Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Sign in to follow this  
Nowik86

Z33 czyli Nissan 350Z

Recommended Posts

Nowik86

Cześć!

Jestem na forum już trochę czasu, ale dopiero teraz przedstawiam Wam mój dupowóz.

Sprzedałem swoje dłubnięte EP3: http://civicklub.pl/forum/showthread.php?206035-CTR-EP3-K20A2-by-Nowik86 po którym jeździłem swoim pomarańczowym Fiatem 126p, a także jakimiś pożyczonymi samochodami i w dalszym ciągu poszukiwałem wozu, na który zachorowałem parę lat temu. Oglądałem ich parę, a znaleźć takie auto sprawne, niezakatowane, w serii i do tego wyglądające to rzecz ciężka, jak nie bardzo ciężka. Zetka poniżej stała na olx.pl kilka godzin, 10 km od mojego miejsca zamieszkania - grzechem było nie jechać i nie obejrzeć. Wystawił je Pan rocznik 1962, który auta używał auta jako daily, do tego miał auto w kredycie i ostatnie 3 raty spłacił po tym, jak zadeklarowałem że biorę Zetkę. OC+AC od nowości, auto w oryginale oprócz przedniej szyby - wymieniona w maju 2018 bo dostała kamieniem. Salon PL, bezwypadkowa. To tak krótko o jego historii, dalej będę pisał ją ja :) 


MODEL: 2006 poliftowy, 2-drzwiowe coupe + wersja Premium Pack
SILNIK: V6 3,5l VQ35DE RevUp
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD WYDECHOWY: seria
ELEKTRONIKA: seria
UKŁAD NAPĘDOWY: 6-cio biegowa seria, a w serii szpera
ZAWIESZENIE: seria
UKŁAD HAMULCOWY: seria - a w serii Brembo
BODY-KIT: serio
ŚRODEK: seria
CAR-AUDIO: seria - system BOSE
INNE:
ZDJĘCIA:
MOC: seria - 300KM / 353Nm
Status: Jeździ. I niech jeździ.


Zdjęcia jeszcze z ogłoszenia:

IbhUEkA.jpg

Mr9A96q.jpg

L7f6BNs.jpg

l0zmAy2.jpg


Plany...no to chyba najbardziej kontrowersyjny punkt w tym temacie. Na pewno nie będę już grzebał tak jak grzebałem w EP3, ale...to nie znaczy, że nie będę nic robił :) Chciałbym, aby auto zostało jak najbliżej serii. Założyłem LPG - dla niektórych to nie do przyjęcia. Wpadła nowa felga + dystanse, obecnie mam jeszcze 2 komplety kół - lato + zima na OEM felgach od Zety.

 

Nissan jest niski, sztywny, szeroki, ostry, czasami bywa nieprzewidywalny i dziki - zwłaszcza na mokrym\śliskim - ale na suchym zakręcie też potrafi zaskoczyć i trzeba umieć opanować prawą nogę aby nie przegiąć. Samochód ma mi sprawiać dużą radość z jazdy, mam wsiadać i wysiadać z niego z uśmiechem na twarzy i ten sam uśmiech ma się pojawiać wtedy, jak słyszę brzmienie tej V6-stki...I tak właśnie jest! Marzenia trzeba spełniać i ja to właśnie zrobiłem :)

 

Trochę już zrobiłem przy Zetce, w miarę możliwości czasowych będę kontynuował ten temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
noico

wygląda na ładny egzemplarz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy

Fajna :) dodaj zdjęcia jak wygląda teraz :) Gdzie dałeś butle? Pokazał byś zdjęcie ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nowik86

Dziękuję :)

 

Butla w kole, minusem jest to że jest nieco wyższa i wykładzina w bagażniku nie leży idealnie, ale to drobnostka, idzie się przyzwyczaić.

