Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Żarówki LED h11 do świateł mijania


michal4699
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Andrzej G
13 godzin temu, Smakor napisał:

Za bardzo obniża pod ciężarem osób/ładunku, doprowadzając do tego, że jak jadę na wakacje z kompletem osób i bagażu światła świeca na 1/3 normalnej odległości, autostradą nocą strach jechać szybciej niż 70 km/h...

Nie masz przy reflektorach śrub do wstępnej regulacji "dóra-dół" ??

W Pulsarze mam fabrycznie LED mijania, pozostałe żarówy normalne. Fabrycznie miałem ustawione reflektory zbyt nisko niezależnie czy auto było puste, czy załadowane. Więc podkręciłem przy pustym aucie wspomnianymi śrubami regulacyjnymi zwiększając zasięg linii odcięcia. Teraz mam zdecydowanie dalej oświetloną drogę, a jak załaduję auto, to samopoziomowanie ustawia reflektory tak, że świecą na identyczną odległość jak przy pustym aucie. Zaznaczam, że daleko im bym kogokolwiek oślepiał. Mógłbym podnieść nawet trochę wyżej, ale wtedy "długie" bardziej oświetlają ptasie gniazda niż drogę. Z moimi ustawieniami przechodziłem już kilka razy stację diagnostyczną, informowałem diagnostę co zrobiłem, by dokładnie sprawdził ustawienie świateł ... Stwierdził, że mam ustawione idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak mam zrobione, podkręcone. Na tyle aby na pusto nie oślepiać bo pod załadunkiem zawsze mam niżej. Ale to nie rozwiązuje do końca problemu. Światła po autoregulacji zawsze są obniżane - im bardziej załadowane tym bardziej w dół.  Na przeglądzie zaznaczyłem aby nie regulowali bo obniżają za bardzo na pusto. Nikt mi nie mruga więc chyba ok. Może podjadę na stację aby gość zerknął jak to wygląda, ale skoro na oko dobrze, nikt nie murga ot chyba ok, ale jak w ASO obniżali to pewnie "norma" pokazuje, że za wysoko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według artykułu na stronie Valeo możemy przeczytać:

Norma homologacyjna ECE R99 określa tolerancje barwy dla lamp ksenonowych na wykresie chromatycznym. Celem jest uzyskanie na osi x wskaźnika 0,375 i 0,375 na osi y. Zakres tolerancji przedstawionej na wykresie odpowiada zakresowi pomiędzy 4000K a 5000K. W przypadku lamp halogenowych, tolerancja występuje w zakresie pomiędzy 3000K a 3550K.

Dodatkowo jeśli chodzi o normę to mówi ona, że źródło światła mijania o mocy wyższej niż 1850 lumenów musi posiadać układ samopoziomowania.

Dlatego żarówki LED dostępne w Japonii i USA które są zamiennikami w reflektorach przewidzianych dla żarówek halogenowych, mają właśnie taką moc świetlną a barwę zazwyczaj w zakresie 5200-6000K

W UE są jednak zakazane.
Pewnie fabryczne ledy to zbyt duże lobby i pieniądze aby oddać pole dla tańszej konkurencji.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka

Witam.Lepiej późno niż wcale Pozdrawiam
IMG_20211231_165510858.thumb.jpg.cec94db05552d4207e9933391f5bf1f1.jpg
Super!

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po ostatnim zdjęciu wstawionym przez mariusha, postanowiłem kupić te Einparts H11 Led.
W moim QQ wygląda to tak:
cd5de070c97bddcb9f5abd30b1ccccf1.jpg4839c4b325a222e8d05467c5721f393c.jpg

