Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T32] Wybór modelu - 1.7 MT


sqmir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, elsebo napisał:

No niestety aktualne silniki X-a nie porywają. Przymierzałem się po J11 ale dałem sobie spokój... :(

Szkoda, że Nissan odpuścił 1.6 Dig-T.

W czym był lepszy? Teraz to bym brał to co jest bo za chwilę nie będzie lepiej... będą 0,9 3 cylindry i 2 turbiny... Nissan ma w miarę normalne te motory patrząc na rynek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obrażając nikogo ;) normalne motory to ma jeszcze Mazda... :) 

A już na pewno w SUV-ach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, elsebo napisał:

Nie obrażając nikogo ;) normalne motory to ma jeszcze Mazda... :) 

A już na pewno w SUV-ach...

A tak. Wolne ssaki, ale one tym bardziej d*py nie urywają... raczej auta do kruzingu niż dynamicznej jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mów hop. :D 

Rzecz w tym, że Mazda CX-5 nie jest zwykłym "wolnossakiem". Japończycy udoskonalili benzynki zamiast schodzić z pojemności, dodawać turbiny i to wszystko zapychać dodatkowo dpf-ami... Trochę bez sensu... tylko po to aby spełniać kolejne normy Euro X...  W  SUV-ach to wręcz nieporozumienie. Dlatego odpuściłem X-a.

Poniżej porównanie wykresów * i to tego lepszego silnika 1.6L DIG-turbo 163KM, 240Nm w X-Trailu (szary kolor) do 2.5L 195KM, 258Nm "wolnossaka" Mazdy CX-5

A diesli Mazdy nie ma nawet co porównywać z Nissanami.

Kosiarki w Nissanie niedługo się już skończą, wyprą je elektryki i co najwyżej hybrydy. Osobiście póki jeszcze można wolę cieszyć się zdrową liniową mocą a nie szarpaniem i szukaniem biegu aby wyprzedzić na autostradzie. :) 

 

Momentum.jpg

* wykresy z https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy/home

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza, z dokładnością, do tego, że nie trzeba już biegów szukać - tym zajmuje się komputer skrzyni, ja daję tylko sygnał do ataku :) Znajomy miał chrapkę na Xa jednak wybrał ostatecznie Mazde 6 (miał wcześniej Hondę Accord, więc nie dziw, że SUV mu nie podszedł). Auto niby fajne, ale jak przyznał silnik d*py nie urywa, a dodatkowo lakier mu odpada od wiatru (tak ta piękna wiśnia... podobno Mazdy tak mają) i rozpoczął batalię z Mazda Polska :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz. Ciekawe jaki silnik wybrał do tej 6-stki pewnie 2.0 165KM albo nawet 145KM a jak do tego jeszcze dodał automat to racja. :)

Co do lakieru fakt jest coraz cieńszy... tak jak u wszystkich. Nawet ten ekstra trójwarstwowy. W Maździe jeszcze dodatkowo cienkie są blachy... Nie ma aut idealnych. :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, elsebo napisał:

Kosiarki w Nissanie niedługo się już skończą, wyprą je elektryki i co najwyżej hybrydy. Osobiście póki jeszcze można wolę cieszyć się zdrową liniową mocą a nie szarpaniem i szukaniem biegu aby wyprzedzić na autostradzie. :) 

 

bierzesz pod uwagę silniki które w USA są chyba standartem wyjściowym. Może Kazik rr się wypowie na ten temat bardziej.bo ma to namacalnie u siebie. tam ważna jest trwalość  eco na dalszym planie choć i tam widać te głosy.Tam chyba nikt nie myśli o Kosiarkach na tą chwilę.Takie są Stany. i nic nam do tego. Europa bierze to inaczej.. Hybrydy..czyli stan pośredni.Pytanie.Czy mając 1.3 czy 0.9 L mając trwałość 2.5 l to było by to ? wiele głosów od was mówi nie.Podswiadomie wykluczamy.kosiarki.ale tak samo było z automatami pamiętacie dawne opinie ? czyż są odległe ?,więc te silniki mają rację jedynie w USA bo jest inna mentalność. i chyba ją szanuję. tak jak ich podejście do automatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, elsebo napisał:

Tak jak piszesz. Ciekawe jaki silnik wybrał do tej 6-stki pewnie 2.0 165KM albo nawet 145KM a jak do tego jeszcze dodał automat to racja. :)

Co do lakieru fakt jest coraz cieńszy... tak jak u wszystkich. Nawet ten ekstra trójwarstwowy. W Maździe jeszcze dodatkowo cienkie są blachy... Nie ma aut idealnych. :( 

Tak 2.0 165 w automacie to najrozsądniejszy wybór cenowo chyba. Silnik wolny (ssący ;P) a automat jeszcze wolniejszy... 

12 godzin temu, elsebo napisał:

Stany Stanami... 2.5 jest w cenniku, w PL :)

Jak bierzesz dwa 1,3 i będą się ciągnąć to wtedy jest 2,6 :) 

Ale na stronie jest zdjęcie automatu z Auto-Hold więc zdjęcie z amerykańskiej wersji, europejskie nie mają AH przy automacie HGW dlaczego....

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, vahanar napisał:

oczywiście https://www.nissan.pl/pojazdy/nowe-pojazdy/x-trail/wymiary-i-silniki.html :book: bez złości na pewno. Pozdrawiam

Ja mam na myśli cennik Mazdy a nie Nissana :D 

 

W dniu 4.04.2020 o 14:07, karibox1 napisał:

Nie wiem czy ja Elsebo ominąłem gdzieś, wcześniej nie pisał nic...