 

Kolejne foty. W styczniu 2019 oddałem samochód do ziomka który ogarnął:
- porządne mycie,
- glinkowanie,
- polerka lakieru,
- polerka lamp,
- położenie wosku,
- położenie powłoki zabezpieczającej na światła przód i tył,
- zabezpieczenie wszystkich elementów plastikowych i gumowych,

Z efektu jestem MEGA zadowolony, kopara mi opadła jak odbierałem Zetkę i zobaczyłem ją w pełnym słońcu. Zdjęcia poniżej tego nie oddają...ale robota wykonana profesjonalnie i z dbałością o szczegóły. Kosmetyki których używał to Gyeon.

iQgrXz2.jpg

isuqfHs.jpg

mJJOqoM.jpg

P0fnzY4.jpg

ktdFxZp.jpg

Kropelki:

uLtlNhp.jpg

 

 

Potem przyszła wiosna...

Kupiłem zestaw poliuretanów do dyfra w zetce. Przy ostrym ruszaniu gdzie gubiłem trakcję, oraz przy szybkich zmianach biegów na wysokich obrotach słychać pukanie z tyłu. Po wymianie hałasy ustały i wszystko pracuje tak, jak należy. 

Zestaw KDT 911 od Whiteline:

yjfwI2F.jpg

Iauxujs.jpg


No i pierwsze większe zakupy na sezon letni. Oryginalne Work'i ściągane z Japonii, a kupione...w Łodzi. 

hYH7UwU.jpg

Parametry to przód 19x8,5" + tył 19x9,5" - rozstaw 5x114,3


Jakby ktoś miał wątpliwości czy można przewieźć taki komplet w takim samochodzie jak 350Z, to poniżej dowód - da się :)

49z4xxs.jpg

 

Felgi odnowił mi kuzyn, wypiaskowane, pomalowane proszkowo, a przed założeniem zabezpieczyłem je woskiem.

Od kolegi z tego forum kupiłem dystanse H&R, które też notabene jeździły w 350Z, doczyściłem je i delikatnie trysnąłem na czarno krawędź zewnętrzną:

 

EdH2Mm3.jpg

7l90mDr.jpg?1

bWDP9GM.jpg

Przód było:
a7ux3vl.jpg

Przód jest:
IN6q47E.jpg

Tył było:
r8ZsbYa.jpg

Tył jest:
eMBzhq8.jpg


Felga odnowiona, kolor to czerń w dużym połysku:

KrDRJwk.jpg


Całość, czyli zestaw letni obecnie wygląda tak:

KTjFkZY.jpg

UjKBhGw.jpg

BvroVDh.jpg

RDNr3Y8.jpg

I tu w doborowym towarzystwie kumpla:

MAhF5fS.jpg

 

 

Kolejne foty niebawem :)

Pozdrawiam!

 

 

Edited by Nowik86

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hudy_Edd

Elegancko! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy

No i to mi się podoba! :) wrzuć fotke jak wygląda wykładzina z butlą  i ile litrów ma :) Gyon za***iste kosmetyki, sam korzystam ( niewidzialna wycieraczka i konserwacja do dachu miekkiego :) teraz brakuje tylko gleby bo tył w Zecie to straszna koza :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytrus

Powiem tak piękna seria szkoda że u nas w PL te auta tak gniją szczególnie od soli...

Planujesz go glebić? ja bym się nie odważył bo już ciężko mi gdziekolwiek zaparkować -.-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nowik86
W dniu 25.09.2019 o 21:52, Hudy_Edd napisał:

Elegancko! 

Dzięki!

 

W dniu 26.09.2019 o 17:39, Kaczy napisał:

No i to mi się podoba! :) wrzuć fotke jak wygląda wykładzina z butlą  i ile litrów ma :) Gyon za***iste kosmetyki, sam korzystam ( niewidzialna wycieraczka i konserwacja do dachu miekkiego :) teraz brakuje tylko gleby bo tył w Zecie to straszna koza :P

 

 

Zrobię foto, ale najpierw muszę tam wytrzeć kurz, bo rzadko do bagażnika zaglądam :) Gleby nie będzie za mojej kadencji :) 

 

21 godzin temu, Cytrus napisał:

Powiem tak piękna seria szkoda że u nas w PL te auta tak gniją szczególnie od soli...

Planujesz go glebić? ja bym się nie odważył bo już ciężko mi gdziekolwiek zaparkować -.-

 

Jak napisałem wyżej - nie będę ingerował w zawieszenie i go obniżał. Zgodzę się - z parkowaniem nawet przy średniej wysokości krawężniku na mieście i ja już podjeżdżam do niego na wstrzymanym oddechu aby nie zahaczyć zderzakiem.

