Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Pomóc w identyfikacji części


denestorn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, piszę na tym forum z nadzieją na pomóc. Mam przełamane druty od tego elementu na aparacie zapłonowym. Lecz nie mogę pojąć co to jest? Kondensator? Da się to kupić czy naprawić?

 

Dziękuję za odpowiedź!

Edytowane przez denestorn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, niby dodawałem wcześniej..

Zamieść zdjęcie (nawet z all..) i wskaż o jakie "druty" :)  Tobie chodzi.

ku29lQK5TLK6yRT3i4RJqw.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda mi to na kondensator układu rozdzielacza zapłonu starszej wersji K11 (aparat zapł. 99B03). Jeśli linka w przewodzie nie jest nadmiernie przełamana to zaizoluj je (każdy przewód oddzielnie). Szukaj u Nieznajka (wpisz w google), bo w sklepie są tylko do młodszych wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda mi to na kondensator układu rozdzielacza zapłonu starszej wersji K11 (aparat zapł. 99B03). Jeśli linka w przewodzie nie jest nadmiernie przełamana to zaizoluj je (każdy przewód oddzielnie). Szukaj u Nieznajka (wpisz w google), bo w sklepie są tylko do młodszych wersji.

dziękuję bardzo, przewody ułamane dojść mocno, czy mogę próbować ich lutować? Czy taka usterka może powodować nierówną prace silnika gaśnięcie silnika, bardzo niskie obroty na biegu jałowym i etc..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polutować można, ale linka w okolicach lutu usztywni się cyną (wcześniej odizolować trochę więcej). Panująca wilgoć na pewno ma wpływ na pracę układu zapłonowego. Aby mieć co do tego pewność, kupiłbym używany sprawny taki sam aparat zapłonowy (cena niewielka, a łatwiej go kupić niż poszczególne jego elementy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polutować można, ale linka w okolicach lutu usztywni się cyną (wcześniej odizolować trochę więcej). Panująca wilgoć na pewno ma wpływ na pracę układu zapłonowego. Aby mieć co do tego pewność, kupiłbym używany sprawny taki sam aparat zapłonowy (cena niewielka, a łatwiej go kupić niż poszczególne jego elementy).

Do mojego modelu pasuje tylko  99B03, czy 99b02 99b03 też by pasował? Dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalej to silikonem bezoctowym (neutralnym) lub innym nieagresywnym klejem i będzie ok. Przewody nie są urwane więc wszystko jest sprawne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, więc raczej zła praca silnika nie kryje się w tych przełamanych przewodach? trzymają się jeszcze na kilku przewodach z całej skrętki. Co polecicie w takim przypadku diagnozować?

 

Odpala się tylko jak dodam gazu, bieg jałowy bardzo niski, prawie nie słychać silnika ale nie gasi się, w trakcie jazdy na  pomiarkowane dodanie gazu nie reaguję, tylko się dusi więcej ale jak wcisnę na maxa to obroty wskakują lekko, lecz samochód się nie przyspiesza. Jeżdzi mega słabo, silnik pracuje ogólnie głośno. Na start wymiana świec, przewodów zapłonowych? Może odrazu aparat zapłonowy?

 

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie elementy elektroniczne i elektryczne mają wpływ na pracę silnika (tutaj zmniejszenie przekroju przewodu o ponad połowę powoduje duży spadek napięcia na nim). Do tego dochodzi nieuchronne starzenie się elementów dyskretnych (w tym szczególnie kondensatorów, ale i rezystorów, tranzystorów itp. ) - w efekcie zmieniają się parametry elektryczne całego podzespołu, który pracuje odmiennie od tego do jakich został zaprojektowany. Nagminnie stosowane zamienniki, parametrami czasami odbiegają od oryginalnych (co prawda nie zawsze, ale czas ich użytkowania będzie krótszy).

Tyle teorii - wracając do opisanych objawów, nie wiemy co było już sprawdzone. 

Na pewno po stronie elektrycznej: wymiana świec, przewodów WN, kopułki (ewent. aparatu zapł.) itp. byłaby nieodzowna. Dodatkowo sprawdzenie przepływomierza i czyszczenie przepustnicy. 

Przyczyną braku wchodzenia na obroty może być po stronie zaniżonego ciśnienia paliwa (kiedy filtr paliwa wymieniany?), ewent. sprawdzić ciśnienie na listwie (regulator ciśnienia na jej końcu sprawny - otrzymuje podciśnienie ?) Filtr odmy do wymiany, sprawdzić drożność przewodu.

