorniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.