Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

5 kontrolek zapaliło się jednocześnie...


serenity

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Równo po 3 miesiącach od zakupu QQ'2013, na tablicy rozdzielczej zapaliło się 5 kontrolek (zdjęcie1): ABS, silnik, start/stop system fault, dwie kontrolki kontroli trakcji oraz trójkącik z wykrzyknikiem. Dziś mechanik podpiął komputer i jeden problem od razu znalazł i rozwiązał - naprawił przerwany przewód do czujnika ABS w prawym kole (zlutował przewód i zaizolował taśmą). Kontrolki ABS i kontroli trakcji zgasły. Natomiast pozostał problem z silnikiem oraz start/stop. Komputer pokazał dwa błędy P0078 i P0037 (zdjęcie2), a mechanik powiedział, że do wymiany jest sonda lambda i że to może wpływać też na system start/stop. Tyle, że start/stop od zakupu auta pracował źle. W czasie oczekiwania na zielone światło na skrzyżowaniu, silnik wyłączał się 1 raz na 20 przypadków. Ale błędu nie pokazywało. Obejrzałem kilka filmików na Youtube na temat tych błędów, jednakże nie są po polsku i moja wiedza na ten temat jest zerowa. Czytałem o słabych akumulatorach, przewodach masy lecz to dla mnie nieznane sprawy.

Jeśli ktoś miał podobne objawy i rozwiązał problemy proszę o podzielenie się doświadczeniem. Bardzo mnie zdziwiło, że te kilka problemów pojawiło się jednocześnie. O czym to może świadczyć ?

 

nissan kontrolki 09-04-2019.jpg

błędy 10-04-2019.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej to jeden problem , a kilka błędów są wynikiem współdziałania elementów na siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na słaby akumulator.

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich. Dziękuję za pomoc.

Po blisko 10 dniach od wystąpienia problemu, jestem po drugiej wizycie u mechanika. Problem został całkowicie zlikwidowany. Może się komuś moje doświadczenie przyda, postanowiłem trochę to opisać.

Po naprawieniu przewodu od ABS-u, nadal świeciły się kontrolki od silnika/start/stop i wykrzyknika w trójkącie. Zastanawiałem się co z tym zrobić i kilka dni temu zauważyłem na podjeździe u siebie, przed bramą kawałek przewodu elektrycznego wraz z kostką. Potem zajrzałem pod auto i zobaczyłem wystające urwane (przegryzione?) przewody. Szlag mnie trafił...ale nie o tym. Postanowiłem to naprawić ale i jakoś zabezpieczyć na przyszłość. Bo podejrzenie padło na jakieś zwierze, które przegryzło przewody. Może pies, może kuna. Jadąc do mechanika kupiłem jakiś peszle, zgrzewki do zabezpieczenia przewodów przed gryzoniami. Dziś mechanik/elektryk zajrzał od spodu i znalazł jeszcze jedno miejsce, u góry silnika też przegryzione. Zwierze chcąc się przedostać na górę silnika, gdzie spało widocznie w zimne noce, przegryzło przewody tkwiące mu na drodze. Czyli razem w 3 miejscach był problem z przerwanymi przewodami. Dzięki Bogu, że nikomu nic się nie stało w czasie jazdy. Po zlutowaniu wszystkiego i zabezpieczeniu kontrolka start/stop znikła. Jedynie świecił się "check engine" ale po podłączeniu komputera też znikł.

Dużo zachodu, obaw, szukania rozwiązania. Ale w końcu jest ok. Pan z komisu gdzie kupiłem auto polecił mi kupić środek w spray'u do odstraszania gryzoni, co uczyniłem od razu i popsiukałem przewody i maty wygłuszające.

Pozostaje pytanie, czy mój Nissan QQ ma jakiś brak pod kątem zabezpieczenia dostępu do silnika od spodu ? Mechanik mówił, że może brakować jakiejś osłony. Natomiast sprzedawca samochodu z komisu stwierdził, że benzyniaki tej osłony nie mają...Załączam fotki z urwanymi przewodami, włosami zwierzęcia i "brakującej" osłony. Może ktoś jest w stanie powiedzieć, czy w jego benzyniaku, 2013 rok, 1.6 jest tak a osłonka czy nie pod silnikiem ?

Pozdrawiam,

Paweł

DSC_0052.JPG

DSC_0059.JPG

DSC_0060.JPG

DSC_0062.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

W moim QQ J11 z 2017 zapalily sie nagle pomarańczowe kontrolki ABS, kontrola trakcji, system start stop, systemu bezpieczeństwa (asystent pasa ruchu, awaryjnego hamowania), brak odczytu z czujnika ciśnienia w kole oraz wiariował komputer podpowiadający o zmianie biegów. Po podłączeniu kompa u mechanika stwierdził uszkodzony czujnik ABS. Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy (wszystko działa). Jak to możliwe że przez jeden czujnik wszystko prawie pada ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojego 2.0 kupiłem osłonę , ale ona bardziej chroni przed wodą niż gryzoniami . Tylko chemia pozostaje . Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...