Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

jaki nowy akumulator?


krzysztof_g
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów z  forum,  dość krętą drogą dochodzę do ostatecznego punktu to znaczy muszę kupić nowy akumulator.  Samochód jest z 2012, a więc wymiana następuje po 7 latach. Ja osobiście mam ten samochód od  trzech lat i być może mógłbym używać ten akumulator jeszcze  dłużej, ale, przyznaję bez bicia,  nie zainteresowałem się nim wcześniej w odpowiedni sposób. Akumulator w poprzednim samochodzie był bezobsługowy i sądziłem,że ten w Qashqai-u  jest także bezobsługowy, a wcale tak nie jest. Nie chcę się się teraz rozpisywać nadmiernie na ten temat bo mam problem z kupieniem nowego akumulatora.  W sklepie motoryzacyjnym oferują mi 3 zamienniki  oryginalnego akumulatora  ale wszystkie mają jeden rozmiar, to jest szerokość o 1 centymetr większy od  plastikowego talerzyka na który stoi akumulator w samochodzie. I teraz moje pytanie do wszystkich którzy mieliby dzisiaj dobry humor i chcieli się podzielić swoimi doświadczeniami z wymiany akumulatora w Nissan Qashqai 2012 diesel 1,6. Czy kupić ten ciut wiekszy akumulator i przyciąć boczne ścianki talerzyka czy w ogóle zrezygnować z talerzyka czy też jest dostępny  w handlu jakiś akumulator o odpowiednich rozmiarach.( ten mój oryginalny to jest jakiś chińczyk/ japończyk/koreańczyk). Z góry dziękuję za odpowiedź. Krzysztof.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz kilka przykładów do 1.6dci

Bosch S4    S40 08    74 Ah    680 A    278x175x190 mm    
Bosch S5    S50 08    77 Ah    780 A    278x175x190 mm    
Centra Plus    CB740    74 Ah    680 A    278x175x190 mm    
Centra Futura    CA770    77 Ah    760 A    278x175x190 mm    
Jenox Classic    074616    74 Ah    680 A    276x175x190 mm    
Varta Blue Dynamic    E11    74 Ah    680 A    278x175x190 mm    
Varta Silver Dynamic    E44    77 Ah    780 A    278x175x190 mm    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrz czy ma z dobrej strony plus, trzyma rozmiar (centymetr to nie problem) i najwazniejsze - tyle samo Ah co stary. Co do producentow to po kilku latach i tak do wymiany. Moj przezyl  4 lata a jako kolejny kupilem Centre (1.6 DCI 2011rok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jakie wymiary ma twój akumulator tej podkładki pod akumulator nie podcinaj to jest ochrona przed wyciekami 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

12 godzin temu, Piter napisał:

i najwazniejsze - tyle samo Ah co stary

Nie tylko pojemność jest ważna, ale również prąd rozruchowy.

Ja ze swojej strony polecam akumulatory firmy Topla.

 

Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po której ten plus jest?

Po otwarciu maski jest po lewej a w poradnikach doboru akumulatora piszą, że po prawej.

Akumulator jest odwrotnie postawiony tzn. przodem do kabiny?

Posiadam system start-stop

Edytowane przez siebyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, siebyl napisał:

Akumulator jest odwrotnie postawiony tzn. przodem do kabiny?

Dokładnie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze patrz z siedzenia kierowcy na kierunki prawy lewy

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 4.03.2019 o 13:42, manix napisał:

Zawsze patrz z siedzenia kierowcy na kierunki prawy lewy

Błąd. Zawsze patrz na akumulator mając bieguny bliżej siebie.

U żony w qq padł właśnie aku. Oryginalny azjatycki, 75Ah do systemu start stop. Z pomiarów wynika, że podstawa to ok 255x270, wysokość 200 mm. No i jest problem, bo nie mogę znaleźć tak krótkiego aku. A dłuższy raczej się nie zmieści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze określając część w aucie określa się ją z pozycji kierowcy i tak prawa lampa, amortyzatir czy prawe koło itp.jest po prawej stronie gdy siedzimy za kierownicą.

Co do akumulatorów masz rację.

To co Ty napisałeś jest jedynie slusze w określaniu polaryzacji, bo akumulatory montowane są w różny sposób i faktycznie np.aku położony poprzecznie do szerokości auta, plus może mieć...z przodu lub z tylu, więc tylko po sposobie z patrzeniem od strony biegunów określimy bieguny prawidłowo.

 

Pisałem w kontekście tego postu

 

 

"Po której ten plus jest?

Po otwarciu maski jest po lewej a w poradnikach doboru akumulatora piszą, że po prawej.

Akumulator jest odwrotnie postawiony tzn. przodem do kabiny?

Posiadam system start-stop"

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, cezzar1 napisał:

Błąd. Zawsze patrz na akumulator mając bieguny bliżej siebie.

U żony w qq padł właśnie aku. Oryginalny azjatycki, 75Ah do systemu start stop. Z pomiarów wynika, że podstawa to ok 255x270, wysokość 200 mm. No i jest problem, bo nie mogę znaleźć tak krótkiego aku. A dłuższy raczej się nie zmieści.

http://jakiakumulator.pl/nissan-qashqai-i-2006-2013-akumulatory/

Np bosch S5AGM S5A 08

Varta Silver Dynamic AGM E39

 

Edytowane przez agit11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, agit11 napisał:

Np bosch S5AGM S5A 08

Varta Silver Dynamic AGM E39 

Problem w tym, że tak długi akumulator się tam nie zmieści (bez zniszczenia podstawki). QQ ma skrzynkę D26 czyli podstawa 257x172, wysokość ok 220 z biegunami. Te, które podałeś, mają skrzynkę E39, czyli długość 278 mm.

Edytowane przez cezzar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj .  Wymieniałem  w listopadzie  z system start-stop  zakupiłem w  hurtowni , gość mi założył i tylko radio trzeba ponownie zakodować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś więcej, marka, typ, parametry?  W Twoim mieście jest dostępna dedykowana Yuasa YBX7030. U mnie niestety nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chciałem kupić Yuasa ,  czekałem miesiąc ale w końcu w hurtowni powiedzieli że nie dadzą rady sprowadzić. Namierzyłem kilka akumulatorów Yuasa w innych miastach , ale to albo nie wysyłają albo jakieś stare  roczniki. Zdecydowałem się na Banner Runnig Bull EFB  57015  70Ah 680A   wymiary takie jak Yuasa pasuje idealnie , mam go już pół roku i wszystko jest ok.

 

Edytowane przez kylok77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj trafiłem do Gdańska do hurtowni akumulatorów, gdzie dostałem jedyny pasujący firmy Rocket. Na Yuasę trzeba było czekać 2-3 dni i była 250 zł droższa. Zdecydowałem się więc na rakietę, bo przede wszystkim był na miejscu. Auto w końcu jeździ. Diagnostyka starego oryginalnego aku wykazała zwarcie w celi. Totalny złom. Wytrzymał prawie 6 lat i niecałe 120 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dziś wymieniłem akumulator w moim QQ 1,6dci s&s.Orginał wytrzymał prawie 6lat.Kupiłem VARTE BLUE N72 EFB która jest dedykowana do azjatyckich aut?. Ma 260mm dł. Czekałem na niego 3dni,bo to rzadkosć w hurtowniach?. Kosztował 530zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...