Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Dodawanie kamer 360, radio nawigacja


tomkek1912
 Share

Recommended Posts

Witam. Może wspominałem gdzie indziej, a jeśli nie to informuję, że od jakiś 3 miesięcy bawię się w próby dodania kamer 360 na fabrycznym okablowaniu. Rozgryzłem w zasadzie wszystkie połączenia nawigacji oraz modułu avm. Pozostało mi do rozgryzienie połączeń sterownika spryskiwacza i pompy powiettrza tylnej kamery. Zwłaszcza jak odpalany jest spryskiwacz i zawór kierujący płyn zamiast na tylną wycieraczkę to na kamerę. Ocztwiście brak schematów mocno utrudnia wszystko, ale z pomocą przychodzą schematy do qq, wiele połączeń jest takich samych.

Póki co pracuję nad przejściówką co jest masakryczną sprawą.

Póki co radio nie odpala się przy wyłączonym silniku, a powinno na zasilaniu z aku i zasilaniu podawanym ze 106 pina z bcm, które daje napięcie 0,5 do 3,15V.  Zamiast tego radio wstaje tylko na zasilaniu 12V z ignition. Radio jest zablokowane, poziom blokady zielony. Mam nawigację z juke'a ale radio jest takie samo jak w pulsarze, ma jedynie inny numer katalogowy.

Bałem się czy jak podłącze 4 z 6 przewodów can to zablokuje radio na poziom czerwony. Ale tak się nie stało. Działa sterowanie z kierownicy po can, nawigacja działa, radio dział, dzwięk jest.

Tak wygląda wiązka różnicowa pomiędzy acentą ze zwykłym radiem, a tekną z nawigacją:

 

 

20221010_063732.jpg

 

W zwykłym radiu są cztery przewody can, w nawigacji dodatkowe 2.

Sterowanie radiem z kierownicy odbywa się po "podstawowych" czterech canach. Dodatkowe dwa przewody to obwody can, które łączą radio z modułem kamer AVM i ipdm, bcm i sterownikiem auto klimy (konkretnie te 5 urządzeń). Pulsar z zwykłym radiem ma tylko połączenie pomiędzy trzema wymienionymi na końcu. 

Zwykłe radio nie posiada w wiązce sygnału wstecznego, kąta obrotu kierownicy, dodatkowego sygnału podświetlenia , dwóch przewodów uziemienia i oczywiwcie sygnału i ekranowania kamery z AVM.. Zwykłe radio uziemia się przez obudowę. Nie posiada wspomnianych dwóch przewodów CAN. Posiada za to podobnie jak nawigacja przewód sygnału prędkości samochodu. Zwykłe radio posiada przewód audio link/dongle, który najprawdopodobniej odpowiada za ustawienie godziny i wyświetlanie tego co na radiu na wyświetlaczu między zegarami. W nawigacji funkcję tego przewodu spełniają najprawdopodobniej te dodatkowe przewody can. Na czterech podstawowych nawigacje reagowała na sterowanie z kierownicy, ale nie dało się ustawić godziny między zegarami i nie wyświetlała się stacja radiowa.

 

Przewody audio, główny przewód zasilania, sygnał prędkości, główny przewód podświetlania i przewód acc / ignition są na tych samych pinach. Reszta jak CAN, mikrofon, aux i wspomniane wyżej są na kompletnie innych pinach.

 

Zabawa dla nissanowskich świrów.

 

