Archeam Opublikowano 8 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2022 (edytowane) Niedawno padł mi wentylator w X-Trail T32 silnik M9R 2.0 dCi 177 KM, rocznik 2017 ale wersja nadwozia 2018. Czy ktoś ma doświadczenie z wyjmowaniem wentylatora chłodnicy w takim modelu? Kupiłem regenerowany od gościa z Łodzi i przystąpiłem do wymiany ale utknąłem bo jest tak ciasno, że uchwyty wentylatora nie chcą minąć wężów od chłodnicy, górny udało mi się zdjąć ale nie mam dostępu do dolnego aby zdjąć opaskę a chciałbym uniknąć demontaży całego przodu. Proszę o pomoc. Edytowane 12 Lipca 2022 przez Archeam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 8 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2022 Pobierz sobie serwisówkę z poniższego adresu, wypakuj i wszystko masz opisane dokumencie CO.PDF na stronie 76. https://getthemanuals.org/index.php?p=2&indexname=2014-2021_NISSAN_X-Trail_T32_Service_Manual Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Archeam Opublikowano 8 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2022 Bardzo dziękuję. Dziś wieczorem zabieram się znów do pracy. Dam znać później jak mi poszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Archeam Opublikowano 12 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2022 Udało mi się wymieć wentylator ale spędziłem trzy wieczory przy tym z uwagi, że chciałem jak najmniej demontować i sporo kombinowałem. Skrócony opis co demontowałem: 1. przednią atrapę 2. tunel powietrza do filtra 3. przednią górną belkę oraz uchwyt do radaru 4. plastikową listwę z przodu belki trzymającą od góry chłodnicę i intercooler (tu musiałem poluzować lampę od strony pasażera) 4. poodpinałem przewód przymocowany do belki 5. linkę do otwierania klapy 6. górny przewód do intercoolera 7. przewód przelewu do zbiorniczka płynu chłodniczego (przy okazji odessałem jakieś 2 litry płynu) oraz uchwyt trzymający go 8. odłączyłem górny przewód od chłodnicy 9. odłączyłem przewód do EGR-a 10. odpiąłem 2 zatrzaski (uchwyty) trzymające, usztywniające przewód z pkt. 9 Teraz odkręciłem śrubki po bokach wentylatora, odpiąłem zatrzaski przy śrubkach i lekko podniosłem do góry. Następnie przesunąłem go w stronę intercoolera wciskając go między intercooler a wąż do EGR-a tak aby minąć uchwytem wentylatora dolny wąż do chłodnicy. Teraz wyciągnąłem go powoli do góry odpinając po drodze przewody i zapinki. Przy montażu odwrotna kolejność. Przy odpowietrzaniu układu chłodzenia proponuję użyć odpowietrznik schowany z boku silnika za akumulatorem na końcu górnego węża z chłodnicy (przesunąłem akumulator aby mieć miejsce na rękę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.