Smakor Opublikowano 1 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2020 (edytowane) Po moich skromnych doświadczeniach wydaje mi sie, że dużo zależy od konkretnego zestrojenia skrzyni CVT z konkretną jednostką. Jeździłęm Corolką 1,6 z CVT i było mega, jakby silnik miał 200 KM. A jeździłem RAV4 z 2,0 i CVT i była tragedia. Miałem okazję takża spróbować w Nissanie 1,5 On z CVT i też było słabo do tego traktor pod maską... Ale nim jechałem krótko sumie kilka km (choć wysiadłem z Corolli więc teoretycznie miałem dobre porównanie). Jeśli chodzi o zakup najlepiej wziąć auto od dilera na weekend i pojeździć spor albo zrobić trasę na drugi koniec polski, to coś pokaże, bo przejażdżka wokół komina nie pozwala poznać auta/silnika/skrzyni. Optymalnie byłoby pojeździć tydzień, ale to już trudne, natomiast weekend jest do wzięcia od dilera w większości bez problemu. Edytowane 1 Marca 2020 przez Smakor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rex-er Opublikowano 2 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2020 Jestem po weekendzie z X-Trailem 1.7 w automacie w wersji Tekna. Wrażenia? Sam samochód użytkowo fantastyczny pod każdym względem - jakość wykonania, wyciszenie, komfort, nie miałem ochoty z niego wychodzić. Jestem z tych co przestarzały system audio Nissana ubóstwia, jak wsiadam do służbowej Meganki gdzie wszystko jest w ekranie dotykowym to płaczę - w samochodzie kompletnie mnie to nie przekonuje. Natomiast silnik i skrzynia to nie moja bajka. Zrobiłem dwie trasy, jedna drogami "zwykłymi" do Pucka, druga autostradowa do Tczewa. W pierwszym wypadku moc zupełnie wystarczająca do jazdy i wyprzedzania, prędkości 80-100km/h w ciszy i komforcie. Ale na autostradzie przy 140 dramat - albo nie jedzie, albo wyje i pali >15l, szukałem gazem obrotów i nie znalazłem takich, które byłby "optymalne". Kompletnie się nie pokochaliśmy w tej części . W mieście też bez szału, ale to rozumiem, wielka buda, którą trzeba ruszyć z miejsca. W Megance mam 1.6 diesel i 130KM w manualu i spodziewałem się podobnej dynamiki - niestety się zawiodłem. 1.7 w automacie to auto typowo do spokojnych podróży z rodziną - bez szaleństw, ale bezpiecznie i "dostojnie". Frajdy z jazdy mi zabrakło i nie dopłaciłbym za ten silnik tych pieniędzy. W niedługim czasie w salonie ma się pojawić 1.3 dig-t i na pewno będę chciał się nim przejechać. Wtedy będę miał realne porównanie tych dwóch silników. Na dziś SUV mnie nie kupił. Wolałbym duże kombi od X-Traila, i póki co nie wiem jakiej marki.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 4 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2020 1.3 jest trochę wolniejszy od dizla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 16 godzin temu, karibox1 napisał: 1.3 jest trochę wolniejszy od dizla W sensie? Top speed? Czy przyśpieszenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 maksymalna, której użyjesz raz w życiu jest chyba taka sama. W każdym razie na autostradzie nie widziałem różnicy specjalnej. i jeden i drugi dochodzi do 180 w realu. Przyśpieszenie od startu też ale już np. z 60 w góre to da się odczuć na korzyść dizla i to widać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 Ma większy moment obrotowy (choć nie tak dramatycznie (340 vs 270) więc powinien. Natomiast jest jeszcze jedna różnica. W benzynie jak złapie ciąg (ok 1700 obrotów) to już trzyma aż do odciencia, dizle tej cechy nie mają bo powyżej pewnych obrotów jest zwykle już koniec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rex-er Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 Na papierze może i mocniejszy. Czy odczuwalnie też jest, powiem za 2-3 tygodnie, jak będę po weekendzie z silnikiem benzynowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 (edytowane) 3 godziny temu, karibox1 napisał: maksymalna, której użyjesz raz w życiu jest chyba taka sama. W każdym razie na autostradzie nie widziałem różnicy specjalnej. i jeden i drugi dochodzi do 180 w realu. Przyśpieszenie od startu też ale już np. z 60 w góre to da się odczuć na korzyść dizla i to widać. W zasadzie wg zasady, że prędkość maksymalna jest determinowana mocą silnika (czyli zdolnością do pokonania oporów) to benzyna ma 4km/h (a w dizlu z CVT 8 km/h) większą z uwagi na większą moc No i dizel z CVT ma 1s więcej do 100 Ciekawe czy DCT było mierzone w trybie Sport czy Normalnym. Ale maksymalne prędkości z jakimi kiedykolwiek jeżdżę czy jeździłem to 150 km/h i to już wydaje się mega ryzykanckie w przypadku jakichkolwiek awarii czy niestandardowej sytuacji - pomijając fakt, że to i tak zabronione w Polsce A wkrótce także w DE ma być Edytowane 5 Marca 2020 przez