Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Prawdopodobnie problem z EGR-em


Morette

Rekomendowane odpowiedzi

Dwa tygodnie temu mój QQ 1.6 GDI-T nagle podczas jazdy stracił moc. Silnik chodził ale wykręcał się  tylko do 2 tys. i to z ledwością. Po chwili zapalił się Check Engine ( pomarańczowa ikonka silnika) i rozpoczęła  się litania wywalania  na tablicy liczników różnych komunikatów o wyłączaniu  wszystkich systemów po kolei.   Zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik i poczekałem chwilę. Odpaliłem ponownie i samochód chodzi bez problemów. Przegazowałem, silnik wkręca się bez problemu. Chodzi jak z przed momentu wystąpienia usterki. Poczekałem i po chwili ruszyłem dalej. Przyjechałem ok 2 km i ponownie taka sama akcja (jak w opisie wyżej, brak mocy  itd...). W związku  z tym że awaria przytrafiła  się  niedaleko domu, udało mi się dotrzeć do celu na kilka postoi i wyłączeń silnika. W związku  z tym że mam dostęp do komputerów diagnostycznych różnych producentów podłączyłem QQ do testera Texa oraz Bosch. Błąd jaki pojawił się na obu urządzeniach to :

Układ recyrkulacji spalin  - sygnał poza zakresem/wydajność P0404

Kilkukrotne skasowanie błędu usunęło problem - ale nie na długo. Udało mi się pojeździć bez problemu przez około 3 tygodnie, nawet w trasie trochę dając mu w kość, ale wczoraj ponownie wracając z pracy znowu pojawiły się problemy opisywane na początku. 

Konsultowałem się ze swoim mechanikiem i kilkoma specjalistami i diagnostami od różnych testerów (mam dostęp w branży) i każdy sugeruje czyszczenie lub wymianę EGR.

Czy ktoś może miał takie objawy?? 

Dodam tylko że auto po gwarancji. 

 

 205081471_Bd-P0404.thumb.jpg.94db27e3cb2009b5df777c73031f87c9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak by ktoś był zainteresowany to w załączonych zdjęciach procedura sprawdzenia EGR

 

 

Krok 1.JPG

Krok 2.JPG

Krok 3.JPG

Krok 4.JPG

Krok 5.JPG

Krok 6.JPG

Kroki - objaśnienie przewodów.JPG

Lokalizacja.JPG

Rysunek EGR.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych - nr oryginalny zaworu EGR: 

14710BV80B

cena detaliczna netto: 1551,24 zł

Zdjęcia rzeczywiste zaworu EGR są zdjęciami z Allegro - wrzucone poglądowo. 

 

Czekam aż mój mechanik wymontuje zawór i zobaczy w jakim jest stanie i czy jest możliwość jego wyczyszczenia. 

Generalnie zawór jest dość skomplikowany w wymontowaniu w związku z jego umieszczeniem. Trzeba trochę rozmontować innych podzespołów. 

EGR_1.jpg

EGR_2.jpg

EGR_3.jpg

EGR_4.jpg

EGR_5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo pierwszy taki przypadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój problem tkwi w sitku egr musisz zdemontować egr przeczyścić sitko lub wymienić na nowe i wszystko wróci do normy. Nagar na sitku powoduje brak przepływu zaworu EGR co powoduje utratę mocy i zapalanie sie kontrolki MIL. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A czy "falujące" obroty silnika na biegu jałowym mogą mieć przyczynę problemów z EGR'em ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że może mieć wpływ na obroty.

Teraz to benzyna już niczym w osprzęcie sie nie różni od diesel,usterki będą sie powtarzać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

@Morette możesz podać rozwiązanie problemu? Bo mam podobne dolegliwości i nie wiadomo co jest grane. Oczywiście auto podpięte pod komputer, zrobiona adaptacja EGR i wszystko przebiegło pomyślnie, jednak po przejechaniu kilku metrów problem powrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...