Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wadliwy akumulator


Miras
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, wojak999 napisał:

Jeśli chodzi o akumulatory FIAMM, to  bardzo dobrze spisywały się w Fiatach.

Ja bym za przyczynę problemów nie stawiał akumulatora Fiamm, tylko system ładowania (a raczej nie ładowania), który wykończy każdy akumulator. Osobiście używam Fiamm w 2 autach od lat i złego słowa nie powiem. Ale to nie nissany i z normalnym ładowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie akumulatora samochód odpala bez zastrzeżeń aczkolwiek przy okazji zrobili aktualizację nawigacji, po dwóch dniach przestoju nawigacja się nie odpaliła, błąd brak karty :P

Dodatkowo dzisiaj po zaciągnięciu elektrycznego ręcznego zapaliła się kontrolka od hamulca a dioda na przycisku od zaciągania zaczęła migać, po kilku próbach zwolnienia i zaciągnięcia błąd zniknął, zaczyna się... samochód 2 lat nie ma nawet :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za przyczyna. Od pewnego czasu po przekręceniu kluczyków pojazd nie odpala lecz po kilku próbach startuje. Zgłosiłem się  wczoraj do ASO Koszalin celem naprawy gwarancyjnej- stwierdzili uszkodzony akumulator i dzisiaj został wymieniony. Po wyjechaniu z serwisu i trzech odpaleniach w pobliskich sklepach awaria ponownie nastąpiła kluczyk w pozycji start i brak reakcji rozrusznika, po przękręceniu kluczyka kilka razy zaskoczył i szybko udałem się do garażu gdzie sprawdziłem , iż nadal mam problem z odpalenie pojazdu a zatem jutro ponownie serwis Nissana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cztery godziny w serwisie i nadal szukamy przyczyny. Samochód pozostaje w serwisie a ja pomykam zastępczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektronika made in renia...tu trzeba pasjonata a nie elektryka + - z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal czekam na tel. z ASO Nissana co z moim pojazdem, nadmieniam że gdy nie odpalał to przygasał wyświetlacz radia które zostało wymienione trzy miesiące wstecz z uwagi na brak programowania, wgrywali do starego radia nowe oprogramowanie kilka razy aż wyświetliło się Inwalid na wyświetlaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niedoładowanie AKU to jest celowe działanie algorytmu zasilania pojazdu zastosowane przez producenta. Polega to na  tym że producent aby uzyskać  niskie wyniki emisji CO oraz zużycia paliwa obniża obciążenie silnika  poprzez niedoładowaniem. W konsekwencji spełnia wymogi emisji EURO nawet kosztem akcji serwisowej z wymianą baterii. Zróbcie pomiary ładowania baterii ale dynamiczne, czyli w czasie jazdy pojazdu . Wówczas okaże się że po rozruchu ładowanie wynosi 14,5 V a po ok 10 min. (to zależy od stanu naładowania AKU)  ładowanie spada do 12,5V. by podczas jazdy i zdjęcia nogi z gazu ładowanie powróciło do 14,5V. W nowoczesnych pojazdach ładowaniem zarządza komputer, a on zbiera informacji o wszystkich parametrach pracy silnika i analizuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego  aby nie zajechać bateryjki trzeba oszukać system,przeróbką ładowania w cenie 2 złote :D Bo tyle kosztują oporniki,no i własna praca według pomysłu Duncho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, JACKO29 napisał:

Dla tego  aby nie zajechać bateryjki trzeba oszukać system,przeróbką ładowania w cenie 2 złote :D Bo tyle kosztują oporniki,no i własna praca według pomysłu Duncho.

Jacko tak z ciekawości, zastosowałeś tą przeróbkę u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właściwe wszystko by było OK tyle że w tej obszernej analizie naszych kolegów z Czech nie doszukałem się schematu modułu do automatycznego wyłączania systemu START/STOP a jest to niezbędne do tego aby na desce nie było komunikatu o awarii tej funkcji. Coś w opisie jest wspominane o wtyczce ale nie odnalazłem zasady jej przepięcia (zblokowania) lub schematu modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, JACKO29 napisał:

Dla tego  aby nie zajechać bateryjki trzeba oszukać system,przeróbką ładowania w cenie 2 złote :D Bo tyle kosztują oporniki,no i własna praca według pomysłu Duncho.

Jacko, co to za przeróbka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie jest wszystko.Jeździłem na tym i było ok!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, nie mogłem znaleźć. W J10 powinno zadziałać chyba, jak myślisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, AC_62 napisał:

I właściwe wszystko by było OK tyle że w tej obszernej analizie naszych kolegów z Czech nie doszukałem się schematu modułu do automatycznego wyłączania systemu START/STOP a jest to niezbędne do tego aby na desce nie było komunikatu o awarii tej funkcji. Coś w opisie jest wspominane o wtyczce ale nie odnalazłem zasady jej przepięcia (zblokowania) lub schematu modułu.