Niestety, do sprawdzenia jest dużo rzeczy - pomocne byłoby sprawdzenie błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, postaram się z kolegą posprawdzać te wszystkie rzeczy jak się zrobi lekko cieplej i więcej światła, nie mam garażu. Nic nie sprawdzałem jeszcze, to mój pierwszy samochód. Spróbuję zrobić samo-diagnostykę, chociaż check engine się nie pali.

 

W samochodzie jest instalacja LPG, to znaczy że było wtrącanie do firmware komputera sterującego? I ustawienia już mogą się różnic od domyślnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz LPG - to pierwszą rzeczą jest doprowadzenie do poprawnej pracy silnika na benzynie. W tym celu, zakręć fizycznie wielozawór na butli (samo odłączenie centralki LPG poprzez np. wyjęcie bezpiecznika nic nie da) i pojeździj trochę na benzynie, w celu dokonania adaptacji i przywróceniu mapy wtrysków benzyny do normy.

Sterownik silnika (ECU) i centralka LPG to oddzielne byty pod względem oprogramowania firmware -  mapa wtrysków LPG tworzona jest na podstawie mapy wtrysków benzyny. Zła praca instalacji LPG może doprowadzić do rozjechania mapy wtrysków benzyny -stąd podstawą jest doprowadzenie do poprawnej pracy ECU przy zasilaniu tylko benzyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za rady, mam nadzieję że uda się postawić ją na koła   :D Odpiszę tu wynik po marcu. Bo na razie bez akumulatora stoi, czeka.. :nissan2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W międzyczasie polecam lekturę na forum (i nie tylko), dla lepszego zapoznania się z Micrą i jej usterkami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie elementy elektroniczne i elektryczne mają wpływ na pracę silnika (tutaj zmniejszenie przekroju przewodu o ponad połowę powoduje duży spadek napięcia na nim). Do tego dochodzi nieuchronne starzenie się elementów dyskretnych (w tym szczególnie kondensatorów, ale i rezystorów, tranzystorów itp. ) - w efekcie zmieniają się parametry elektryczne całego podzespołu, który pracuje odmiennie od tego do jakich został zaprojektowany. Nagminnie stosowane zamienniki, parametrami czasami odbiegają od oryginalnych (co prawda nie zawsze, ale czas ich użytkowania będzie krótszy).

Tyle teorii - wracając do opisanych objawów, nie wiemy co było już sprawdzone. 

Na pewno po stronie elektrycznej: wymiana świec, przewodów WN, kopułki (ewent. aparatu zapł.) itp. byłaby nieodzowna. Dodatkowo sprawdzenie przepływomierza i czyszczenie przepustnicy. 

Przyczyną braku wchodzenia na obroty może być po stronie zaniżonego ciśnienia paliwa (kiedy filtr paliwa wymieniany?), ewent. sprawdzić ciśnienie na listwie (regulator ciśnienia na jej końcu sprawny - otrzymuje podciśnienie ?) Filtr odmy do wymiany, sprawdzić drożność przewodu.

Niestety, do sprawdzenia jest dużo rzeczy - pomocne byłoby sprawdzenie błędów.

Starzenie rezystorów, tranzystorów? Bez przesady, bądźmy racjonalni. Z całą resztą porad jak najbardziej się zgadzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzisiaj dla testu odpaliłem autko, na ulicy było sucho pod maską też nie było wilgoci. Odpaliłem i silnik już nie gasił się, lecz padał na bardzo niskie obroty i były mocne wibracje silnika, lecz po 5-ciu minutach jazdy wszystko się zrobiło OK, silnik odpala z pół obrotu, bieg jałowy równy, cichy nie gasi się silnik. Ale sama jazda jest masakryczna, dodanie gazu tylko spowalnia samochód, na wysokich obrotach samochód prawie nie rozpędza się. Jechać da się tylko wciskając pedał na 5-10%, wtedy jedzie normalnie, ale mega wolno. Dzięki jeszcze raz za odpowiedzi, bo już się orientuję o co chodzi i co można sprawdzać, umówiłem się z mechanikiem w poznaniu, który się specjalizuję na autach japońskich i będę mógł już mu wytłumaczyć co jest nie tak. Czasami mam takie wrażenie że sprzęgło się przekręca jak dodaję gazu ale silnik nie łapie mocy, no i samo sprzęgło łapie jak już prawie odpuszczę pedał. Rozumiem elektronika i silnik na nic tu nie wpływa, problem mechaniczny w samym sprzęgle? P.S Jeszcze próbowałem odłączyć sondę lambdę - różnicy w pracy silnika nie zauważyłem, czy to normalne zachowanie? Nie było nawet check engine.

 

Pytanie, gdzie znajduję się prawa konsola w naszej mikrze, czyli jak się dobrać do ECU? chcę samo-diagnostykę zrobić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...