fonir Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Witajcie. W tamtym roku ruszałem ten problem ale wymieniłem chłodnicę klimy i miało być ok. A tu... A więc w czasie jazdy do 24 stopni na zewnątrz działa normalnie . Powyżej wyłącza się klima . Wtedy trzeba wyłączyć przycisk i po 10-ciu min. znowu działa kilkanaście minut. Wymienili czujnik klimatyzacji - to samo! Wykryli nieszczelność chłodnicy - właśnie wymieniłem. Wczoraj cały dzień stał w warsztacie . Sprawdzali szczelność i nabili - chłodzi super. Właśnie przyjechałem z roboty - Po 15-tu min. jazdy się wyłączyła. Po wyłączeniu guzika i poczekaniu z 10 min. znowu zadziałała - Co to może być ?? Pomocy bo już majątek zostawiłem przez to w warsztacie . Gdzie dzwonie - nikt nic nie wie . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted June 4, 2019 Author Share Posted June 4, 2019 Naprawdę nikt nic na temat ? Mam jeszcze nowy ten rezystor czy jak to się nazywa . Ale czy do klimatyzacji on coś ma ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Rezystor jest od pracy wentylatora nawiewu, nie od klimy. Klima ustawiona w trybie "auto" ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted June 4, 2019 Author Share Posted June 4, 2019 (edited) Nie bo auto wyje rano jak szatan . Ale przed wymianą chłodnicy w tamtym sezonie próbowałem na auto i też klima się wyłączała . Naprawdę 2 - gi sezon walczę ... l brak pomysłu . Edited June 4, 2019 by fonir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Może trzeba przeczyścić czujnik temperatury w kabinie. Nic innego do głowy mi nie przychodzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted June 4, 2019 Author Share Posted June 4, 2019 Ale gdzie jest ten czujnik - To ten na desce pod samą szybę ? Bo jeśli tak to go nawet odłączałem ,czyściłem ,zasłaniałem i nic ,żadnej reakcji. Taka mała okrągła zaślepka . Czy może to nie ten ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted June 4, 2019 Author Share Posted June 4, 2019 Czy o tym czujniku piszesz ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted June 4, 2019 Author Share Posted June 4, 2019 Dzięki . Jutro znajdę ten pod kierownicą . Najgorsze ,że nikt nie wie . A w Nissanie same podłączenie komputera to 250zł. 19 minut temu, Thunder napisał: A może wiesz od czego jest ten czujnik nasłonecznienia z Allegro i.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gkowal Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Przestudiuj dokumentację serwisową o nazwie Automatic Air Conditioner, z poniższego linku https://carmanuals2.com/nissan/x-trail-2006-automatic-air-conditioner-section-atc-52408 Znajdziesz tam informację jak sprawdzić te 3 czujniki. Każdy z nich wpływa na działanie klimatyzacji. W dokumentacji są odpowiednie tabele jakie wartości napięć lub rezystancji (nie pamiętam) powinny być zwracane przez te czujniki w zależności od temperatury otoczenia. Czujnik na podszybiu mierzy chyba ilość światła, która to przekłada się na tempo ogrzewania kabiny przez promieniowanie słoneczne. Czasami zbiera się w nim kurz który zaburza jego działanie. Warto więc go otworzyć i odkurzyć. Czujnik w okolicach kolana mierzy realną temperaturę w pojeździe. Czujnik w chłodnicy nawiewu mierzy temperaturę chłodnicy i między innymi służy do diagnozy czy ta chłodnica działa, tzn. podaje parametry jej temperatury przy określonych ustawieniach pokręteł klimatyzacji. Do chłodnicy nawiewu jest utrudniony dostęp, ale przy pomocy tego czujnika można zweryfikować czy działa ona poprawnie. Wszystkie trzy czujniki maja podane swoje charakterystyki własnie w dokumentacji. Może któryś z nich szwankuje w obecnym zakresie temperatur i to rzutuje na działanie całego układu. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted June 4, 2019 Author Share Posted June 4, 2019 Wielkie dzięki ☺ Jutro popatrzę na te czujniki,. Ze sprawdzaniem (elektryka) to raczej się nie znam ale przynajmniej przeczycze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stuff1000 Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 (edited) Wiatraki działają na chłodnicy ?? Może też być kompresor uszkodzony, gdy na zewnątrz jest gorąco cisnienie w srodku jest za wysokie i go rozłącza... Edited June 5, 2019 by stuff1000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted June 5, 2019 Author Share Posted June 5, 2019 Wiatraki działają .Wciskam przycisk - chodzą . Kompresor ? Do 24 stopni działa poprawnie . Powyżej 25-ciu zaczyna wyłączać . Po około 10-ciu minutach wciskam przycisk i działa te kilkanaście minut . I tak w koło . Raczej kompresor to nie jest . Ale to tylko moje gdybanie . