PiotrXY Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 (edytowane) Wyżej w opisie było napisane, że czujnik poboru prądu jest zintegrowany z czujnikiem temperatury w okolicach akumulatora. Ten czujnik żeby cokolwiek zadziałał musi być na stałe podłaczony do masy (ale niekoniecznie do ujemnej klemy), inaczej nie będzie dawał żadnego sygnału co wygenruje błąd (zbyt wysoka temperatura). Może to na stałe odcinać ładowanie akumulatora aby ten dodatkowo nie zwiększął swojej temperatury. Takie odcięcie ładowania (nie będzie sygnalizowane kontrolką ładowania bo przecież alternator jest sprawny) może generować komunikat, że system Start-Stop na bład i nie będzie działać bo nie ma ładowania. Spróbuj podłaczyć czujnik do masy ale nie do ujemnego bieguna (np. masy silnika) ale nie wiem czy to coś zmieni, bo takie podłączenie wskaże z kolei na brak poboru prądu przez akumulator co także może być odczytane jako brak potrzeby ładowania. Na moje oko to pomiar prądu akumulatora jest realizowany pośrednio przez czujnik halla umieszczony właśnie w tej kostce. Czujnik mierzy wartość pola magnetycznego w pobliżu klemy podłączonej do bieguna ujemnego. Duży prąd - duże pole magnetyczne wokół klemy. Po co czujnik halla wystarczy zwykły posobnik. Pomiar prądu odbywa się na zasadzie spadku napięcia w istocie odbywa się pomiędzy zaciskiem (-) akumulatora a masą. spadek napięcia: U=I*R, przy znanej R prąd ładowania to I=U/R. Na rysunku widać jakby kawałek szyny, to właśnie posobnik (rezystor) na zaciskach którego dokonuje się pomiaru napięcia. Przepraszam, ale na podstawie rysunku to może być rzeczywiście czujnik halla Edytowane 17 Stycznia 2018 przez PiotrXY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 No dobra, poszperałem trochę na innych forach bo pamiętam, że kiedyś na brytyjskim forum pisał o tym problemie Duncho (czasem to zagląda do nas - mieszka chyba na Słowacji) . Wnioski i problemy z ładowaniem takie same jak piszecie wyżej. Wypięcie czujnika poboru prądu nic nie da bo system stwierdzi, że akumulator jest całkowicie naładowany. Trzeba podać na czujnik takie napięcie (około 2,26V) aby symulowało, że akulmulator wymaga ładowania. Duncho zrobił to wstawiając potencjometr (lub zestaw dwóch rezystorów) tak dobierając wartość aby napięcie ładowania było jak najwieksze. Opisał to na czeskiej stronie i trochę na brytyjskiej (ale nie wiem czy mnie ktoś nie zbanuje za podawanie linków do zagranicznych forów więc napiszę tylko, że chodzi o 15-ą stronę wątku J11 Battery charging system problem). Może warto napisać do Duncho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Tomi,myślę że od dobrych rad nikt po łapach nie bije.Masz jako takie rozeznanie w tym kontakcie,więc napisz do niego,niech się skontaktuje z nami.Przynajmniej ja jestem za takim rozwiązaniem,co dałoby kopa w doope Nissanowi z jego pomysłami Znalazłem nawet jego filmik,w którym czyba pokazuje ustawienie swojego sprzętu. http://viyoutube.com/video/4ufX1w4YfZo/qashqai%20j11%20-%20finding%20a%20fix%20for%20charging%20system%20which%20causes%20car%20battery%20charged%20insufficiently Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Panowie,chyba rozczaruję wszystkich ale akumulatory z oczkiem,które Nissan wymienia to też chyba Fiamm.Byłem dzisiaj na przeglądzie i zwróciłem uwagę,że nie ma zielonego oczka.Panowie zrobili test aku i okazuje się,że pomimo prawie 20kkm przebiegu od jego wymiany jest niedoładowany! Serwisant stwierdził,że muszę doładować,na moją odpowiedź,że nie mam takiej możliwości powiedział żeby dzwonić po assistance kiedy nie odpali i przywieźć do nich na lawecie,dopiero wtedy będzie podstawa do wymiany akumulatora na gwarancji,bo na podstawie testu jest OK.Zobaczcie na wydruku nazwę akumulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 To co jest na wydruku nie ma znaczenia. Wprowadzaja do testera parametry i typ akumulatora aby tester miał punkt odniesienia. Tester nie testuje i nie podaje kto jest producentem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 A Duncho dopadłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Kurcze nie, a szkoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 