PeterG Opublikowano 24 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2019 (edytowane) Witam. Czy ktoś regulował zawory w QQ J10 MR20? Ostatnio jakby słychać stukot przeważnie na zimnym silniku. Ile to kosztuje? Edytowane 24 Listopada 2019 przez PeterG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcintju Opublikowano 24 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2019 Stukać może łańcuch, panewka, zaworów raczej nie słychać. Poza tym luzy z czasem się kasują a nie powiększają. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolti2 Opublikowano 24 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2019 Żadne luzy się nie kasują , bo tam są szklanki. Stukać może też luźny tłok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcintju Opublikowano 25 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2019 8 godzin temu, zolti2 napisał: Żadne luzy się nie kasują , bo tam są szklanki. No i co z tego? Myślisz że ten typ popychaczy nie podlega regulacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolti2 Opublikowano 25 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2019 zamiana lub wymiana szklanek, to regulacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterG Opublikowano 25 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2019 Nie kłócić się, tylko pomóżcie. Tylko na zimnym silniku po ruszeniu delikatne tykanie , przede wszystkim w okresie od jesieni do wiosny. W lecie nie słyszę. Łańcuch swoją drogą słychać chyba najbardziej przy zmianie biegów. Jak to fachowo zdiagnozować? ile kosztuje wymiana szklanek? Może ktoś na forum zna solidnego fachowca w okolicach Rzeszowa. Zazwyczaj korzystam z pomocy strony Nissan4U i serwisu autoryzowanego Nissana, ale tam już się takie ceny porobiły że strach do nich jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcintju Opublikowano 25 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2019 5 godzin temu, zolti2 napisał: zamiana lub wymiana szklanek, to regulacja? Tak, a co ty z choinki się urwałeś? Szklanki można jeszcze szlifować, tańsza opcja. Wracając do tematu moim zdaniem nie będą to szklanki, aczkolwiek sprawdzić luzy możesz, nie zaszkodzi. Do ściągnięcia pokrywa zaworów, przy okazji można zobaczyć w jakim stanie jest łańcuch i ile wysunięty jest napinacz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolti2 Opublikowano 26 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2019 20 godzin temu, PeterG napisał: Nie kłócić się, tylko pomóżcie. Tylko na zimnym silniku po ruszeniu delikatne tykanie , przede wszystkim w okresie od jesieni do wiosny. W lecie nie słyszę. Łańcuch swoją drogą słychać chyba najbardziej przy zmianie biegów. Jak to fachowo zdiagnozować? ile kosztuje wymiana szklanek? Może ktoś na forum zna solidnego fachowca w okolicach Rzeszowa. Zazwyczaj korzystam z pomocy strony Nissan4U i serwisu autoryzowanego Nissana, ale tam już się takie ceny porobiły że strach do nich jeździć. Z tego co wiem, to 1 szklanka coś koło 40-45pln. Mało który mechanik chce się bawić w "regulację" tych zaworów. Miałem kiedyś takie podejrzenie u siebie, to jak któryś usłyszał, że szklanki ,od razu wycofywał się z tematu. Jedź do fachowca , niech osłucha, bo tak będziesz po kolei wszystko wymieniał.Jak nie latasz na LPG, to nie powinien występować luz zaworowy w tym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterG Opublikowano 28 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 OK. Zaczynam szukać kogoś solidnego co mi to osłucha. Dzięki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wroniakm85 Opublikowano 28 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 U mnie jest to samo, auto ma przejechane 120 tys sprawdzałem luzy zaworów i jest wszystko ok to tykanie (cykanie) słychać najbardziej przy zimnym silniku przy niskich tem. I tylko i wyłącznie przy przyspieszaniu jeśli puszczę pedal gazu to nic nie słychać. Osluchiwalem kilka takich silników i wychodzi na to że wjekszosc tak ma. Tylko że niektórzy nie zwracają nawet na to uwagi. Byłem u kilku mechaników i wszyscy stwierdzili żeby się tym nie przejmować bo być może ten typ tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Z kabiny po ruszeniu? w Qashqajach to słychać wszystkie mechanizmy i luźne plastiki. Klepanie zaworów (krzywek wałka rozrządu o szklankę) nie ma związku z ruszaniem, moim zdaniem to nie jest problem silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolti2 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 (edytowane) może być sworzeń na którymś z tłoków, lub luz samego tłoka. U mnie też tak stukało, przy przyśpieszaniu i na wolnych. Okazał się luźny tłok. Zrobiłem głowicę + kompletne nowe tłoki. Przy okazji panewki wymienione na nowe. Problem stukania znikł. Miałem szczęście, ze stukania dosłuchałem się zaraz po zakupie, wziąłem poprzedniego właściciela za d*pę i dołożył połowę kasy za naprawę silnika. Edytowane 1 Grudnia 2019 przez zolti2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterG Opublikowano 2 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2019 22 godziny temu, zolti2 