Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Po wymianie świec brak iskry / padł obrotomierz


goo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z którym nie mogę sobie poradzić. Może ktoś z czymś podobnym się już spotkał ... proszę o pomoc.

 

Nissan X-trail T30, 2.0 benzyna+gaz, 103kW, 2001 rok.

W czasie jazdy poważny spadek mocy (na gazie i benz.) i nie wchodzi na obroty powyżej 3,5-4 tyś. ... od czasu do czasu się dławi (na ułamek sek. odzyskuje moc). Pomyślałem sobie, że należało by zacząć od wymiany świec (i tak miałem to zrobić), o dziwo sam się naprawił (odzyskał moc i wchodził na wyższe obr.) świece i tak zakupiłem ale z wymianą poczekałem do soboty. W sobotę podczas jazdy padł obrotomierz i problem z brakiem mocy powrócił, po wymianie świec już nie odpaliłem auta. Po wyciągnięciu wszystkich fajek razem ze świecami (doczepiłem masę) zakręciłem i żadna ze świec nie podawała iskry. Sprawdziłem połączenia i styki (wizualnie i środkiem chem. -kontakt), sprawdziłem bezpieczniki, czujnik położenia wałka najprawdopodobniej jest sprawny-sprawdzony omomierzem ale nie wiem jakie wartości powinien wskazywać ...rozkładam ręce i nie wiem co robić .... może jutro uda mi się podpiąć go pod komputer. 

Edytowane przez goo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po włączeniu zapłonu, na tablicy masz napięcie (kontrolki świecą się)?

Immo wyświetla się prawidłowo? Pompę słychać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Immobiliser (system antykradzieżowy NATS) - symbol kontrolki na tablicy: kontur samochodu z kluczykiem.

Jeśli NATS działa prawidłowo, to po włożeniu kluczyka do stacyjki (pozycje OFF, LOCK lub ACC) kontrolka miga 6x a następnie gaśnie. Jeśli natomiast po 6 x mignięciu, ta kontrolka nadal świeci - problem jest z immobiliserem (immo) - zwykle odcina pompę paliwa lub zapłon.


Spróbuj uruchomić drugim kluczykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy świeci się kontrolka silnika? jeśli nie to wszystko będzie ok - wina po stronie LPG. Obrotomierze nie padają w tym modelu, ktoś grzebał w instalacji?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dioda immo zachowuje się tak jak przed awarią, dioda check engine pali się odkąd pamiętam jest to spowodowane lpg ale to nie wina instalacji (nikt w niej nie grzebał) a obrotomierz ... no cóż w moim padł (ktoś musi być pierwszy) ..... przy ostatniej próbie odpalenia (tak mi się wydaję) nie słyszałem pompki paliwa ... sam już nie wiem co o tym myśleć  .... dlaczego nie ma iskry ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie po stronie zapłonu? - aparat / cewka /cewki ? czy coś co odpowiada za iskrę 

świecę włożyć w fajkę, dotknąć do masy i zakręcić silnikiem - sposób jak w maluchu ;) jeśli nie daje iskry to wtedy szukać przyczyny

Edytowane przez Bartezm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już wcześniej to napisałem, że w ten sposób zdiagnozowałem brak iskry .... cewki są 4 po jednej na każdej fajce ... trudno mi uwierzyć w to, że wszystkie 4 padły 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź inną świecę, nie mam opcji by wszystkie padły. Ja bym stawiał jednak na czujnik wałka rozrządu. Dlatego nie ma iskry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczyt błędów rozwiał by wątpliwości  może oprócz "świeci od dawna" jest tam jakiś nowy błąd o którym nie wiesz. 

 

Warto też sprawdzić bezpieczniki porządnie

 

Nie wiem jak benzyniak ale diesel z odpiętym czujnikiem wałka lub wału odpala ( i w trybie awaryjnym chodzi jeśli ma sygnał tylko z jednego z nich ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie bezpieczniki są sprawne ... pod kierownicą i przy filtrze powietrza .... może uda się go dzisiaj podpiąć pod komputer 


po podpięciu komputera wyskoczyły dwa błędy P0011 i P0335 .... chyba łańcuch się wyciągnął ... a może czujnik wału korbowego, dlatego padł obrotomierz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet gdyby okazało się, że łańcuch się wydłużył to raczej nie ma to wpływu na brak iskry (bylaby nie w tym niejscu ale by byla).

 

Nie wiem jak wyglada zasilanie cewek w nysce ale zakładam że kazda cewka jest zasilana z jednego przewodu a dopiero osobne mają przewody sterujące.

Skoro iskry brak na każdej to oznaczałoby według mnie problem z zasilaniem cewek.

Szukałbym w instalacji. Jak bezpieczniki cale to kabel zasilajacy lub przekaźnik (myślę ze występuje właśnie na przewodzie zasilającym, może nie podaje w ogóle napięcia).

 

Może być tez tak że czyjnik położenia wału padł i nie daje inf. do wyzwolenia iskry.

 

 

Obrotomierz moze nie działac bo moze zliczac z cyklów zapłonu i jak brak iskry to brak obrotów.

Wątpię aby odczytywał obroty z czujnika wału.

Edytowane przez strus251
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, dzisiaj zakupiłem i wymieniłem czujnik wału (4 godz. pracy ale się udało), zastanawia mnie tylko jedno, nowy czujnik ma przesunięty zatrzask o 180 stopni ... inaczej nie pasuje ... porównałem go omomierzem z czujnikiem na wałku rozrządu, po odczytaniu wartości wygląda na to, że to nie ten czujnik ... tzn. ten ale wtyczka i piny obrócone o 180*  Nadal pojawia się błąd P0335 (czujnik wału korbowego), po P0011 słuch zaginął . Czy czujnik działa prawidłowo ?? a problem leży np. w kablach, czy po podpięciu uległ uszkodzeniu?? Czy zamienić kabelki na wtyczce??

 

 

Porównałem też stary czujnik wału z czujnikiem nowym i z wałka rozrządu, czujnik na wale na pewno był uszkodzony. Nadal nie ma iskry. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już wcześniej napisałem .... padł jeden z czujników (na wale), co do łańcucha gdyby był wyciągnięty lub napinacz był by już wysłużony to i tak była by iskara ... mam rację ??

Zastanawia mnie ten czujnik który kupiłem, wtyczka przekręcona o 180* a piny nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto powiedział lub napisał, że za 270 .... nowy zamiennik z hurtowni 110 zł 


Chcę zakończyć temat, samochód odpalił, nie pojawiają się błędy i wszystko wskazuje na to,że będzie ok :)

 

Dla zainteresowanych:

- dojście do tego czujnika bez rozkręcania dolotu to "mission impossible" ale znalazłem sposób (chyba,że masz duże łapy to cię nie dotyczy) ... wystarczy zdjąć osłonę filtra powietrza ... przy przepustnicy zanurkować ręką, odkręcić blachę która trzyma dwa wężyki od chłodzenia ... odgiąć ją do góry i jeżeli masz zwinne ręce masz dostęp do czujnika (zaraz za blachą po lewej stronie... troczę w dół)

- czujnik który wymieniłem (na wale korbowym) bardzo ciężko wcisnąć (nowy oring stawia b.duży opór) ... polecam moją metodę, jeżeli czujnik wałka rozrządu jest sprawny zainstalujcie go na wale a nowy na wałku rozrządu 

 

Dzięki wszystkim za zainteresowanie ale prawdę mówiąc, nikt mi nie pomógł albo inaczej każdy pomógł w tym samym stopniu ... dlatego nikomu nie przyznaje plusa (albo wszyscy albo nikt)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...