buldog Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2018 (edytowane) Z racji tego , że jest to mój pierwszy post chciałem przywitać serdecznie Wszystkich Forumowiczów. Proszę o wyrozumiałość jeżeli piszę nie w tym dziale co trzeba. Nabyłem Primerę 1,8 16V z 2000r (przebieg 170tyś - oryginał , auto w jednych rękach od nowości) od kolegi. Kolega w czasie użytkowania kilka miesięcy przed sprzedażą miał "książkowe" usterki wskazujące na rozciągnięcie łańcucha. Auto w trasie zgasło - błąd p0340 - wymiana czujnika -2 mieś spokoju. Znowu błąd czujnika tym razem P0335. Wymiana czujnika pomogła na tydzień. Auto do mechanika - diagnoza łańcuch - wymiana na oryginalny koszt coś koło 1000zł +robota.(w/g mechanika stary łańcuch był dłuższy tylko 3mm od nowego) Pomogło na 2-3 mieś. i znowu problemy i wymiana czujników , która pomogła na chwilę. Kolega miał już dość , mechanik rozłożył ręce (z resztą nie jeden). Wziąłem za bezcen auto , bo szkoda go było oddać na złom (niezjeżdżone , dobrze wyposażone z działającą klimą) ale kumpel miał go już dość , bał się z domu wyjechać , bo coraz częściej wracał na holu. Obecnie auto odpali po nocy jak jest chłodniej na 2-3 min , gaśnie i nie odpala. Czujników mam już kilka (otrzymałem od kumpla oryginalne , używki i nowe delphi) wymiany , podmiany , zamiany nic już nie dają. Zimny odpali i po chwili zgaśnie. Za pomocą zworki odczytałem dziś błędy i są jak w tytule. Zwracam się do Was o pomoc , bo już nie wiemy gdzie szukać dalej. Czy kombinować z zaworem sterowania fazami rozrządu? Czy może padł sterownik (komputer silnika)? - bo gdzieś czytałem o takim przypadku w Mikra. Czy możliwe , że nowy łańcuch znów się rozciągnął po 3-4 tyś km??? Ze wszystkiego co wyczytałem , to takie objawy ustępowały po wymianie łańcucha , tutaj niestety ustąpiły tylko chwilowo , więc już sam nie wiem. Ryzykować jeszcze i kupić dwa nowe oryginalne czujniki? - było gdzieś , że po wymianie łańcucha nie odpalał i dopiero wymiana dwóch czujników na ori pomogła. Pozdrawiam i czekam na sugestie i porady Edytowane 21 Sierpnia 2018 przez buldog Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Sprawdzana była synchronizacja obu czujników na oscyloskopie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buldog Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Nie wiem dokładnie jak mechanicy sprawdzali - Czujniki były wymieniane i zamieniane miejscami . Ogólnie to w ciągu kilku miesięcy przez to auto przeszło już kilka czujników i używek i nowych (zamienniki i oryginały). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Najpierw bym zweryfikował czy mechanik rzeczywiście wymienił łańcuch na oryginał, bo może skasował jak za oryginał a wstawił jakiś chiński zamiennik. Jeśli łańcuch i jego ustawienie będą ok, to w pierwszej kolejności do sprawdzenia wiązka od obu czujników a później dopiero ECU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buldog Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2018 (edytowane) Cały komplet kumpel kupił osobiście i dostarczył do mechanika -człowieka , który kupę lat pracował w serwisie Nissana. Wiązki niby były sprawdzane i to nie tylko przez jednego mecha. Edytowane 22 Sierpnia 2018 przez buldog Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buldog Opublikowano 11 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 Wymienione czujniki (wału i wałków) na oryginalne nowe. Problem pozostał. Przewody wszystkie przejrzane , sprawdzone. Pochodzi kilka minut po odpaleniu na zimno i gaśnie. Powtarza błąd P0340. Jaki jest sposób na sprawdzenie łańcucha (rozciągnięcia) bez jego demontażu? Gdzieś czytałem o tym , że na napinaczu coś się da sprawdzić , ale nie rozumiem . Może