tomkek1912 Opublikowano 23 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2023 Emblemacik doszedł. Oryginalny, nóweczka. Taki sam jest w xtrailu t31 z kamerami 360. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 28 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2023 Wymieniłem grill i dodałem przedniq kamerę: Steierdzam, że wieczorem po zajściu słońca, albo jak już światła świecą to na tej kamerze widać jedno wielkie g... Dziś zobacze jak to za dnia wygląda. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 30 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2023 Przestawiłem dzisiaj obwód pompy spryskiwaczy z bezpośredniego połączenia z manetkami na obwód z sterownik pompy spryskiwaczy, spryskiwania kamery tylnej. Najważniejsze, że działa: Tutaj widok na wtyczke główną wiązki konsoli. Widać na wtyczce niebieski i jasnoniebieski przewód. Je wyciągnąłem z wtyczki głównej i dałem do 4-pinowej. Widać po lewej grubsze przewody w tym samym kolorze: Tutaj widać przewody wracające z wtyczki sterownika pompy za odłączonymi. One idą na inną wtyczkę, która schowana jest za wtyczką główną. Tam dodałem dwa przewody i połączyłem na szybkozłączkach z tymi grubszymi widocznymi po lewej na zdjęciu powyżej: Zostało już tylko podłączenie pompy powietrza i wpięcie spryskiwanie kamery tylnej z zaworu przełwczeniowego pomiędzyvtylnq szybą, a kamerą i to będzie koniec. Na końcu kalibracja kamer i cicha nadzieja, że martwe pole będzie działaf. Z minusów wspomniana niemożliwość ustawienia godziny między zegarami i inaczej działajqce przyciski seek down i seek up. Nie wiem czy to wina tego, że nawigacja jest z juke'a, czy licznika czy innej wersji can między tekną, a acentą. Nie mam również możliwości włączania radia gdy silnik/ zapłon jest wyłączony. Niestety przy podpięciu zgodnie z tym jak jest w qq/pulsarze radio się nie włączało. No i tutaj nie wiem czy to kwestia emulatora na linii can między BCM, a nawigacją - a właściwie jego brak gdy nie ma zasilania - przerwane połqczenie can - kwestia wzbudzania radia po linii can. Pokombinuję połączyć radio zgodnie ze schematem, a emulator can na stałym zasilaniu 12V, a nie po zapłonie. Albo na zasilaniu acc, tylko najpierw muszę namierzyć na której szynie/ bezpieczniku najłatwiej takie wyciągnąć... Traktujcie to jako ciekawostkę, że da się coś takiego zrobić. Finansowo gra niewarta świeczki, ale jakąś satysfakcję mam. Całość wyszła następująco. Nawigacja z wiqzkq juke, kamera przedniq 600 zł. Moduł kamer 100 zł, sterownik spyskiwacza 100 zł, wiązka dawca konsoli pulsara tekna 100 zł. Lusterka składane elektrycznie z kamerami 600 zł wiqzki drzwi przednich 300 zł. Wiązka klapy tylnej pod kamerę i zawór wraz z kamerą 300 zł. Grill przedni ze znaczkiem 450 zł. Klucze do wyciqgania pinów 150 zł. Kostki do przejściówek z ali 40 zł. Czas jaki to robiłem - ze dwa lata (od czasu do czasu po kilka godzin). Drobnica jak trytytki, multimetr, taśmy izolacyjne... ze 150 zł. Razem jakieś 3000 zł. No i nie jest do końca tak jak w fabrycznej wersji. Przy następnym samochodzie już nie będę się bawił w takie rzeczy. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeusz54 Opublikowano 2 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2023 Zawziąłeś się niczym do wykonania pojazdu księżycowego. Lepiej trochę radości , że się udało niż nic nie robić!? od 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