W swoich zmaganiach z J11 zastosowałem wyłącznik czasowy do stałego wyłączania systemu SS .Sprawdzał się znakomicie.Miał zwłokę 10 s,po której wyłączał SS.Problem jedynie był taki,że trzeba było ingerować w przewody od wyłącznika SS

36 minut temu, cezzar1 napisał:

Dziękuję, nie mogłem znaleźć. W J10 powinno zadziałać chyba, jak myślisz?

Jeżeli system ładowania jest taki sam,a kolory przewodów się zgadzają,można spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mija tydzień, samochód nadal w serwisie w Koszalinie a ja pomykam zastępczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, JACKO29 napisał:

W swoich zmaganiach z J11 zastosowałem wyłącznik czasowy do stałego wyłączania systemu SS .Sprawdzał się znakomicie.Miał zwłokę 10 s,po której wyłączał SS.

Rozumiem, że wyłącznik rozłączał ss i nie trzeba było tego robić ręcznie każdorazowo po uruchomieniu silnika. Ale nie załatwiał kwestii niedoładowania akumulatora.

1 godzinę temu, JACKO29 napisał:

Jeżeli system ładowania jest taki sam,a kolory przewodów się zgadzają,można spróbować.

Sprawdzę i będę próbował zastosować.

Edytowane przez cezzar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłączenie SS jak słusznie zauważyłeś nie załatwiało sprawy ładowania,to załatwiłem układem a'la Duncho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, JACKO29 napisał:

Wyłączenie SS jak słusznie zauważyłeś nie załatwiało sprawy ładowania,to załatwiłem układem a'la Duncho

A możesz napisać paramenty tego wyłącznika wraz ze schematem podłączenia lub jego fotkę i gdzie kupiłaś. Właśnie jestem po rozmowie z Duncho i On zaproponował mi moduł w miejsce Twojego wyłącznika do SS  tyle że za 30 Euro plus koszty przesyłki. To troszkę za drogo i myślę że można zrobić próbę z Twoim patentem.

Na chwilę obecną jeżdżę ze zblokowanym wyłącznikiem krańcowym maski i ładowanie jest w przedziale 13,8 - 14,4 V. Tyle że czasami są przypadki na postoju kiedy ładowania niema, ale są to krótkie okresy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, AC_62 napisał:

A możesz napisać paramenty tego wyłącznika wraz ze schematem podłączenia lub jego fotkę i gdzie kupiłaś. Właśnie jestem po rozmowie z Duncho i On zaproponował mi moduł w miejsce Twojego wyłącznika do SS  tyle że za 30 Euro plus koszty przesyłki. To troszkę za drogo i myślę że można zrobić próbę z Twoim patentem.

Na chwilę obecną jeżdżę ze zblokowanym wyłącznikiem krańcowym maski i ładowanie jest w przedziale 13,8 - 14,4 V. Tyle że czasami są przypadki na postoju kiedy ładowania niema, ale są to krótkie okresy.

Pozdrawiam.

https://allegro.pl/oferta/modul-przekaznika-z-czasowym-opozniaczem-ne555-12v-8104924675?reco_id=fc302c67-7e36-11e9-86b1-000af7f64410&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac94196dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco&

Taki przekaźnik musisz kupić i podłączyć,schemat jest w temacie o Starstopie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, tz1609 napisał:

Dziękuję za link do przekaźnika, ale nie mogę odszukać tego schematu o start/stop, więc mam prośbę jak wiesz gdzie to jest to podeślij mi ten link lub wrzuć schemat tutaj. A tak nawiasem mówiąc to czytałem na stronach USA o podobnych problemach i oni tam oszukują ten (cęgowy ) amperomierz wbudowany w klemę ujemną owijając folią aluminiową przewody dochodzące do klemy. (tyle że tam była troszkę inna konstrukcja przyłącza).  Należy jednak stwierdzić  iż urządzenia w naszych pojazdach mają analogiczne działanie więc można porobić testy z ekranem który zaniżał będzie wyniki prądu płynącego do AKU a przez to KOMP pojazdu podniesie napięcie ładowania. Tak sadzę a czy jestem w błędzie to czas pokarze. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze...a może by tak zrobić z tego postu osobny temat i podwiesić?Co jakiś czas wraca temat ze SS.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, JACKO29 napisał:

Kurcze...a może by tak zrobić z tego postu osobny temat i podwiesić?Co jakiś czas wraca temat ze SS.

 

To był osobny temat tylko nie jest już poruszany i odpłynął daleko w czeluści forum :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj o 18.00 odebrałem samochód z serwisu w Koszalinie po tygodniowym pobycie i uradowany przejechałem jedynie 5 km a tu zapaliła się na stałe kontrolka check engine. Dzisiaj rano serwis i wymiana sondy lambda. Jeszcze trochę a zostanę stałym bywalcem serwisu z kartą stałego klienta. Przebieg niecałe 11.000 km a zatem już nigdy nie kupię tej marki pomimo iz jest to już mój drugi Nissan, poprzedni to pszczółka a ten to totalny błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja według Was jestem oazą spokoju....przez 3 lata nie było praktycznie miesiąca żebym serwisu nie odwiedzał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...