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted June 5, 2019 Author Share Posted June 5, 2019 Zanim dojechałem do lekarza 5 razy klimatyzacja się wyłączyła w trybie auto jak i ręcznym. Po ponownym włączeniu przycisku i odczekaniu znowu działa - Jak wrócę zdemontuje ten czujnik - Tak po prostu ten plastik do siebie ciągnąć ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted June 5, 2019 Author Share Posted June 5, 2019 (edited) Byłem znowu w warsztacie . Sprawdzili - nie przeładowuje i szczelna . Czujnik temp.zewnętrznej jak by był zepsuty to temperatura na zegarach by wariowała. Twierdzi ,że to wina komputera (?) który steruje klimą. Jak to się nazywa żeby używkę szukać ? Climatronic ? A może te pokrętła rozłanczają klimę ? Edited June 5, 2019 by fonir Poprawa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudson Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 wyłącza się tak ,że kontrolka gaśnie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted June 5, 2019 Author Share Posted June 5, 2019 Nie .Po prostu kontrolka się świeci , obciążenie silnika jest ,robi się duszno , ciepłe powietrze wali ,więc wyłączam przycisk i klikam go po około 10/15-tu min. i znowu klima działa z 15-cie minut . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strus251 Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 Wlączają Ci się wentylatory chłodnicy gdy odpalasz klimę i załącza się kompresor? Wygląda to tak jak by czujnik ciśnienia w układzie czynnika odłączał kompresor ze względu na zbyt duże ciśnienie w układzie. Taki efekt jest gdy chłodnica klimy nie ma odpowiedniego chłodzenia (nie działają wentylatory). Po kliku minutach od wyłączenia ciśnienie spada, ty załączasz, czujnik sprawdza że jest ok i załącza kompresor, i tak w kółko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted June 6, 2019 Author Share Posted June 6, 2019 (edited) Wiatraki działają - Prossestat- 2 sztuki sprawdzane na zmianę . Ciśnienie i szczelność sprawdzane - ok. Nie jest też przeładowana - wczoraj sprawdzane. Ta teoria co przytaczasz w tamtym roku była przez warsztat wykluczona . Wczoraj na fajrant zdemontowałem i wyczyściłem ten czujnik . Co ciekawe wcześniej jak włączałem klimę przełącznik wskakiwał automatycznie na obieg wewnętrzny i nic nie mogłem zrobić . Teraz po wyczyszczeniu tego czujnika mogę go z włączoną klimą przełączać. Nie chcę zapeszać ale wczoraj na powrocie do domu i dziś do pracy klima się nie wyłączyła . Ale to tylko krótka trasa 5 km.Mimo wszystko wcześniej się wykrzaczała . Mam nadzieję | 2 lata walki i kupę pieniędzy ,o nerwach rodziny nie wspomnę . Edited June 6, 2019 by fonir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 Podobne objawy miałem w A6C6 tdi V6 .Zacinały sie elektro zawory sterujace . To ze klima nie chłodziła to poł biedy ,bo w tym Audi zamiast chłodzić dawało jeszcze mocno gorące powietrze. Komputer nic nie pokazywał dopiero w necie poszukałem informacji nt temat i usterke usunełem. Zawory wystarczyło rozebrac oczyścić i było ok. Moze w X-trailu jest to samo?? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted June 6, 2019 Author Share Posted June 6, 2019 No właśnie ! Próbuję znaleźć info o mechanizmach sterujących tą klimą ale nikt chyba nie wie . Czy jest jakiś komputer ,moduł czy inne sterujące klimatyzacją bo nie wiadomo czego szukać a używek tanich jest sporo . Dziękuję za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 Jak w necie nic nie ma to jeszcze popytaj w warsztatach ,ktore specjalizuja w serwisowaniu klimatyzacji. Jak sprezarka,sprzeglo jest ok., klima szczelna ,nabity odpowiedni czynnik i jego ilość to może być jakaś pierdoła -właśnie zawieszajace sie zawory -czego komp.nie pokaże.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted June 6, 2019 Author Share Posted June 6, 2019 Tak też mówi fachowiec od klimy. On ręce rozkłada ,bo podłączając maszynę do klimatyzacji pokazuje mi konkretnie co i jak - czyli on zrobił jak należy . Mówił właśnie wczoraj że to jakaś pierdoła może być . Do Nissana nie pojadę , bo podłączenie pod komputer to -250zł. a gdzie reszta potem ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 W ASO nie pracuja fachowcy a wymieniacze. Taki sposob naprawy ,ktory polega na wymianie wszystkiego po kolei az sie trafi na ten element co szwankuje a za kosmiczne koszta placi klient to nie potrzeba zadnej wiedzy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted June 6, 2019 Author Share Posted June 6, 2019 Tak to racja . Przećwiczyli mnie kiedyś w Oplu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.