timi49 Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Witam. mam pytanie do autora. Z wielkim zainteresowaniem czytałem cały artykuł i widzę, że trafiłem odpowiednio. A przede wszystkim do kogoś kto dobrze ogarnia temat. Wyjaśniam Jestem posiadaczem Nissan Pulsar z 2017r. sprowadzony z Belgii z tego co wiem wersja najlepiej wyposażona... i również w kamery 360* fabrycznie. U mnie fabrycznie spisuje się dobrze i na wszystkich kamerach również po zmierzchu dobrze widać," jestem zadowolony". (Radio fabrycznie nie uruchamia się na wyłączonym zapłonie, a po wyłączeniu zapłonu gaśnie po kilku minutach (chyba zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora)). Natomiast pytanie moje brzmi. Czy do takiej instalacji jest możliwość podłączyć jakiś rejestrator by wykorzystać istniejące kamery jako wideo rejestrator? Moim zdaniem bez sensu jest dokupywanie wideo rejestratora (jako oddzielnego urządzenia) i montowanie dodatkowych kamer, skoro już je mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
timi49 Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Jak masz jakiś pomysł to z otwartym sercem jestem gotów podstawić auto i zrobić przegląd instalacji do dalszych "poszukiwań" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Witam. Niestety nie wiem czy byłaby możliwość podpięcia tych kamer pod rejestrator. Nie wiem czy moduł kamer działa w sposób ciągły tj. cały czas zasila wszystkie kamery (na zapłonie i silniku oczywiście) i rejestruje z nich obraz . Choć chyba powiniem bo w końcu kamery lusterkowe i tylna są potrzebne do czujnika martwego pola. Więc jeśli ta opcja jest włączona to powinny działać. W teorii zasilanie kamer mamy z modułu. Uziemienie, ekranowanie i sygnał też lecą przez moduł. Istnieje szansa, że jakby zmostkować sygnał obrazu i ekranowanie, i podpiąć w jakiś rejestrator, do którego można podpiąć sygnał wideo to może by to zaskoczyło i wyłapywało taki obraz. Niestety nie wiem czy takie mostkowanie i przechwytywanie sygnału wideo jest możliwe. Nie wiem jak z zakłóceniami, rezystancją takiego połączenia. Nie jestem elektronikiem. Musiałbym się zabrać za studiowanie tego i jeszcze kolegów co majstrują pytać. Druga sprawa to jakość obrazu. Te kamery nie mają wybitnej rozdzielczości, są nisko umieszczone i pod takim kątem, że bardzo zniekształcają obraz. Na 360 są dobre, zwłaszcza jak sobie parkuję do krawężnika czu żeby widzieć czy w miarę prosto pakujemy się na parkingu. Między liniami itd. Ale nie wydaje mi się zbyt dobrą opcją do rejestrowania. A sam rejestrator to jaki by miał być? Schowamy gdzieś? Mi się wydaje, że lepiej w przypadku Pulsara mieć klasyczny wideorejestrator. Najpierw byś musiał poszukać w internecie czy ktoś próbował zrobić coś takiego w dowolnej marce. Może i byśmy to ogarneli. Niestety ja w tym roku będę miał mało możliwości by zagłębić się w ten temat. Pracą jestem zawalony, z nadgodzinami na horyzoncie i popołudniami już mi się nic nie chce. Mogę coś pomóc, ale ze mną to może trwać. Kamery u siebie ogarniałem bardzo długo, a to mi się bardzo chciało Podstawa to jakbyś zrealizować chciał resztę, zakładając ze da się wyciągnąć mostkiem na jakieś przejściówce sygnał wideo z przedniej i tylnej kamery. Rejestrator musiałby mieć też nagrywanie wideo z dwóch kamer równocześnie i jakieś wyświetlanie przez przełączanie lub podzielony ekran z widokiem z dwóch kamer. Ogólnie ambitny temat. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilunia Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Dorzucę parę "złotych" myśli do tematu. Wideorejestrator bez trybu parkingowego to wywalenie kasy w błoto, a kamery Nissana podobnie jak radio, etc. są odcinane od zasilania kilka minut po wyłączeniu s-ka. Przednia kamerka też działa do określonej prędkości i po jej przekroczeniu "gaśnie". Nawet gdyby komuś "ogarniętemu" udało się to ogarnąć, to nie wydaje mi się, by było to ekonomicznie uzasadnione. Przecież w dzisiejszych czasach za kilka stówek można kupić porządny wideorejestrator z 2 kamerkami przód i tył, lub przód i wnętrze i pełnym trybem parkingowym. Do tego 3 żyłowy kabelek wpinany pod bezpieczniki z możliwością ustawienia napięcia "odcięcia zasilania" za kilkadziesiąt zeta i mamy wszystko co potrzeba w temacie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matuzalem Opublikowano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2023 Zajmuje się elektroniką, może nie stricte samochodową, ale i to się zdarzało. Ogólnie myślę, że jest to wykonalne, jednak tak naprawdę wszystko jest zależne od tego ile jesteś w stanie poświęcić by projekt wykonać, tak czasowo jak i pieniężnie. Jak pisali przedmówcy, to nie tylko kwestia podłączenia, ale wszystkich spraw pobocznych, które trzeba by było jakoś rozwiązać (impedancja układu, szumy, strumieniowanie [standard], itd.) oraz stopień ingerencji w sam układ/oprogramowanie i ewentualne „skutki uboczne” (które być może dałoby się zlikwidować), a przede wszystkim problemów które mogą wyniknąć z braku znajomości schematów, datasheetów itp. (czyli jak naprawić coś gdy po drodze coś zepsujemy…). Myślę, że wymagałoby to sporego samozaparcia, odpowiedniego zaplecza, czasu i pieniędzy by to wszystko zgrać, po drodze nie uziemić samochodu i by rezultaty były zadowalające, a nie wydaje mi się by te kamerki miały zachwycającą jakość (też trzeba by było je wymienić, a to się wiąże z kolejnymi problemami). Jeśli chcesz zrobić to dla frajdy w nie do końca określonym czasie i pieniądzu, próbuj, ale zakup wideorejestratora moim zdaniem jest rozsądniejszą drogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 10 Sierpnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2024 Witam. Doszedłem do ściany. Szukam kogoś z Krakowa lub okolic z pulsarem z nawigacją i takiego co nie bałby się dać na chwilę wymontować swojej nawigacji do podpięcia u mnie. Ja mam connecta z juke'a. W zasadzie wszystko działa. Niestety nie działa radio po wyłączeniu zapłonu/ silnika, nie da się ustawić godziny z radia między zegarami i przełączanie stacji radiowej/muzyki działa na odwrót. Nie wiem czy to jest kwestia innych ustawień radia w juke czy kwestia innej wersji CAN w komputerze BCM. Zrobiłem przejściówkę w zasadzie na tiptop z dodatkowymi kostkami w których mogę podpiąć na oryginalnych kostkach emulator can lub podłączenie z CAN samochodu bez emulatora oraz podłączenie zasilania tak jak jest zrobione w pulsarze, który ma oryginalnie nawigację (i ta opcja u mnie nie działa) lub zasilanie, że działa tylko na zapłonie/ włączonym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilunia Opublikowano 10 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2024 W Teknie 2014 Radio działa po wyłączeniu zapłonu do momentu otwarcia drzwi. Oczywiście po wyłączeniu zasilania komp i tak wyłączy NC3 po ok. 10 min. Co do czasu między zegarami, to może być ustawiany ręcznie, lub sczytywany z GPS. Gdzieś czytałem, że jest różnica między antenami obsługującymi GPS, a antenami do radia bez GPS. Ale zakładam, że doskonale o tym wiesz, więc piszę tylko w kwestii przypomnienia. Dodam tylko, że NC3 z Juka do 2013r różni się od NC3 Pulsara od 2014r. Przekonałem się o tym kiedy odsprzedawałem kartę navi ... i niby identyczne wizualnie NC3, a karta która elegancko śmigała w Pulsarze 2014, w Juku 2013 nie zatrybiła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 10 Sierpnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2024 U mnie się nie da ręcznie. Przy próbie ustawiania godziny z komputera jest tylko komunikat "set clock in navi" (czy jakoś tak). W nawigacji mam tylko auto, strefa czasowa lub ręczne. Żadne z