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co na to inni kierowcy i diagnosta podczas przeglądu. Jest duuuużo więcej światła....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linia odcięcia jest idealna a charakterystyczny ukos z prawej strony jest niżej poprowadzony niż w standardowej żarówce H11 więc oślepianie powinno być mniejsze przy tych LED niż przy fabrycznych halogenowych.
Druga sprawa to te żarówki dają tyle samo światła co w przypadku oryginalnych reflektorów ledowych w Qasqai'u.
Więc te parametry są zbieżne w tych Einparts'ach i oryginalnych ledach w QQ. Jedyna różnica to barwa. W oryginalnych ledach w QQ jest 5800K a tu jest 6000K. Widać tą różnice barwy w porównaniu do ledów dziennych.
Na zdjęciu jest dodatkowo podniesiony poziom święcenia a na co dzień jeżdżę na obniżonych o jeden ząbek na pokrętle.
Zapas mam na drogi polne i leśne po których mam dojazd do działki rekreacyjnej. Wtedy podnoszę reflektory na pokrętle na "0".
Wracając na publiczne drogi daję ponownie jeden "ząbek" w dół a z obciążonym bagażnikiem nawet więcej.
Jak dla mnie żarówki są OK jednak wolałbym aby były bardziej białe i nie było słychać ich chłodzenia na wyłączonym silniku. Ale to juz się czepiam drobiazgów.
A co na to diagności?
Myślę że mają większe problemy jak masa małolatów wpada im na przegląd Audi80 i Golfem 3 z chińskimi ledami co świecą wszędzie oprócz drogi i hałasują przy tym wydechem na poziome odrzutowca.


Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre ledy,nie oślepiają a podbicie ponad linię odcięcia jest mniejszej mocy jak w w wysilonych H11 +130...120 % Mam to sprawdzone na ledach które tutaj zachwalałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się w 100%
Dobry led jest lepszy niż mocno wysilone H11. Aktualnie też to mam sprawdzone w praktyce.
No i trzeba pamiętać co jest kluczowe, że Led Ledowi nie jest równy. Trzeba kupić z głową, coś sprawdzonego.
Ja nie eksperymentowałem, na początku chciałem kupić coś z Philips lub Osram ale te ceny powalają (za tyle to można kupić lampę led) więc zdecydowałem się na coś tańszego ale sprawdzonego żeby nie nadziać się na kit.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siódmy rok jeżdżę na ledach i żaden diagnosta nie zwrócił na to uwagi. Na drodze też nikt nie mruga, że oślepiam.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wolę rozwiązania fabryczne/homologowane. Żarówki halogenowe zmieniałem ale nigdy nie na takie nie dopuszczone do ruchu na drodze publicznej. Najwyższa pora aby homologować te rozwiązania żeby choć była jakaś minimalna kontrola tego co ludzie kupują bo dla większości 3xC tylko się liczy. BTW. QQ/X mają słabe światła LED, w porównaniu np do Toyoty. Nie wiem jak J12.

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Ja wolę rozwiązania fabryczne/homologowane.


A ja kupiłem samochód na rynku wtórnym i nie miałem wyboru bo wszystkie QQ u dealera były w wersji N-Connecta bez lamp ledowych.
Więc w końcu zdecydowałem się na retrofit H11 led i nie żałuję.
A fakt, że na niemieckim rynku zostały one dopuszczone do użytku świadczy o tym że to nie jest "niebezpieczne".
No chyba, że dla lobby producentów reflektorów na pierwszy montaż, którzy wyceniają je kilkukrotnie drożej niż ich realna wartość.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a u mnie pakiet style i zimowy.

Ledy musiałem ogarnąć sam.


Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to chyba z pakietem Style były LEDy....?

Pakiet stylizacyjny (4 280 zł)
● Reflektory w technologii FULL LED z funkcją doświetlania
zakrętów
● Panoramiczne okno dachowe
● Światła do jazdy dziennej i kierunkowskazy w technologii
LED

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może pakiet pakietowi nie równy.
W 2016 w J11 pakiet style obejmował okno dachowe i relingi.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kupiłem Acentę FL bez ledów...ledy pełne sam założyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To najlepsze rozwiązanie.
Ja jednak nie poświęcam zbyt dużo czasu dla samochodu ale gdybym zmienił podejście to było by z czym się bawić. Tylna klapa elektryczna, wszystkie szyby impulsowe, wspomniane reflektory, lepsze głośniki+sub i coś by tam się jeszcze wymyśliło.


Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...