Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problemy z odpaleniem, nierówna praca 2.8 diesel


finerek123

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, niedawno miałem przygodę, mianowicie silnik mi się przegrzał, wystrzelił brok, a także doszło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Na wymianę uszczelki auto poszło do mechanika który ją wymienił i generalnie wszystko jest okej. Niby.

 

 

Gdy samochód postoi dłużej(np po nocy na dworze). to ma ogromny problem z odpaleniem. Mam wrażenie, że jest podawane za mało paliwa. Natomiast jak odpali to kultura silnika nie jest na najwyższym poziomie. Wypadanie zapłonów, bardzo niskie obroty(300-400rpm. Aż kontrolka akumulatora się pali). Budą szarpie niesamowicie. Dodatkowo strasznie kopci. Kolor dymu - szary/czarny/szaroczarny. Gdy auto złapie chociaż trochę temperatury, silnik zaczyna pracować normalnie, tak jak powinien.

 

Generalnie wymieniłem już świece żarowe, uszczelkę pod pokrywą zaworów(choć to raczej nie ma związku z problemem), filtr powietrza, olej z filtrem a także filtr paliwa. Problem jak był tak jest dalej.

 

Zwróciłem uwagę na jeden problem. Mianowicie brakuje wtyczki do przepływomierza, a także nie mogę jej nigdzie znaleźć. Dodam, że w silniku jest założona pompa mechaniczna z Y60

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja bym zaczął od sprawdzenia sterownika świec - powinien działać w 2 trybach: 1) podgrzewanie świec przed zapłonem i 2) grzanie świec do osiągnięcia temperatury silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego powiedz jaki masz silnik przy aucie bo w twoim profilu nie jest to zaznaczone a jest to bardzo ważne co do świec . Niby w Y61 katalogowy są tez dwa rodzaje świec żarowych a wychodzi inaczej . Ja mam akurat 11W świece i w tym może być problem ze założone masz inne (słabsze i przepala je ) musisz dobrze sprawdzić napięcie jakie masz na świecach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro piszę że ma pompę z y60 to znaczy nie mnie ni więcej tylko to że ma motor 2.8tdi, ale istotnie profil należałoby uzupełnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie . W starszych modelach były dwa rodzaje świec i na dwóch listwach . Nowszy silnik jest na jednej listwie. Wiec tak jak pisałem wcześniej sprawdź napięcie możesz mieć 11V świece , ja tak miałem ze poprzednik nawet nie sprawdził i założył dwie nowe ale 5,5V, No i oczywiście ze odrazu je spaliło . Wymieniłem na te 11 i pali aż miło . W intercars nie maja katologowo takich do y61 ale dobiorą ci identyczne z innego katalogu i tez pasi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć, niedawno miałem przygodę, mianowicie silnik mi się przegrzał, wystrzelił brok, a także doszło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Na wymianę uszczelki auto poszło do mechanika który ją wymienił i generalnie wszystko jest okej. Niby.

 

 

Gdy samochód postoi dłużej(np po nocy na dworze). to ma ogromny problem z odpaleniem. Mam wrażenie, że jest podawane za mało paliwa. Natomiast jak odpali to kultura silnika nie jest na najwyższym poziomie. Wypadanie zapłonów, bardzo niskie obroty(300-400rpm. Aż kontrolka akumulatora się pali). Budą szarpie niesamowicie. Dodatkowo strasznie kopci. Kolor dymu - szary/czarny/szaroczarny. Gdy auto złapie chociaż trochę temperatury, silnik zaczyna pracować normalnie, tak jak powinien.

 

Generalnie wymieniłem już świece żarowe, uszczelkę pod pokrywą zaworów(choć to raczej nie ma związku z problemem), filtr powietrza, olej z filtrem a także filtr paliwa. Problem jak był tak jest dalej.

 

Zwróciłem uwagę na jeden problem. Mianowicie brakuje wtyczki do przepływomierza, a także nie mogę jej nigdzie znaleźć. Dodam, że w silniku jest założona pompa mechaniczna z Y60

Sprawdz czy smok paliwa nie skorodowal i czy nie podaje powietrza do ukladu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...