Koszty duże. Trzeba kupić nawigację, moduł kamer avm, sterownik tylnej kamery, dwa lusterka 13 pin, tylną kamerę, przednią kamerę, wiązkę tylnej klapy, drzwiowe z tekny. Do przedniej kamery można dorobić 4 przewody. Trzeba kupić wprost wiązkę z konsoli z tekny, wtedy jest najłatwiej. Jeśli nie to trzeba kupić kilka wiązek z juke'a i qq, najlepiej z wersją kamer 360 i wszystko depinować z kostek i sztukować przewody i łaczyć na skrętkę złqczkami zaciskarką lub koszulkami termokurczliwymi z cyną.Droga przez mękę. Ja kompletowałem wszystko od 3 lat. Nawigacja, kamery i lusterka z kamerami wyszły mnie 1200 zł, wiązki drzwiowe 300 zł, moduł AVM, sterownik tylnej kamery, zawór, pompka powietrza 400 zł. Wiązka konsoli 100 zł. Wiązka tylnej klapy 50 zł. No i pasuje mieć chociaż acentę z wersją keyless, bo tak koszty i grzebanie jeszcze większe. Razem z kilkoma kostkami, złączkami, zaciskarką itd koszt 2000 zł i bez pewności działania tego po złożemiu :) No i jeszcze trzeba znaleźć ASO, które przekoduje radio. Lub dobry elektronik. Radio musi być z auta które miało kamery 360 bo ponoć one są w różnych wersjach oprogramowania.

 

Obecnie koszty tych wszystkich elementów patrząc po allegro to tak z 4 tys. zł i jest problem z wiązkami.

Najpewniej skupię się tylko na cząstkowej relacji z moich walk i końcowego komunikatu czy działa.

 

Ale jakby ktoś bardzo się chciał podjąć tego u siebie to pomogę z wiązkami, choć najpierw na 100% muszę potwierdzić to u siebie.

Obiektywnie gra nie warta świeczki, ale ja grzebię by sprawdzić czy to możliwe. Wg doniesień innych zapaleńców z zagranicznych for w QQ się dało, więc w Pulsarze też musi

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dla mnie tak zwana wyższa matematyka. Oj młodości dodaj skrzydła a nie ściągaj w głąb ziemi.🧐 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No więc tak. Zrobiłem dzisiaj testy z podpiętym modułem avm do nawigacji. Podłączyłem stałe 12V, 12V zapłonu lub silnika, uziemienie, sygnał wstecznego i spiąłem je canem. Działa o tyle, że avm podaje zasilanie 6V na wszystkie kamery. Podpiąłem jedną kamerę. Wrzuciłem sygnał wstecznego - radio nie przełączyło się w tryb kamery, mimo, że w ukrytym menu pokazało, że jest sygnał "do tyłu". Bez sygnału wstecznego również naciskanie przycisku camera na nawigacji nie powoduje przełączenia ekranu w tryb kamery. Trochę mnie to martwi. Wg schematów gdy nie ma reakcji nawigacji tzn. że jest problem z zasilaniem i/lub uziemieniem modułu avm kamer. Wykluczam to bo ciągłość wiązki jest, napięcie na kamery jest. Przewód sygnału obrazu z avm do nawigacji też jest ok. Wg schematów może się nie przełączać gdy skopany jest sygnał obrazu pomiędzy avm, a nawigacją - tego nie mam jak sprawdzić. Inna eventualność radio i moduł z dwóch różnych aut nie będą współpracować. Następny test zrobię z modułem kamer od tej nawigacji co mam (z juke'a). A potem na pełnej instalacji  w samochodzie. Choć to dopuiro chyba na wiosnę. Póki co nie wygląda to dobrze.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Znalazłem potencjalnego dawcę na miejsce fabrycznej navi, albo jakby ktoś chciał w miejsce zwykłego radia wrzucić radio nissan z android auto. Wydaje się, że może pasować do ramek navi pulsara. Radio jest z sentry od 2019 roku. Znalazłem cały wątek na kilkanaście stron z adaptacji do setry z podobnego czasu jak nasze pulsary. Gość nawet uruchomił moduł AVM kamer 360 z juke'a z 2012 roku. Jedyne z czym miał problem to podwójne linie na widoku kamer 360 i z kamery tylnej solo (jednocześnie). Plusem amerykańskich navi jest ponoć to, że u nich nissan nie bawi się w żadne kodowanie radioodtwarzaczy i się nie blokują po włożeniu do innego samochodu. Zastanawiam się czy gdy jakimś cudem uda mi się odpalić kamery z tym radiem i modułem, które mam to następny krok to zaryzykowanie z tym radiem, ma android auto. Minus - trzeba ściągać ebayem z USA i za minimum 1600 zł na nasze. No i nie do końca wiem jak z anteną gps i mapami.