A Duncho dopadłeś? Duncho odpisał, że zastosowany przez niego sposób modyfikacji czujnika poboru prądu (czujnik Halla) w praktyce działa bardzo dobrze. Wymaga to każdorazowego po uruchomieniu silnika wyłącznia systemu Start/Stop (można to robić ręcznie lub automatycznie po zastosowaniu modułu który Duncho produkuje lub innych podobnych). Inaczej po przejechaniu 30-100km otrzymuje się komunikat "Stop/Start System failure". Duncho sugeruje przeczytanie w całości wątków opublikowanych na czeskim Forum http://www.nissanclub.cz/forum-tema/dobijanie-akumulatora-331133 http://www.nissanclub.cz/forum-tema/dobijanie-akumulatora-328695 (na Forum w UK wątek nie został opisany do końca). Po czesku da się sporo zrozumieć, ewentualnie można użyć Google translatora. (Ja niestety jeszcze nie miałem czasu tego przejrzeć) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 No to z wyłączeniem SS mam problem rozwiązany,teraz tylko rozkminić ładowanie pod siusiu nissana Wiele z tych schematów się nie dowiedziałem,może jakiś elektronik to rozkmini.Muszę wydrukować i uderzyć do takiego.Zobaczę co powie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Tylko czy odwrócenie czujnika klapy, nie powoduje jakiegoś zawirowania w elektronice która przyczynia się do złej pracy ładowania? System odbiera to przecież jako otwarta klapa no stop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Duncho odpisał, że zastosowany przez niego sposób modyfikacji czujnika poboru prądu (czujnik Halla) w praktyce działa bardzo dobrze. Wymaga to każdorazowego po uruchomieniu silnika wyłącznia systemu Start/Stop (można to robić ręcznie lub automatycznie po zastosowaniu modułu który Duncho produkuje lub innych podobnych). Inaczej po przejechaniu 30-100km otrzymuje się komunikat "Stop/Start System failure". Nie rozumiem po co te kombinacje z dodatkowymi czujnikami i proszeniem się o komunikaty, skoro bez tych udziwnień można bezpośrednio po uruchomieniu s-ka ręcznie wyłączyć SS i po sprawie. No chyba, że czegoś w tym opisie nie skumałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Nie rozumiem po co te kombinacje z dodatkowymi czujnikami i proszeniem się o komunikaty, skoro bez tych udziwnień można bezpośrednio po uruchomieniu s-ka ręcznie wyłączyć SS i po sprawie. No chyba, że czegoś w tym opisie nie skumałem. To są raczej dwie osobne kwestie - te "kombinacje" mają służyć wymuszeniu normalnego ładowania, natomiast skutkiem ubocznym tego rozwiązania jest to, że po jakimś czasie od rozpoczęcia jazdy S&S zgłosi błąd, dlatego trzeba go wyłączyć (ręcznie lub jakoś się wspomóc). Przynajmniej ja tak to rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Ze schematu na brytyjskiej stronie wynika że modyfikacja nie jest trudna. Trzeba dobrać się do dwóch kabelków i wlutowac dwa rezystory. Nie wiem czy jest to ostateczny schemat i czy później Duncho czegoś jeszcze nei zmienił (to zapewne jest na czeskim forum) Duncho napisął także że FIAMM padał bo miał problem jakościowy. Nissan obcenie montuje baterie JCI (od stycznia), te akumulatory nie padną tak szybko, ale wskutek ciągłego niedoładowania ulegną zasiarczeniu i stracą swoją pojemność (ale 3 lata wytrzymają). Nissan nigdy się nie przyzna, że jego wspaniały system ładowania który ma oszczędzać paliwo i emisję CO2 jest do niczego i nie ma co liczyć na zmianę polityki czy też ustawień w przyszłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek_Hel Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 (edytowane) Astra...stoi od soboty, akus ponad 5 lat: Nissan(z 13 grudnia , 2500km) stoi od poniedziałku, akus przed rozruchem: ... i po rozruchu(włączone wszystkie odbiorniki, jakie można włączyć): Ciekawe po jakim czasie napięcie ładowania spada? Edytowane 18 Stycznia 2018 przez Romek_Hel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 ...Ciekawe po jakim czasie napięcie ładowania spada? Jeżeli przed rozruchem na zewnętrznym mierniku miałeś 12,21, to dłuuuugo będziesz musiał czekać aż spadnie. Jaki aku masz w tej Astrze ... Centra Plus ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Tomi te oporniczki to raptem złotówka...Elektronikiem