Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T32] Wybór modelu - 1.7 MT


sqmir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po moich skromnych doświadczeniach wydaje mi sie, że dużo zależy od konkretnego zestrojenia skrzyni CVT z konkretną jednostką. Jeździłęm Corolką 1,6 z CVT i było mega, jakby silnik miał 200 KM. A jeździłem RAV4 z 2,0 i CVT i była tragedia. Miałem okazję takża spróbować w Nissanie 1,5 On z CVT i też było słabo do tego traktor pod maską... Ale nim jechałem krótko  sumie kilka km (choć wysiadłem z Corolli więc teoretycznie miałem dobre porównanie). 

Jeśli chodzi o zakup najlepiej wziąć auto od dilera na weekend i pojeździć spor albo zrobić trasę na drugi koniec polski, to coś pokaże, bo przejażdżka wokół komina nie pozwala poznać auta/silnika/skrzyni. Optymalnie byłoby pojeździć tydzień, ale to już trudne, natomiast weekend jest do wzięcia od dilera w większości bez problemu. 

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po weekendzie z X-Trailem 1.7 w automacie w wersji Tekna. Wrażenia?

Sam samochód użytkowo fantastyczny pod każdym względem - jakość wykonania, wyciszenie, komfort, nie miałem ochoty z niego wychodzić. Jestem z tych co przestarzały system audio Nissana ubóstwia, jak wsiadam do służbowej Meganki gdzie wszystko jest  w ekranie dotykowym to płaczę - w samochodzie kompletnie mnie to nie przekonuje. 

Natomiast silnik i skrzynia to nie moja bajka. Zrobiłem dwie trasy, jedna drogami "zwykłymi" do Pucka, druga autostradowa do Tczewa. W pierwszym wypadku moc zupełnie wystarczająca do jazdy i wyprzedzania, prędkości 80-100km/h w ciszy i komforcie. Ale na autostradzie przy 140 dramat - albo nie jedzie, albo wyje i pali >15l, szukałem gazem obrotów i nie znalazłem takich, które byłby "optymalne". Kompletnie się nie pokochaliśmy w tej części :). W mieście też bez szału, ale to rozumiem, wielka buda, którą trzeba ruszyć z miejsca. W Megance mam 1.6 diesel i 130KM w manualu i spodziewałem się podobnej dynamiki - niestety się zawiodłem. 

1.7 w automacie to auto typowo do spokojnych podróży z rodziną - bez szaleństw, ale bezpiecznie i "dostojnie". Frajdy z jazdy mi zabrakło i nie dopłaciłbym za ten silnik tych pieniędzy. W niedługim czasie w salonie ma się pojawić 1.3 dig-t i na pewno będę chciał się nim przejechać. Wtedy będę miał realne porównanie tych dwóch silników. Na dziś SUV mnie nie kupił. Wolałbym duże kombi od X-Traila, i póki co nie wiem jakiej marki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, karibox1 napisał:

1.3 jest trochę wolniejszy od dizla

W sensie? Top speed? Czy przyśpieszenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maksymalna, której użyjesz raz w życiu jest chyba taka sama. W każdym razie na autostradzie nie widziałem różnicy specjalnej. i jeden i drugi dochodzi do 180 w realu. Przyśpieszenie od startu też ale już np. z 60 w góre to da się odczuć na korzyść dizla i to widać.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma większy moment obrotowy (choć nie tak dramatycznie (340 vs 270) więc powinien. Natomiast jest jeszcze jedna różnica. W benzynie jak złapie ciąg (ok 1700 obrotów) to już trzyma aż do odciencia, dizle tej cechy nie mają bo powyżej pewnych obrotów jest zwykle już koniec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na papierze może i mocniejszy. Czy odczuwalnie też jest, powiem za 2-3 tygodnie, jak będę po weekendzie z silnikiem benzynowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, karibox1 napisał:

maksymalna, której użyjesz raz w życiu jest chyba taka sama. W każdym razie na autostradzie nie widziałem różnicy specjalnej. i jeden i drugi dochodzi do 180 w realu. Przyśpieszenie od startu też ale już np. z 60 w góre to da się odczuć na korzyść dizla i to widać.