tych ustawień nie wpływa na godzinę między zegarami. Mam też zegary z wersji tekna, ale na nich też godzina nie wchodzi i przycisk przełączania stacji też działają na odwrót. Stąd zaweżam problem albo do samej nawigacji lcn2kai (lcn2k58a00) - model identyczny jak w pulsarze, ale z numerem części z juke'a - lub oprogramowanie komputera BCM. Nie mam już siły kupować kolejnych elementów by sprawdzić takie rzeczy P.S. Co do samego działania w autach z orginalną instalacją navi to nie trzeba mi przypominać. Wiem jak działa, wyjaśnialiśmy to już w iluś postach... wszystko się sprowadza do tego gdzie tkwi problem, że u mnie tak nie działa tak jak powinno, mimo skopiowanej instalacji 1:1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilunia Opublikowano 10 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2024 15 minut temu, tomkek1912 napisał: W nawigacji mam tylko auto, strefa czasowa lub ręczne. Żadne z tych ustawień nie wpływa na godzinę między zegarami. No właśnie u mnie w teknie te opcje ustawień działają jak powinny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 10 Października 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2024 Aktualizacja. Przetestowałem radio z x-traila. Da się ustawić godzinę, przyciski seek/ przełączanie stacji/ muzyki przód-tył działają prawidłowo. Radio jak w qq działa bez konieczności włączania zapłonu, na włączonym silniku, po wyłączeniu do otwarcia drzwi. No i byłoby luks, ale nie reaguje na wsteczny, nie ma reakcji na przycisk kamera. Obstawiam, że to konfiguracja radia tylko pod kamerę wsteczną. Ale wiem chociaz, że wszystko zależy najwidoczniej od opragramowania. Radiem z juke nie da się ustawić godziny na zegarach bo z filmików w youtube wychodzi mi, że zegary w juke nie mają zegarka to i funkcjonalności z radia nie ma... Plan mam taki by ustrzelić radio z konfiguracją pod kamery 360 i zamienić fronty ze sobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brysiu Opublikowano 12 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2024 @tomkek1912 Świetna robota! Mam dodatkowe pytanie, czy wiesz może które PINy w kostce od radia opowiadają za mikrofon oryginalny? Próbuje podpiąć oryginalny mikrofon pod aftermarketowe radio i nigdzie nie mogę znaleźć schematu PINów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 12 Października 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2024 Będzie problem bo gdzieś zgubiłem rozpiskę pinów. Jak będę znowu radio wywlekał to na przejściówce spróbuję to okreslić, ale najwcześniej we środę (jeśli). A jakie masz oryginalne radio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 19 Października 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2024 Aktualizacja i podsumowanie. Kwestia radia ukończona. Tylko radio z Nissana Pulsara działa poprawnie. Rada dla innych, jeśli ktoś by się jeszcze chciał bawić w przeróbki. Radia z Juke nie kupować, radia z qq i x-trail nie kupować. Z juke działa, ale trzeba podać zasilanie 12V na 7 pin, po wyłączeniu silnika radio się wyłącza, pewne przyciski działają na odwrót, nie da się ustawić zegara na liczniku. Z qq i xtrail działają identycznie jak z pulsara ale zamiana frontów jest niemożliwa. Oprócz tego kupując nawigację mają one różne konfiguracje - pod samą kamerę tylną lub kamery 360 stopni. Zasilanie, kamery, konfiguracje połączeń frontu z radiem mimo, że wszystkie radia to connect 3 (LCN2KAI) są różne. No i każde radio blokuje się. Trzeba kupić emulator CAN lub do elektronika, który specjalizuje się w radiach nissana. Radio z pulsara włącza mi się z przycisku bez zapłonu. Na zapłonie i włączonym silniku włącza się samo, po wyłaczniku silnika działa aż do otwarcia