Gniją, dlatego zrobiłem to, co poniżej :)

 

Było odświeżenie nadwozia, a teraz przyszła kolej na podwozie. Musiałem to zrobić przed zimą, aby rdza nie spowodowała większych szkód i mi się udało, a raczej chłopakom z warsztatu niedaleko - odwalili kawał dobrej roboty, ja porobiłem kilka innych mniejszych rzeczy.

Samochód wjechał na podnośnik i zaczęło się rozbieranie wszystkich przeszkadzających elementów:

Dobxz0B.jpg


Nie wyglądało to ciekawie...

qHBTUwL.jpg

xgvUK0I.jpg

Chociaż progi nie były tragiczne i są nadal bardzo zdrowe:

0GaYZJa.jpg

jPDc78k.jpg

tyłek również:

Bp1MCnH.jpg

i nadkola:

KvLVsR3.jpg

yRuADWO.jpg

oraz wsporniki, mocowania:

7xNgZuE.jpg

Każdy element na podwoziu gdzie znajdowała się rdza został oczyszczony do zera i całe podwozie zostało wysmarowane neutralizatorem rdzy który zapobiega jej powrotowi.

x4TbNEK.jpg

Po wyschnięciu cały spód został zabezpieczony dwoma warstwami bitgumy, oraz wszystkie profile zamknięte potraktowane woskiem. Ogólnie zużyli:

-2 x 400 ml neutralizator rdzy,
-6 litrów bitgumy,
-4 litry wosku do profili zamkniętych,

Po tym zabiegu wszystko ładnie wyschło i wygląda tak:

7uyR46y.jpg

NIKcHB2.jpg

mL6W977.jpg

U5APZlY.jpg

fJyEwnG.jpg

q1gXOEI.jpg

Te drobne elementy zostały wypiaskowane oraz pomalowane proszkowo przez mojego brata, który nie dość że zrobił to mega profesjonalnie, to w niecałe 24h co było dla mnie mega pozytywnym zaskoczeniem :)

atsRWUg.jpg

Tłumik za katalizatorami został odnowiony, wspawali mi nowe złącza elastyczne, odmalowali go, oraz dostał też nowe uszczelki:

snY86VH.jpg

UEgyN8y.jpg


Dodatkowo wymienili części które wcześniej gromadziłem czyli gumy od dyfra sztuk 3:

ghALq0F.jpg

K88pNor.jpg

Zg66KSz.jpg

łączniki stabilizatora:

YMsbyqc.jpg

+ oleje w skrzyni oraz w dyfrze:

vf2oeF2.jpg


Korzystając z okazji wyciągnąłem obie półosie i wyczyściłem je z rdzy, zostały nasmarowane smarem oraz założone ponownie, poniżej foto jedna wyczyszczona, a druga jeszcze przed:

i42azyo.jpg

oraz spolerowałem końcówki wydechu:

PP0GA48.jpg


I tu już złożona, chwilę przed wyjazdem:

y6Py9OX.jpg


Zetka dostała masę nowych śrub, śrubek i śrubeczek od spodu, dwie spinki do tylnego zderzaka z ASO od Nissana, nowe gumy do zawieszenia tłumika, oraz większość spinek plastikowych, kołków z nadkoli itp.itd. zostało także wymienione na nowe.
Z ich pracy jestem bardzo zadowolony i nie żałuję żadnej wydanej złotówki na ten zabieg który notabene trwał tydzień czasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
noico

wow, podziwiam dbałość o detale i dopieszczenie konserwacji! mnie nigdy nie chciało się w to bawić i zimą zetka stała.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytrus

Pięknie ja też postanowiłem tak jak Ty i w tamtym roku zrobiłem pełną konserwacje ale trochę inną bo zrzucony był cały spód auta czyszczony piaskowany podładowany i malowany ale koszt to masakra nigdy się to nie zwróci co jest oczywiste ; )

 

Fajnie, że tak się przykładasz i masz takie super efekty!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×