Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Check engine i błędy. Od czego zacząć?


RysiekD

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry!

Po 11 latach eksploatacji i 136 tys. km w moim X-ie zapaliła się po raz pierwszy kontrolka Check engine. Wynik odczytania kodów błędów jest w załączniku. Błędy P0560 - napięcie akumulatora i P0606 - ECM - zapewne spowodowane były kończącym się akumulatorem, który wymieniłem na nowy pod koniec marca w tym roku. Zapalenie kontrolki Check engine spowodowały, jak sądzę, zapewne dwa pozostałe błędy: P2A00 - czujnik 1 mieszanki pal/pow i P1525 - funkcja ASCD (nie wiem co to oznacza). Błędy zostały wykasowane,  Check engine nie pali się. Od czego zacząć jak błędy ponownie się pojawią i zapalą Check engine? Sonda lambda, zawór EGR, może gdzieś połączenia są niestabilne? Jakie mają Koledzy doświadczenia?

 

Pozdrawiam X-maniaków!:)

kody_błędów_19.06.2020.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.06.2020 o 11:18, RysiekD napisał:

i P1525 - funkcja ASCD (nie wiem co to oznacza)

ASCD - Automatic Speed Control Device

tempomat dziala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borge, tempomat nie działa (miga lampka SET) jak zapali się Check Engin z błędem P2A00, po wykasowaniu błędu tempomat działa, po jakimś czasie powtórnie zapali się Check Engin i sytuacja się powtarza. Przerabiałeś już taką sytuację?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RysiekD nie mailem takiej sytuacji, na szczescie moje auto (odpukac) tylko wymiany plynow i materialy eksploatacyjne, caly czas OK, tempomat to moze byc trop gdzie szukac usterki, niestety we wspolczesnych autach systemy sa ze soba powiazane, od innego forowicza wiem ze np. awaria tylnego oswietlenia wynikala z usterki pedalu akceleratora

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.06.2020 o 14:50, RysiekD napisał:

Borge, tempomat nie działa (miga lampka SET) jak zapali się Check Engin z błędem P2A00, po wykasowaniu błędu tempomat działa, po jakimś czasie powtórnie zapali się Check Engin i sytuacja się powtarza. Przerabiałeś już taką sytuację?  

To z tempomatem to po prostu przełączenie sterowania silnikiem w tryb awaryjny. Nawet nie musi się Check Engine zapalać aby samochód przełączył się w tryb awaryjny. Jak wystąpi błąd z sensorów ECU, to zostaje włączony tryb awaryjny. Silnik jest ograniczony do 3500rpm i tempomat się wyłącza. Miałem tak jeszcze zanim pojawił się Check Engine z powodu EGR. W moim przypadku na zimnym silniku kody generuje przepływomierz i czujnik różnicy ciśnienia w dolocie. Nie ruszam ich jeszcze bo problem jest tylko jeśli męczę samochód zanim się rozgrzeje silnik, więc po prostu pilnuję się aby jechać spokojniej zanim się rozgrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem skutecznie usunięty. Wymieniona sonda Lambda.

Kupiłem:  SONDA LAMBDA BOSCH 0281004027 8200351037

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...