Hmmm...? :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Varicella
W dniu 5.04.2020 o 20:40, elsebo napisał:

Ja mam na myśli cennik Mazdy a nie Nissana :D 

 

Hmmm...? :blink:

nie doceniasz silnika kosiarkowego zamontowanego w X-trailu... jest super jak na pojemność 1,33. Co do trwałości.... jak długo zamierzasz  jeździć CX-5ką? Obecnie problem silnika to  problem 2giego  lub trzeciego właściciela czyli ... mniej zamożnego kierowcy... 5 lat jeździłem peugeotem 407 1,6 HDI potem QQ 1,6DIG-T. Oba bez większych problemów (czyli  NIC) każdy 5 lat. Obecnie planuję 3 lata Xem... co mnie obchodzi jak będzie miał kolejny kupujący. Jestem przekonany że ja spędzę fajne 3 lata z X-trailem bez kontaktu większego z ASO. Selavi... jak mawiają....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w tych czasach które mamy teraz gdyby jednak ktoś decydował się na zakup nowego samochodu, to można ladne rabaty uzyskać nie mówię tu konkretnie o nissanie ale w ogóle wszędzie. Sprzedaż spadla calkowicie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to może tak nie do końca być. Fabryki stoją i zapas aut za chwilę się skończy. A nie wszystkie firmy i ludzie mają postojowe. Za chwile może brakować samochodów a nie chętnych... 

BTW. Też zamierzam jeździć Xem ok 5 lat, no chyba, że będzie krucho z kasą albo będzie drogi badziew na rynku do zakupu. Przy moim przebiegu 8 kkm rocznie... 

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Varicella
8 godzin temu, Smakor napisał:

Hmm to może tak nie do końca być. Fabryki stoją i zapas aut za chwilę się skończy. A nie wszystkie firmy i ludzie mają postojowe. Za chwile może brakować samochodów a nie chętnych... 

BTW. Też zamierzam jeździć Xem ok 5 lat, no chyba, że będzie krucho z kasą albo będzie drogi badziew na rynku do zakupu. Przy moim przebiegu 8 kkm rocznie... 

He he.... Qashqaiem przez 5 lat przejechałem 28tys....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej no weż,mój teść ma Hyundai IX35 2012r  9k przebiegu Salon Polska .Licytujmy .Chyba już kolba. Ale co tam. Pozdrawiam czytających.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, vahanar napisał:

Ej no weż,mój teść ma Hyundai IX35 2012r  9k przebiegu Salon Polska .Licytujmy .Chyba już kolba. Ale co tam. Pozdrawiam czytających.

 

Moja żona zrobiła 24 tys w 11 lat Seicentem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma Renault Thalia z 1999 roku i jeszcze nie dojeździł wymiany rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co samochód dla takich mini przebiegów? Nie lepiej kupić sobie rower...? No albo kosiarkę spalinową :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Thunder napisał:

Znajomy ma Renault Thalia z 1999 roku i jeszcze nie dojeździł wymiany rozrządu.

Skoro jest wymiana rozrządu tzn że jest pasek, a jak jest pasek to wymienia się go po przebiegu albo po czasie ponieważ materiał się starzeje i może strzelić, max zdaje się 5 lat. No chyba, że silnik jest bezkolizyjny ale takich mało było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Smakor napisał:

Skoro jest wymiana rozrządu tzn że jest pasek, a jak jest pasek to wymienia się go po przebiegu albo po czasie ponieważ materiał się starzeje i może strzelić, max zdaje się 5 lat. No chyba, że silnik jest bezkolizyjny ale takich mało było...

Dwa lata temu mówiłem mu to samo, ale co zrobił to już nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Thunder napisał:

Dwa lata temu mówiłem mu to samo, ale co zrobił to już nie mam pojęcia.

Ja w moich autach Fiat Albea i Fiat Seicento wymieniałem po ok 6 latach, mimo znikomego przebiegu... wolałem wydać 900 zł na wymianę (przy okazji pompa wody bo jest przyklejona) niż remontować (kupić nowy-stary?) silnik. 

BTW. W Juke'u jest łańcuch (1.2T) co nie przeszkodziło moim znajomy wymieniać go (jeden w drodze z salonu do domu się rozkraczył), a drugiemu po chyba 2-3 miesiącach... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam po przerwie, wrócę do głównego wątku i już niestety tylko z ciekawości podpytam. 

Czy jest tu ktoś jeszcze kto ma t32 z nowym 1,7d, i czy da się porównać właśnie wrażenia z jazdy cvt/manual. Mam jeszcze 1,6d manual 4x4 ale skończyła mi się gwarancja i chciałem kupić nowego.

i tu się zaczeło w gdańsku mieli tylko CVT do prób, spalanie ponad 10, praca skrzyni bez rewelacji i osłabiała ten silnik. Dynamika subiektywnie gorsza niż 1,6 manual.

Specjalnie pojechałem do EŁku, sprawdzić manuala, tylko tam nie mieli trasy do testów (brak możliwości utrzymania 130-140km/h) , po 2h jazdy stwierdziłem, że pali co najmniej 1-2l/100km więcej niż 1,6.d 4x4 manual.

PODSUMOWANIE:

xtrail bardzo mi pasował, i gdyby produkowali dalej 1,6 d to bym został przy nim, polecam Ełk milsza i "lepsza" obsługa - dali dużo większy rabat niż zdunek w gdańsku.

przez to że silnik się nie sprawdził w testach kupiłem seat tarraco 2.0 tdi 190km dsg, spalanie mniejsze niż moje w testach i gwarancja 5 lat, choć dużo rzeczy chciałbym z nissana :)

TEREN:

ktoś napisał, że do terenu lepszy manual, dużo jeżdżę w średnim terenie, w "pracy" grand cherokee 4,7 automat, i tam gdzie nim wjechałem, to spalił bym każde sprzęgło w manualu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...