Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Maxima - swap skrzyni + zmiana wydechu


Zaqarum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pytania odnośnie dwóch modyfikacji mojej Maximy A34 2008r. Mianowicie:

1. Chciałbym zmienić skrzynię. Aktualnie mam automat CVT, który jest bardzo przyjemny w codziennej jeździe, a przy tym silniku naprawdę nie przeszkadza jego "bezpłciowość" czyli brak charakterystycznej zmiany biegów. Jednak powyżej 160 km/h daje się odczuć spadek przełożenia mocy na koła - bo nie da się ukryć, że tarcie łańcucha spada przy oporze stawianym przez powietrze na karoserię auta. Strona www.car.info podaje nawet różnicę w 0-100 między CVT 6,6s a klasyczną 6,2s - co jest sporą różnicą. Wyciągnięcie skrzyni i próba sprzedaży jako osobna część raczej odpada, bo nikt nie kupi, ale ostatnio znajomy zaproponował, żeby wystawić skrzynię na sprzedaż zamontowaną w aucie, tak aby kupujący mógł sprawdzić jej faktyczny stan i w razie kupna umówić wizytę w warsztacie. I teraz pytania do Was:

   - czy uważanie, że sprzedaż skrzyni zamontowanej w aucie do sprawdzenia ma szansę powodzenia? 

   - czy w ogóle możliwy jest swap skrzyni z CVT na klasyczny automat bez jakiś naprawdę karkołomnych działań?

   - jaki jest orientacyjny koszt demontażu CVT i zamontowania klasyka? - chodzi o samą operację, a nie ceny skrzyń. Tak by przyjechać do warsztatu z klientem w celu demontażu skrzyni i od razu z zakupionym klasykiem w celu montażu.

   - czy orientuje się ktoś z Was jakie są ceny obu skrzyń? Bo udało mi się znaleźć tylko nową CVT: https://allegro.pl/oferta/skrzynia-automatyczna-nissan-maxima-cvt-jf010e-7366427302 , a jeżeli chodzi o klasyka to ciężko na allegro czegokolwiek się doszukać bo widnieją tylko używki bez oznaczenia czy to CVT czy klasyk: https://allegro.pl/oferta/skrzynia-biegow-55-51sn-nissan-maxima-6-vi-3-5-v6-7748375677

*Wspomnę jeszcze tylko, że swap na MANUAL nie wchodzi w grę. Uwielbiam wygodę automatu, a że jest to również moje auto na co dzień ważniejsze od maksymalnie wyśrubowanych wyników jest jednak odrobina wygody :)

2. Zmiana wydechu. W wątku: NISSAN MAXIMA @Coobcio oraz @troix wspomnieli o wydechu. Jeżeli chodzi o zmianę na nierdzewkę, wstępnie pytałem w warszatcie to koszt około 2.000zł. Czy ktoś orientuje się z jakimi kosztami należy się liczyć zmieniając kolektory?

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi, pomoc, nawet krytykę. Jestem laikiem i każda wypowiedź może pomóc. Pozdrawiam!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Widzę że nie odpuszczasz i dalej kombinujesz. na zdrowy rozum biorąc temat zmiany cvt na klasyka nie jest prosty.Cvt padają jak muchy, gdyby wymiana  była taka łatwa wszyscy by tak robili. Na 100%wymiana kompa i co za tym idzie wiązki elektrycznej. Skrzynie byś sprzedał bez problemu (ok 4 tyś),klasyczną sprawną kupisz już za 500pln.Co do wydechu, kolektory znajdziesz na ebay ceny od 200usd do 500+wysyłka.z tego co się orientuję kolektor od strony ściany grodziowej bez wyciągnięcia silnika nie do ściągnięcia, chyba że masz specjalnie dorobione klucze. Ps.maxima z cvt ma 7.1s do 100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, troix napisał:

Cześć. Widzę że nie odpuszczasz i dalej kombinujesz.

Pewnie! Uwielbiam moją Maximę i chcę by ciągle dawała mi radochę :)

2 godziny temu, troix napisał:

Cvt padają jak muchy

Szczerze mówiąc też się tego bałem, ale moja chodzi idealnie i po zmianie oleju to już marzenie:) Od roku nawet najmniejszych oznak by coś było nie tak:)

2 godziny temu, troix napisał:

Skrzynie byś sprzedał bez problemu (ok 4 tyś),klasyczną sprawną kupisz już za 500pln.

500? Nie 5000? :D

2 godziny temu, troix napisał:

maxima z cvt ma 7.1s do 100km.

Maxima A34 2004-2006 owszem, ale poliftowa 2007-2008 już ciągnie lepiej:

Nissan Maxima 3.5 V6 Automatic, 269hp, 2007 4-speed - 6.2s

Nissan Maxima 3.5 V6 XTRONIC-CVT, 269hp, 2007 - 6.6s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Chyba się mylisz. Cvt jest szybsza od skrzyni klasycznej na starcie ale na prędkość przegrywa. 

Zaluguj się nissan maxima klub polska, tam ktoś niedawno sprzedawał skrzynie z a34 2005rok za 500zl.Moze jeszcze jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, troix said:

Cvt padają jak muchy, gdyby wymiana  była taka łatwa wszyscy by tak robili. 

Wiesz dlaczego nie robią ? Bo jedyna wydajaca sie sensowna alternatywa czyli 5AT z 6gen. Maxim pada jak komary, generalnie to problematyczna skrzynia, padają korpusy zaworów a sama naprawa 5AT jest droga . Trwalsza jest 4AT ale SWAP z CVT do starej  4AT to powrót do przeszłości .. w dodatku 4at są już zużyte i tez padają .

Generalnie taki SWAP z nowocześniej CVT to rzeźbienie w g... I g bedziesz mial finalnie . Już SWAP z 4at na 5at jest problematyczny a co dopiero z CVT na 4/5AT

Zaquri najlepsza opcja to poszukanie info o swapie na kuloodporną  RE5R05A (Z350, infiniti,) dodatkowo pewnie byś kupił ją kompletna z wiązkami, komputerem, a są ludzie w PL co by Ci ja pewnie " dostroili" do vq35. RE5R05A jedyny problem to nie wiem czy ona występowała w FWD, bo RWD i AWD tak. Musisz może popytać się Cobcia czy to mozliwe taki swap, wiem że możliwe jest przeprogramowanie RE5R05A na jeszcze szybszą. Dodatkowe lekkie mody vq35 + remap i masz pocisk nie duzo gorszy niż 350Z. Ale trochę skarbonkę trzeba rozbić...

Zaquri jak Ci chodzi CVT to nie kombinuj, dbaj, zmień olej, ona jest lepsza niż te stare automaty, spróbuj podpiąć cvtz50 app, zobacz ile silnik ma godzin, ile fluid skrzyni pracowal w wysokich temperaturach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...