ktoś wytłumaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buldog Opublikowano 3 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2018 Mech twierdzi , że padnięty sterownik silnika. Czy mogę kupić i wymienić sam sterownik , czy trzeba wymienić komplet : ze sterownikiem , kompletne immo z kluczykiem , centralką i czujnikiem w kierownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buldog Opublikowano 8 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 (edytowane) Kupiłem z możliwością zwrotu cały komplet sterownik + reszta immo MEC20-010 D1 0517 W samochodzie był ster o nr. MEC20-010 D1 0615 . Po zamianie kompletu auto wcale nie zapala(rozrusznik kręci) - czy przy podmianie sterownika wszystkie cyfry muszą być takie same? Czy po prostu kupiony sterownik jest uszkodzony? Możecie mi wyjaśnić jak to jest z tymi sterownikami w Primerze? Bo już sam nie wiem , czy to że nie zapala to wina różnicy w 4ostatnich cyfrach , czy po prostu sterownik jest uwalony. Edytowane 8 Października 2018 przez buldog Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cawallo Opublikowano 19 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2018 Mam podobny problem i tez mechanicy rozkladaja ręce! Co to jest ze nic sie nie da zdjagnozowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 20 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2018 Wszystko można zdiagnozować, tylko trzeba mieć czym. Przy diagnozowaniu współczesnych samochodów, standardem jest odczyt błędów zapisanych w pamięci sterownika silnika za pomocą specjalistycznego testera diagnostycznego (dla Nissana - Consult II). Wiele jednak bardziej skomplikowanych usterek (tak jak tutaj), wymaga użycia bardziej profesjonalnych urządzeń diagnostycznych np. rejestratora parametrów rzeczywistych czy urządzeń wspomagających, np. oscyloskopu. W opisanym przypadku dla silnika QG18, podstawą zdiagnozowania jest sprawdzenie na oscyloskopie dwukanałowym synchronizacji sygnałów otrzymywanych z czujnika wału korbowego i czujnika rozrządu oraz to, czy te sygnały docierają do sterownika. Brak synchronizacji pracy obu czujników, sterownik silnika zapisuje w pamięci jako błąd o określonym kodzie. Niestety, tutaj sama wymiana czujników "w ciemno", nie przyniesie oczekiwanych rezultatów - trzeba zdać się na bardziej profesjonalne urządzenia oraz osoby potrafiące odpowiednio zinterpretować otrzymane wyniki. Samo podpięcie pod Consulta nie kosztuje dużo (ok. 200 zł), a zaoszczędzi nie tylko pieniądze (na wymianę części) ale i czas. No, ale mechanik ... Cytat ... który kupę lat pracował w serwisie Nissana powinien wiedzieć tego typu sprawy i bez problemu dojść przyczyn usterki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 A mi to wygląda na problem z NATS. Podczas odpalania nie świeci się czasem czerwona dioda NATS na podszybiu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buldog Opublikowano 8 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 (edytowane) Problem rozwiązany . Auto wstawiłem do warsztatu specjalizującego się tylko w japończykach Tak w skrócie : sygnały z czujników docierały do sterownika , synchronizacja była ok. Po prostu w którymś momencie sygnał z czujnika wału ginął gdzieś w odmętach sterownika . Najpierw ster poszedł na wygrzewanie , żeby skasować zimne luty. Po tym zabiegu wcale nie odpalił. Ster poszedł do jakiegoś magika od elektroniki. Co było robione nie wiem. Podobno wymieniono jakąś kość i wgrano (czy jak to tam nazwać) program. Po tym zabiegu miód malina. Wszelkie wcześniejsze wymiany łańcucha i czujników były zbyteczne. Dziękuję za pomoc. . Edytowane 8 Grudnia 2018 przez buldog 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.