nie jestem i dla tego frapuje mnie jeszcze jedno...oporniki są osiowe,a na filmie widać jak on dostraja ładowanie.Ciekawe czy te oporniki dobrał już po skalowaniu,czy ma jeszcze jakiś układ do podkręcania.Na schemacie widać że są tylko punkty łączenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek_Hel Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 (edytowane) Jeżeli przed rozruchem na zewnętrznym mierniku miałeś 12,21, to dłuuuugo będziesz musiał czekać aż spadnie. Jaki aku masz w tej Astrze ... Centra Plus ?? Tak. Taki.. W łódce mam 4 sztuki żelowe(3 podłączone,1 autonomiczny poza systemem), które mają 9 lat. Są od nowości. Jutro gdy będę we Władku w porcie zmierzę ten autonomiczny...Nie pamiętam kiedy go ładowałem, więc będzie okazja. Edytowane 18 Stycznia 2018 przez Romek_Hel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Centra zawsze miała dobre akumulatory. Zawsze jak fabryczny mi padł, to brałem Centrę, później ten z Cu, natomiast ostatni jaki włożyłem do Almery, to był Exide (produkt Centry) ... i nigdy nie miałem jaj o których tutaj głośno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Duncho użył czegoś co się nazywa potencjometr montażowy. To taki potencjometr ktory montuje się na płytkę i reguluje sie śrubokrętem. Jak się już go wyreguluje to można go zastąpić 2 rezystorami. Oczywiscie można zamiast tych rezestorów zastosowac potencjometr 10kilo Ohm, najlepiej o charakterystyce liniowej (typ A). Środkowy pin potencjometru tam gdzie łączą się te 2 rezystory Ale w sumie jak to ma pracować po maską w niezyt przyjaznym środowisku to lepiej zastosować 2 rezystory. To pewniejsze i bardziej stabilne rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Czy pisze jak tomu się dalej sprawuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Napisał że dobrze i poradził aby przeczytać cały wątek na czeskiej stronie.Jak tam u Ciebie z czeskim ? Nie oglądałeś za młodu czeskiej telewizji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek_Hel Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 (edytowane) Informacja z ASO Centrala nakazała ponowne naładowanie aku i przetestowanie go. Wynik akumulator sprawny nie trzeba wymieniać. Brak słów. Witaj. Do którego ASO jeździsz? Centra zawsze miała dobre akumulatory. Zawsze jak fabryczny mi padł, to brałem Centrę, później ten z Cu, natomiast ostatni jaki włożyłem do Almery, to był Exide (produkt Centry) ... i nigdy nie miałem jaj o których tutaj głośno. Aktualnie też preferuję wyroby z Twoich okolic... Edytowane 18 Stycznia 2018 przez Romek_Hel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrXY Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 (edytowane) Witam, Przeglądając wątek oraz wątki pokrewne zastanawia mnie pewien fakt, a mianowicie poziom napięcia ładowania akumulatora przy obecnej temp. zewnętrznej, np. „Jazda w tą i z powrotem cały czas wskazanie 14.2-14.96V” co potwierdzacie również zdjęciami z NC. W wątkach wcześniejszych z okresu letniego, poziom napięcia ładowania jest wyraźnie niższy. Dlatego, korzystając z okazji, że za oknem za oknem mróz proponuję wykonać pewne doświadczenie: 1. Odpalić nierozgrzany samochód po dłuższym pobycie na podwórku i odczytać napięcie instalacji z NC 2. Otworzyć maskę silnika i dmuchawą, opalarką lub innym urządzeniem ogrzać moduł czujnika prądu akumulatora i temperatury (próba symulacji okresu letniego). Ciekaw jestem czy po ogrzaniu, napięcie instalacji nieznacznie zacznie spadać. Zgodnie z opisem „Czujnik mierzy temperaturę wokół akumulatora. Oporność elektryczna termistora zmniejsza się gdy temperatura wzrasta.” Spadek temp. z 20st do 0 st. powoduje wzrost rezystancji termistora o ok 2kom Edytowane 18 Stycznia 2018 przez PiotrXY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Napisał że dobrze i poradził aby przeczytać cały wątek na czeskiej stronie. Jak tam u Ciebie z czeskim ? Nie oglądałeś za młodu czeskiej telewizji Znam Krecika,Bajki z mchu i paproci...Rumcajsa...a z bardziej ambitnych ...Szwejka,ale on raczej niewiele by miał do powiedzenia o akumulatorach,prędzej coś o Jaśnie Panie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.