Numer OE Nissana: 2591A5UD0A, 2591A5UD0B

 

Oczywiście okablowanie do przerobienia - potrzeba przejściówek.

 

Screenshot_20221121-195141_Chrome.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Aktualizacja - dzisiaj przyszedł mi emulator CAN dla nawigacji, która jest montowana w LEAFie pierwszej generacji i dla nawigacji lcn2kai (connect 3). Możliwe, że działa również z connectem 4. W poniedziałek lutowanko przewodów i dalej na tygodniu próby z radiem czy zgodnie z deklaracjami okantuje system blokujący radia. Jeśli tak to jak tylko zrobie przeglądzik roczny to robię podmiankę radia - może sobie nawet nowe mapy kupię. Co prawda z forum wiem, że są generalnie ***** warte, ale lepsze takie niż te z 2013, które mam w tym radiu teraz. Jeśli z radiem wypali to na wiosnę dokładka całej wiązki pod kamery i moduł avm.

Cały czas mam nadzieję, że to wszystko zaskoczy. Z forum qashqai UK znalazłem wypowiedzi kogoś kto twierdzi, że dołożył fabryczne 360 do qq ze zwykłym radiem i wymienił na nawigację.Dodatkowo znalazłem z forum w USA, że ktoś uruchomił kamery 360 na module avm z juke'a 2012 rok w kombinacji z radiem z rogue (tylko nie wiem czy jeszcze bez czy już z android auto) i z navigacją android auto do nissana sentry z 2019 roku. Dobra  widzę że powtarzam to co w poście wyżej.

To tyle na dziś.

 

Link to comment
Share on other sites

Aktualizacja - emulator z przylutowanymi przewodami. Przetestowany z nawigacją. Radio się odblokowuje. W przyszłym tygodniu kolejne testy z przejściówką i podłączonym emulatorem na instalacji samochodu. Na razie jeszcze bez podpięcia V-CANa z samochodem. Wymaga to przepinowania kostek i podpięcia w miejsce oryginalnego V-CANa takiego z instalacji różnicowej uwzględniający przedłużenie/rozdzielenia V-CAN o nawigację i moduł kamer.

To grubsza robota i jak wspominałem to dopiero na wiosnę ogarniać będę.

Ale teraz na pewno będę mógł podmienić zwykłe radio na nawigację i co najważniejsze odpalić ją. Co prawda z opisów wiem, że to takie sobie jest, ale jak pisałem przerabiam bo chciałem sprawdzić czy się da, dla satysfakcji.

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, tomkek1912 napisał:

z opisów wiem, że to takie sobie jest, ale jak pisałem przerabiam bo chciałem sprawdzić czy się da, dla satysfakcji.

Nie tylko takie sobie, ale na dodatek kosztowne.

Ale wiem z doświadczenia, że najważniejsza jest satysfakcja, że się potrafiło i zrobiło.

Życzę samozaparcia i samych sukcesów w drodze do celu.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Aktualizacja - wg schematów do QQ by zamontować antenę gps na podszybiu trzeba rozebrać całą dechę. Nie wierzę normalnie...

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, tomkek1912 napisał:

Aktualizacja - wg schematów do QQ by zamontować antenę gps na podszybiu trzeba rozebrać całą dechę. Nie wierzę normalnie...

Ale to chcesz pociągnąć instalację do dachu ?

Link to comment
Share on other sites

Nie chcę. Antene gps muszę dać do radia, a jej umiejscowienie jest za zegarami na podszybiu. W pulsarze jest tak samo. Wg schematów, żeby to zrobić, trzeba rozebrać prawie całą deskę, albo całą. Tunel, kierownicę wciągać. Antenę DAB też muszę dodać. W pulsarze była w antenie dachowej, ale ja mam antene poliftową qq, a tam tylko analog do radia jest.

Link to comment
Share on other sites

Myślę  że  umiejscowienie anteny GPS nad radiem załatwiło by sprawę  chybą że : 

a) nie ma tam miejsca , 

b) musi   być jak fabryka

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...