W zasadzie wg zasady, że prędkość maksymalna jest determinowana mocą silnika (czyli zdolnością do pokonania oporów) to benzyna ma 4km/h (a w dizlu z CVT 8 km/h) większą z uwagi na większą moc :) No i dizel z CVT ma 1s więcej do 100 :) Ciekawe czy DCT było mierzone w trybie Sport czy Normalnym. Ale maksymalne prędkości z jakimi kiedykolwiek jeżdżę czy jeździłem to 150 km/h i to już wydaje się mega ryzykanckie w przypadku jakichkolwiek awarii czy niestandardowej sytuacji - pomijając fakt,  że to i tak zabronione w Polsce :) A wkrótce także w DE ma być :)

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i jestem po 250km 1.3 dig-t  i powiem tak - ja jestem zauroczony. Ten silnik doskonale radzi sobie z wielkim kolosem, X-Trailem.

Oczywiście w żadnym wypadku nie jest to terenówka - to po prostu dobre, miejskie, wygodne rodzinne kombi o nieco podwyższonym prześwicie. Nazwanie tego tworu X-Trailem jest na wyrost, zdecydowanie jest to chwyt marketingowy (to tak jak Pulsar powinien się nazywać Almerą i sprzedaż byłaby dużo wyższa ;) ), ale uważam, że skuteczny. Silnik przy nabieraniu prędkości ciągnie paliwo, ale już podczas utrzymywania 120-140 z ekonomią jest już bardzo ok.

Co mogłoby być lepsze? Skrzynia czasem za długo myśli, a wciśnięcie gazu do dechy od zera, nie powinno tak wyrywać kierownicy ;). Nie odważyłem się ruszyć tak z wyłączoną kontrolą trakcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Rex-er napisał:

Co mogłoby być lepsze? Skrzynia czasem za długo myśli, a wciśnięcie gazu do dechy od zera, nie powinno tak wyrywać kierownicy ;). Nie odważyłem się ruszyć tak z wyłączoną kontrolą trakcji. 

Potwierdzam! Jak się za ostro doda gazu (nie trzeba nawet do dechy) trzeba uważnie trzymać kierownicę... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, karibox1 napisał:

Dzieje się tak zasadniczo w większości aut z lekkim przodem...

W QQ 1.2 tak się nie działo ani w mojej Toyocie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę też dziś qq 1.2 i specjalnie próbowałem, wyrywa kierę, niech któryś spróbuje jeszcze inny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda przednio napędówka wyrywa kierownicę z rąk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trabant też to robił :thumbsup: próbowałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Varicella

Przestańcie. X-Trail nie jest do wyrywania kierownicy... podobnie jak Wartburg... :-P. W benzynie jeździ się całkiem spokojnie, czasami da się radę zrywnie przyspieszyć. Ale nie od tego jest ten samochód. To 1660kg. W benzynie czy w dieslu- jednako jest stateczny :) Jak ktoś chce mieć rajdówkę to inny model nissana się sprawdzi

https://www.nissan.pl/pojazdy/nowe-pojazdy/gt-r.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten model co podałeś w linku nie wyrywa rąk. raczej asfalt z tyłu... i spojrzałem na specifikację również z przodu. nawet nie próbuję usmysłowić sobie wrażeń ale ok bo za chwilę będzie ostra dyskusja nad wyższością rodzajów napędów.każdy z nich  ma wady i zalety i każdy nas ma inne i miał  inne odczucie jeżdżąc takimi. mamy to co mamy.taka już magia napędu przedniego.

Edytowane przez vahanar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wartburg nie potrafi przemieszać kołami przy wchodzeniu na 2 czy 3 bieg... a X z dct potrafi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh mój warci na drugim biegu spokojnie mielił kołami :)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2020 o 03:20, stuff1000 napisał:

Heh mój warci na drugim biegu spokojnie mielił kołami :)

na ssaniu czy bez? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety aktualne silniki X-a nie porywają. Przymierzałem się po J11 ale dałem sobie spokój... :(

Szkoda, że Nissan odpuścił 1.6 Dig-T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przymierzaj się. to żaden problem.  . powiem ci. też powiedziałem sobie.Nissan.Nigdy. i co ??

 

Edytowane przez vahanar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...