Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

T30 2.0 benzyna gaśnie podczas jazdy


lukaszgibas85
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moim trailem. Podczas jazdy gaśnie, odpala dopiero po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki i normalnie znowu jedzie. Z regóły dzieje się to raz na dzień. Miał ktoś może taki problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, ulisses napisał:

Czujnik położenia wału sprawdzałeś? Są jakieś błędy w obd?

Błąd wałka rozrządu p0340 

 

16 godzin temu, karibox1 napisał:

czujnik polożenia wału

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...QR20DE? Auto ma moc? Może wina leżeć po stronie silnika, wypadanie zapłonu? np wypalone albo skrzywione zawory...jeżeli błąd masz to próbuj na chwilę obecną w kierunku błędu bo zamiana czujników to chyba najtańsze rozwiązanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak zaczynał objawiać się wyciągnięty łańcuch rozrządu.

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd robiony pół roku temu

12 godzin temu, komodore napisał:

U mnie tak zaczynał objawiać się wyciągnięty łańcuch rozrządu.

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka
 

Jakie miałeś dokładnie objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnięty łańcuch na zimnym po odpaleniu zagrzechocze dość głośno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jerzeli traci przy tym moc to sprawdził bym ciśnienie na zaworach bo umnie tak bylo i zaworyr wydechowe poszły do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam, dołączyłem dziś do forum i przeczytałem watek lukaszgibas85

Mam podobny problem z moim Xtrailem 2,5 benzyna plus LPG automat 2005. Odpala bez problemu, po jakimś czasie najczęściej na zakręcie, podjeździe wyłącza się zapłon. Zatrzymuje sie wówczas i odpalam bez problemu i po rozgrzaniu silnika problem znika.Takie objawy na początku miałem kilka razy na tydzień. Obecnie 1-2 razy dziennie.

Byłem na komputerze - żadnych błędów. Aby wykluczyć problem natury LPG zrobiłem również komputer przegląd u gazownika - wszystko ok. Pojeździłem też jakiś czas na samej benzynie i wciąż to samo 

Czujnik położenia wału raczej odpada bo wymieniłem miesiąc temu na oryginalny (nie mogłem odpalić i wyskoczył na kompie błąd tego czujnika).

Macie jakieś pomysły co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie jedyne co mi przychodzi do głowy to przewód masowy.Częsta przyczyna "dziwnych" błędów których nie ma na komputerze. Przykręć jakiś przewód pod dowolną śrubę silnika/skrzyni i do karoserii z drugiej strony. Sprawdź czy pomoże. Ew sprawdź "organoleptycznie" ;) przewód masowy - czy nie jest pęknięty , urwany itp.

Ew przewód sondy lambda - sprawdź czy nie jest przetarty i nie robi gdzieś zwarcia od spodu.

Edytowane przez Gryzon
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie,

wreszcie wyskoczył check engine i lampka się paliła przez kilka godzin potem zgasła. Ucieszyłem się że będzie można zdiagnozować błąd na komputerze. Przy kontroli wyszło: "wypadanie zapłonu cylindra pierwszego", czyli ze niby cewka. Mój mechanik powiedział, że nawet jak jedna cewka jest niesprawna to nie powinno to mieć wpływu na wyłączanie zapłonu podczas jazdy. Przełożyliśmy cewkę na cylinder nr 2 żeby sprawdzić czy  przy jeździe wyskoczy błąd "wypadanie zapłonu cylindra drugiego". Niestety samochód sie rozłącza jak do tej pory i komputer nie pokazuje żadnych błędów.

Dzisiaj jadąc do pracy (7 km) zapłon wyłączył się 4 RAZY! Jazda tym autem oprócz uciążliwości staje się już niebezpieczna.

Czy ewentualna wymiana cewki może pomóc?

proszę o wasze opinie

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.07.2019 o 18:04, gkowal napisał:

Problem wypadania zapłonu ma oddzielny wątek na forum.

 

gkowal, dzięki za podpowiedź. Czytam i szukam daklej

W dniu 10.07.2019 o 19:46, Gryzon napisał:

Na razie jedyne co mi przychodzi do głowy to przewód masowy.Częsta przyczyna "dziwnych" błędów których nie ma na komputerze. Przykręć jakiś przewód pod dowolną śrubę silnika/skrzyni i do karoserii z drugiej strony. Sprawdź czy pomoże. Ew sprawdź "organoleptycznie" ;) przewód masowy - czy nie jest pęknięty , urwany itp.

Ew przewód sondy lambda - sprawdź czy nie jest przetarty i nie robi gdzieś zwarcia od spodu.

witam, przewód sondy lambda sprawdzony-  ok.

Zrobiłem jak radziłeś z przewodem silnik - karoseria. Jest pewna poprawa tzn rzadziej gaśnie ale problem jest dalej ale dziękuję za podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przeczytaniu wątku z 2012

opisującego podobny problem pojechałem sprawdzić sprężanie na cylindrach

sprężanie:

1 - 11

2 - 11

3 -11

4- 11 

czyli nie ma problemu, na szczęście, z zaworami. Nie bardzo wiem co dalej robić. w dalszym ciągu nie wyświetla się  żaden błąd a zapłon się rozłącza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to głupie, znajomy kiedyś miał podobny problem...okazało się o ile dobrze pamiętam, że auto miało drugi alarm...on powodował takie dziwne szopki...może w tym kierunku zwróć uwagę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik krokowy zapobiega spadkom obrotów poniżej minimalnych, co może skutkować wahaniami obrotów i gaśnięciem silnika na biegu jałowym. Objawy uszkodzonego silnika krokowego są dość powszechne. Zazwyczaj na biegu jałowym silnik pracuje nierówno, falują obroty i spadają w okolice 500 obr./min co przekłada się na dławienie jednostki, która może gasnąć. Czasami również podczas redukcji biegów obroty silnika spadają bardzo nisko i może dojść do jego gaśnięcia.

A co wy na to czy to może być przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...