Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Luźno o wersji FL


juras2017
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No a swiatla teraz doswietlaja zakrety -na papierze, a jak w praktyce, sprawdzales jak to dziala?

Jak z tym tempomatem w koncu jest, aktywny czy "tradycyjny" ?

Sorki ale Ty jestes teraz dobrym "testerem" do porownan na goraco. Za rok to juz nie bedziesz pamietal roznic bo sie przyzwyczaisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświetlanie wygląda całkiem efektownie ;)

 

 

Swoją drogą, szkoda że u nas poskąpili wyświetlacza w lusterku.

 

Jak wypada BOSE w porównaniu do poprzedniego systemu? Gdzie są dodatkowe 2 głośniki?

Edytowane przez Yukka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko na papierze :) w praktyce działa to bardzo dobrze. Przykładowo kręcisz w prawo, wtedy strumień światła z prawego reflektora podąża, w zależności od skrętu kierownicy również w prawo. To samo z lewym. Śmiejemy się z żoną, że autko nam na zakrętach "zezuje". Ostateczny jednak efekt to naprawdę mocne doświetlenie, nie to co chwilowe załączanie się przeciwmgielnych.

 

Jeśli chodzi o tempomat, to aktywny ma zostać dopiero wprowadzony z modelami na 2018 rok. Dojdzie też kilka innych udogodnień, co stworzy rodzaj układu autonomicznego dla aut Nissana - pod nazwą System ProPilot.

 

A co do testowania - po to prowadzę cykl "Dziennik pokładowy" :) odwiedzaj, a niedługo coś tam się pojawi o wersji FL.

 

 

Jak wypada BOSE w porównaniu do poprzedniego systemu?

 

Jeśli chodzi o system BOSE, to w porównaniu do poprzedniego jest o niebo lepszy. Mówię to jako laik, bo podejrzewam że audiofil znalazłby zapewne niejedną wadę, do której by się przyczepił ;) jednak zwykły Kowalski odczuje w swym uchu wyraźną różnicę na plus.

 

Gdzie są dodatkowe 2 głośniki?

 

Co do dodatkowych 2 głośników to szczerze powiedziawszy nie wiem gdzie też one przebywają. Napiszę Ci za parę dni jak będę mieć starego X'a pod ręką... Zauważalnym jednak jest subwoofer, którego wcześniej nie było. Został umieszczony w kole zapasowym (dosłownie wewnątrz felgi z oponą, która już zajmuję wnękę). Subcio daje sobie świetnie radę ;)

Edytowane przez Crith
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rozwiązanie z subwooferem było już w pierwszym QQ, ale tam wersja BOSE miała tylko 7 głośników. Skoro więc jeden z nich to subwoofer, to ten drugi to może będzie centralny na środku deski rozdzielczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie moje spostrzeżenia z informacji katalogowych czyli podobno wiarygodnych przynajmniej odnośnie wymiarów ...

 

Długość auta zwiększono o 5 cm
Zwis przedni mniejszy o 0,5cm, zwis tylny większy o 14,5 cm, większy bagażnik o 15 litrów.
Teraz zobaczcie katalogowe czary-mary Nissana :)

X-Trail przed FL:
Długość wg katalogu 4,64m
(zwis przedni+rozstaw osi+zwis tylny) 0,94+2,705+0,995=4,64m
Rożnica wychodzi 0cm - zgadza się wszystko

X-Trail po FL:
Długość wg katalogu 4,69m
(zwis przedni+rozstaw osi+zwis tylny) 0,935+2,705+1,140=4,78m
Rożnica wychodzi 9cm
 

Napisałem do Nissan Polska o sprostowanie, które wymiary są blednie wpisane w pdf'ach na ich stronie

Edytowane przez juras2017
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie błąd. Czyli mamy wersje X-Trail All Space :whistle:

Edytowane przez JackSet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak o 5 mm, mój błąd zaraz poprawie :)

Pomyska może być w każdą stronę (przód/tył) oprócz rozstawu osi bo tego z pewnością nie ruszali

Może walnęli się tak, że z przodu napisali za mało o 1 cm a z tyłu za dużo o 10 cm.

Edytowane przez juras2017
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś akurat byłem w ASO rano i miałem chwilke, aby przyjrzeć się x po FL.

Inaczej ukształtowane są zderzaki i stąd te różnice. Akurat wydłużenie z tego powodu nie jest najlepszą opcją w mojej ocenie.

Progi też są inne - jakieś takie dziwne przetłoczenia mają - sprzed FL chyba ładniejsze.

Natomiast bardzo fajna jest kierownica (grubsza i mniejsza), choć chwilę (podczas jazdy zastepczym QQ) zajęło mi jak przełącza się komputer i tempomat. Tu wydaje mi się, że poprzedni układ przycisków jest lepszy - bardziej intuicyjny.