Smakor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rex-er Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 No i jestem po 250km 1.3 dig-t i powiem tak - ja jestem zauroczony. Ten silnik doskonale radzi sobie z wielkim kolosem, X-Trailem. Oczywiście w żadnym wypadku nie jest to terenówka - to po prostu dobre, miejskie, wygodne rodzinne kombi o nieco podwyższonym prześwicie. Nazwanie tego tworu X-Trailem jest na wyrost, zdecydowanie jest to chwyt marketingowy (to tak jak Pulsar powinien się nazywać Almerą i sprzedaż byłaby dużo wyższa ), ale uważam, że skuteczny. Silnik przy nabieraniu prędkości ciągnie paliwo, ale już podczas utrzymywania 120-140 z ekonomią jest już bardzo ok. Co mogłoby być lepsze? Skrzynia czasem za długo myśli, a wciśnięcie gazu do dechy od zera, nie powinno tak wyrywać kierownicy ;). Nie odważyłem się ruszyć tak z wyłączoną kontrolą trakcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 6 minut temu, Rex-er napisał: Co mogłoby być lepsze? Skrzynia czasem za długo myśli, a wciśnięcie gazu do dechy od zera, nie powinno tak wyrywać kierownicy ;). Nie odważyłem się ruszyć tak z wyłączoną kontrolą trakcji. Potwierdzam! Jak się za ostro doda gazu (nie trzeba nawet do dechy) trzeba uważnie trzymać kierownicę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Dzieje się tak zasadniczo w większości aut z lekkim przodem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 8 godzin temu, karibox1 napisał: Dzieje się tak zasadniczo w większości aut z lekkim przodem... W QQ 1.2 tak się nie działo ani w mojej Toyocie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 jeżdżę też dziś qq 1.2 i specjalnie próbowałem, wyrywa kierę, niech któryś spróbuje jeszcze inny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 17 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2020 Każda przednio napędówka wyrywa kierownicę z rąk... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vahanar Opublikowano 17 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2020 trabant też to robił próbowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 17 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2020 Mój Wartburg też to robił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Varicella Opublikowano 17 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2020 Przestańcie. X-Trail nie jest do wyrywania kierownicy... podobnie jak Wartburg... :-P. W benzynie jeździ się całkiem spokojnie, czasami da się radę zrywnie przyspieszyć. Ale nie od tego jest ten samochód. To 1660kg. W benzynie czy w dieslu- jednako jest stateczny Jak ktoś chce mieć rajdówkę to inny model nissana się sprawdzi https://www.nissan.pl/pojazdy/nowe-pojazdy/gt-r.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vahanar Opublikowano 17 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2020 (edytowane) ten model co podałeś w linku nie wyrywa rąk. raczej asfalt z tyłu... i spojrzałem na specifikację również z przodu. nawet nie próbuję usmysłowić sobie wrażeń ale ok bo za chwilę będzie ostra dyskusja nad wyższością rodzajów napędów.każdy z nich ma wady i zalety i każdy nas ma inne i miał inne odczucie jeżdżąc takimi. mamy to co mamy.taka już magia napędu przedniego. Edytowane 17 Marca 2020 przez vahanar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 24 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 Ale wartburg nie potrafi przemieszać kołami przy wchodzeniu na 2 czy 3 bieg... a X z dct potrafi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 No bracie, widać, że nie jeździłeś nigdy dwusuwami... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 30 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2020 Heh mój warci na drugim biegu spokojnie mielił kołami 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolor_pl Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2020 W dniu 30.03.2020 o 03:20, stuff1000 napisał: Heh mój warci na drugim biegu spokojnie mielił kołami na ssaniu czy bez? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emjot Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Na dwóch garach. Jak chodził na trzy gary to i na trójce zakopcił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 No niestety aktualne silniki X-a nie porywają. Przymierzałem się po J11 ale dałem sobie spokój... Szkoda, że Nissan odpuścił 1.6 Dig-T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vahanar Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 (edytowane) przymierzaj się. to żaden problem. . powiem ci. też powiedziałem sobie.Nissan.Nigdy. i co ?? Edytowane 3 Kwietnia 2020 przez vahanar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.