drzwi. Godzinę da się ustawić, a właściwie samo się ustawia. Przyciski seek działają prawidłowo, choć przełączanie stacji na FM nie jest wg kolejności programowania tylko wg listy FM, dostrajanie z kierownicy działa mi na odwrót co jest dziwne bo przełączanie muzyki czy po liście fm działa prawidłowo. Konfiguracja nawigacji pulsara z kamerami 360 w menu serwisowym wyświetla 3ZLOB. Obstawiam, że ci co mają tylko kamerę wsteczną będą mieli 3ZL0A. Natomiast na naklejce na radiu wszyscy mają 3ZL0A. Została kalibracja kamer. Najpierw popróbuję poza ASO za kilka dyszek u kogoś kto ma komputery serwisowe wurtha lub delphi... by sprawdzić czy łączy się z modułem kamer i czy jest możliwość dostrojenia widoku z kamer... ASO ewentualnie w ostateczności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilunia Opublikowano 20 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2024 16 godzin temu, tomkek1912 napisał: Obstawiam, że ci co mają tylko kamerę wsteczną będą mieli 3ZL0A. Natomiast na naklejce na radiu wszyscy mają 3ZL0A. Przypomnę, że Pulsar w zależności od wersji, ma 2 rodzaje kamery wstecznej. Tekna ma z dwoma dyszami bezpośrednio nad kamerką (powietrze i płyn) z automatycznym sterowaniem działania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 20 Października 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2024 Zgadza się, ale kamera wsteczna z auto czyszczeniem występuje tylko z systemem 360. Jest to związane z czujnikiem martwego pola. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilunia Opublikowano 23 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2024 (edytowane) W dniu 20.10.2024 o 12:24, tomkek1912 napisał: Zgadza się, ale kamera wsteczna z auto czyszczeniem występuje tylko z systemem 360. Jest to związane z czujnikiem martwego pola I muszę przyznać, że działa to wyśmienicie. Jedyny minus, że tablica i środkowa część tylnego zderzaka jest wiecznie zachlapana płynem... ale za to oczko kamery zawsze czyściutkie Edytowane 23 Października 2024 przez Bilunia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 23 Października 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2024 No ja jeszcze ustalam gdzie zamontowana jest pompa powietrza... W qq z serwisówki wynika, że trzeba ściągnąć "zderzak" (no to co wszyscy potocznie określają ten cały plastik) tylny. A w pulsarze nie mam pojęcie gdzie. Myślałem, że może w tym samym miejscu po prawej gdzie po lewej jest tłumik końcowy, ale tam nie mam żadnych uchwytów czy gwintowanych szpilek i to chyba by było bez sensu bo tam wali cały syf z obracającego się koła... Jednak wiem gdzie i jak ma być ta pompa. Niestety małostkowy Nissan prawą blachę zakola różnicował ze względu na montaż tej pompy. Pożałowali trzech uchwytów na pompę i dwóch otworów na wiązkę i przewody powietrzne. Noż k... teraz to się zdenerwowałem. Nie będę zgrzewał kołków czy dziurawił podłogi w miejscu gdzie leci cały syf z koła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 9 Listopada 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2024 Aktualizacja: pseudo kalibracja zrobiona. Pozbyłem się czerwonej koperty na kamerze wstecznej. Komputer, który mi użyczył znajomy komunikuje się przez OBD z modułem kamer. Połączyłem się też z zegarami, ale niestety jest tylko opcja przeglądania parametrów - parametr 37 (monitorowanie martwej strefy) nieaktywny. Znalazłem też jakieś oznaczenia bramki CAN. Sprawdziłem też buczek połączony z modułem kamer, zapuściłem test - działa. Nie udało mi się włączyć testu spryskiwacza tylnej kamery, ani przedmuchu pompą (ale pompa akurat nie podpięta). Ale na początku też nie chciała ruszyć kalibracja tylnej kamery...więc może jeszcze uda się test odpalić następnym razem... 