napisał: może być sworzeń na którymś z tłoków, lub luz samego tłoka. U mnie też tak stukało, przy przyśpieszaniu i na wolnych. Okazał się luźny tłok. Zrobiłem głowicę + kompletne nowe tłoki. Przy okazji panewki wymienione na nowe. Problem stukania znikł. Miałem szczęście, ze stukania dosłuchałem się zaraz po zakupie, wziąłem poprzedniego właściciela za d*pę i dołożył połowę kasy za naprawę silnika. U mnie nie ma "dzięcioła" pod maską. U mnie jest raczej "świerszcz" i to taki malutki, a słychać go tylko z kabiny a nie z zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartollini Opublikowano 12 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2019 Cześć Robiłem regulację luzów w Łodzi w moim QQ J10 2,0 benzyna. Koszt: uszczelka +robocizna 440zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterG Opublikowano 11 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2020 W dniu 12.12.2019 o 12:15, Bartollini napisał: Cześć Robiłem regulację luzów w Łodzi w moim QQ J10 2,0 benzyna. Koszt: uszczelka +robocizna 440zł Podaj jakieś namiary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
resket Opublikowano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 Poleci ktoś mechanika do takich rzeczy w krakowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markusos Opublikowano 7 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2020 Cześć, podepnę się pod temat. Mam QJ10 2008 z LPG. Na gazie przeleciałem 40 000 km i podczasz okresowej wymiany filtrów poprosiłem o sprawdzenie check'a. Błąd odczytany - wypadanie zapłonu. Poradzili bym wymienił świece. Przy wymianie świec sprawdzili kompresję i na 1 i drugim cylindrze odczyt wskazywał 6 na manometrze, a na 3 i 4 cylindrze 12. Proszę o opinię czy regulacja luzów zaworowych pomoże coś w tym temacie? Rozbieżność cenowa pomiędzy 5 warsztatami jest od 550 zł do 7 000 zł. Masakra. Ktoś wie ile taka regulacja mniej więcej powinna kosztować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 7 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2020 Taka różnica w kompresji to masz silnik (głowica tłoki) do roboty to nie ma nic z luzami na zaworach. Ja bym poszedł jeszcze do innego mechanika żeby jeszcze raz sprawdził ciśnienie na cylindrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kier Opublikowano 9 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 (edytowane) Z tego co się orientuje silnik 2,0 benzyna o oznaczeniu MR20, nie ma "szklanek" do samoregulacji luzu zaworów (niestety), tylko regulacje płytkową luzu. Na gazie szczególnie zalecane jest ich sprawdzenie, regulacja następuje poprzez wyjęcie płytek i zmniejszenie ich grubości u ślusarza. Jest ryzyko wypalenia gniazd zaworowych. Niestety nie generuje to hałasu ale raczej spadek mocy. Edytowane 9 Lutego 2020 przez kier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterG Opublikowano 9 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 5 godzin temu, kier napisał: Z tego co się orientuje silnik 2,0 benzyna o oznaczeniu MR20, nie ma "szklanek" do samoregulacji luzu zaworów (niestety), tylko regulacje płytkową luzu. Na gazie szczególnie zalecane jest ich sprawdzenie, regulacja następuje poprzez wyjęcie płytek i zmniejszenie ich grubości u ślusarza. Jest ryzyko wypalenia gniazd zaworowych. Niestety nie generuje to hałasu ale raczej spadek mocy. Nie wiem co tam jest czy płytki czy szklanki. Na rysunku to się nazywa lifter Valve i znajduje się pod numerem 13 i 17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcintju Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 8 godzin temu, PeterG napisał: Nie wiem co tam jest czy płytki czy szklanki. Są to szklanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kier Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 To nie są szklanki, choć tak wyglądają, regulacja luzu następuje poprzez zeszlifowanie wewnętrznego grzybka. https://forum.nissanklub.pl/topic/81043-mr20-luz-zaworowy/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcintju Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Godzinę temu, kier napisał: To nie są szklanki, choć tak wyglądają No dobra popychacze 1 godzinę temu, kier napisał: zeszlifowanie wewnętrznego grzybka. No co ty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markusos Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Jutro jadę na regulację luzu zaworowego. Koszt takiej operacji - Katowice 550 zł. Trochę mnie kolega agit11 zmartwił. Ile za taką robotę głowic i tłoków? Orientuje się ktoś może i czy to opłacalne przy 190 000 km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kier Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Czy w qashqaiu będzie tak samo jak powyżej? Co do szlifowania raczej bym się nie obawiał, tylko że zlecił bym to ślusarzowi. Tak robiłem z płytkami w tino i nie było problemu. Kolego Markusos mechanik może zrobić próbę olejową kompresji i będzie wiedział czy problem leży w pierscieniach, czy też w gniazdach zaworowych. Regulacje i tak warto zrobic przy okazji niech mechanik oceni stan silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.