Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Błąd P0340 P0335


buldog
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji tego , że jest to mój pierwszy post chciałem przywitać serdecznie Wszystkich Forumowiczów. Proszę o wyrozumiałość jeżeli piszę nie w tym dziale co trzeba.

 Nabyłem Primerę 1,8 16V  z 2000r (przebieg 170tyś - oryginał , auto w jednych rękach od nowości)  od kolegi. Kolega w czasie użytkowania kilka miesięcy przed sprzedażą miał "książkowe" usterki wskazujące na rozciągnięcie  łańcucha.  Auto w trasie zgasło - błąd p0340 - wymiana czujnika -2 mieś spokoju. Znowu błąd czujnika tym razem P0335. Wymiana czujnika pomogła na tydzień. Auto do mechanika - diagnoza łańcuch - wymiana na oryginalny koszt coś koło 1000zł +robota.(w/g mechanika stary łańcuch był dłuższy tylko 3mm od nowego)  Pomogło na 2-3 mieś. i znowu problemy i wymiana czujników , która pomogła na chwilę. Kolega miał już dość , mechanik rozłożył ręce (z resztą nie jeden). Wziąłem za bezcen auto , bo szkoda go było oddać na złom (niezjeżdżone , dobrze wyposażone z działającą klimą) ale kumpel miał go już dość , bał się z domu wyjechać , bo coraz częściej wracał na holu. 

Obecnie auto odpali po nocy jak jest chłodniej na 2-3 min , gaśnie i nie odpala. Czujników mam już kilka (otrzymałem od kumpla oryginalne ,  używki i nowe delphi)  wymiany , podmiany , zamiany nic już nie dają.  Zimny odpali i po chwili zgaśnie. Za pomocą zworki odczytałem dziś błędy i są jak w tytule.

Zwracam się do Was o pomoc , bo już nie wiemy gdzie szukać dalej. Czy kombinować z zaworem sterowania fazami rozrządu? Czy może padł sterownik (komputer silnika)?   - bo gdzieś czytałem o takim przypadku w Mikra. Czy możliwe , że nowy łańcuch znów się rozciągnął po 3-4 tyś km???

Ze wszystkiego co wyczytałem , to takie objawy ustępowały po wymianie łańcucha , tutaj niestety ustąpiły tylko chwilowo , więc już sam nie wiem.

Ryzykować jeszcze i kupić dwa nowe oryginalne czujniki? - było gdzieś , że po wymianie łańcucha nie odpalał i dopiero wymiana dwóch czujników na ori pomogła.

Pozdrawiam i czekam na sugestie i porady

 

Edytowane przez buldog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie jak  mechanicy  sprawdzali - Czujniki były wymieniane i zamieniane miejscami . Ogólnie to w ciągu kilku miesięcy  przez to auto przeszło już kilka czujników i używek i nowych (zamienniki i oryginały).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw bym zweryfikował czy mechanik rzeczywiście wymienił łańcuch na oryginał, bo może skasował jak za oryginał a wstawił jakiś chiński zamiennik. Jeśli łańcuch i jego ustawienie będą ok, to w pierwszej kolejności do sprawdzenia wiązka od obu czujników a później dopiero ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały komplet kumpel kupił osobiście i dostarczył do mechanika -człowieka , który kupę lat pracował w serwisie Nissana. Wiązki niby były sprawdzane i to nie tylko przez jednego mecha.

Edytowane przez buldog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wymienione czujniki (wału i wałków) na oryginalne nowe. Problem pozostał. Przewody wszystkie przejrzane , sprawdzone. Pochodzi kilka minut po odpaleniu na zimno i gaśnie. Powtarza błąd P0340.  Jaki jest sposób na sprawdzenie łańcucha (rozciągnięcia)  bez jego demontażu? Gdzieś czytałem o tym , że na napinaczu coś się da sprawdzić , ale nie rozumiem . Może ktoś wytłumaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mech twierdzi , że padnięty sterownik silnika.  Czy mogę kupić i wymienić sam sterownik , czy trzeba wymienić komplet : ze sterownikiem , kompletne immo z kluczykiem , centralką i czujnikiem w kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Kupiłem z możliwością zwrotu cały komplet sterownik + reszta  immo       MEC20-010 D1 0517     W samochodzie był   ster o nr. MEC20-010 D1 0615 . Po zamianie kompletu auto wcale nie zapala(rozrusznik kręci)  - czy przy podmianie sterownika wszystkie cyfry muszą być takie same? Czy po prostu kupiony sterownik jest uszkodzony?   Możecie mi wyjaśnić jak to jest z tymi sterownikami w Primerze? Bo już sam nie wiem , czy to że nie zapala to wina różnicy w 4ostatnich cyfrach , czy po prostu sterownik jest uwalony.

Edytowane przez buldog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszystko można zdiagnozować, tylko trzeba mieć czym. Przy diagnozowaniu współczesnych samochodów, standardem jest odczyt błędów zapisanych w pamięci sterownika silnika za pomocą specjalistycznego testera diagnostycznego (dla Nissana - Consult II). Wiele jednak bardziej skomplikowanych usterek (tak jak tutaj), wymaga użycia bardziej profesjonalnych urządzeń diagnostycznych np. rejestratora parametrów rzeczywistych czy urządzeń wspomagających, np. oscyloskopu. W opisanym przypadku dla silnika QG18, podstawą zdiagnozowania jest sprawdzenie na oscyloskopie dwukanałowym synchronizacji sygnałów otrzymywanych z czujnika wału korbowego i czujnika rozrządu oraz to, czy te sygnały docierają do sterownika. Brak synchronizacji pracy obu czujników, sterownik silnika zapisuje w pamięci jako błąd o określonym kodzie. Niestety, tutaj sama wymiana czujników "w ciemno", nie przyniesie oczekiwanych rezultatów - trzeba zdać się na bardziej profesjonalne urządzenia oraz osoby potrafiące odpowiednio zinterpretować otrzymane wyniki. Samo podpięcie pod Consulta nie kosztuje dużo (ok. 200 zł), a zaoszczędzi nie tylko pieniądze (na wymianę części) ale i czas.  No, ale mechanik ...

Cytat

... który kupę lat pracował w serwisie Nissana

powinien wiedzieć tego typu sprawy i bez problemu dojść  przyczyn usterki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem rozwiązany . Auto wstawiłem do warsztatu specjalizującego się tylko w  japończykach

Tak w skrócie : sygnały z czujników docierały do sterownika , synchronizacja była ok. Po prostu w którymś momencie sygnał z czujnika wału ginął gdzieś w odmętach sterownika .   Najpierw ster poszedł na wygrzewanie , żeby skasować zimne luty. Po tym zabiegu wcale nie odpalił. Ster poszedł  do jakiegoś magika od elektroniki. Co było robione nie wiem. Podobno  wymieniono jakąś kość  i wgrano (czy jak to tam nazwać) program. Po tym zabiegu miód malina. 

Wszelkie wcześniejsze wymiany łańcucha i czujników były zbyteczne.

Dziękuję za pomoc.

.

Edytowane przez buldog
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...