Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Lukasz_Mielnik

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, 

Próbowałem wyszukiwarką ale jakiś problem z wyszukiwaniem ma więc zarzucam temat:

QQ J10 (2007r. 2.0 dci) 

Miga mi lampka airbagu (krótkie regularne mignięcia). Robię procedurę testową: off/on po zgaśnięciu lampki x 3 po odliczeniu 3 sec i potem tryb testowy: lampka miga 2sec i 3sec przerwy (podobno oznacza informację o zapisanym historycznym błędzie) i tak w "kółko". jeszcze raz off/on - żeby "zresetować" i po ponownym włączeniu jest wszystko OK (lampka gaśnie po 7sec) .... ale do czasu bo po przejechaniu krótkiego odcinka znowu się zaczyna to migotanie....

Byłem już w kilku warsztatach ale nikt nie potrafi mi tego naprawić .... twierdzą, że jest jakiś problem ale trwa to bardzo krótko i nie jest zapisane jako konkretny błąd, a system poduszek nie jest w stanie go językiem "migowym" potem przekazać = nie wiadomo gdzie szukać. 

Dodam jeszcze, że wszystko zaczęło się (a może to tylko wyjątkowy zbieg okoliczności) po tym jak odświeżałem aerozolem klimatyzację - instrukcja zaleca przesunięcie fotela kierowcy max do przodu i ustawienie oparcia w pion (puszka ze sprayem stoi na podłodze za fotelem kierowcy). Mechanicy sprawdzili połączenia pod fotelem - niby wszystko OK 

Może ktoś miał podobny przypadek bo tracę nadzieję powoli ... wqurza mnie migająca lampka = niezprawny airbag, a perspektywa wymiany kolejnych części (które nie kosztują po 50zł) i sprawdzanie czy to "to czy nie to" nie jest specjalnie kusząca.

Może ktoś może polecić warsztat w Warszawie, który to jest w stanie ogarnąć? Najlepiej dzielnica Włochy i okolice.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Lukasz_Mielnik napisał:

Panowie, 

Próbowałem wyszukiwarką ale jakiś problem z wyszukiwaniem ma więc zarzucam temat:

QQ J10 (2007r. 2.0 dci) 

Miga mi lampka airbagu (krótkie regularne mignięcia). Robię procedurę testową: off/on po zgaśnięciu lampki x 3 po odliczeniu 3 sec i potem tryb testowy: lampka miga 2sec i 3sec przerwy (podobno oznacza informację o zapisanym historycznym błędzie) i tak w "kółko". jeszcze raz off/on - żeby "zresetować" i po ponownym włączeniu jest wszystko OK (lampka gaśnie po 7sec) .... ale do czasu bo po przejechaniu krótkiego odcinka znowu się zaczyna to migotanie....

Byłem już w kilku warsztatach ale nikt nie potrafi mi tego naprawić .... twierdzą, że jest jakiś problem ale trwa to bardzo krótko i nie jest zapisane jako konkretny błąd, a system poduszek nie jest w stanie go językiem "migowym" potem przekazać = nie wiadomo gdzie szukać. 

Dodam jeszcze, że wszystko zaczęło się (a może to tylko wyjątkowy zbieg okoliczności) po tym jak odświeżałem aerozolem klimatyzację - instrukcja zaleca przesunięcie fotela kierowcy max do przodu i ustawienie oparcia w pion (puszka ze sprayem stoi na podłodze za fotelem kierowcy). Mechanicy sprawdzili połączenia pod fotelem - niby wszystko OK 

Może ktoś miał podobny przypadek bo tracę nadzieję powoli ... wqurza mnie migająca lampka = niezprawny airbag, a perspektywa wymiany kolejnych części (które nie kosztują po 50zł) i sprawdzanie czy to "to czy nie to" nie jest specjalnie kusząca.

Może ktoś może polecić warsztat w Warszawie, który to jest w stanie ogarnąć? Najlepiej dzielnica Włochy i okolice.

 

Nie chce mi się sprawdzac czy robiłeś podobnie :)

Taki był kiedys opis, podany przez kogoś, kasowania błędu

 

Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek


przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,
1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek)
2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala
3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie )
4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz
5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i
8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i
9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR BAG jak nowy po 7 sekundach gaśni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, znam ten opis i korzystałem z niego ... Wszystko działa ale na "krótką metę" (po przejechaniu kilku kilometrów miganie wraca)... i nie "miga" nic w trybie testu poza tym co napisałem. 

ps: już się dogrzebałem do archiwalnych wpisów ... na forum 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Lukasz_Mielnik napisał:

Tak, znam ten opis i korzystałem z niego ... Wszystko działa ale na "krótką metę" (po przejechaniu kilku kilometrów miganie wraca)... i nie "miga" nic w trybie testu poza tym co napisałem. 

ps: już się dogrzebałem do archiwalnych wpisów ... na forum 

Zobacz jeszcze tu. Może to być taśma zwijaka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miga Airbag to najczęstszą przyczyna jest taśma w kierownicy.

Zmień mechanika,skoro nie potrafi zdiagnozować przyczyny .

P.S.Czy  taśma jest przerwana można sprawdzić samemu.

Wystarczy przeprowadzić w/w procedurę zgaszenia kontrolki Airbag.Jak zgasnie odpalic silnik i przekrecic kierownica do końca w lewo i prawo kilka razy .Jak kontrolka zapali sie ponownie ,to wtedy jest 100% pewność uszkodzenia tasmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...