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel.pulsar Opublikowano 27 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2024 (edytowane) Cześć! Przeczytałem cały wątek i nie ukrywam że robi wrażenie, przy czym może być bardzo pomocny przy mojej obecnej sytuacji. 😁 Sytuacja wygląda następująco: zostałem nabywcą Pulsara z 2016 roku, wedle numeru VIN jest to wersja Tekna, która z kolei wedle katalogu jest wyposażona w kamery 360. Natomiast funkcjonalnie, samochód ten ma tylko kamerę cofania. I tak drążę i szukam co może być nie tak, czy te kamery załącza się programowo, czy trzeba wgrać oprogramowanie, bo przecież są, ale... uwaga, uwaga, nie wszystkie... 😃 Mam kamerę tylną (rzecz jasna) oraz kamerę z lewego lusterka. Prawe lusterko natomiast kamery nie ma, tak samo jak brakuje kamery z przedniego grilla - jak podejrzewam, auto miało solidną stłuczkę, lusterko urwało, a wymienili na tańsze. Kusi mnie, żeby dokupić używane lusterko z kamerą (koszt +- 1400zł na allegro), do tego kamerę przednią, ale pytanie co zrobić z samą nawigacją. Wedle zamieszczonych przez ciebie zdjęć, w moim przypadku powinno pokazywać widok 360 z obrazem z 2 kamer i czarnym obrazem z dwóch kolejnych, niestety w ogóle nie jestem w stanie do tego widoku przejść. Stąd pytanie: czy trzeba coś ekstra wgrać/przestawić w oprogramowaniu, aby dostać się do tego widoku, czy trzeba coś dodatkowego dokupić i podłączyć żeby nawigacja "wskoczyła" na tryb 360, czy może trzeba wymienić całą nawigację na inny egzemplarz? Jak to wyglądało w twoim przypadku, 360 wskoczyła fabrycznie po podpięciu nawigacji, czy trzeba było coś przestawiać? Jako ciekawostkę dodam, że przedzwoniłem do dwóch różnych ASO, w jednym borok odebrał i powiedział że przekieruje na mechanika, po czym przekierowało z powrotem na niego, w drugim babeczka odpowiada że nie wiedzą co zrobić w takim przypadku, ale w sumie to chętnie zaproszą na konsultację z elektrykiem 350zł, najbliższy termin za 3 tygodnie... To podziękowałem, zamiast tego wolę konsultację z klubowiczami. 🙂 Poniżej zdjęcia mojego pulsara: lewe lusterko z kamerką, prawe bez, tył z kamerką, przód bez. Łącznie 180 stopni! Edytowane 27 Grudnia 2024 przez pawel.pulsar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 27 Grudnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2024 Podaj VIN na priv, sprawdzimy co masz dokładnie. Istotne jest czy masz jeszcze trójkąty z ledami w rogu od wewnątrz przy lusterkach. Czy masz przycisk składania lusterek na boku drzwi kierowcy. Czy masz nawiewy na tylne fotele. Kamera wsteczna z zdjęcia, choć nie jestem pewny, wydaje się być od tekny. No ale podejrzany jest brak przedniej i brak widoku kamer 360 na radiu - z tego co kojarzę można to tylko Consultem przełączyć w oprogramowaniu radia. Pole "system kamer" widoczny na zdjęciu. Jak jest ustawione AVM, wtedy w radiu wyświetla się widok z 4 kamer. Jeśli jest inne ustawienie, wtedy jest tylko kamera wsteczna, ale jak jest moduł kamer, a radio jest w ustawieniu tylko na kamerę wsteczną to przy wrzuceniu biegu wstecznego radio wyświetla czarny obraz lub w ogóle nie reaguje na bieg. Sprawdzałem to przy okazji zabaw z kilkoma radiami u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilunia Opublikowano 28 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2024 11 godzin temu, tomkek1912 napisał: Podaj VIN na priv, sprawdzimy co masz dokładnie. Istotne jest czy masz jeszcze ... Wystarczy sprawdzić czy tylna kamerka ma dwie dysze - jedna od powietrza, a druga od płynu, bo tylko TEKNA miała to podwójne ustrojstwo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.