Edytowane przez JackSet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica jest sympatyczna, ale po 2 miesiącach obecny układ sterowania jest dla mnie nadal problematyczny... poprzedni, tak jak mówisz, był lepszy. Niestety niektóre zmiany nie zawsze idą w lepszym kierunku ;)

 

Co do wymiarów to fakt, że przód został przeprojektowany i ma to wpływ na wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tylu chyba tez cos wydluzyli skoro zwiekszyl sie bagaznik a zderzaki przod/tyl tez mogly miec na wymiary calkowite auta.

Wydluzanie auta poprzez "wyciagnicie" zderzakow to marketingowy zabieg - popatrzcie jakie dlugie auto mamy teraz :)

Mnie podoably sie, pod wzgledem funkcjonalnosci poprzednie "joistiki" bo latwo mozna bylo zmieniac funkcje a tak to trzeba sie nauczyc zeby nie wciskac innych "klawiszy".

Mniejsza kierownica (jej srednica) jak dla mnie nie jest zadnym udogodnieniem bo coraz bardziej trzeba rece trzymac blisko siebie, prawie jak do paciorka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bagaznik jest większy (15 litrów wg VDA) wskutek innego ukształtowania nadkoli.

Jest kilka cm więcej pmiedzy nimi i brak plaskich powierzchni górnych w celu połozenia tam jednej z półek (tej wiekszej).

Taki słaby zabieg aby na papierze była większa pojemność bagażnika, bo przecież w innych markach te bagazniki są przepastne. :whistle:

Nissan akurat uczciwie mierzy i podaje, bez wnęki na koło zapasowe np. A nie tak jak VW - powyjmowane wszystkie rzeczy z przesuniętą kanapą do przodu.

Akurat to sprawdziłem vs nowy Tiguan z miarką; w katalogu podają cytuję "pojemność bagażnika: od 615 litrów" a wg mnie jest mniejszy od X.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdze dokladnie jak dotrze juz do mnie nowe auto. Teraz na samych wizytach w salonie to jakos nie dalo rady sprawdzic wszystkiego


Mam juz odpowiedz odnosnie wymiarow rzeczywistych X-Trail Fl :)

 

"długość pojazdu 4690 mm.
rozstaw osi: 2705mm
zwis przedni: 975 mm
zwis tylny: 1010 mm"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie mam porównania z wersją przed FL, ale mam porównanie do Grand Scenica 2...

 

Bagażnik w Scenicu większy (jeśli dobrze pamiętam ~700 litrów), ale wyjeżdżając w góry na ferie spokojnie się spakowaliśmy zabierając dodatkowo składane łóżeczko turystyczne (+ mały materacyk) dla córeczki. Kupując X'a wiedziałem, że będzie mniej miejsca w bagażniku, ale 560 litrów wychodzi, że jest wystarczające.

 

Co do głośników. Głośniki BOSE liczą sobie 8 sztuk, bo:

  • 2 + 2 przód
  • 1 + 1 tył
  • 2 sub (tak sub składa się z dwóch mniejszych głośników w jednej obudowie i liczą je osobno)

Kierownica jak dla mnie super. Nie miałem opcji zmiany nawyków do guzikologii, bo w Scenicu nie było w kierownicy ich w ogóle.

 

Doświetlanie zakrętów także działa jak należy. Widoczność podczas jazdy nocą poprawiła się znacznie w stosunku do auta, który takiego systemu nie ma w ogóle. (doświetlanie doskonale widać podjeżdżając blisko ściany i kręcąc kierownicą)

 

Brakuje mi troszkę skrętności jaka była w Scenicu. Scenic, pomimo swoich gabarytów, zawracał prawie w miejscu. Tak, gdzie mogłem wcześniej przodem zaparkować na raz, teraz muszę na dwa razy - mam w bloku ciasny garaż podziemny.

 

Nie mam za to pojęcia jak działa system podgrzewania lusterek. Czy jest on jakiś automatyczny czy jak?

Edytowane przez dgi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam za to pojęcia jak działa system podgrzewania lusterek. Czy jest on jakiś automatyczny czy jak?

lusterka grzeją razem z tylna szybą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm..., w sceniku jest chyba cos ok. 11 m sr.skretu i w X-Trail'u tez tyle jest.

Moze roznica w zwisach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm..., w sceniku jest chyba cos ok. 11 m sr.skretu i w X-Trail'u tez tyle jest.

Moze roznica w zwisach ...

 

Fakt, Grand Scenic 2 ma promień skrętu w okolicach 11m i X ponoć ma podobnie, a jednak nie ma szans wjechać przodem w miejsce parkingowe (próbowałem kilka razy) na raz tam, gdzie parkowałem Scenikiem bezpośrednio z najazdu właśnie na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w ramach testu i wyczucia auta poproś kogoś żeby Cię asekurowal przy wjezdzaniu. Czasem wydaje się że już blisko a jeszcze jest z pół metra - nie żartuję

Czasem sam się łapie na tym co kamera pokazuje a jeszcze trochę miejsca zostaje, zarówno z przodu jak i z tylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...